Vilde steder du har besøgt

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Akehurst2 » 25. aug 2015, 09:39

Jeg har besøgt Panmunjom - The Joint Security Area på grænsen mellem Nord- og Sydkorea. Det er en virkelig speciel oplevelse at bevæge sig rundt i våbenstilstandsland mellem to lande, der har været i krig i så mange år. Det var end tilbage i 1990’erne, hvor der jo slet ikke var opblødning på vej.

De havde en fin tavle over forskellige lande, der havde hjulpet under Koreakrigen, og Danmark var nævnt med Jutlandia – det var lidt skægt at se.

Så har jeg været på udflugt til Tjernobyl. Det er også rigtig mærkeligt at være ”katastrofeturist” eller hvad man skal kalde det, når man besøger arnestedet for en kæmpe ulykke. Og helt vildt specielt at gå rundt i Pripjyat, den nærmeste by, der blev forladt fra det ene øjeblik til det andet og står som en spøgelsesby med efterladte indkøbsvogne i supermarkedet og møbler i lejlighederne.

Begge steder er noget, hvor man lidt overvejer, om det egentlig er etisk at bruge som udflugtsmål – men på den anden side, så skal man jo lære af historien, og begge steder er det med officielle rundvisninger, så der er ikke noget med at fjante omkring og ikke tage det seriøst.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2015, 09:45

Akehurst2 skrev:Jeg har besøgt Panmunjom - The Joint Security Area på grænsen mellem Nord- og Sydkorea. Det er en virkelig speciel oplevelse at bevæge sig rundt i våbenstilstandsland mellem to lande, der har været i krig i så mange år. Det var end tilbage i 1990’erne, hvor der jo slet ikke var opblødning på vej.

De havde en fin tavle over forskellige lande, der havde hjulpet under Koreakrigen, og Danmark var nævnt med Jutlandia – det var lidt skægt at se.

Så har jeg været på udflugt til Tjernobyl. Det er også rigtig mærkeligt at være ”katastrofeturist” eller hvad man skal kalde det, når man besøger arnestedet for en kæmpe ulykke. Og helt vildt specielt at gå rundt i Pripjyat, den nærmeste by, der blev forladt fra det ene øjeblik til det andet og står som en spøgelsesby med efterladte indkøbsvogne i supermarkedet og møbler i lejlighederne.

Begge steder er noget, hvor man lidt overvejer, om det egentlig er etisk at bruge som udflugtsmål – men på den anden side, så skal man jo lære af historien, og begge steder er det med officielle rundvisninger, så der er ikke noget med at fjante omkring og ikke tage det seriøst.

Det har jeg også tænkt en gang imellem, men udover, som du siger, at man skal lære af historien og det er folkeoplysning, så tjener lokalområdet også penge på turismen.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
egernunge
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:01
Kort karma: 58
Likede indlæg: 418

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf egernunge » 25. aug 2015, 09:54

Lake Louise i Banff-nationalparken i Alberta, Canada. Fordi det bare er et helt ubeskriveligt smukt sted. Billedet herunder yder det slet ikke retfærdighed.

Billede

Det var også ret vildt at træde ud på Circular Quay for første gang og se Operahuset og Harbour Bridge. Jeg tror, at det først var der, at det gik sådan rigtigt op for mig, at jeg var i Sydney.

Billede
3
Brugeravatar
egernunge
Indlæg: 385
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:01
Kort karma: 58
Likede indlæg: 418

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf egernunge » 25. aug 2015, 10:06

Hov ja, og så Den Blå Lagune på Island. Ikke så meget stedet i sig selv, egentligt, selvom det var ret syret at svømme rundt udendørs i novemberkulden. Men mere fordi jeg kom, lige da de åbnede om morgenen, og derfor havde hele lagunen for mig selv i et stykke sted. Det var lidt vildt, ikke mindst fordi, at når man ser billeder derfra, er der som regel masser af mennesker. :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 10:11

Wow, det ligner Bryce Canyon i USA, virkelig meget, der må være nogen af de samme geologiske fænomener bag :gruble:

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Wizzze 25. aug 2015, 10:15, rettet i alt 2 gange.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf didas » 25. aug 2015, 10:13

De 3 flotteste steder/udsigter jeg har set må være:

Samaria kløften på Kreta

Billede

Udsigten over Central Park fra Empire State Building

Billede

Den blå lagune på Island i februar måned i mørke

Billede

Wow! Er I helt sikre på, at I nu kan se billederne :lol:
5
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 11:26

Solnedgang over Grand Canyon

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Wizzze 25. aug 2015, 11:35, rettet i alt 5 gange.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 11:39

Monument Valley, home of the cowboymovies :D

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Annione » 25. aug 2015, 12:21

Uluru synes jeg ikke man kan komme uden om - så smuk!
427524_10150627267498001_548423801_n.jpg


Milford Sound (som også er på Top 20 listen)
NZ.jpg


Akropolis er fantastisk!
10527324_10152411465168001_661017140241966589_n.jpg


Times Sq. Jeg var så imponeret, da jeg så det første gang. Fordi det var min første kæmpe storby - men også fordi... det bare er lidt vildt :-D
528861_10150826775318001_134411732_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Fru Sunshine » 25. aug 2015, 12:57

Jeg har vist kun set Akropolis, der kan kategoriseres som vildt.
Det er fantastisk at gå gennem Løveporten og vide, at der har fordums konger også gået.

Ellers er White Mountains på Kreta noget af en oplevelse at køre rundt i.

(og det der med billeder og mobil harmonerer dårligt. :skeptisk:)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 16:28

Snorkel-wise: Ras Mohammed i Egypten. Området er nationalpark/fredet og helt fantastisk.

Safari/dyre-wise: Sydafrika/Krugerparken. Helt fantastisk natur og den sødeste bamsefyr af en ranger, som var opvokset i nationalparken og tog os med til de mest fantastiske steder. Manden havde opfostret en skravlet gepardunge, som ellers ikke havde overlevet, og som vi - som voksen - fik mulighed for at hilse på. Nuuuurh, hun var cute! Da hun var færdig med at spinde (tænk V12-motor!) skred hun på jagt - hun var sulten og skulle lige fange noget aftensmad. Pænt syret oplevelse!

New Orleans: Jeg har været en del steder i USA, men den her by, den er for vild! Super charmerende, fransk afslappet/frigjort men med US no-fuss-attitude. Vi blev gift der og kommer klart tilbage. Temmelig lucky punch at vælge suverænt yndlingsby til formålet, når ingen af os havde været der før :D

Cedar Key i Florida: USA når det er hillbilly men både sindssygt smukt og charmerende. Sødeste mennesker og bedste oplevelser. Endte med at tage tilbage efter bryllup og holde en uges honeymoon på gammelt victorian style hotel. Bedste ribs ever på lille havneknejpe.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 17:21

Krølle skrev:Snorkel-wise: Ras Mohammed i Egypten. Området er nationalpark/fredet og helt fantastisk.

Safari/dyre-wise: Sydafrika/Krugerparken. Helt fantastisk natur og den sødeste bamsefyr af en ranger, som var opvokset i nationalparken og tog os med til de mest fantastiske steder. Manden havde opfostret en skravlet gepardunge, som ellers ikke havde overlevet, og som vi - som voksen - fik mulighed for at hilse på. Nuuuurh, hun var cute! Da hun var færdig med at spinde (tænk V12-motor!) skred hun på jagt - hun var sulten og skulle lige fange noget aftensmad. Pænt syret oplevelse!

New Orleans: Jeg har været en del steder i USA, men den her by, den er for vild! Super charmerende, fransk afslappet/frigjort men med US no-fuss-attitude. Vi blev gift der og kommer klart tilbage. Temmelig lucky punch at vælge suverænt yndlingsby til formålet, når ingen af os havde været der før :D

Cedar Key i Florida: USA når det er hillbilly men både sindssygt smukt og charmerende. Sødeste mennesker og bedste oplevelser. Endte med at tage tilbage efter bryllup og holde en uges honeymoon på gammelt victorian style hotel. Bedste ribs ever på lille havneknejpe.


Hvad jeg lige kunne finde fra New Orleans, Mardis Gras.
Synes de har fanget dig meget godt :P

Billede
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Mus84 » 25. aug 2015, 18:08

Antelope Canyon, Arizona, USA

antelopecanyon1.jpg


Antelope-Canyon-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 19:57

Mus84 skrev:Antelope Canyon, Arizona, USA

antelopecanyon1.jpg


Antelope-Canyon-2.jpg


Virkelig et af de smukkeste steder i verden, prøvede I også at sejle ind fra Lake Powell?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. aug 2015, 20:23

det vildeste sted er ubetinget Grønland, det var smukt og råt og bjegtagende på alle mulige måder...
Det var fantastisk mad, skønne skønne mennesker, unik kunst, og så var det natur når det er vildt, egenrådigt og vanvittigt smukt
gigant store isbjerge nærmest lige uden for vinduet, rå-kulde, hvidt, endeløst, glitrende, strålende, et helt specielt dyreliv og så nordlyset - det bliver man aldrig træt af at se på!

billederne ligger på en anden pc, så de kommer ikke lige med her.
Men det fik mig da til at overveje om ik vi skulle derop og arbejde nogle år :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Rejser"