Hvorfor bruger du ikke prævention?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9629

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Tanten » 13. jul 2018, 22:07

Jeg har aldrig sjusket med præventionen i forhold til at undgå uønsket svangerskab, hverken i eller udenfor forhold. Jeg har simpelthen været for bange for at blive gravid i utide.

Jeg har dog sjusket i forhold til at undgå seksuelt overførte sygdomme, og jeg har da haft et par stykker af slagsen gennem tiden. Hvorfor? Impulsivitet, kalkuleret risiko eller manglende egenomsorg har spillet en rolle, afhængig af, hvor jeg har været i mit liv.

Jeg har ikke haft mange seksuelle engangsoplevelser, og min erfaring er, at nogen spørger til prævention, og andre ikke.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 00:41

Wizzze skrev:Fordi vi prøver at skabe en af de der babydimser, og så er det ret kontraproduktivt med prævention :slem: :preggo1: :preggo2: :kryds: :-D

Er du ikke i et forhold mere?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 00:44

Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8897

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2018, 05:42

Den eneste gang jeg ikke har brugt prævention, var da jeg var helt ung med min første kæreste. Eneste argument er liderlighed og dumhed, den klassiske med at hans pik godt lige kunne komme op og kigge lidt inden kondomet skulle på :rulle: altså vi brugte kondom de fleste gange, men ind i mellem glemte vi hjernen. Én gang nåede han kun lige at trække sige ud inden han kom, jeg var så skide nervøs bagefter, min mens var forsinket og jeg fik bestilt tid til lægen til at få p-piller. Jeg var heldigvis ikke gravid

Ellers har jeg været på p-piller eller spiral siden

Jeg har været rimelig god til at bruge kondom alligevel, jeg er i tvivl om den er smuttet med et ons engang, men ellers er det kun når kondomet er gået i stykker eller med nogen jeg har knaldet med flere gange og nogenlunde kendt historikken på. Det har ikke altid været aftalt men noget vi har ladet ske.
De fleste jeg har knaldet har selv taget i initiativ til kondom, og det er blevet bedre og bedre med alderen. I det mere kinky miljø har jeg kun mødt én hvor jeg skulle minde ham om at bruge kondom, det er heldigvis bare noget folk bruger, når de knalder med flere forskellige. De er også ret gode til at blive testet jævnligt
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
fisken80
Indlæg: 22079
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52051

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf fisken80 » 14. jul 2018, 07:41

Zinde skrev:
fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har altid (efter jeg blev sexuelt aktiv) været på prævention mod graviditet.

Jeg har ikke gået særlig meget op i prævention mod kønssygdomme. Jeg har haft klamydia én gang og da var det min daværende (utro) kæreste der smittede mig.
Ja det burde man og bla bla bla....

Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.


Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.

Jeg mindes så til gengæld ikke at have været sammen med en mand, der IKKE har spurgt til prævention. Er det en aldersting måske? De fleste af mine har været 35+.


Jeg tror du har en pointe der. Alle mine var i 20’erne, måske tænker mænd i den alder bare ikke så meget over, at der altså kan komme et barn ud af sex.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Jedi » 14. jul 2018, 09:17

Juki skrev:
Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:


Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.
2
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Liou » 14. jul 2018, 09:36

Hvordan oplever I at den anden part reagerer på jeres holdning til om der skal bruges prævention eller ej? Flere forskellige reaktioner. Lige fra forståelse/accept/enighed til undren og så helt ud i fjendtlighed og anklager om mistænkeliggørelse af hendes hensigter

Hvordan reagerer du selv hvis den anden part har en anden holdning til om der skal bruges prævention eller ej? I starten var jeg så uerfaren og stupid, at jeg simpelthen bare godtog det, hvis hun kom op med noget nonsens om latex allergi and so on og valgte at stole på, at hun faktisk var beskyttet som hun påstod. Efterfølgende blev mit syn på det mere kynisk, og jeg er sprunget over før, fordi tingene absolut skulle køres efter hendes hoved.

Og hvilke konsekvenser har der været i situationen? Altså ikke graviditet, kønssygdomme og lignende, men har det fx ødelagt stemningen så det ikke blev til sex alligevel?
Ja. Jeg har prøvet at gøre det forbi med en kvinde jeg allerede havde været sammen med en gang (set i bakspejlet dumt) fordi hun blev ved med at påstå at hun ikke tålte noget som helst, og jeg kunne bare ikke gøre det under de forhold. Siden da, har jeg oplevet en enkelt gang at være sammen med en anden, der også absolut ville gøre det uden, og da jeg insisterede, sagde hun bare hun ikke gad kondomsex, så det blev heller ikke til mere. Så min erfaring med det har været, at det klart kan ødelægge tingene.
4
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Freya » 14. jul 2018, 10:44

Jeg oplever, at 35+ mænd er endnu værre end de yngre i forhold til prævention. Og det selv om jeg fortæller dem, at jeg ikke bruger hormonel beskyttelse mod graviditet. Når jeg så hiver kondomet frem, bliver de nærmest skuffede.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Neenah » 14. jul 2018, 14:03

Jeg har kun haft ubeskyttet sex med én partner i mit liv - ham der er far til vores kommende barn.

Uden for forhold kunne jeg aldrig drømme om ikke at bruge kondom. Jeg plejede at være totalt panisk angst for graviditet, så det var aldrig noget jeg turde gamble med. Der er et par af de fyre, jeg har haft sex med, som ikke var fan af kondomet. Den første var min første sexpartner - han tog ikke initiativ til at bruge kondom, da vi skulle have sex første gang, så det måtte jeg insistere på. Jeg tænkte mit, og havde jeg været lidt mere obs, så havde den situation været nok til at jeg skulle have droppet det forhold.

Den anden, som ikke var fan af kondom, prøvede direkte at tale mig fra at bruge det. Han var en ret ung amerikaner, som mente at han jo bare kunne trække sig ud, og jeg kunne købe en fortrydelsespille bagefter :tie: Jeg insisterede, og så gad han ikke rigtig mere. Det er nok meget godt. Vi havde sex et par gange - med kondom - men han blev ved med at bitche over det. Det var SÅ ucharmerende.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 12:59

Jedi skrev:
Juki skrev:
Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:


Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.

Nøj, jeg var blevet tosset!

Hvad bilder han sig ind siden han ikke synes det kunne være et problem?! :gisp:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Jedi » 15. jul 2018, 13:09

Juki skrev:
Jedi skrev:
Juki skrev:
Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:


Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.

Nøj, jeg var blevet tosset!

Hvad bilder han sig ind siden han ikke synes det kunne være et problem?! :gisp:


Jeg tror ikke, han tænkte så langt. Det var ikke rigtigt noget, vi talte om, jeg var mere sådan "øh, nå?" agtig. Hvis jeg var blevet syg eller gravid, var jeg eksploderet.
2
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Julledyret » 15. jul 2018, 13:30

Jeg har nu altid brugt p-piller for ikke at blive gravid, mens kondom er lidt mere tilfældigt. Flere gange har jeg bedt en fyr finde et kondom frem og det er ikke altid lige fedt i situationen. En enkelt gang er jeg blevet mødt af en sur attitude, fordi vi allerede en gang i fuldskab havde haft sex uden kondom, så det kunne vi da godt gøre igen.. :rulle: Jeg insisterede dog og fik ham med på det, men det blev så også sidste gang med ham.

Det er ikke alle der har vidst jeg var på p-piller, så derfor undrer det mig i høj grad, at der er så mange fyre, der ikke er mere opmærksomme på at beskytte sig (og mig).
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 13:32

Jedi skrev:
Juki skrev:
Jedi skrev:
Juki skrev:
Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:


Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.

Nøj, jeg var blevet tosset!

Hvad bilder han sig ind siden han ikke synes det kunne være et problem?! :gisp:


Jeg tror ikke, han tænkte så langt. Det var ikke rigtigt noget, vi talte om, jeg var mere sådan "øh, nå?" agtig. Hvis jeg var blevet syg eller gravid, var jeg eksploderet.

Gad vide hvad han havde gjort hvis ikke du havde opdaget det var taget af, men alligevel var blevet gravid.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 18:25

Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 22:14

deliciouscookie skrev:
Juki skrev:Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.


Jeg har ikke interesse i sex med andre end en fast partner. Jeg anser ikke sex for så sjovt at jeg vil risikere kønssygdomme eller at blive far i utide, men tænder faktisk ikke på sex med tilfældige så det er ikke relevant.

Ikke kun henvendt til dig, men hvorfor så nævne det når det ikke er relevant?

Trådens emne er ellers ret lige til. Du har endda selv citeret det.

Sorry det lige blev dit indlæg jeg citerede, det er bare en generel irritationen for mig herinde.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"