Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 14. jul 2018, 09:06

Jeg synes godt man kan kalde det en form for overgreb når kvinder snyder med præventionen. Jeg ville da føle det som et overgreb hvis en mand prikkede hul i kondomet, i håb om at gøre mig gravid mod min vilje.

Men jeg synes ikke at mænd nogensinde skal pålægge fremmede kvinder ansvaret for præventionen, hvis det at få er barn med dem er noget de gerne vil undgå. Selvom kvinden ikke forsøger at snyde dig, er det stadig alt for risikabelt, og derfor enormt dumt at fralægge sig det ansvar. Derfor synes jeg det er svært at påråbe sig at være helt uden ansvar i sådan en situation - for selv hvis kvinden havde gjort alt det rigtige, kunne du stadigvæk havde blevet far - fordi du ikke beskyttede dig selv.
Senest rettet af Sangius 14. jul 2018, 09:10, rettet i alt 1 gang.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Blev han snydt?

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2018, 09:06

Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. jul 2018, 09:08

Thomas31 skrev:
fisken80 skrev:
Thomas31 skrev:
fisken80 skrev:
Thomas31 skrev:
Pax Romana skrev:For helvede drenge! Få nu for fanden samlet de kugler op fra gulvet.
Ja, trunten har taget røven på ham. Men han har sgu selv stoppet pølsen ind uden skind. Han har taget et fravalg og med et hvert valg eller fravalg følger også et ansvar. Drop det tudefjæs, ret ryggen, vær et mandfolk og stå ved dit skide ansvar.


Ved du hvad, dreng, hvis du accepterer at blive misbrugt er det fint med mig. Jeg ved godt, der er nogle mænd, der nærmest er stolte af at være en ressource for kvinder, beærede, hvis de måtte få mulighed for at ofre sig for hende eller forsørge hende osv.

Det er bare ikke mig. Du må tale for dig selv.

Det handler ikke om, at jeg vil behandle kvinder dårligt. Jeg ser dem bare som ligeværdige, og ikke som børn, der straffrit skal kunne begå vilde overgreb på mig. Det handler om selvrespekt. Det sjove er, at ude i virkelighedens verden reagerer kvinder faktisk positivt på den slags.


Men hvori består overgrebet? Er det et overgreb, hvis en kvinde overtaler dig til at give hende dit dankort så hun selv kan gå op og købe en drink med det?


Hun forsøger bevidst at gøre mig til far mod min vilje. I hvilken fantasiverden er det ikke et gigantisk ovegreb?


Nej hun gør ikke. Dt havde hun gjort, hvis hun havde fjernet kondomet uden du havde opdaget det, så du mistede muligheden for selv at styre det. Her overtalte hun en naiv mand til at undlade kondomet. Det er ikke et overgreb, det er naivt.


Ja du definerer forskellen på røveri og bedrageri. Det gør det ikke bedre.

Og hvornår blev det ok at udnytte de naive. Jeg er naiv. Jeg vil være naiv. Jeg kan ikke erindre nogensinde at være blevet dårligt behandlet af kvinder, og jeg gider ikke opdyrke en mistro mod dem, bare fordi nogle sørgelige eksistenser mener, det er helt i orden at udntte mænd, hvis bare han er dum nok


Men det ér jo ikke ok. Og det er der forhåbentlig heller ingen der mener. Der er da skide synd for manden at stå i den her situation. Upåagtet at han kunne have beskyttet sig med kondom, er det kvinden der er den skyldige i det her, hvis hun har løjet om prævention.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Blev han snydt?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jul 2018, 09:09

kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Men hvis du har fået ægløsning virker en fortrydelsespiller jo ikke. Den gør ikke noget ved et æg eller et befrugtet æg. Den kan forhindre eller udsætte ægløsning. Det er ligesom det.
1
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Thomas31 » 14. jul 2018, 09:09

Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:
fisken80 skrev:
Thomas31 skrev:
Pax Romana skrev:For helvede drenge! Få nu for fanden samlet de kugler op fra gulvet.
Ja, trunten har taget røven på ham. Men han har sgu selv stoppet pølsen ind uden skind. Han har taget et fravalg og med et hvert valg eller fravalg følger også et ansvar. Drop det tudefjæs, ret ryggen, vær et mandfolk og stå ved dit skide ansvar.


Ved du hvad, dreng, hvis du accepterer at blive misbrugt er det fint med mig. Jeg ved godt, der er nogle mænd, der nærmest er stolte af at være en ressource for kvinder, beærede, hvis de måtte få mulighed for at ofre sig for hende eller forsørge hende osv.

Det er bare ikke mig. Du må tale for dig selv.

Det handler ikke om, at jeg vil behandle kvinder dårligt. Jeg ser dem bare som ligeværdige, og ikke som børn, der straffrit skal kunne begå vilde overgreb på mig. Det handler om selvrespekt. Det sjove er, at ude i virkelighedens verden reagerer kvinder faktisk positivt på den slags.


Men hvori består overgrebet? Er det et overgreb, hvis en kvinde overtaler dig til at give hende dit dankort så hun selv kan gå op og købe en drink med det?


Hun forsøger bevidst at gøre mig til far mod min vilje. I hvilken fantasiverden er det ikke et gigantisk ovegreb?

Hvordan kan noget blive et overgreb, når du frivilligt knalder uden kondom? Du kan jo bare sige nej.

Det er så typisk disse tråde. Man VED hvad der vil blive skrevet, hvem der vil skrive det og at de altid ender med at køre rundt i samme i rille i det uendelige.

Men altså: i følge ordnet er definitionen på overgreb som følger
"overgreb substantiv, intetkøn
BØJNING -et, -, -ene
UDTALE tip
OPRINDELSE dannet af over og greb efter tysk Übergriff
Skjul Betydning
Betydninger

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.


Det er en klar krænkelse af mine rettigheder til selv at bestemme om jeg vil være far. Jeg synes faktisk det er et særligt ulækkert overgreb
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. jul 2018, 09:11

Hele den her snak er simpelthen så idiotisk, et eller andet sted.

Ingen har jo sagt, at kvinder skal have lov at snyde mænd til at blive fædre - altså når vi opererer med den egentlige betydning af snyd. Faktisk tales der ganske grimt om de kvinder. Med rette, for man skal være en ualmindelig stor møgkusse for at prikke hul i et kondom, bilde sin faste partner ind at man er på p-piller, mens man æder en mintpastil foran ham hver aften osv.

Men man er bare nødt til at skelne mellem decideret snyd, og så på en situation, hvor en mand selv valgte ikke at beskytte sig, og kvinden så blev gravid. Vi ved ikke om kvinden var beskyttet eller ej, og det nytter ikke noget at gisne om det. Pillerne kan have svigtet, hun kan have troet at der fandtes en sikker periode (bare se hvor mange kvinder, der tror på det, inde i den anden tråd), jeg ved det ikke. Det gør kun hun.

Det er ganske uklædeligt og ulækkert at beskylde hende for at have begået et overgreb svarende til voldtægt!

Fortæl mig om kvinder, der snyder deres kærester til faderskab, og jeg skal stå forrest i køen til høtyve og fakler i byggemarkedet. Men fortæl mig om mænd, der gør fremmede kvinder gravide efter de selv har taget et valg om at knalde uden gummi, og jeg skal sidde klar med en bemærkning om at det ikke er forbudt at tænke selv.
9
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 14. jul 2018, 09:12

kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Grunden til jeg skrev 85% er fordi det står på netdoktor.dk

https://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakt ... pillen.htm
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. jul 2018, 09:12

kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Nu findes der jo præventionsformer man ikke kan sløse med, som alligevel kan svigte. Desværre.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2018, 09:14

Thomas31 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:
fisken80 skrev:
Thomas31 skrev:
Pax Romana skrev:For helvede drenge! Få nu for fanden samlet de kugler op fra gulvet.
Ja, trunten har taget røven på ham. Men han har sgu selv stoppet pølsen ind uden skind. Han har taget et fravalg og med et hvert valg eller fravalg følger også et ansvar. Drop det tudefjæs, ret ryggen, vær et mandfolk og stå ved dit skide ansvar.


Ved du hvad, dreng, hvis du accepterer at blive misbrugt er det fint med mig. Jeg ved godt, der er nogle mænd, der nærmest er stolte af at være en ressource for kvinder, beærede, hvis de måtte få mulighed for at ofre sig for hende eller forsørge hende osv.

Det er bare ikke mig. Du må tale for dig selv.

Det handler ikke om, at jeg vil behandle kvinder dårligt. Jeg ser dem bare som ligeværdige, og ikke som børn, der straffrit skal kunne begå vilde overgreb på mig. Det handler om selvrespekt. Det sjove er, at ude i virkelighedens verden reagerer kvinder faktisk positivt på den slags.


Men hvori består overgrebet? Er det et overgreb, hvis en kvinde overtaler dig til at give hende dit dankort så hun selv kan gå op og købe en drink med det?


Hun forsøger bevidst at gøre mig til far mod min vilje. I hvilken fantasiverden er det ikke et gigantisk ovegreb?

Hvordan kan noget blive et overgreb, når du frivilligt knalder uden kondom? Du kan jo bare sige nej.

Det er så typisk disse tråde. Man VED hvad der vil blive skrevet, hvem der vil skrive det og at de altid ender med at køre rundt i samme i rille i det uendelige.

Men altså: i følge ordnet er definitionen på overgreb som følger
"overgreb substantiv, intetkøn
BØJNING -et, -, -ene
UDTALE tip
OPRINDELSE dannet af over og greb efter tysk Übergriff
Skjul Betydning
Betydninger

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.


Det er en klar krænkelse af mine rettigheder til selv at bestemme om jeg vil være far. Jeg synes faktisk det er et særligt ulækkert overgreb

Det er stadig ikke et overgreb, uanset hvor meget du insisterer. Du har et valg, og så er det ikke overgreb.
Manipulation og dårlig opførsel fra hendes side (hvis det var bevidst), absolut, men det er ikke det samme.

Slut færdig.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Blev han snydt?

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2018, 09:16

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Men hvis du har fået ægløsning virker en fortrydelsespiller jo ikke. Den gør ikke noget ved et æg eller et befrugtet æg. Den kan forhindre eller udsætte ægløsning. Det er ligesom det.

Korrekt. Men hvis man, som ansvarlig voksen, tager sin fortrydelsespille så hurtigt som muligt (lad os sige indenfor 10 timer efter samleje, man skal i mange tilfælde lige sove og battle de værste tømmermænd feks) så er risikoen for at have haft ægløsning minimal.
Alt i alt vil jeg estimere at fortrydelsespiller er sikrere end kondom, hvis de tages indenfor 10 timer efter samleje.
Lyder det ikke nogenlunde rigtigt? Sådan hvis man skal kigge på tørre facts.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 14. jul 2018, 09:19

Allmost_Famous skrev:Men man er bare nødt til at skelne mellem decideret snyd, og så på en situation, hvor en mand selv valgte ikke at beskytte sig


Den her sætning forstår jeg ikke. Mener du helt alvorligt at det ikke er at snyde at lyve om prævention? Hvis jeg prikker hul i et kondom og gør en kvinde gravid, har jeg ikke snydt hende overhovedet, det må hun selv ligge og rode med?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Blev han snydt?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jul 2018, 09:19

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Men hvis du har fået ægløsning virker en fortrydelsespiller jo ikke. Den gør ikke noget ved et æg eller et befrugtet æg. Den kan forhindre eller udsætte ægløsning. Det er ligesom det.

Korrekt. Men hvis man, som ansvarlig voksen, tager sin fortrydelsespille så hurtigt som muligt (lad os sige indenfor 10 timer efter samleje, man skal i mange tilfælde lige sove og battle de værste tømmermænd feks) så er risikoen for at have haft ægløsning minimal.
Alt i alt vil jeg estimere at fortrydelsespiller er sikrere end kondom, hvis de tages indenfor 10 timer efter samleje.
Lyder det ikke nogenlunde rigtigt? Sådan hvis man skal kigge på tørre facts.


Det er jo helt ligegyldigt hvis man har haft ægløsning de der 24 timer indenfor at man knalder. Så er den ubrugelig.

Jeg tog den 4 timer efter sex. Tough luck. Det var for sent.

Som Sangius skriver, så siger de kloge 85%.
1
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 620

Re: Blev han snydt?

Indlægaf deliciouscookie » 14. jul 2018, 09:20

FormerlyKnownAs skrev:
deliciouscookie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
deliciouscookie skrev:
Bergen skrev:
deliciouscookie skrev:
Bergen skrev:
deliciouscookie skrev:
vibbsen skrev:
deliciouscookie skrev:Den bedste prævention er falsk navn og adresse :D


Jeg havde en god ven hvis princip var at vi kan knalde hjemme hos dig eller jeg tager alene hjem til mig selv...

Han hed iøvrigt James Bond når vi var i byen....

Hvilket var helt fint med mig....Eftersom jeg hed Miss Moneypenny....Og aldrig knaldede på første date...

Kæft hvor var det sjovt....

Altså lige bortset fra den aften hvor han scorede en hvis KÆMPE STORE kæreste pludselig dukkede op....Så var jeg sjovt nok hans kæreste....

Topdoller historie :D haha

Skal dog siges at det var sagt for sjov og at jeg ikke mener at man kan skubbe ansvaret over på skatteyderne :D

Til dem som mener at faren skal kunne fraskrive sig ansvaret ved en kontrakt, så husk lige at skatteyderne så kommer til at betaler og så kan man spøge om det er mere rimeligt !!

Jeg forventer at alle voksende tager ansvarsfulde beslutninger, derfor bør friabort også være fuld selvfinansierende ...når det koster 25.000 så er det ikke noget som erstatter et kondom eller en fortrydelsespille.


Vi opnår nada ved at droppe fri abort og det er det, hvis folk ikke har råd i situationen. Ellers er det såmænd rigtigt. Politisk tabersag at overdrage regningen til skatteydere for at mænd kan bolle frit omkring uden minimum af ansvar for konsekvensen.


Folk kan stadig få aborten, de skylder bare staten ligesom hvis de har skattegæld :gisp:


Glidebane. Desværre du må selv betale for at få lappet dit brækkede ben. Ingen tvang dig til at spille fodbold. Stort set alt kan med rette retorik gøres selvforskyldt.


Man kan politisk beslutter hvad der er sunde risici og usunde. Sportsskader kommer, men det for at gøre noget sundt. Aborter uden rimelig grund (eks. grundet handicapper barn) er sløseri der kunne have været undgået let. Sportsskader er uheld ikke sløseri, manglede prævention er sløseri, fordi hvis et kondom springer så er der fortrydelsespillen at falde tilbage på. P-piller kan suppleres med kondom eller sæddræbende crem, hvis man vil være helt sikker.

Det er ikke rimeligt at koster samfundet 25.000 fordi man er sløset.

Personligt ansvar gør også at man burde få en selvrisiko ved behandling for kønssygdomme, i hvert fald anden gang.


En fortrydelsespiller virker jo ikke hvis et æg allerede er befrugtet.


jo det er en 12 timers abort om du vil, virker også med befrugtet æg- det er sådan set formålet.


Øh nej. Som i overhovedet ikke. Den hæmmer eller udskyder en ægløsning. Hvis der er sket ægløsning sker der intet ved at tage en fortrydelsespiller.

At det er er tilsvarende en lille abortpille er totalt misforstået

Læs op på det så du kan gå med livrem og seler næste gang.


Det har du ret i, men det ænder ikke formålet eller brugen af pillen. Så alt andet end abort delen er validt.

https://www.apoteket.dk/sundhed/praeven ... lsespiller
0
make cookies not war
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 14. jul 2018, 09:21

Sangius skrev:Jeg synes godt man kan kalde det en form for overgreb når kvinder snyder med præventionen. Jeg ville da føle det som et overgreb hvis en mand prikkede hul i kondomet, i håb om at gøre mig gravid mod min vilje.

Men jeg synes ikke at mænd nogensinde skal pålægge fremmede kvinder ansvaret for præventionen, hvis det at få er barn med dem er noget de gerne vil undgå. Selvom kvinden ikke forsøger at snyde dig, er det stadig alt for risikabelt, og derfor enormt dumt at fralægge sig det ansvar. Derfor synes jeg det er svært at påråbe sig at være helt uden ansvar i sådan en situation - for selv hvis kvinden havde gjort alt det rigtige, kunne du stadigvæk havde blevet far - fordi du ikke beskyttede dig selv.

Selvfølgelig! Ligesom hvis kvinden havde prikket hul i Kaspers kondom.

Men det gjorde hun ikke. Han pillede sit gummi af igen, helt frivilligt.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Blev han snydt?

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2018, 09:22

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:Jeg bliver altså lidt irriteret når kvinder, af alle mennesker, påstår at fortrydelsespiller kun har en sikkerhed på 85%.
Nej. Det er simpelthen så underlødigt. Det kommer an på hvor tidligt efter samleje man tager dem. Og en masse andre faktorer.
Fortrydelsespiller er IKKE usikre. Hvis man tager dem rigtigt og tager de forholdsregler man skal.
Det samme med p-piller. De er ikke usikre. Det er kvinderne selv der ikke har styr på deres prævention.
Om det så er i orden, det er ikke det jeg vil frem til. For som menneske kan man ikke have styr på alting.
Men prævention ER kompliceret og der er mange ting som kan gøre p-piller usikre.
Jeg er 40 år gammel. Jeg har snakket om p-piller med et utal af kvinder (almindelig samtale. Det skal ikke forståes som om jeg er fagperson eller har professionel interesse i det) og min oplevelse er at det er forsvindende få kvinder der rent faktisk tager det særlig alvorligt/gør det ordentligt.
De tager dem ikke til tiden, de tager ikke forholdsregler når de har været syge (fået medicin feks) haft dårlig mave, glemt en osv osv.


Men hvis du har fået ægløsning virker en fortrydelsespiller jo ikke. Den gør ikke noget ved et æg eller et befrugtet æg. Den kan forhindre eller udsætte ægløsning. Det er ligesom det.

Korrekt. Men hvis man, som ansvarlig voksen, tager sin fortrydelsespille så hurtigt som muligt (lad os sige indenfor 10 timer efter samleje, man skal i mange tilfælde lige sove og battle de værste tømmermænd feks) så er risikoen for at have haft ægløsning minimal.
Alt i alt vil jeg estimere at fortrydelsespiller er sikrere end kondom, hvis de tages indenfor 10 timer efter samleje.
Lyder det ikke nogenlunde rigtigt? Sådan hvis man skal kigge på tørre facts.


Det er jo helt ligegyldigt hvis man har haft ægløsning de der 24 timer indenfor at man knalder. Så er den ubrugelig.

Jeg tog den 4 timer efter sex. Tough luck. Det var for sent.

Som Sangius skriver, så siger de kloge 85%.

Nej, de kloge skriver et gennemsnit. Fordi det ikke er ønskværdigt at glorificere fortrydelsespillen.
Hvis du læser nærmere om det, så kan du se at når man bruger fortrydelsespiller rigtigt, så nærmer det sig 98%.
Og ja, hvis du har ægløsning lige nøjagtigt i de ti timer virker den selvfølgelig ikke. Men ti timer er et meget lille vindue og derfor er risikoen minimal.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Forhold og sex"