Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

35+6

Indlægaf Zonta » 15. jul 2018, 11:24

Jeg ved ikke om jeg fik skrevet det, men jeg fik recept på Pantoprazole i fredags og har taget det to gange nu - OG jeg har lige taget en lur på flere timer, hvor jeg har ligget på højre side. Det har jeg ikke kunne i flere måneder pga. halsbrand og mavesyre. Jeg krydser fingre for, at det er medicinen der virker, for halleluja, det er fedt! :kryds:

Skal til JM i morgen - glæder mig til at høre om han står fast. Og så har jeg bestilt tid til gravidmassage på tirsdag. Det glæder jeg mig til!
4
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

22+1

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2018, 16:21

Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 22+1

Indlægaf Sangius » 15. jul 2018, 16:23

Moxy-lady skrev:Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).


Yeps. Ligamentsmerter. De kan altså virkelig bide!

Det må ikke krampe og det må ikke komme sådan uden grund, og det må ikke være regelmæssigt. Og smerter skulle gerne forsvinde ved hvil.

Så burde man være home safe ♡
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: 22+1

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2018, 16:32

Sangius skrev:
Moxy-lady skrev:Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).


Yeps. Ligamentsmerter. De kan altså virkelig bide!

Det må ikke krampe og det må ikke komme sådan uden grund, og det må ikke være regelmæssigt. Og smerter skulle gerne forsvinde ved hvil.

Så burde man være home safe ♡


Det kan godt føles lidt som begyndelsen til krampe, men jeg stopper altid op, og hviler lidt når det opstår, og så går det hurtigt væk af sig selv igen. Jeg kan dog godt føle lidt fantomsmerter lidt tid efter, men ikke noget reelt. Tak for forklaring, det er altså svært det her førstegangs - noget :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 22+1

Indlægaf Sangius » 15. jul 2018, 16:35

Moxy-lady skrev:
Sangius skrev:
Moxy-lady skrev:Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).


Yeps. Ligamentsmerter. De kan altså virkelig bide!

Det må ikke krampe og det må ikke komme sådan uden grund, og det må ikke være regelmæssigt. Og smerter skulle gerne forsvinde ved hvil.

Så burde man være home safe ♡


Det kan godt føles lidt som begyndelsen til krampe, men jeg stopper altid op, og hviler lidt når det opstår, og så går det hurtigt væk af sig selv igen. Jeg kan dog godt føle lidt fantomsmerter lidt tid efter, men ikke noget reelt. Tak for forklaring, det er altså svært det her førstegangs - noget :D


Det lyder træls og graviditetsagtigt - så helt normalt :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

22+5

Indlægaf Little_Woman » 15. jul 2018, 18:31

Andre der oplever en virkelig hidsig brækrefleks? Jeg døjer ikke med kvalme, overhovedet, men tandbørstning med lidt for meget skum - brækrefleks. Slugning af store piller, fx min daglige magnesium - brækrefleks. Hver gang.

Det er altså nyt for mig - og pænt klamt :rulle:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: 22+5

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2018, 18:42

Little_Woman skrev:Andre der oplever en virkelig hidsig brækrefleks? Jeg døjer ikke med kvalme, overhovedet, men tandbørstning med lidt for meget skum - brækrefleks. Slugning af store piller, fx min daglige magnesium - brækrefleks. Hver gang.

Det er altså nyt for mig - og pænt klamt :rulle:


Øhm... :blush: der er visse.... Seksuelle akter... Der er blevet besværet lidt. Har aldrig rigtig haft en gag-refleks, hvilket min kæreste har haft en del glæde af... Men det er et overstået kapitel pt. Men oplever ikke problemet i mere uskyldige situationer.

/tmi off :genert:
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7464
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2018, 18:44

Jeg målte i øvrigt min mave I dag. Den er så (når jeg ikke er oppustet) lige så stor som gør jeg tabte mig. Altså man kan godt se at det sidder anderledes, men det overraskede mig nu alligevel noget.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: 22+5

Indlægaf Little_Woman » 15. jul 2018, 18:49

Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Andre der oplever en virkelig hidsig brækrefleks? Jeg døjer ikke med kvalme, overhovedet, men tandbørstning med lidt for meget skum - brækrefleks. Slugning af store piller, fx min daglige magnesium - brækrefleks. Hver gang.

Det er altså nyt for mig - og pænt klamt :rulle:


Øhm... :blush: der er visse.... Seksuelle akter... Der er blevet besværet lidt. Har aldrig rigtig haft en gag-refleks, hvilket min kæreste har haft en del glæde af... Men det er et overstået kapitel pt. Men oplever ikke problemet i mere uskyldige situationer.

/tmi off :genert:


Den slags roder jeg mig ikke ud i pt, heldigvis da - det ville blive noget værre gris :lol2:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 22+1

Indlægaf Zonta » 15. jul 2018, 20:23

Moxy-lady skrev:Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).

Meget normalt - og det kan tage pusten fuldstændig fra mig. I de situationer tænker jeg "Hvordan faen skal jeg nogensinde få født den baby?!" :lol:
1
J, juli 2018.
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 22+1

Indlægaf Janni.A006 » 16. jul 2018, 05:38

Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:Ved en hurtig googling kan jeg se at det er rimelig normalt, men spørger lige herinde alligevel:

Får I andre også virkelig kraftige, intense smerter ved nys eller nogle gange når I vender jer i sengen? Altså de går hurtigt over igen, men shiiiiit, det gør ondt, sådan nede omkring den nederste del af maven før lysken (altså primært i siderne).

Meget normalt - og det kan tage pusten fuldstændig fra mig. I de situationer tænker jeg "Hvordan faen skal jeg nogensinde få født den baby?!" :lol:


Ha ha. Det kan jeg godt forstå, men vi er oftest så heldigt indrettede, at lige det der med at føde - det kan vi bare det skidt. :lol:
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

38+5

Indlægaf Janni.A006 » 16. jul 2018, 05:40

Snart på vej på akutmodtagelsen for gravide (igen igen). Skal lige have tjekket tal endnu engang og så siger de forhåbentligt noget fornuftigt til mig. Mine fødder og mit maveskind kunne virkelig godt bruge at baby snart gad komme ud og samtidig er jeg lidt panisk ved tanken, for jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan finde ud af at være mor til 2.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 38+5

Indlægaf Zonta » 16. jul 2018, 06:03

Janni.A006 skrev:Snart på vej på akutmodtagelsen for gravide (igen igen). Skal lige have tjekket tal endnu engang og så siger de forhåbentligt noget fornuftigt til mig. Mine fødder og mit maveskind kunne virkelig godt bruge at baby snart gad komme ud og samtidig er jeg lidt panisk ved tanken, for jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan finde ud af at være mor til 2.

Tror det er helt normalt at tænke sådan, men selvfølgelig kan du det! :kram:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

28+1

Indlægaf Mi55y » 16. jul 2018, 07:04

Jeg har været skidt tilpas både i går og i dag, sådan tømmermnændsagtigt med tungt hoved og kvalme. Tog min temperatur i går, som lå på 37,3, så ingen feber. Men det skulle da også lige passe, at kvalmen kommer tilbage på dagen, hvor jeg går ind i 3. trimester. :rulle:

Mht. tankerne om, om man kan finde ud af det, så tror jeg vi alle sammen tænker sådan en gang i mellem. Og bare det, at man tænker tanken, viser allerede, at man er et godt stykke af vejen. Jeg trøster mig altid med tanken om, at tusinder af kvinder før mig har klaret den på trods af dårligere forhold/forstand - så det burde kunne lykkedes for mig også.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: 22+5

Indlægaf Depeche_Mama » 16. jul 2018, 09:03

Moxy-lady skrev:
Little_Woman skrev:Andre der oplever en virkelig hidsig brækrefleks? Jeg døjer ikke med kvalme, overhovedet, men tandbørstning med lidt for meget skum - brækrefleks. Slugning af store piller, fx min daglige magnesium - brækrefleks. Hver gang.

Det er altså nyt for mig - og pænt klamt :rulle:


Øhm... :blush: der er visse.... Seksuelle akter... Der er blevet besværet lidt. Har aldrig rigtig haft en gag-refleks, hvilket min kæreste har haft en del glæde af... Men det er et overstået kapitel pt. Men oplever ikke problemet i mere uskyldige situationer.

/tmi off :genert:


Altså min mand og jeg har været sammen 1 gang i graviditeten. Han kan slet ikke med en "tilskuer" på. Lillebror er så også mega aktiv inde i maven, meget mere end vores førstefødte, så jeg ville egentlig nok også tænde lidt af, hvis der kom en serie spark under en gang lagengymnastik.

Jeg har bare accepteret, at 2018 er et tørke-år på lagnerne :lol:
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"