Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Slettet bruger » 16. jul 2018, 05:38

milisa skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:Som sonata siger, så er Søren Frank lidt som treo. Jeg kan ikke tage dem seriøst.

Politikens nuværende madanmeldere er heller ikke i nærheden af fordoms storhed. Helle Brønnum og Adam Price har anmeldt MASSER af mindre restauranter uden dikkedarer og kunne bedømme dem ud fra den standard, de blev sat i udsigt.


Price har da engang været i vælten for akkurat det samme som Søren Frank er nu: Han skrev en vældig negativ anmeldelse af Jensens Bøfhus.

Deres fælles synspunkt kan vist koges ned til at Jensens Bøfhus er fastfood til restaurant-priser. Man kan få langt bedre mad andre steder til samme penge.


Jeg skrev jo også netop at Price har anmeldt masser af ikke-gourmet restauranter, men anmeldte dem ud fra det, der blev stillet til udsigt.
Læste du Prices anmeldelse? Den havde ikke i nærheden af samme snobbede/negative klang som Franks. Price sammenlignede kvalitet og pris og pointerede, at der var så mange steder i byen, hvor man kan få langt bedre kvalitet til samme eller færre penge. Det handlede ikke om underlødig mad eller masseproducerede samlebåndsserveringer. Den handlede om, at man får 270 kr kan få kød, der er mørt, fordi det er god kvalitet og ikke fordi, det er saltet og mekanisk mørnet.


Jeg tror også de andre anmeldere anmelder ud fra andre restauranter i samme prisklasse. Hvis et måltid på Jensens Bøfhus kostede det samme som en BigMac-menu, ville det ikke regne ned over dem med dårlige anmeldelser. Så kan man mene at nogle af anmeldelserne er lidt vel hårde i tonen, men hvis de grundlæggende har ret i deres kritik, kan jeg ikke rigtigt se problemet. De må tørre øjnene og stramme op hos Jensens Bøfhus.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 05:55

Jeg læser hvad andre brugere anmelder. Feks trustpilot. Jeg læser også de kendtes madanmeldelser. Alle delene forholder jeg mig kritisk til. Smileys kigger jeg også på.

Afhængig af den oplevelse jeg ønsker, så lytter jeg til dem jeg tænker jeg bedst kan relatere til.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 06:02

Og så er der den med Jensens. Jeg synes det er synd for dem. Jeg synes altid det er synd når nogen rammes af shitstorm, og denne synes jeg har været ude af proportioner. I 90erne nød jeg Jensens. Fine frokostbøffer og priser der matchede. Jeg synes ikke de har formået at forny sig. I 90erne nød jeg også rejecocktail, bearnaise, iceberg, bølgepommesfrites og dessert softice. Jeg er bare træt af det i dag.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Persnikedy » 16. jul 2018, 06:43

Jeg læser madanmelderser af den ene grund at jeg kan finde en restaurant jeg ikke har været på endnu eller måske en hel nyåbnet en.
Jeg læser dem primært inde på Smag

Når en anmeldelser lugter lidt for meget af fine fornemmelser så står jeg af, jeg vil vide hvad et almindeligt måltid er på stedet, ikke små brokkeri
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Akehurst2 » 16. jul 2018, 06:55

abcd skrev:
milisa skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:Som sonata siger, så er Søren Frank lidt som treo. Jeg kan ikke tage dem seriøst.

Politikens nuværende madanmeldere er heller ikke i nærheden af fordoms storhed. Helle Brønnum og Adam Price har anmeldt MASSER af mindre restauranter uden dikkedarer og kunne bedømme dem ud fra den standard, de blev sat i udsigt.


Price har da engang været i vælten for akkurat det samme som Søren Frank er nu: Han skrev en vældig negativ anmeldelse af Jensens Bøfhus.

Deres fælles synspunkt kan vist koges ned til at Jensens Bøfhus er fastfood til restaurant-priser. Man kan få langt bedre mad andre steder til samme penge.


Jeg skrev jo også netop at Price har anmeldt masser af ikke-gourmet restauranter, men anmeldte dem ud fra det, der blev stillet til udsigt.
Læste du Prices anmeldelse? Den havde ikke i nærheden af samme snobbede/negative klang som Franks. Price sammenlignede kvalitet og pris og pointerede, at der var så mange steder i byen, hvor man kan få langt bedre kvalitet til samme eller færre penge. Det handlede ikke om underlødig mad eller masseproducerede samlebåndsserveringer. Den handlede om, at man får 270 kr kan få kød, der er mørt, fordi det er god kvalitet og ikke fordi, det er saltet og mekanisk mørnet.


Jeg tror også de andre anmeldere anmelder ud fra andre restauranter i samme prisklasse. Hvis et måltid på Jensens Bøfhus kostede det samme som en BigMac-menu, ville det ikke regne ned over dem med dårlige anmeldelser. Så kan man mene at nogle af anmeldelserne er lidt vel hårde i tonen, men hvis de grundlæggende har ret i deres kritik, kan jeg ikke rigtigt se problemet. De må tørre øjnene og stramme op hos Jensens Bøfhus.


Det er lige præcis det, som Adam Price jo også angriber i sin anmeldelse: De giver udtryk for at være og prissætter sig som som, de var en kvalitetsrestaurant, og så må de forvente at blive anmeldt som en kvalitetsrestaurant.

Det synes jeg netop er rigtig fint ved anmeldelser. At de udstiller at nogen giver sig ud for at være noget, de ikke er.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Akehurst2 » 16. jul 2018, 06:56

fisken80 skrev:Altså jeg læser aldrig madanmeldelser i omtalte aviser, men jeg læser dem i vores lokale Stiftstidende og de er som regel ganske saglige og er delt ind i tre klasser, billig, mellem og dyr og så anmeldes der herefter, forstået på den måde, at der er andre forventninger til maden og service-niveauet på de dyre steder. Det synes jeg egentlig er en ret god måde at gøre det på.



Det gør Berlingeren også, og det synes jeg som du er det eneste fair.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Wizzze » 16. jul 2018, 07:03

BlueBunny skrev:Og så er der den med Jensens. Jeg synes det er synd for dem. Jeg synes altid det er synd når nogen rammes af shitstorm, og denne synes jeg har været ude af proportioner. I 90erne nød jeg Jensens. Fine frokostbøffer og priser der matchede. Jeg synes ikke de har formået at forny sig. I 90erne nød jeg også rejecocktail, bearnaise, iceberg, bølgepommesfrites og dessert softice. Jeg er bare træt af det i dag.


Jamen i 90´erne leverede de jo også produktet. En restaurant oplevelse til fastfood priser, de var et reelt alternativ til McD, pizzariet osv. hvor man kunne sidde ned, få servering og ok mad til prisen. Men så var det at de skulle være store og være over alt. Så kokken blev erstattet med en maskine, og der kom dyre bøffer på menuen, og så begyndte det at gå galt, for de var ikke længere et godt alternativ til fastfood, de var nu et dårligt alternativ til at gå på Mash, Hereford, Madklubben, Retour osv.
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 07:21

Wizzze skrev:
BlueBunny skrev:Og så er der den med Jensens. Jeg synes det er synd for dem. Jeg synes altid det er synd når nogen rammes af shitstorm, og denne synes jeg har været ude af proportioner. I 90erne nød jeg Jensens. Fine frokostbøffer og priser der matchede. Jeg synes ikke de har formået at forny sig. I 90erne nød jeg også rejecocktail, bearnaise, iceberg, bølgepommesfrites og dessert softice. Jeg er bare træt af det i dag.


Jamen i 90´erne leverede de jo også produktet. En restaurant oplevelse til fastfood priser, de var et reelt alternativ til McD, pizzariet osv. hvor man kunne sidde ned, få servering og ok mad til prisen. Men så var det at de skulle være store og være over alt. Så kokken blev erstattet med en maskine, og der kom dyre bøffer på menuen, og så begyndte det at gå galt, for de var ikke længere et godt alternativ til fastfood, de var nu et dårligt alternativ til at gå på Mash, Hereford, Madklubben, Retour osv.


Jamen enig. Jeg synes ikke de leverer en tidssvarende god oplevelse. Det virker blot som om at det er fiskesagen som shittede dem. Og det virker urimeligt. De er blevet populære ikke at kunne lide.

Jeg synes det er trist at et sted ikke formår at følge med. At kun minderne er tilbage. Det er restauranternes blockbuster... kun kodak øjeblikkene er tilbage fra fordums tid.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Artem » 16. jul 2018, 07:42

Med hensyn til Jensens har jeg altid mest brugt den som en frokost resturant da jeg synes priserne er rimelig der. Men da det er hundred år (9 år) siden jeg sidst har været der tjekkede jeg lige op, og man kan få en frokost bøf til 59 kr pt (normalt 79)
Der synes jeg pris og kvalitet hænger meget godt sammen.

Kan se at hvis jeg skulle spise der en aften ville det blive den menu til 199 kr med forret, hovedret og dessert. Synes heller ikke at det virker urimeligt, men i har sikkert ret i at man kan finde bedre mad andre steder til de samme penge.
Senest rettet af Artem 17. jul 2018, 18:03, rettet i alt 1 gang.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Mi55y » 16. jul 2018, 07:52

Jeg elsker at læse madanmeldelser men kun som rent underholdning. Når jeg skal vælge restaurant, bruger jeg TripAdvisor.

Jeg spiste før i tiden en gang i mellem på Jensens eller Bones, når jeg var inde i byen med min søster og niece. Ikke prangende mad, men heller ikke uspiseligt. Men efter Århus har fået StreetFood, er det nærmest altid kun der vi holder til.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 17:53

BlueBunny skrev:Og så er der den med Jensens. Jeg synes det er synd for dem. Jeg synes altid det er synd når nogen rammes af shitstorm, og denne synes jeg har været ude af proportioner. I 90erne nød jeg Jensens. Fine frokostbøffer og priser der matchede. Jeg synes ikke de har formået at forny sig. I 90erne nød jeg også rejecocktail, bearnaise, iceberg, bølgepommesfrites og dessert softice. Jeg er bare træt af det i dag.

Enig.

Jeg kan sagtens unde dem at eksistere, men jeg er ikke længere målgruppen for dem. Jeg synes heller ikke de har formået at forny sig ordentligt og følge med udviklingen. Hele den der fornyelse de startede for hvad 1-2 år siden blev grebet helt forkert an og det er naivt at tro det kan rettes hurtigt op på uden videre konsekvenser.

For mig har Jensens Bøfhus aldrig været et sted jeg har valgt fordi jeg var nysgerrig på deres menukort. Det har været et sted jeg er gået hen for at spise med vennerne efter skole, inden jeg skulle i biografen eller lignende hvor jeg skulle have et hurtigt måltid inden.

Jeg har aldrig anset Jensens Bøfhus for at være andet end fastfood. Ikke på den snobbede måde, men fordi det ikke har udgivet sig for at være andet end det er. What you see is what you get agtigt. Det strider mod den fornyelse og er nok derfor jeg ikke har været interesseret i at genopdage den nostalgi jeg forbinder Jensens Bøfhus med.

Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden "Når vi serverer din bøf – og der mod forventning – er noget galt med kødkvaliteten eller bøffen ikke er stegt, som du har bestilt, så laver vi en ny til dig. Og vi streger begge fra regningen." :træt3:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf LadyFox » 17. jul 2018, 18:19

Juki skrev:
BlueBunny skrev:Og så er der den med Jensens. Jeg synes det er synd for dem. Jeg synes altid det er synd når nogen rammes af shitstorm, og denne synes jeg har været ude af proportioner. I 90erne nød jeg Jensens. Fine frokostbøffer og priser der matchede. Jeg synes ikke de har formået at forny sig. I 90erne nød jeg også rejecocktail, bearnaise, iceberg, bølgepommesfrites og dessert softice. Jeg er bare træt af det i dag.

Enig.

Jeg kan sagtens unde dem at eksistere, men jeg er ikke længere målgruppen for dem. Jeg synes heller ikke de har formået at forny sig ordentligt og følge med udviklingen. Hele den der fornyelse de startede for hvad 1-2 år siden blev grebet helt forkert an og det er naivt at tro det kan rettes hurtigt op på uden videre konsekvenser.

For mig har Jensens Bøfhus aldrig været et sted jeg har valgt fordi jeg var nysgerrig på deres menukort. Det har været et sted jeg er gået hen for at spise med vennerne efter skole, inden jeg skulle i biografen eller lignende hvor jeg skulle have et hurtigt måltid inden.

Jeg har aldrig anset Jensens Bøfhus for at være andet end fastfood. Ikke på den snobbede måde, men fordi det ikke har udgivet sig for at være andet end det er. What you see is what you get agtigt. Det strider mod den fornyelse og er nok derfor jeg ikke har været interesseret i at genopdage den nostalgi jeg forbinder Jensens Bøfhus med.

Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden "Når vi serverer din bøf – og der mod forventning – er noget galt med kødkvaliteten eller bøffen ikke er stegt, som du har bestilt, så laver vi en ny til dig. Og vi streger begge fra regningen." :træt3:

Det er da ikke en selvfølge når man er ude at spise at de streger både den forkert-stegte bøf, OG den nye iorden bøf for regningen, i fald af den første var stegt forkert. Så det synes jeg da er fint at reklamere med.
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 18:46

LadyFox skrev:
Juki skrev:...

Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden "Når vi serverer din bøf – og der mod forventning – er noget galt med kødkvaliteten eller bøffen ikke er stegt, som du har bestilt, så laver vi en ny til dig. Og vi streger begge fra regningen." :træt3:

Det er da ikke en selvfølge når man er ude at spise at de streger både den forkert-stegte bøf, OG den nye iorden bøf for regningen, i fald af den første var stegt forkert. Så det synes jeg da er fint at reklamere med.

Det skrev jeg heller ikke.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf LadyFox » 17. jul 2018, 19:31

Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:...

Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden "Når vi serverer din bøf – og der mod forventning – er noget galt med kødkvaliteten eller bøffen ikke er stegt, som du har bestilt, så laver vi en ny til dig. Og vi streger begge fra regningen." :træt3:

Det er da ikke en selvfølge når man er ude at spise at de streger både den forkert-stegte bøf, OG den nye iorden bøf for regningen, i fald af den første var stegt forkert. Så det synes jeg da er fint at reklamere med.

Det skrev jeg heller ikke.

Hvad skrev du så?
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 00:32

LadyFox skrev:
Juki skrev:
LadyFox skrev:
Juki skrev:...

Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden "Når vi serverer din bøf – og der mod forventning – er noget galt med kødkvaliteten eller bøffen ikke er stegt, som du har bestilt, så laver vi en ny til dig. Og vi streger begge fra regningen." :træt3:

Det er da ikke en selvfølge når man er ude at spise at de streger både den forkert-stegte bøf, OG den nye iorden bøf for regningen, i fald af den første var stegt forkert. Så det synes jeg da er fint at reklamere med.

Det skrev jeg heller ikke.

Hvad skrev du så?

Juki skrev:Og så er det bare mærkeligt at de reklamerer med følgende som om det ikke er en selvfølge at det mad man bestiller ude, uanset hvor, selvfølgelig skal være i orden.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Mad og drikke"