Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 18:38

Zinde skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

Ligesom dit indlæg altså. Bortset fra dit ikke er interessant.


:worship: bøjer mig i støvet for dit blændende vid og takker dig for dit storslået indlæg :blomst:
Senest rettet af deliciouscookie 16. jul 2018, 19:01, rettet i alt 1 gang.
0
make cookies not war
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. jul 2018, 18:55

deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

Ja, ikke? :D

Hvis du er rigtig heldig, så kommer der billeder når jeg begynder at bløde min fortykkede slimhinde ud :slem: Når jeg ikke har blødt få dage, kommer der masser af store klumper. Nu har jeg ikke blødt i næsten to uger, så der skal nok komme noget interessant.

Kan jeg friste med anekdoter om udflåd og dårlig mave, mens vi venter på næste halalslagtning i mit underliv?

:D
32
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 19:06

Allmost_Famous skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

Ja, ikke? :D

Hvis du er rigtig heldig, så kommer der billeder når jeg begynder at bløde min fortykkede slimhinde ud :slem: Når jeg ikke har blødt få dage, kommer der masser af store klumper. Nu har jeg ikke blødt i næsten to uger, så der skal nok komme noget interessant.

Kan jeg friste med anekdoter om udflåd og dårlig mave, mens vi venter på næste halalslagtning i mit underliv?

:D


Det er ikke et emne jeg har brugt meget energi på eller har særligt kendskab til. Er ikke så meget for synet af blod så er glad for at det altid bliver holdt uden for mit åsyn hjemme.

Ved ikke om konen nogensinde har haft problemer udover menstruations smerter, fordi det har aldrig faldet mig ind at spørge og hu har aldrig sagt noget.

Håber da du får styr på sagerne og at der ikke er noget alvorligt galt.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 19:14

Rikke skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

til minusserne:
Interessant læsning fordi det er nyt for mig, en smule klamt fordi det omhandler menstruation og dermed også grænseoverskridende i samme hug.

Jeg er ikke enig i at det ikke er fornuftigt at sige. I sagen natur er jeg heller ikke enig i at det er sjældent er tilfældet at jeg har noget fornuftigt at sige. Ofte er det der sige ikke fornuftigt uanset hvem der siger det.

Det er på ingen måde noget der kan opfattes som over stregen, hvis man ellers er normal.

Altså... Du ved godt, at du ikke SKAL skrive i enhver tråd, ikke?


Ja man skal ingenting. Men skal heller ikke være kællingefornærmer uden grund eller føle at man er herre over hvad andre skal eller ikke må sige, deltage i eller kommenter på, prøver at diktere andre at de skal holde deres kæft i det hele taget osv.

Sådan er der jo så meget man ikke skal, men det hinder ingen i at gøre det alligevel :)
0
make cookies not war
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sangius » 16. jul 2018, 19:17

"Menstruation er klamt..." :nerve:

Det er jo som at være tilbage i 4. klasse da en af pigerne fik deres første menstruation, og nogle af drengene fandt ud af det.
26
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tanten » 16. jul 2018, 19:22

deliciouscookie skrev:
Rikke skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

til minusserne:
Interessant læsning fordi det er nyt for mig, en smule klamt fordi det omhandler menstruation og dermed også grænseoverskridende i samme hug.

Jeg er ikke enig i at det ikke er fornuftigt at sige. I sagen natur er jeg heller ikke enig i at det er sjældent er tilfældet at jeg har noget fornuftigt at sige. Ofte er det der sige ikke fornuftigt uanset hvem der siger det.

Det er på ingen måde noget der kan opfattes som over stregen, hvis man ellers er normal.

Altså... Du ved godt, at du ikke SKAL skrive i enhver tråd, ikke?


Ja man skal ingenting. Men skal heller ikke være kællingefornærmer uden grund eller føle at man er herre over hvad andre skal eller ikke må sige, deltage i eller kommenter på, prøver at diktere andre at de skal holde deres kæft i det hele taget osv.

Sådan er der jo så meget man ikke skal, men det hinder ingen i at gøre det alligevel :)


Nå, men så er du anmeldt, kære kællingefornærmer. For som man råber i skoven, så får man svar.

Hvad Fanden bilder du dig ind, at vade ind i en tråd om en ung mor til et lille barn, der nærmest har været ved at forbløde til et punkt, hvor flere blodtransfusioner var nødvendige, og så sige, at det er klamt og grænseoverskridende, fordi det handler om menstruation? Har du døtre, søstre, en mor - og måske endda en kvindelig partner, der også har menstruation? Måske ikke det sidste, no wonder.

Tag dit misogyne ævl og skrid over i tråde, hvor det i det mindste ikke er personligt krænkende for trådstarter.
46
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf BlueBunny » 16. jul 2018, 19:22

Allmost_Famous skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

Ja, ikke? :D

Hvis du er rigtig heldig, så kommer der billeder når jeg begynder at bløde min fortykkede slimhinde ud :slem: Når jeg ikke har blødt få dage, kommer der masser af store klumper. Nu har jeg ikke blødt i næsten to uger, så der skal nok komme noget interessant.

Kan jeg friste med anekdoter om udflåd og dårlig mave, mens vi venter på næste halalslagtning i mit underliv?

:D


Sådan! Snappy comeback og med humor. I like!
Og du nailer det klamme lige på kornet.
Og når det så er skrevet, så er det dejligt at der her er plads til netop alle detaljer uden omsvøb. Og du ved at vi er mange som føler og følger med dig. :ae:
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 19:26

Sangius skrev:"Menstruation er klamt..." :nerve:

Det er jo som at være tilbage i 4. klasse da en af pigerne fik deres første menstruation, og nogle af drengene fandt ud af det.


Det siger noget om jeres opfattelse at I ser det sådan. Klamt er ikke en nedsættende kommenter om kvinder, men min opfattelse når jeg læser de malendes beskriver omkring menstruation, at I opfatter det nedsættende eller personligt kan jeg ikke tage ansvaret for.

Piger kan også synes menstruation kan være klamt, så det har ikke noget med dreng eller 4. klasse at gøre.
0
make cookies not war
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 19:35

Tanten skrev:
deliciouscookie skrev:
Rikke skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

til minusserne:
Interessant læsning fordi det er nyt for mig, en smule klamt fordi det omhandler menstruation og dermed også grænseoverskridende i samme hug.

Jeg er ikke enig i at det ikke er fornuftigt at sige. I sagen natur er jeg heller ikke enig i at det er sjældent er tilfældet at jeg har noget fornuftigt at sige. Ofte er det der sige ikke fornuftigt uanset hvem der siger det.

Det er på ingen måde noget der kan opfattes som over stregen, hvis man ellers er normal.

Altså... Du ved godt, at du ikke SKAL skrive i enhver tråd, ikke?


Ja man skal ingenting. Men skal heller ikke være kællingefornærmer uden grund eller føle at man er herre over hvad andre skal eller ikke må sige, deltage i eller kommenter på, prøver at diktere andre at de skal holde deres kæft i det hele taget osv.

Sådan er der jo så meget man ikke skal, men det hinder ingen i at gøre det alligevel :)


Nå, men så er du anmeldt, kære kællingefornærmer. For som man råber i skoven, så får man svar.

Hvad Fanden bilder du dig ind, at vade ind i en tråd om en ung mor til et lille barn, der nærmest har været ved at forbløde til et punkt, hvor flere blodtransfusioner var nødvendige, og så sige, at det er klamt og grænseoverskridende, fordi det handler om menstruation? Har du døtre, søstre, en mor - og måske endda en kvindelig partner, der også har menstruation? Måske ikke det sidste, no wonder.

Tag dit misogyne ævl og skrid over i tråde, hvor det i det mindste ikke er personligt krænkende for trådstarter.


Anmeldt af endnu en jamen dog for hvad :)

Jeg har intet sagt som brude kunne genere nogen. Kællingefornærmer er en beskrivelse af eksempelvis din engen reaktion og det eneste man med rette kan sige kan være fornærmende, omend det er såre sandt.

Det er noget af en overreaktionen uden indsigt eller forståelse af hvad jeg sagde eller mente. At vade ind i en tråd og sige det er interessant fordi man har lært noget, kan på ingen måde siges at være misogyne, krænkende eller over stregen.

Jeres reaktioner derimod oh boy I am speechless :)

Rikke det er jo ikke dig der skal bestemmer hvem det skal holde kæft og fise af vel, og hvis du synes det er noget som er personligt krænkende hvad så med se på dine enge og de andres udtagelser og reaktioner. Det er ikke mig som taler respektløs og grim herinde. Der var intet ondt ment i noget jeg sagde, men tyv tror jo hver man stjæler :)
0
make cookies not war
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. jul 2018, 20:02

Småkage, jeg tror ikke, du mener noget ondt med din kluntede kommentar. Og du må godt synes, det er noget lidt mystisk noget, det er helt fint med mig.

Har du læst hele tråden? Eller kedede du dig bare lige lidt og læste en side eller to, inden du kommenterede?

Folk reagerer fordi det faktisk er en lidt stor ting, det her. Jeg har i mange måneder været for træt til at lave ordentlig aftensmad til mit barn. Jeg har været ved fantastiske læger, og bundrådne læger. Min daglige rutine har inkluderet en nødvendig lur efter arbejde for at kunne hænge sammen nogle timer mere. Jeg har sagt nej til stort set alle aftaler i månedsvis fordi jeg har været for træt til andet end spontane småting når jeg endelig har fået et hvil. Jeg har fået kørselsforbud i perioder fordi mit blodtab har nedsat min reaktionsevne, og jeg har været i risiko for at besvime. Jeg har mødt flere læger, som ikke kunne forstå, at det ikke allerede var sket. Jeg har fået en blodtransfusion, fordi sygehuset ikke længere kunne forsvare at lade mig slippe, med lovning på at jeg så til gengæld fik hjem og lå i sengen. Læger har hørt en mislyd på mit hjerte, fordi der er så lidt blod, at det kan høres på hjertet. Jeg har netop fået passer mit barn i halvanden uge, fordi jeg har rendt frem og tilbage mellem læger og sygehus, og ellers er beordret hvile. Jeg har været på én tur med mit barn siden han gik på sommerferie, og den kunne jeg kun holde energi til fordi resten af tiden går med at sove og hvile. Jeg har fået en masse hundedyre piller for at mindske blodet, jernkur i 50 dage uden effekt, og nu en 10-dages hormonkur, der skal snyde min krop til at holde blodet i min livmoder, hvorefter jeg skal bløde det hele ud.
Og jeg ved stadig ikke hvorfor, jeg overhovedet bløder så meget.

Men jeg beklager da, at det er grænseoverskridende for dig....
38
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 20:03

deliciouscookie skrev:Anmeldt af endnu en jamen dog for hvad :)

Jeg har intet sagt som [b]brude kunne genere nogen.[/b] Kællingefornærmer er en beskrivelse af eksempelvis din engen reaktion og det eneste man med rette kan sige kan være fornærmende, omend det er såre sandt.

Det er noget af en overreaktionen uden indsigt eller forståelse af hvad jeg sagde eller mente. At vade ind i en tråd og sige det er interessant fordi man har lært noget, kan på ingen måde siges at være misogyne, krænkende eller over stregen.

Jeres reaktioner derimod oh boy I am speechless :)

Det er jo ikke noget du selv kan bestemme :lol: Du kan sagtens sige ting i bedste mening og uden at genere, men du er da ingenting i forhold til at kunne bestemme hvordan andre skal tage imod det.

Held og lykke med ikke at blive bortvist igen, men du kommer jo nok bare tilbage. Endnu mere forurettet og uforstående. Så held og lykke med at skjule det bedre næste gang.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Juki » 16. jul 2018, 20:05

Allmost_Famous skrev:Sønnike kommer hjem i aften, og jeg glæder mig som et lille barn! Han har været skiftevis hos sin morfar og onkel i over en uge, her mens jeg har haft alt det her med læger og sygehus og så videre. Vi bor alle tæt på hinanden, så jeg har set ham masser af gange imens, men det er stadig noget andet at have ham hjemme.
Jeg håber, vi kan finde på noget sjovt at lave i morgen, noget som ikke kræver en masse af mig fysisk.

Hvordan tager han det hele?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf deliciouscookie » 16. jul 2018, 20:12

Zinde skrev:
deliciouscookie skrev:
Allmost_Famous skrev:
deliciouscookie skrev:Interessant læsning omend en smule klamt og grænseoverskridende i samme hug :gruble:

Ja, ikke? :D

Hvis du er rigtig heldig, så kommer der billeder når jeg begynder at bløde min fortykkede slimhinde ud :slem: Når jeg ikke har blødt få dage, kommer der masser af store klumper. Nu har jeg ikke blødt i næsten to uger, så der skal nok komme noget interessant.

Kan jeg friste med anekdoter om udflåd og dårlig mave, mens vi venter på næste halalslagtning i mit underliv?

:D


Det er ikke et emne jeg har brugt meget energi på eller har særligt kendskab til. Er ikke så meget for synet af blod så er glad for at det altid bliver holdt uden for mit åsyn hjemme.

Ved ikke om konen nogensinde har haft problemer udover menstruations smerter, fordi det har aldrig faldet mig ind at spørge og hu har aldrig sagt noget.

Håber da du får styr på sagerne og at der ikke er noget alvorligt galt.

Har du fået en kone lige pludselig?


Ja lige pludselig kom hun flyvende ind af døren :preggo1:
0
make cookies not war
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. jul 2018, 20:13

Juki skrev:
Allmost_Famous skrev:Sønnike kommer hjem i aften, og jeg glæder mig som et lille barn! Han har været skiftevis hos sin morfar og onkel i over en uge, her mens jeg har haft alt det her med læger og sygehus og så videre. Vi bor alle tæt på hinanden, så jeg har set ham masser af gange imens, men det er stadig noget andet at have ham hjemme.
Jeg håber, vi kan finde på noget sjovt at lave i morgen, noget som ikke kræver en masse af mig fysisk.

Hvordan tager han det hele?

Det varierer fra dag til dag. Da jeg fik blod var han rigtig ked af det, og ville slet ikke se mig. Han var bange for hvad der foregik, og min familie gjorde alt hvad de kunne for at berolige ham, og han forsvandt lidt ind i nogle computerspil og sådan noget. Han havde også nogle trælse dage i forhold til skolen kort før ferien, hvor han dummede sig lidt. Han er lidt moody nogle gange (men der kan selvfølgelig også være alderen), og så skal der intet til at ødelægge hans humør i flere timer. Andre dage er han bare det dejlige barn, han plejer at være.

Men jeg har simpelthen så dårlig samvittighed over, at han spilder sin tiltrængte og velfortjente sommerferie på grund af mig.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf In_your_eyes » 16. jul 2018, 20:22

Hov hov, han spilder ikke noget som helst :kram: Børn har altså også godt af bare at få lov til at slappe af og have pyjamas dage :kys:
2
:pompom:

Tilbage til "Helbred"