Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 20. dec 2015, 19:51

Fräulein L. skrev:
Thestral skrev:^Eeeww :tie:


Tak! Ja, det tænkte jeg godt nok også, da jeg pludselig fik travlt med at komme hjem.

Kan det være senilitet? Det skal naturligvis ikke accepteres, men det kan være noget familie skal have det at vide.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Frk. L » 20. dec 2015, 19:58

hotlips skrev:
det er jo også et tillidsbrud,for dig har det været en slags helle fra den slags og så får man lige smidt sådan noget i hovedet uden varsel.det hører under ting man ikke bare kan viske ud ,du kommer sikkert til at være på vagt hver gang du ser ham fra nu af om du selv vil eller ej.


Faktisk, så tror jeg ikke jeg kommer til at se noget særligt til ham fremover. Det har jeg egentlig heller ikke gjort hidtil, det var kun fordi jeg skulle hente de støvler...

Så hvis vi ses igen bliver det sikker til noget familie tam-tam og det tror jeg sgu alligevel ikke han kan finde på at gøre noget.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Frk. L » 20. dec 2015, 20:00

Lurende Peber skrev:
Fräulein L. skrev:
Thestral skrev:^Eeeww :tie:


Tak! Ja, det tænkte jeg godt nok også, da jeg pludselig fik travlt med at komme hjem.

Kan det være senilitet? Det skal naturligvis ikke accepteres, men det kan være noget familie skal have det at vide.


Nej! Det er jeg helt sikker på det ikke er. Han virker helt normal og velfungerende ellers.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 20. dec 2015, 22:28

At spørge en kvinde om hun er gravid igen eller bare fed.... Er upassende. Altid. I enhver kontekst. Bare lad være.
15
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 21. dec 2015, 14:37

At komme på besøg og tage en liter et-eller-andet-stærk-syre med, fordi "så kan I få fjernet de griiiiiimme sorte kalkstriber i toilettet".

Jeg har skrubbet som en gal i det lokum, og prøvet alt, og det er blevet SÅ meget pænere, men åbenbart stadig for grimt til at skide på.

Næste gang vi skal derud, tager jeg lige en skruetrækker med, og fixer det skæve skab de har hængende, bare fordi.
9
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 21. dec 2015, 15:08

Min kæreste synes slet ikke det er upassende.

Jeg synes det signalerer:
"I er jo nogle svin, så nu skal vi nok lige klare det for jer"
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2015, 15:57

Urtekussen skrev:Min kæreste synes slet ikke det er upassende.

Jeg synes det signalerer:
"I er jo nogle svin, så nu skal vi nok lige klare det for jer"


Hvem er det dog, der opfører sig så uforskammet?
Familie? Venner?
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 21. dec 2015, 16:01

Svigermor, tror jeg.
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 21. dec 2015, 16:49

Svigermor og svigerfar.

De har faktisk talt om det toilet siden vi flyttede ind. "Klorin kan tage det"
Det kunne det så ikke.

Og vi har ALDRIG bedt om råd.

Jeg fik vist også sagt temmelig surt i dag, at vi jo da heldigvis ikke skulle spise af det, kun skide der.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 21. dec 2015, 18:33

Jeg er glad for det ikke kun er mig, der synes det.

Min kæreste synes jeg overreagerer og bare skal være glad for de vil hjælpe.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 18:47

Nu kender jeg jo selvfølgelig ikke familien, så jeg aner ikke om der er tradition for stikpiller eller andet passiv-aggressivt spas.
Umiddelbart synes jeg dog heller ikke at det er super uhøfligt at tage noget rengøringsmiddel med, de gør det vel bare for at hjælpe, intentionen var vel næppe at fornærme jer :)

Måske skulle man dog først lige have vejret stemningen, og spurgt om modtageren var interesseret i at få den pågældende hjælp, i stedet for at bruge surprise-manøvren. Så havde det ikke virket så anmassende.
5
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 19:06

Jeg oplevede i øvrigt noget ubehageligt i går.

En dame lod sin galde gå ud over mig, da jeg var ude at købe ind.
En vare var blevet skannet forkert ind, og mens kasseassistenten og jeg prøvede at finde ud af det, så begyndte hun at skælde og smælde, fordi hun var blevet utålmodig. Hun gik hen til en anden kasse, men fortsatte med at stå og råbe efter mig.
Jeg var helt paf, og kunne sagtens se at hun var uden for pædagogisk rækkevidde, men det var stadig virkelig ubehageligt. Hun stod og skulede ondt på mig da jeg forlod forretningen.

Heldigvis var kasseassistenten rigtig sød, og hun fortalte om hvor ofte voksne mennesker taber fatningen og raser ud på de stakkels medarbejdere. Det er sgu synd for dem, og pinligt for de fjolser som ikke kan opføre sig pænt. Virkelig pinligt. Man skal bare blive hjemme hvis man ikke kan styre sig over for andre mennesker. Så vigtige er julegaver og julemad sgu heller ikke, at man skal rage rundt i offentligheden og køre sine aggressioner af på uskyldige medborgere.

Dumme dame, jeg kunne bare mærke på hende at hun kanaliserede sin aggression ud på mig, og hvis jeg havde forsvaret mg verbalt så havde hun sikkert angrebet mig fysisk. Skræmmende.
Jeg håber at hun kan undskylde sin med en eller anden form for julestress, for det er da ikke fedt at have den slags psykopater rendende rundt.
At hun så lignede Linse Kesler totalt, og var fuldstændig ommøbleret i fjæset af botox, ja det gjorde sgu ikke sympatien større for mit vedkommende. Man tænker bare at det er den slags typer der benytter sig af vold og har rod i sine prioriteter.

Nå, det blev lidt langt, men altså, det må være årets juleidiot for mit vedkommende.
Senest rettet af Kommodedyret 21. dec 2015, 19:07, rettet i alt 1 gang.
6
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 21. dec 2015, 19:07

Urtekussen skrev:Jeg er glad for det ikke kun er mig, der synes det.

Min kæreste synes jeg overreagerer og bare skal være glad for de vil hjælpe.

Hold nu kæft, hvor er din svigermor bare pragteksempel på upassende.

Jeg gætter på, at din kæreste er så vant til det, at han ikke kan se kællingeattituden.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 21. dec 2015, 19:13

Allmost_Famous skrev:
Kommodedyret skrev:Nu kender jeg jo selvfølgelig ikke familien, så jeg aner ikke om der er tradition for stikpiller eller andet passiv-aggressivt spas.
Umiddelbart synes jeg dog heller ikke at det er super uhøfligt at tage noget rengøringsmiddel med, de gør det vel bare for at hjælpe, intentionen var vel næppe at fornærme jer :)

Måske skulle man dog først lige have vejret stemningen, og spurgt om modtageren var interesseret i at få den pågældende hjælp, i stedet for at bruge surprise-manøvren. Så havde det ikke virket så anmassende.

Ej, vel?

Hvis nogen kom hjem til dig til en kop kaffe, og medbragte en dunk vaskemiddel med kommentaren om, at "ja, så kan I lige få ordnet plamagerne på viskestykkerne", ville du så - hånden på hjertet - tænke, at det da godt nok var pænt af dem sådan at tilbyde hjælp på den måde?


Nu har jeg ikke sagt at man skal blive superglad for den gestus, men at det er en klodset måde at gebærde sig på.
Jeg ville dog ikke blive fornærmet eller tage anstød. Især ikke hvis det var forældre.
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 21. dec 2015, 19:45

Jeg er med kommoden her.
Ikke super høfligt, men de går vel ud fra at I gerne ville have toilettet rent.
Du siger jo også du har skrubbet som en gal, det betyder vel at du ikke er fuldstændig ligeglad.
De forsøger sikkert bare at hjælpe.
De er forældre til din mand og forældre vil ofte gerne give gode råd og hjælpe med sådan nogle ting.
Jeg er oprigtig overrasket over, hvor meget der bliver taget på vej over det.
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"