Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Daine » 17. jul 2018, 22:15

Hvad med Science Museum https://www.sciencemuseum.org.uk/visit-us og Natural History Museum http://www.nhm.ac.uk ? Der er gratis entre til begge, så synes han ikke vildt meget om det er der ikke spildt penge på entre :) De ligger heller ikke langt fra hinanden. London Zoo kunne måske også være noget, hvis han kan lide dyr?
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 18. jul 2018, 19:21

Tak for jeres hjælp og forslag. Jeg dropper Madame Tussaud,de 500 kr er ikke det værd pt. Da jeg sagde til min søn, at jeg tænkte, vi skulle noget andet, svarede han "okay!" så hurtigt, at det tydeligt er den rigtige beslutning.
Jeg havde glemt alt om Natural History Museum, der tager vi ind i stedet, tak Daine :) Kombineret med sørøverskibet er det nok en fin dag.
Vi skal også have tid til at shoppe. Min dreng vil på jagt efter en rystekugle, lego, en magnet og sandaler med blink og Big Ben :deer:
Senest rettet af Pyjamas 18. jul 2018, 19:32, rettet i alt 1 gang.
3
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Sof » 18. jul 2018, 19:27

Pyjamas skrev:Tak for vores hjælp og forslag. Jeg dropper Madame Tussaud,de 500 kr er ikke det værd pt. Da jeg sagde til min søn, at jeg tænkte, vi skulle noget andet, svarede han "okay!" så hurtigt, at det tydeligt er den rigtige beslutning.
Jeg havde glemt alt om Natural History Museum, der tager vi ind i stedet, tak Daine :) Kombineret med sørøverskibet er det nok en fin dag.
Vi skal også have tid til at shoppe. Min dreng vil på jagt efter en rystekugle, lego, en magnet og sandaler med blink og Big Ben :deer:

I Legobutikken på Leicester Square, kan man få nogle små LEGO sæt, som man kun kan få der. Eller det ene kunne man vist også få i Hamleys. Den ene er en lille dobbeltdækkerbus og den anden mener jeg var en garder :gruble: De koster under 10 pund.

Hvis han er vild med LEGO, kunne det måske være en sjov souvenir.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 18. jul 2018, 19:31

Sof skrev:
Pyjamas skrev:Tak for vores hjælp og forslag. Jeg dropper Madame Tussaud,de 500 kr er ikke det værd pt. Da jeg sagde til min søn, at jeg tænkte, vi skulle noget andet, svarede han "okay!" så hurtigt, at det tydeligt er den rigtige beslutning.
Jeg havde glemt alt om Natural History Museum, der tager vi ind i stedet, tak Daine :) Kombineret med sørøverskibet er det nok en fin dag.
Vi skal også have tid til at shoppe. Min dreng vil på jagt efter en rystekugle, lego, en magnet og sandaler med blink og Big Ben :deer:

I Legobutikken på Leicester Square, kan man få nogle små LEGO sæt, som man kun kan få der. Eller det ene kunne man vist også få i Hamleys. Den ene er en lille dobbeltdækkerbus og den anden mener jeg var en garder :gruble: De koster under 10 pund.

Hvis han er vild med LEGO, kunne det måske være en sjov souvenir.


:love: :love: Tak for det tip, det skal vi bestemt have med hjem :D
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 29. jul 2018, 10:14

Vi har haft en eventyrlig god ferie :lun: Min søn, som ellers kan være meget utryg ved lukkede rum og ukendte ting, var virkelig sej til at flyve! Han studsede lidt over lydene en gang imellem, men han accepterede, når jeg sagde, at det var flyet, der gjorde X, og det var helt normalt (selvom jeg sad og klamrede mig til sædet :genert:) Turen hjem i går var rædselsfuld, vi fløj gennem noget uvejr, og jeg søgte min sidemand til at forstå, hvad der skete. Min dreng sagde bare "wooooow" og så sit fjernsyn :lol:

Første dag tog vi i legetøjsbutikken Hamleys, hvor min dreng gjorde store øjne og var ved at falde bagover, fordi det var så fantastisk. Ellers fik set Big Ben og London Eye, vi var på sightseeing og elskede Tower Bridge og Buckingham Palace, vi var på naturhistorisk museum og naturligvis på Paddington Station.
Vi har spist alle måltider ude, hvor min søn har været begejstret for at få 3 retters menu, hvilket mange spisesteder tilbød.
Vi har tømt souvenirbutikkerne, og lige nu leger han Stansted lufthavn med i hele stuen.
Stansted lufthavn er i øvrigt frygtelig set med mine øjne. Mennesker overalt, knap 100 gates og meget surt lufthavnspersonale. Vores fly var forsinket 2,5 time, så da vi endelig nåede hjem 21.30 i går, var vi helt smadrede.

Han var lidt ked af, at vi skulle hjem, og han planlægger, at vi køber vores eget hotel i London, når han har vundet Tour de France (på elcykel) :-D
24
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 29. jul 2018, 10:34

Gud ja, jeg ville også lige nævne undergrundsbanen, for det system var jeg virkelig imponeret over! Det var skilte overalt, så det var virkelig nemt at finde rundt i. Oyster Cardet var virkelig genialt at have.
Næste gang betaler jeg ikke for bus fra lufthavnen til hotellet - jeg er glad for, jeg gjorde denne første gang, men ellers skal vi da bare med undergrunden :gogo:

At bilerne kører i venstre side af vejen lærte jeg aldrig. Dér har vi været meget tydelige turister, vi ventede også troligt på grønt lys i fodgængerfelter :-D
7

Tilbage til "Rejser"