Den bedste katastrofefilm

Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 620
Likede indlæg: 4644

Re: Den bedste katastrofefilm

Indlægaf Filipai » 19. jul 2018, 14:38

LadyFox skrev:Children of Men.
The Day After Tomorrow.
World War Z.

Gælder "Alive"? For så skal den også på listen.

Efter din forklaring kan jeg lure det er den film mine forældre lod mig se som omkring 5 årig.. Hvad tænkte de på .. Jeg havde mareridt i flere uger efter
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 246
Likede indlæg: 4502

Indlægaf hotlips » 19. jul 2018, 17:42

Jeg synes den nye King Kong er god, jeg synes det er tydeligt at se der er lagt meget mere umage i at lave en historie med rigtige karakterer og i at bruge det bedste der er af special effects end i mange af de tidligere . Iøvrigt er Samuel L Jackson ikke med i den, det er han kun i 2eren.

Jeg synes stadig det tårnhøje helvede holder og nu om dage er det mest bemærkelsesværdige ved de medvirkende vel at O J simpson er med, så vidt jeg lige husker er han brand major - chef, et eller andet deromkring.

Dantes peak og vi lever har jeg set en million gange og jeg synes stadig de er gode, men titanic er nu også værd at se.

Der er jo også dem man ser fordi de er så dårlige at de er sjove, sharknado fks og så den john Travolta har lavet som jeg ikke har fået set endnu, den hedder også nogle med war og world og den blev valgt til årtiets dårligste så det bliver jeg nok nødt til at få set.
1
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 585
Likede indlæg: 7277

Indlægaf Dmitra » 19. jul 2018, 17:47

hotlips skrev:... i øvrigt er Samuel L Jackson ikke med i den, det er han kun i 2eren.

Jamen, så er det 2eren jeg har set. Og den var ikke mig. Måske skylder jeg mig selv at se den "rigtige" så.

Btw, har intet imod SLJ, han er dygtig, men den rolle der. Oh, boy.
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
Yossarian
Kort karma: 12
Likede indlæg: 479

Indlægaf Yossarian » 19. jul 2018, 19:28

Threads er en britisk film, der i en næsten dokumentarisk stil beskriver konsekvenserne af atomkrig. Det er en TV-film fra 1984, så den har måske ikke den højeste production value, men jeg syntes, at det var ren horror, da jeg så den første gang. Det er IKKE en feelgood film.
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1931

Indlægaf Nicolait » 20. jul 2018, 06:31

hotlips skrev:Jeg synes den nye King Kong er god, jeg synes det er tydeligt at se der er lagt meget mere umage i at lave en historie med rigtige karakterer og i at bruge det bedste der er af special effects end i mange af de tidligere . Iøvrigt er Samuel L Jackson ikke med i den, det er han kun i 2eren.

Jeg synes stadig det tårnhøje helvede holder og nu om dage er det mest bemærkelsesværdige ved de medvirkende vel at O J simpson er med, så vidt jeg lige husker er han brand major - chef, et eller andet deromkring.

Dantes peak og vi lever har jeg set en million gange og jeg synes stadig de er gode, men titanic er nu også værd at se.

Der er jo også dem man ser fordi de er så dårlige at de er sjove, sharknado fks og så den john Travolta har lavet som jeg ikke har fået set endnu, den hedder også nogle med war og world og den blev valgt til årtiets dårligste så det bliver jeg nok nødt til at få set.

Battlefield earth?

Den står også på min liste over film, jeg må se en dag.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1085

Indlægaf PerXX » 20. jul 2018, 08:38

Yossarian skrev:Threads er en britisk film, der i en næsten dokumentarisk stil beskriver konsekvenserne af atomkrig. Det er en TV-film fra 1984, så den har måske ikke den højeste production value, men jeg syntes, at det var ren horror, da jeg så den første gang. Det er IKKE en feelgood film.

Jeg ha ikke selv fået set den, men har hørt om den flere gange. Det skulle være en af de mest realistiske og ubehagelige beskrivelser af en atomkrig, og i særdeleshed tiden efter. Jeg må få taget mig sammen til at få set den!
0
Brugeravatar
Ekliptika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 256

Indlægaf Ekliptika » 22. jul 2018, 21:02

Jeg er med på The Day after Tomorrow som den bedste.

Disse er også gode, men jeg ved ikke om de tæller som katastrofefilm:
Interstellar
The Martian
Gravity

Steven Spielbergs Duel er nok heller ikke klassisk katastrofefilm, men den gav mig seriøse mareridt og angst for lastbiler, da jeg så den som barn. Har ikke set den siden, men kunne godt tænke mig at se den igen for at se om den stadig holder eller bare er plat.
1
"Watching the torch being carried forward is the true burden of all masters"

Tilbage til "Film og TV"