Fugle-morder ved søerne?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf VanillaQueen » 23. jul 2018, 16:26

Den her tråd er mest til dem der bor i indre Kbh, jeg har i 3 uger gået forbi søerne især den ved dronning Louises bro, og har altid lagt mærke til der ligger døde fugle, enten en el to hver uge :forvirret:

Det har stået til i et godt stykke tid nu og vil bare spørg om der er andre der også har lagt mærke til det og om der er nogle der ved hvad det kan være??

Situationen har fået mig til at tænke på om der er en el anden psykopat der dræber fugle med vilje og stiller dem på gaden offentligt :trist:

1. Jeg har lagt mærke til en due der lå på gulvet midt i fortorvet ved apoteket / dronning Louises bro

2. Og så det samme sted bare på gulvet + en krage

3. Og i dag så jeg en død due igen

Er jeg den eneste der har lagt mærke til det? :(
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 16:30

Jeg bor i NV og her ligger også døde fugle over alt.

Jeg tror mere det handler om at der er mange unge fugle der skal til at klare sig selv nu her, og det ikke er dem alle der klare det ligr godt at være nye på egne vinger.

Men jeg aner ikke om der er noget om det, det er bare min teori.
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Delfin » 23. jul 2018, 16:33

De finder vel føde nok i madrester i byen, men ellers går tørken ud over fuglene, da de kan have svært ved at finde føde. Der er også fugle, der flyver mod luftledningerne ved broen, men tre på så kort tid er godt nok mange, når det er samme person, der finder dem alle.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Tata » 23. jul 2018, 16:34

Er det ikke noget med at det skal meldes til fødevarestyrelsen, hvis det kan være fugleinfluenza ? :gruble:
1
Timian :lun:
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf VanillaQueen » 23. jul 2018, 16:41

Jeg er glad for jeg ikke er den eneste, synet af døde fugle er ikke rart ~ og håber på det snart bliver løst, hva så end det er.

Det er en god teori du kom med Ladyfox. Men det er så mystisk, jeg har boet i Kbh hele mit liv og det er første gang jeg spotter døde fugle, tre gange i træk på så kort tid...
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf VanillaQueen » 23. jul 2018, 16:42

Tata skrev:Er det ikke noget med at det skal meldes til fødevarestyrelsen, hvis det kan være fugleinfluenza ? :gruble:


Men bliver der så reageret på det hvis det kun er en enkelt person der melder det? For er bange for det ikke er nok :gruble:
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 16:46

VanillaQueen skrev:Jeg er glad for jeg ikke er den eneste, synet af døde fugle er ikke rart ~ og håber på det snart bliver løst, hva så end det er.

Det er en god teori du kom med Ladyfox. Men det er så mystisk, jeg har boet i Kbh hele mit liv og det er første gang jeg spotter døde fugle, tre gange i træk på så kort tid...


Vildt. Jeg har også boet her hele mit liv, jeg har altid spottet døde fugle, sådan lidt i perioder. Jeg har dog også altid haft hund, og de er jo ofte ret interesserede i døde fugle og kan jo lugte dem før man selv når at se dem, så jeg har nok også haft et andet focus på dem.
Dog synes jeg generelt der er flere og flere fugle i byen og absurd mange i år, i hvert fald duer og krager, og hvis jeg har ret i den observation så giver det jo også mere mening hvis der også er flere der dør.
0
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Viskelæder » 23. jul 2018, 17:31

Hvor underligt, jeg går ved Søerne hver dag og har ikke set dem. Heldigvis. Det er da ubehageligt.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf paint » 23. jul 2018, 17:43

Jeg ser jævnligt en død fugl i vandet, nede ved Sortedamssøen ved Østerbrogade. Én af gangene ringede de fra caféen, der ligger dernede til Kommunen, som kom og fjernede den - fordi den lå og stank og generede gæsterne på caféen.

Ugen efter lå der en igen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Nicolait » 23. jul 2018, 17:45

Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf LadyFox » 23. jul 2018, 18:08

Nicolait skrev:Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?

Man kunne forgifte noget brød og servere det for dem. Det kan man gøre uden at virke helt crazy for eventuelle vidner.
0
...
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Primerose » 23. jul 2018, 18:24

Nicolait skrev:Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?


Jeg har i mit hverv som sygeplejerske mødt en person der skød fugle med en af de der pistoler der skyder med små plastikkugler :boo:
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Juki » 23. jul 2018, 18:36

Nicolait skrev:Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?

Jeg har kendskab til i hvert fald én hund der er død pga. forgiftning denne sommer, så det er ikke utænkeligt at der er fugle der også er blevet forgiftet, bevidst eller ubevidst :mellow:

Ellers har den korte vinter og lange sommer måske også noget at sige i forhold til antallet fugleunger? Hvis der så samtidig ikke er nok mad de kan leve af så dør de jo.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Nicolait » 23. jul 2018, 21:47

Juki skrev:
Nicolait skrev:Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?

Jeg har kendskab til i hvert fald én hund der er død pga. forgiftning denne sommer, så det er ikke utænkeligt at der er fugle der også er blevet forgiftet, bevidst eller ubevidst :mellow:

Ellers har den korte vinter og lange sommer måske også noget at sige i forhold til antallet fugleunger? Hvis der så samtidig ikke er nok mad de kan leve af så dør de jo.


Du har sikkert ret i, at det skyldes den varme sommer, vi har nu.

Men nu hvor det er agurketid kan vi altid digte, at vi har en potentiel seriemorder løs, som vi har opdaget.
Mange seriemordere starter deres ugerninger ved at dræbe dyr, hvis man ihvertfald følger teorierne i spændingsfilm og serier.

:panik:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4928
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7921

Re: Fugle-morder ved søerne?

Indlægaf Nicolait » 23. jul 2018, 21:50

LadyFox skrev:
Nicolait skrev:Hvis man nu antog, at der er en lystmorder på spil, der går og myrder fugle - er sådanne fugle ike svære at fange, hvis man ikke kan have så meget udstyr med af frygt for at blive opdaget?

Man kunne forgifte noget brød og servere det for dem. Det kan man gøre uden at virke helt crazy for eventuelle vidner.


Vi leder efter et barn eller en gammel dame. :gruble:
Det er vist primært dem, der fodrer fugle. :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Livets forhold"