Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 24. jul 2018, 20:24

Johanne faldt ud af sengen for 2. Gang i fredags. Fed start på sommerferien. Vi har barrikaderet med puder så hun ikke kan trille ud af vores seng, i søvne. I fredags havde vi en overnattende gæst og vi sad så på terrassen og snakkede da J var lagt i seng, og hun er tilsyneladende vågnet og kravlet ud af sengen. Selvf. I min mands side hvor han har sengebordet, så på vej ned rammer øverste læbebånd og næse og der er blod :nerve:
Hun var selvf. Ked af det men blev hurtig distraheret også måtte vi ellers til vagtlæge. Hendes overlæbe blev 3 gange så stor og hun lignede en der havde fået liiidt for meget filler i :lol: Hun charmerede så hele venteværelset inden det blev vores tur, så vi tænkte hun nok ikke var så slemt medtaget. Næsen havde blå striber men blødningen stoppede hurtigt. Der var heldigvis ikke sket mere end det vi selv havde set og skulle bare holde øje med hjernerystelse. Lørdag aften lignede hun næsten sig selv igen.

Så nu er siden på tremmesengen helt oppe og hun bliver lagt i den inden jeg forlader soveværelset... Ikke om jeg gider føle mig som en dårlig mor igen, pga. Den seng!
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 24. jul 2018, 20:26

Sangius skrev:Nu sover hun, min stakkels mus. Hun græd ca i en lille times tid, sådan on and off. Sad med fødderne i køligt vand i 2 timer.
Hendes ene forfod er dækket af sådan rynket, hvidlig hud, som ligner punkterede vabler. Der er også to vabler med væske.
Der står alle vegne at man skal kontakte lægen ved 2. gradsforbrændinger på fødderne. Jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor, men vi må jo ringe i morgen tidlig, og høre om vi skal gøre noget specifikt.

Puha, stakkel :trist:

Håber da lægen ved hvorfor han så skal kontaktes..


Når du giver grød inden sengetid, ammer du så stadig før hun sover også?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 24. jul 2018, 20:29

Shmartiesh skrev:
Sangius skrev:Nu sover hun, min stakkels mus. Hun græd ca i en lille times tid, sådan on and off. Sad med fødderne i køligt vand i 2 timer.
Hendes ene forfod er dækket af sådan rynket, hvidlig hud, som ligner punkterede vabler. Der er også to vabler med væske.
Der står alle vegne at man skal kontakte lægen ved 2. gradsforbrændinger på fødderne. Jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor, men vi må jo ringe i morgen tidlig, og høre om vi skal gøre noget specifikt.

Puha, stakkel :trist:

Håber da lægen ved hvorfor han så skal kontaktes..


Når du giver grød inden sengetid, ammer du så stadig før hun sover også?


Ja, han må vel have noget at sige, tænker vi :gruble:

Ja, hun får altid en tår babs som det sidste inden hun sover. Som oftest bliver hun ammet i søvn, men i perioder dur far også med lidt historielæsning og sådan. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 25. jul 2018, 05:03

Åh for fanden, nogle gange synes jeg virkelig min svigerfamilie får skabt noget totalt unødigt drama :rulle:

Vi skal holde navngivningsfest her i august, og har begge en ret stor familie (jeg har fx 7 onkler). Vi har været nødt til at afgrænse arrangementet, da vi holder det hjemme og har begrænset plads + økonomi (hej barselsdagpenge)
Vi har valgt at invitere de tanter og onkler med, som vi har en tæt relation til og som vi ved kommer til at være en del af Benjamins liv. Vi har desværre været nødt til at undlade at invitere et par stykker. To onkler på min side, og en faster og en moster på min mands side.

De to onkler er ikke inviteret, fordi jeg ikke har set dem i +5 år. Den ene moster på min mands side svarer aldrig på invitationer, og vi ser hende kun i større og mere formelle sammenhænge som fx konfirmation. Fasteren så vi ligeledes sidst til konfirmation, hvor vi vekslede måske tre ord med hinanden. Hun er den der bor tættest på af min mands familie, men inden konfirmationen havde vi ikke set hende i 3-4 år.

I min familie er der en meget cool tilgang til, at man inviterer dem man har lyst. Der er intet pres omkring at den og den skal inviteres, og ingen bliver tøsefornærmerede. Det samme kan ikke siges for min mands familie :rulle:
Mine svigerforældre har nu haft ringet til min mand og sagt, at særligt faster har haft ringet til dem, og er MEGET ked af ikke at være inviteret, og de kan altså ikke forstå hvorfor hun ikke er inviteret med. Hun ville jo gerne have købt en bryllupsgave til os, da hun fandt ud af vi var blevet viet (verdens mest underlige argument, men ok)...

Og så skal vi (IGEN) forsvare vores handlinger, og kritiseres af min mands forældre. IGEN.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 25. jul 2018, 06:56

Det første lægen sagde var "nå, rampen var simpelthen sort?" Det var den ikke - den vare bare i sølv/stål. Så måske det ikke kun var mig der var overrasket over hvor varm sådan en kan blive :D
Men vi skal åbenbart bare binde det ind og lade det være. Ikke noget med at prikke vabler osv.
Hele hendes forfod er dækket i store vabler, men de er ret flade og rynkede. Tror de 2 timer i koldt vand i går var givet rigtig godt ud.
Så hun har fået forbinding på, og en sok, og virker ikke mærket af det.

En time med gråd og vabler på foden i går - vi var klar til at ringe efter en ambulance :lol:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 25. jul 2018, 14:46

Sangius skrev:Det første lægen sagde var "nå, rampen var simpelthen sort?" Det var den ikke - den vare bare i sølv/stål. Så måske det ikke kun var mig der var overrasket over hvor varm sådan en kan blive :D
Men vi skal åbenbart bare binde det ind og lade det være. Ikke noget med at prikke vabler osv.
Hele hendes forfod er dækket i store vabler, men de er ret flade og rynkede. Tror de 2 timer i koldt vand i går var givet rigtig godt ud.
Så hun har fået forbinding på, og en sok, og virker ikke mærket af det.

En time med gråd og vabler på foden i går - vi var klar til at ringe efter en ambulance :lol:


Ej men det er bare så forfærdeligt når der sker dem noget og de græder længe. Den følelse man har er så instinktiv og skrækkelig.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 26. jul 2018, 10:16

twinkle skrev:Åh for fanden, nogle gange synes jeg virkelig min svigerfamilie får skabt noget totalt unødigt drama :rulle:

Vi skal holde navngivningsfest her i august, og har begge en ret stor familie (jeg har fx 7 onkler). Vi har været nødt til at afgrænse arrangementet, da vi holder det hjemme og har begrænset plads + økonomi (hej barselsdagpenge)
Vi har valgt at invitere de tanter og onkler med, som vi har en tæt relation til og som vi ved kommer til at være en del af Benjamins liv. Vi har desværre været nødt til at undlade at invitere et par stykker. To onkler på min side, og en faster og en moster på min mands side.

De to onkler er ikke inviteret, fordi jeg ikke har set dem i +5 år. Den ene moster på min mands side svarer aldrig på invitationer, og vi ser hende kun i større og mere formelle sammenhænge som fx konfirmation. Fasteren så vi ligeledes sidst til konfirmation, hvor vi vekslede måske tre ord med hinanden. Hun er den der bor tættest på af min mands familie, men inden konfirmationen havde vi ikke set hende i 3-4 år.

I min familie er der en meget cool tilgang til, at man inviterer dem man har lyst. Der er intet pres omkring at den og den skal inviteres, og ingen bliver tøsefornærmerede. Det samme kan ikke siges for min mands familie :rulle:
Mine svigerforældre har nu haft ringet til min mand og sagt, at særligt faster har haft ringet til dem, og er MEGET ked af ikke at være inviteret, og de kan altså ikke forstå hvorfor hun ikke er inviteret med. Hun ville jo gerne have købt en bryllupsgave til os, da hun fandt ud af vi var blevet viet (verdens mest underlige argument, men ok)...

Og så skal vi (IGEN) forsvare vores handlinger, og kritiseres af min mands forældre. IGEN.


Var det ikke også din svigermor der lavede drama omkring jeres bryllup? Eller husker jeg forkert..

Når det er navngivningsfest så synes jeg man har al ret til at invitere småt. Medmindre man har alverdens plads og penge, men hvis der skal prioriteres så er det sådan det er. Min mand har nogle mostre vi ser fordi vi selv inviterer og nogen vi ser fordi andre inviterer dem til fødselsdage hvor vi også er med. Og når man selv får børn, så synes jeg helt ærligt det er okay at man begynder selv at bestemme hvem man inviterer. Man bliver jo nødt til at stoppe et sted.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 26. jul 2018, 10:18

Sangius skrev:Det første lægen sagde var "nå, rampen var simpelthen sort?" Det var den ikke - den vare bare i sølv/stål. Så måske det ikke kun var mig der var overrasket over hvor varm sådan en kan blive :D
Men vi skal åbenbart bare binde det ind og lade det være. Ikke noget med at prikke vabler osv.
Hele hendes forfod er dækket i store vabler, men de er ret flade og rynkede. Tror de 2 timer i koldt vand i går var givet rigtig godt ud.
Så hun har fået forbinding på, og en sok, og virker ikke mærket af det.

En time med gråd og vabler på foden i går - vi var klar til at ringe efter en ambulance :lol:

Jeg troede også altid man skulle prikke vabler og sådan, men en bekendt der arbejder på brændsårsafd. Sagde de lod dem være :gruble:

Så hvis jeg får vabler og sådan efter sko, så lader jeg dem være. Smerten går også hurtigere væk har jeg erfaret.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 26. jul 2018, 10:35

Shmartiesh skrev:
Sangius skrev:Det første lægen sagde var "nå, rampen var simpelthen sort?" Det var den ikke - den vare bare i sølv/stål. Så måske det ikke kun var mig der var overrasket over hvor varm sådan en kan blive :D
Men vi skal åbenbart bare binde det ind og lade det være. Ikke noget med at prikke vabler osv.
Hele hendes forfod er dækket i store vabler, men de er ret flade og rynkede. Tror de 2 timer i koldt vand i går var givet rigtig godt ud.
Så hun har fået forbinding på, og en sok, og virker ikke mærket af det.

En time med gråd og vabler på foden i går - vi var klar til at ringe efter en ambulance :lol:

Jeg troede også altid man skulle prikke vabler og sådan, men en bekendt der arbejder på brændsårsafd. Sagde de lod dem være :gruble:

Så hvis jeg får vabler og sådan efter sko, så lader jeg dem være. Smerten går også hurtigere væk har jeg erfaret.


Her virkede det som om, om at det kommer an på hvor forbrændingen sidder. Theas forbrænding var en 2. grads, som ca var 1,5 x 5 cm - svarende til hele trædepuden på forfoden. Når vablerne ikke var større end det, og heller ikke var sådan overfyldte og udspilede, var punktering blot til ulempe - vablen beskytter jo såret nedenunder.
Men havde forbrændingen sidder ved et led, kunne det være nødvendigt i forhold til mobiliteten efter heling.
Og hvis vablerne var meget store, var der også nogle andre spilleregler.
Men ja - generelt virker det til, at de skal have lov at være i fred.
Hendes fod ser allerede meget bedre ud i dag - det var heldigvis en meget mild 2. gradsforbrænding.

Men så har vi da lært det, nu! :mellow:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 26. jul 2018, 14:46

Shmartiesh skrev:
twinkle skrev:Åh for fanden, nogle gange synes jeg virkelig min svigerfamilie får skabt noget totalt unødigt drama :rulle:

Vi skal holde navngivningsfest her i august, og har begge en ret stor familie (jeg har fx 7 onkler). Vi har været nødt til at afgrænse arrangementet, da vi holder det hjemme og har begrænset plads + økonomi (hej barselsdagpenge)
Vi har valgt at invitere de tanter og onkler med, som vi har en tæt relation til og som vi ved kommer til at være en del af Benjamins liv. Vi har desværre været nødt til at undlade at invitere et par stykker. To onkler på min side, og en faster og en moster på min mands side.

De to onkler er ikke inviteret, fordi jeg ikke har set dem i +5 år. Den ene moster på min mands side svarer aldrig på invitationer, og vi ser hende kun i større og mere formelle sammenhænge som fx konfirmation. Fasteren så vi ligeledes sidst til konfirmation, hvor vi vekslede måske tre ord med hinanden. Hun er den der bor tættest på af min mands familie, men inden konfirmationen havde vi ikke set hende i 3-4 år.

I min familie er der en meget cool tilgang til, at man inviterer dem man har lyst. Der er intet pres omkring at den og den skal inviteres, og ingen bliver tøsefornærmerede. Det samme kan ikke siges for min mands familie :rulle:
Mine svigerforældre har nu haft ringet til min mand og sagt, at særligt faster har haft ringet til dem, og er MEGET ked af ikke at være inviteret, og de kan altså ikke forstå hvorfor hun ikke er inviteret med. Hun ville jo gerne have købt en bryllupsgave til os, da hun fandt ud af vi var blevet viet (verdens mest underlige argument, men ok)...

Og så skal vi (IGEN) forsvare vores handlinger, og kritiseres af min mands forældre. IGEN.


Var det ikke også din svigermor der lavede drama omkring jeres bryllup? Eller husker jeg forkert..

Når det er navngivningsfest så synes jeg man har al ret til at invitere småt. Medmindre man har alverdens plads og penge, men hvis der skal prioriteres så er det sådan det er. Min mand har nogle mostre vi ser fordi vi selv inviterer og nogen vi ser fordi andre inviterer dem til fødselsdage hvor vi også er med. Og når man selv får børn, så synes jeg helt ærligt det er okay at man begynder selv at bestemme hvem man inviterer. Man bliver jo nødt til at stoppe et sted.


Jo der var :gisp: jeg prøver virkelig at være large med hende, for hun er (igen, igen, igen, igen) langtidssygemeldt med depression, men fuck det er svært.

Men jeg har også svært ved at forstå, hvorfor min mands moster bliver ked af ingen invitation at få, når vi vitterligt intet har med hinanden at gøre. Hvis hun gerne vil se os kunne hun jo bare ringe, så vi kunne invitere på en kop kaffe.

Åh, nogle mennesker er bare for sarte..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 26. jul 2018, 16:06

Shmartiesh skrev:Johanne faldt ud af sengen for 2. Gang i fredags. Fed start på sommerferien. Vi har barrikaderet med puder så hun ikke kan trille ud af vores seng, i søvne. I fredags havde vi en overnattende gæst og vi sad så på terrassen og snakkede da J var lagt i seng, og hun er tilsyneladende vågnet og kravlet ud af sengen. Selvf. I min mands side hvor han har sengebordet, så på vej ned rammer øverste læbebånd og næse og der er blod :nerve:
Hun var selvf. Ked af det men blev hurtig distraheret også måtte vi ellers til vagtlæge. Hendes overlæbe blev 3 gange så stor og hun lignede en der havde fået liiidt for meget filler i :lol: Hun charmerede så hele venteværelset inden det blev vores tur, så vi tænkte hun nok ikke var så slemt medtaget. Næsen havde blå striber men blødningen stoppede hurtigt. Der var heldigvis ikke sket mere end det vi selv havde set og skulle bare holde øje med hjernerystelse. Lørdag aften lignede hun næsten sig selv igen.

Så nu er siden på tremmesengen helt oppe og hun bliver lagt i den inden jeg forlader soveværelset... Ikke om jeg gider føle mig som en dårlig mor igen, pga. Den seng!

Man føler sig virkelig som en lortemor, når de kommer til skade! Asger er trillet ned fra vores seng en 5-6 gange, med lidt blå mærker til følge. Nu prøver han ikke længere at kravle ned :deer:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Shmartiesh » 26. jul 2018, 19:53

AgentPixie skrev:
Shmartiesh skrev:Johanne faldt ud af sengen for 2. Gang i fredags. Fed start på sommerferien. Vi har barrikaderet med puder så hun ikke kan trille ud af vores seng, i søvne. I fredags havde vi en overnattende gæst og vi sad så på terrassen og snakkede da J var lagt i seng, og hun er tilsyneladende vågnet og kravlet ud af sengen. Selvf. I min mands side hvor han har sengebordet, så på vej ned rammer øverste læbebånd og næse og der er blod :nerve:
Hun var selvf. Ked af det men blev hurtig distraheret også måtte vi ellers til vagtlæge. Hendes overlæbe blev 3 gange så stor og hun lignede en der havde fået liiidt for meget filler i :lol: Hun charmerede så hele venteværelset inden det blev vores tur, så vi tænkte hun nok ikke var så slemt medtaget. Næsen havde blå striber men blødningen stoppede hurtigt. Der var heldigvis ikke sket mere end det vi selv havde set og skulle bare holde øje med hjernerystelse. Lørdag aften lignede hun næsten sig selv igen.

Så nu er siden på tremmesengen helt oppe og hun bliver lagt i den inden jeg forlader soveværelset... Ikke om jeg gider føle mig som en dårlig mor igen, pga. Den seng!

Man føler sig virkelig som en lortemor, når de kommer til skade! Asger er trillet ned fra vores seng en 5-6 gange, med lidt blå mærker til følge. Nu prøver han ikke længere at kravle ned :deer:

Så det du siger er, at de på et tidspunkt lærer af deres ‘fejl’? :D

Johanne har en mærkelig ting med at proppe sine fingre ind i munden og ned i halsen og laver ‘bræklyde’, men hun fjerner dem ikke med det samme hun føler ubehag. Det er så mærkeligt... :rulle: Hvorfor stopper de ikke med det der er ubehageligt?
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 26. jul 2018, 20:02

Mit barn har opdaget at han ikke kan komme op af sin stol, efter en lang periode hvor han har prøvet ihærdigt. Nu er hans nye ting så at banke panden ned i spisebordet.... bare sådan lige bøje sammen og dunk!

Og det gør selvfølgelig ondt og giver blå mærker, men hvorfor gør du det så, baby?!
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 27. jul 2018, 14:25

Har siddet og ventet på at han vågnede fra lur, så jeg ikke skulle vække ham for at hente i VS.

Det er så dagen hvor han tager en lur på 3 timer og 34 min. I den her varme?! Hvad sker der?

Pædagogen sagde at de sidste halvanden-to timer havde de tjekket flere gange om han mon bare lå og kiggede uden at sige noget, hvilket han nogle gange gør, men han havde bare ligget og boblet :-D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jul 2018, 14:42

^ Det er typisk! Forleden havde jeg taget tidligt fri, fordi vi skulle til fødselsdag. Han sov en time længere end normalt, så jeg endte med at sidde i vuggestuen og vente på, at han vågnede. Tsk.
0

Tilbage til "Forældre"