Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 21. dec 2015, 22:01

Jeg har fået lavet skumfiduser og de blev vellykkede! :banan: Jeg lavede vanilje, som blev ganske fine - dog meget søde og så med lakrids, som blev virkelige gode! Derudover lavede jeg kanel knækbrød. De blev dog godt nok kedelige og alt for "sunde" i smagen, så i stedet lavede jeg et par plader med diverse gryn jeg havde liggende og de blev meget bedre! I morgen skal jeg bevæge mig ud i karamel-kogning - det bliver også.. øhm, spændende! :D

Sov godt alle mine nisser :kys:
5
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Rapfisk » 21. dec 2015, 22:56

Skralde skrev:Jeg har fået lavet skumfiduser og de blev vellykkede! :banan: Jeg lavede vanilje, som blev ganske fine - dog meget søde og så med lakrids, som blev virkelige gode! Derudover lavede jeg kanel knækbrød. De blev dog godt nok kedelige og alt for "sunde" i smagen, så i stedet lavede jeg et par plader med diverse gryn jeg havde liggende og de blev meget bedre! I morgen skal jeg bevæge mig ud i karamel-kogning - det bliver også.. øhm, spændende! :D

Sov godt alle mine nisser :kys:

Opskrift? :lun:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Æske » 21. dec 2015, 23:04

NU er det juleferie! Hurra :love:

Så jeg drikker øl og spiser snolder i sofaen og ser tv selvom jeg burde tage min syge hals og forkølelse med i seng.
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2015, 23:07

Jeg synes, at det har været så som så med julestemningen den sidste lille uges tid, og det skyldes helt klart, at min mor får svar på sin post-kemo-scanning i morgen omkring middagstid. De andre gange har jeg fint kunne abstrahere fra det, indtil resultatet forelå, og i og med de endda lod hende slippe med én behandling mindre end planlagt, og der i det hele taget ikke er noget, som taler for, at vi får dårligt nyt i morgen, er det bare så skrøbeligt med sådan en besked d. 22. december, synes jeg.

Jeg har lavet masser af hyggelige ting de seneste dage og generelt haft det godt, men det i morgen ligger og lurer i baghovedet, altså risikoen for, at det kunne være en bombe under hele årets julefejring, så nu skal det bare overstås!
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Æske » 21. dec 2015, 23:16

DetSorteCirkus skrev:Jeg synes, at det har været så som så med julestemningen den sidste lille uges tid, og det skyldes helt klart, at min mor får svar på sin post-kemo-scanning i morgen omkring middagstid. De andre gange har jeg fint kunne abstrahere fra det, indtil resultatet forelå, og i og med de endda lod hende slippe med én behandling mindre end planlagt, og der i det hele taget ikke er noget, som taler for, at vi får dårligt nyt i morgen, er det bare så skrøbeligt med sådan en besked d. 22. december, synes jeg.

Jeg har lavet masser af hyggelige ting de seneste dage og generelt haft det godt, men det i morgen ligger og lurer i baghovedet, altså risikoen for, at det kunne være en bombe under hele årets julefejring, så nu skal det bare overstås!


Det forstår godt du er lidt urolig over - jeg krydser alt hvad jeg kan :kram:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 22. dec 2015, 05:10

Iiihh hvor er i julede allesammen. Jeg kan slet ikke finde derind i år :genert: Jeg skal skrive opgave de næste par dage og læse op til eksamen ml jul og nytår så det er lidt hip som hap med julestemningen. Selv julemusikken er begyndt at gå mig på nerverne og jeg savner den alm musik jeg plejer at høre *scrooge*
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Ado » 22. dec 2015, 08:06

Sender varme tanker til dig, SorteCirkus. Jeg håber I får god besked. :ae:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 22. dec 2015, 08:30

Jeg har fået købt ferie-hygge-morgenmad til juleferien: Cocopops. :savl:

Jeg ved dog fra tidligere, at mit blodsukker svinger helt vildt, hvis jeg udelukkende spiser sådan noget sukkermorgenmad, så det må blive noget med at spise noget lidt mere lødigt først og så en portion Cocopops til morgenmadsdessert.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 22. dec 2015, 10:15



Jeg er vist glad nok for at Darth Vader ikke er Julemanden
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 22. dec 2015, 11:16

Jeg har lige snakket med min mor, hun giver også frokost på torsdag så jeg skal bare komme ned engang over middag og julehygge til den helt store guldmedalje :love:
Lun leverpostej med Moar? Ja tak!!
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 22. dec 2015, 12:02

DetSorteCirkus skrev: TAG


Håber, I har fået godt nyt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 22. dec 2015, 12:09

Jeg glæder mig til julemorgen. Står tidligt op, ud på 10 km løbetur med masser af julemusik i ørene, turen ender ved fitnesscentret, hvor jeg skal have 1 times jule-stram op-hold. Så hjem og bade og bare hygge med god morgenmad, kaffe og juleslik med jule-tv kørende og sådan skal resten af dagen gå, mens jeg så småt duller mig op og lægger fin juleneglelak osv., inden jeg tager afsted mod mine forældre ved 14.30-tiden. Virkelig værdsat og ultrahyggelig alenetid :love:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. dec 2015, 12:34

Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev: TAG


Håber, I har fået godt nyt.


Det må man nok sige, at vi har :)
Ikke alene er kræften endnu engang på tilbagetog; det er endda muligt, at det sidste vil kunne blive fjernet operativt.
Sker det, vil min mor blive erklæret kræftfri, og det havde lægerne jo ellers anset som usandsynligt.
Er en sådan operation ikke mulig, er det stadig rigtig godt nyt, for medmindre det, der er tilbage, pludselig rører på sig, er der ikke udsigt til mere kemo. Der er med andre ord tale om en meget nådig form for kronisk kræft.

Alle er selv sagt positivt overraskede, og selvom der ikke skal herske tvivl om, at jeg først og fremmest ser det gode resultat som lægernes fortjeneste, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvilken betydning den mere alternative del af min mors behandling (akupunktur, specialmiksede mineraler og i nogen omfang særlig kost) mon har haft.
Hun fortsætter i hvert fald med det hele.
17
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 22. dec 2015, 13:03

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:
DetSorteCirkus skrev: TAG


Håber, I har fået godt nyt.


Det må man nok sige, at vi har :)
Ikke alene er kræften endnu engang på tilbagetog; det er endda muligt, at det sidste vil kunne blive fjernet operativt.
Sker det, vil min mor blive erklæret kræftfri, og det havde lægerne jo ellers anset som usandsynligt.
Er en sådan operation ikke mulig, er det stadig rigtig godt nyt, for medmindre det, der er tilbage, pludselig rører på sig, er der ikke udsigt til mere kemo. Der er med andre ord tale om en meget nådig form for kronisk kræft.

Alle er selv sagt positivt overraskede, og selvom der ikke skal herske tvivl om, at jeg først og fremmest ser det gode resultat som lægernes fortjeneste, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvilken betydning den mere alternative del af min mors behandling (akupunktur, specialmiksede mineraler og i nogen omfang særlig kost) mon har haft.
Hun fortsætter i hvert fald med det hele.

Hvor er det godt nok dejligt at høre.
Kram
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 22. dec 2015, 14:45

Jeg har pebermyntemarengs i ovnen. Nu håber jeg bare, at jeg har kunnet styre pebermynten, så de bliver spiselige.

Der er også lakridsmarengs.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Fest og bryllup"