Hvad betaler du for el?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Hvad betaler du for el?

Indlægaf Sophaya » 22. dec 2015, 12:21

Jeg har fået et brev fra mit elselskab, at de fra april vil tage 60 kr/md for abbonnement og at prisen per kWh vil være 1,7219 kr med transport osv.
Jeg har energi fyn, og må erkende blankt at jeg slet ikke ved, om der er penge at spare - hvad Dong sælgeren i telefonen for nogle uger siden nu ellers nok mente, jeg kunne ved at skifte til dem :lol:

Hvilket elselskab har i - og hvad betaler i, sådan ca? Er der noget der er billigere end andet? Kan jeg bare sådan skifte, hvis jeg gerne vil det?
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Whoosh » 22. dec 2015, 12:26

Har du prøvet www.elpristavlen.dk?
Jeg har samme selskab som dig, så mere hjælp er jeg ikke til. :D
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf didas » 22. dec 2015, 12:28

Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Panton » 22. dec 2015, 12:29

Jeg har DONG og jeg har bestemt en opfattelse af de er dyre men det snyder lidt for det er meget i abb, grønne afgifter og forskellige gebyrer. Jeg har ikke et billigere alternativ her, for dong slipper man ikke for. De er dem der står som hovedleder af EL. Men mener en kW excl alle gebyr er omkring 0,41 øre. Hvis jeg betaler 800 på BS er kun 100 kr strøm, resten er alt muligt andet
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Sophaya » 22. dec 2015, 12:31

Whoosh skrev:Har du prøvet http://www.elpristavlen.dk?
Jeg har samme selskab som dig, så mere hjælp er jeg ikke til. :D


Ja - men det den pris den så viste som det billigste var helt anderledes da jeg klikkede mig ind på den, og de næste kunne jeg slet ikke få lov at se uden at have skiftet først. Det er ikke til at blive klog på :stoned:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Whoosh » 22. dec 2015, 12:33

didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Jeg har også opgivet, jeg vender mig bare om, spreder ballerne, og tænker på fædrelandet. :-D
Det er totalt ugennemskueligt med alle de afgifter, gebyrer, osv.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf didas » 22. dec 2015, 12:35

Whoosh skrev:
didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Jeg har også opgivet, jeg vender mig bare om, spreder ballerne, og tænker på fædrelandet. :-D
Det er totalt ugennemskueligt med alle de afgifter, gebyrer, osv.


Også mig :lol: Ifølge deres skema er et forbrug på 1300 kWh eller under, et meget lavt elforbrug for en enkeltmandshusstand. Og når jeg ligger på ca. halvdelen af det, så tvivler jeg på det kan betale sig for mig at shoppe rundt, så jeg betaler bare ved kasse 1.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1315

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf MissDitte » 22. dec 2015, 13:30

Du har et netselskab du ikke kan ændre og et forsyningsselskab du frit kan vælge blandt alle.
I forsyningsselskabet kan du vælge, om du vil betale en variabel pris, der følger spotten eller en fast pris. Pt har vi stærkt faldende el-priser og så længe billedet ser sådan ud vil en spotpris kunne betale sig. Når det ændres kan man bare skifte produkt.
Det er dog korrekt, at den andel af prisen man selv kan gøre noget ved er meget lille i forhold til gebyrer til stat, netselskab, ledninger osv osv.

Pr. 1. april træder den såkaldte engrosmodel i kraft, hvilket betyder at hvor nogen pt får 2 regninger - en fra handelsselskabet og en fra netselskabet, fremover vil få een regning. Handelsselskabet sender hele regningen og betaler så videre til netselskabet. Som det er nu, tager mange netselskaber et gebyr og jeg vil gætte på, at det blot er dette gebyr, som Dong "overtager".

Du har stadig frit forsyningsvalg, men netandelen vil koste det samme uanset hvilket selskab du vælger idet du ikke kan skifte netområde.
1
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Firebird » 22. dec 2015, 16:15

Jeg er så heldig at bo i et lejemål, hvor vand, varme og el er med i huslejen. Nu ved jeg godt at hvis jeg flytter, stiger prisen. Jeg kommer aldrig til at bo så billigt i fremtiden, som jeg gør nu. :)
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Evapeva » 23. dec 2015, 09:35

didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Det kan da ikke passe, at du kun brugte for 2500,- på et helt år?! :nerve:

Det bruger vi i kvartalet - mindst. :genert:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Sophaya » 23. dec 2015, 09:38

Evapeva skrev:
didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Det kan da ikke passe, at du kun brugte for 2500,- på et helt år?! :nerve:

Det bruger vi i kvartalet - mindst. :genert:


Det passer nu meget fint - jeg bruger nogenlunde det samme antal kWh og betaler nogenlunde det samme om året :lol2:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf didas » 23. dec 2015, 09:59

Evapeva skrev:
didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Det kan da ikke passe, at du kun brugte for 2500,- på et helt år?! :nerve:

Det bruger vi i kvartalet - mindst. :genert:


Jo den er nu god nok, og mit forbrug var ovenikøbet steget 7% i forhold til sidste år :-D

Til gengæld bor jeg så også alene på 43 m2, så har som oftest kun 1, maks 2 lamper tændt (med sparepærer) og kun lys, når jeg er i rummene og jeg har gasblus og bruger ikke min ovn ret meget. Synes nu ikke jeg sparer, har altid opladere siddende i stik osv.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Sophaya » 23. dec 2015, 10:00

Jeg har fundet ud af at mit elselskab har en app hvor jeg kan se mit forbrug - det er en helt ny verden :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Evapeva » 23. dec 2015, 10:07

didas skrev:
Evapeva skrev:
didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Det kan da ikke passe, at du kun brugte for 2500,- på et helt år?! :nerve:

Det bruger vi i kvartalet - mindst. :genert:


Jo den er nu god nok, og mit forbrug var ovenikøbet steget 7% i forhold til sidste år :-D

Til gengæld bor jeg så også alene på 43 m2, så har som oftest kun 1, maks 2 lamper tændt (med sparepærer) og kun lys, når jeg er i rummene og jeg har gasblus og bruger ikke min ovn ret meget. Synes nu ikke jeg sparer, har altid opladere siddende i stik osv.


Sådan! :D Jeg har til gengæld en mand, som tænder ALLE lys i hytten, dvs. også i de rum, hvor han ikke er. Desuden bor vi på 150 kvm., har to børn, en vandvarmer, som kører på el - og to køleskabe og en stor fryser! ARGH!!! :D :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad betaler du for el?

Indlægaf Karkluden » 27. dec 2015, 12:22

Evapeva skrev:
didas skrev:Jeg har opgivet at regne ud, hvad der er hvad på min opgørelse, men jeg har Dong og brugte 786 kWh sidste år og betalte kr. 2.351,94 i alt inkl. alle abonnementer og afgifter.

Så vidt jeg husker, er der frit forsyningsvalg, så længe de leverer i dit område.


Det kan da ikke passe, at du kun brugte for 2500,- på et helt år?! :nerve:

Det bruger vi i kvartalet - mindst. :genert:

I min tidligere lejlighed betalte jeg 1200 kr pr år, og fik konsekvent 3-400 kr tilbage årligt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Livets forhold"