Hvordan er din familie sat sammen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jul 2018, 19:52

Synes det kunne være sjovt at høre om, vi er jo ret bredt repræsenteret herinde med dine, mine, vores børn, gift, skilt, regnbuebørn, komplicerede forhold til familie, tætte forhold etc. Ikke sådan i alle led helt ud til tipoldeforældre. men den nærmeste med ægtefælle/kæreste, børn, forældre og søskende, egne bedsteforældre.

Er i med?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. jul 2018, 19:58

Jeg lægger ud.

Partner Gift og været sammen i 12 år, 1 barn på snart 5 år og 1 på vej

Forældre - skilt for 20 år siden
Mor- gift på ny, han er for nyligt død. Ingen kontakt siden 2000
Far- er på kæreste nr mange. Ingen kontakt de sidste år

Gudforældre Er som forældre for mig, tæt forhold og er barnets bedsteforældre. Ses ugentligt når vi er i dk. Sms’er næsten dagligt.

Søskende - Storebror, gift og to børn. Ses sjældent.

Mormor og morfar Morfar død, tæt forhold til mormor og jeg holder virkelig meget af hende.

Farmor og farfar Begge døde, farfar dog da min far selv var barn så har aldrig mødt ham. Farmor blev 98 og døde for 7-8 år siden.

Svigerforældre og svigerinde. Ser farmor når hun har barnet på weekend, ellers sparsom kontakt generelt. Dog intet “ondt blod”.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 25. jul 2018, 20:00, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Little_Woman » 25. jul 2018, 19:58

Mig + min kommende søn
Min mor + kæreste (der har 2 børn og svigerbørn)
Afdød far, var gift med min mor
Ingen bedsteforældre tilbage, da de levede var de gift med deres respektive partnere.

Derudover har jeg 4 kusiner og en fætter med partnere og børn, en faster, en onkel og en tante.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2018, 19:58

Partner: -
Børn: -
Søskende: -
Bedsteforældre: -
Forældre: Behøver vist ikke nærmere introduktion :ninja:
8
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf didas » 25. jul 2018, 19:59

Jeg har far og storesøster. Min mor og alle bedsteforældre er døde. Så har jeg en kæreste og han har en datter fra tidligere forhold. Derudover har jeg 3 nevøer. Det må umiddelbart være det nærmeste :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Daine » 25. jul 2018, 20:04

Partner: Ingen
Børn: Ingen
Søskende: To brødre. Ingen af dem er gift (min storebror er dog fraskilt) og ingen af dem har børn.
Forældre: Har både min mor og far endnu, og de er gift på 42. år.
Bedsteforældre: Begge hold er døde, men de var alle gift med deres oprindelige partnere.
Derudover har jeg en bunke mostre, fastre, fætre og kusiner. Ingen onkler mere.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf ajnaM » 25. jul 2018, 20:05

Har været sammen med min kæreste i 10 år og har to drenge. Mine forældre er i slutningen af 50'erne og har været sammen i snart 35 år - de har mig og min lillebror, der har to piger med sin kæreste. Mine bedsteforældre er døde, bortset fra min mormor, der er 78 og frisk som en havørn.

Derudover har jeg en større familie af onkler/mostre/fætre/kusiner. Deriblandt en onkel og en moster, der er lige så gamle som mig. Min mormor fik to efternølere, der i dag er 30 og 34 år, vi er vokset op sammen, og de to er noget af min tætteste familie i dag.
Senest rettet af ajnaM 25. jul 2018, 20:06, rettet i alt 1 gang.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Bergen » 25. jul 2018, 20:05

Jeg har et donorbarn, da lægerne sagde nu eller aldrig til at få et barn.
Siden har jeg mødt min mand, der har adopteret hende. Fællesbørn får vi ikke på grund af den diagnose, der gav mig fertilitetsproblemer. Adoption af udenlandsk barn ikke muligt på grund af alder og lange ventelister.

Jeg har en søster. Min mand har en bror. Vi har tilsammen 3 forældre tilbage, der fungerer som bedsteforældre.
Senest rettet af Bergen 25. jul 2018, 20:08, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Spjaerten » 25. jul 2018, 20:07

Partner: ingen
Børn: ingen
Forældre: far død, var sammen med min mor til hans død
Søskende: ingen
Bedsteforældre: døde
Så jeg har en onkel og 2 tanter og så lidt fjernere familie.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Studsgaard » 25. jul 2018, 20:10

Gift på 14 år, sammen har vi 3 børn.

Min forældre er skilt. Jeg har haft en stedfar jeg var rigtig glad for, men han er død nu. Igennem ham kom der også to stedsøskende, men dem ser vi ikke ret meget mere.

Mor et kompliceret forhold til
Far er gift igen, nu er det kone nummer tre (eller fire, jeg er i tvivl om han var gift men en af kvinderne han har været sammen med) ikke noget nært forhold. Derigennem også to stedsøskende men de er en del yngre og vi ses sjældent.

Jeg har også en biologisk bror, men ingen nært forhold.

Jeg har stadig både farmor og farfar tilbage, dem er jeg ret glad for og smakker ret tit med min farmor.

På mandens side er der en ti år yngre bror, hvilket også gør vi er ret forskellige steder i livet.

Så er der svigermor og svigerfar, dem har jeg et godt forhold til og vi ser dem tit, de bor i samme by

Min mand har også sine bedsteforældre som er lidt specielle, men søde nok, så dem ser vi også jævntligt.

Så mine børn er så heldige at have fire oldeforældre.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2018, 20:22

Partner: Ingen.
Børn: Ingen.
Forældre: Min far kender jeg ikke. Min mor er den bedste i verden. Hun har to børn.
Bonus forældre: Stedfar kom ind i mit liv da jeg var 3 år, og jeg elsker ham virkelig højt, jeg har altid været hans datter. Han har to biologiske børn. Min mor har en kæreste der har to børn, deres forhold er kompliceret.
Søskende: Halv-søster er single og ingen børn, men hun er også kun 22. Vi ses jævnligt. Stedsøster er fra skilt med 2 børn, vi ses normalt et par gange om året til højtider men der er før gået år i mellem, der er intet ondt mellem os efter vi er blevet voksne, vi er bare meget forskellige.
Mormor: Afdød. Min morfar forsvandt ud af deres liv efter min mor kom til, ved ikke om han skred eller døde. Min mormor fik en ny mand der var lidt af en tyran men døde af skrumpelever som 42 årig, så han har Jeg aldrig mødt, de fik 3 børn. Min mormor fik så en ny mand, han var sød, han han demens og jeg ser ham ikke. Mit forhold til min mormor var godt, min mors forhold til hende var kompliceret, hun var alkoholiker ind til Jeg blev født så stopped hiun.
Men min mor har været forældre for sine søskende siden hun var 8 år så jeg forstår godt der var nogle ting der var svære at tilgive.
0
...
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33896

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2018, 20:22

Kæreste + barn.
Mine forældre gik fra hinanden i 2005. Ingen af dem har nye partnere.
Jeg har ingen øvrig familie.

Min kæreste er barn nummer 2. Derefter gik hans forældre fra hinanden og hver især har fået 2 nye børn. Han har ingen kontakt med biologisk far + søskende, men omtaler sin papfar som far, og vi har taget papfars efternavn sidste år.
Min kærestes storesøster er lidt sær og kan ikke rigtig finde ud af om hun vil være end i familien eller ej.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Sof » 25. jul 2018, 20:29

Jeg har en kæreste, vi har været sammen i 5 år og vi har en søn sammen.

Mine forældre er gift og har været det i 35 år, de har fået 4 børn, hvor jeg var nummer 3.
Ser mine forældre jævnligt, 1-2 gange om ugen. Min kæreste har også et tæt forhold til dem og laver ting/snakker med dem uden at jeg nødvendigvis er med, vi tager også på ferie med dem engang imellem.

Mine ældre søskende har jeg ikke så nært et forhold til, de er ikke så meget ældre end mig, er 28 og de er 35 og 36, men når man snakker med dem er det ikke til at høre vi er søskende. Vi er meget forskellige. Den ene bor i USA og den anden i Tyskland, det er selvsagt ikke så tit vi ses, de har fx ikke mødt min søn, men vi skriver da på messenger rimelig tit. Min yngre bror er jeg meget tæt med, vi ses ofte. Har 5 nevøer og niecer og alle søskende har partnere.

Har min mormor endnu, men ser hende ikke så tit som jeg måske gerne ville.

Har 5 onkler, alle med koner, det er kun 1 af de 5 par jeg ser eller har noget ønske om at se. Mig og min tante laver tit ting sammen med mine fætre, kusine og nu min søn. Synes det er mega hyggeligt der er nogle andre små han kan vokse op med. De kalder min dreng for fætter, selvom det er mig der er kusinen.

Så har jeg svigermor+svigerfar, de har været gift i 25 år, men sammen i flere. De har været kærester fra folkeskolen og frem og de er 60 begge to.

Min kæreste har 2 søstre, som er lidt ældre, og 2 niecer derfra. Vi ser dem med et par måneders mellemrum, men han snakker jævnligt med dem.

Han har 4 onkler og tanter med partnere og børn som vi aldrig ser.
Senest rettet af Sof 25. jul 2018, 20:32, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11235
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23211

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Mani » 25. jul 2018, 20:31

Partner Gift og været sammen i 18 år - sammen har vi 3 teenage drenge

Forældre - skilt for 30 år siden
Mor- single, psykisk syg - vi har meget begrænset kontakt. Jeg har siden 10 års alderen fungeret som den voksne af os.
Far- gift igen, fysisk handicappet og meget selvcentreret. Vi ses 8-10 gange om året.

Søskende - Lillesøster, kæreste - vi ses stort set aldrig. Forskellige interesser og hun kan ikke udholde at være i nærheden af børn, da hun selv forgæves er i behandling. 2 halvsøskende - vi ses hos min far, men aldersforskellen er for stor til et reelt søskendeforhold.

Mormor og morfar Morfar død for 4 år siden, tæt forhold til mormor. De har reelt fungere som mine forældre.

Farmor og farfar Begge døde for hhv. 39 og 24 år siden.

Svigerforældre Er tættere med dem end mine egne forældre. Svigerfar er meget syg.

Svigerinde - svoger Min svigerinde er gennem en skilsmisse. Generelt af typen, der forventer meget af alle andre.
Min sviger og hans kæreste er vi tætte med. De bor langt væk, men vi holder, så vidt muligt, en del af vores ferier sammen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvordan er din familie sat sammen?

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 20:33

Hr. Rap - vi har kendt hinanden i halvandet år og planlægger at flytte sammen

Mor, som var alene med mig, fra jeg var 12.

Far & fars kone samt lillebror fra det forhold. Min far har desuden min storebror, som jeg ser sjældent

Moster, som derudover er min mors bedste veninde. Min moster er også min gudmor, og da både hun og min mor har været alene det meste af deres voksenliv, har hun været som en ekstra mor

Kusine, kusine mand og to børn: I kraft af ovenstående er min jævnaldrende kusine den søster, jeg ikke havde, og hendes børn er mine gudbørn

Bedsteforældre har jeg ingen tilbage af. Den sidste af de biologiske døde i januar 1990, vores Bedste (morfars kone nr. 2) døde i vinteren 1998, hvor jeg var 17. Af de biologiske husker jeg bedst min farmir, der var det dejlugste, sødeste, blødeste, mest livskloge væsen, man kan forestille sig.

Hr. Rap har to forældre, der er gift, og en lillebror. En rigtig tæt kernefamilie, som jeg er glad for at være blevet medlem af.
Senest rettet af Rapfisk 25. jul 2018, 20:44, rettet i alt 2 gange.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"