Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. dec 2015, 11:14

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:At det åbenbart forventes, at jeg stiller til et introduktionsmøde på jobcenteret i morgen, selv om jeg jo har fået arbejde.


Har du spurgt, om du kan udeblive, eller undrer du dig bare pga. selve indkaldelsen?
Hvis det sidste er tilfældet, synes jeg, at du skal prøve at ringe og tale med en konsulent.

Jeg spurgte i fredags, og fik besked på, at sagsbehandleren ville ringe mig op, hvis jeg kunne blive fritaget. Det har han så ikke gjort.
Og hvis jeg slet ikke hører noget, må jeg jo gå ud fra, at jeg skal møde op.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. dec 2015, 11:15

Firebird skrev:
Fru Sunshine skrev:At det åbenbart forventes, at jeg stiller til et introduktionsmøde på jobcenteret i morgen, selv om jeg jo har fået arbejde.


Det skal du ikke undre dig over. Systemet er skuret tudetosset sammen, og chikane er et af virkemidlerne. Også for dem der HAR fået arbejde igen. De skulle jo nødigt gå hen og blive dovne eller nowet. :stoned:

Arh, chikane er vist så meget sagt. De følger jo bare reglerne.
Og jeg er generelt blevet behandlet supergodt i mit jobcenter, mens jeg var sygemeldt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. dec 2015, 11:39

Fru Sunshine skrev:Arh, chikane er vist så meget sagt. De følger jo bare reglerne.
Og jeg er generelt blevet behandlet supergodt i mit jobcenter, mens jeg var sygemeldt.


Jeg har nu heller aldrig oplevet chikane eller lignende. I sin glemte de at indkalde mig til et par obligatoriske møder, men det klagede jeg jo ikke over, og jeg kunne også bare selv have henvendt mig, hvis jeg havde syntes, at jeg havde brug for at tale med dem om noget.

Hvornår skal du starte på dit nye job? Måske har det haft indflydelse på, om du kunne blive fritaget.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. dec 2015, 12:32

DetSorteCirkus skrev:
Fru Sunshine skrev:Arh, chikane er vist så meget sagt. De følger jo bare reglerne.
Og jeg er generelt blevet behandlet supergodt i mit jobcenter, mens jeg var sygemeldt.


Jeg har nu heller aldrig oplevet chikane eller lignende. I sin glemte de at indkalde mig til et par obligatoriske møder, men det klagede jeg jo ikke over, og jeg kunne også bare selv have henvendt mig, hvis jeg havde syntes, at jeg havde brug for at tale med dem om noget.

Hvornår skal du starte på dit nye job? Måske har det haft indflydelse på, om du kunne blive fritaget.

1. februar (og det gik de med til, selv om de helst havde set, at jeg var startet 4. januar. Så VED man bare, at de virkelig gerne vil ansætte en.).
Jeg tror ikke, det har noget at sige, for ret beset vidste de det jo ikke, før jeg oplyste om det - selv om jeg har noteret på den der joblog, at jeg har fået arbejde.

Og jeg dør såmænd heller ikke af at bruge en time dernede, men jeg synes måske, det er lidt spild af både deres og min tid.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 21. dec 2015, 13:22

Fru Sunshine skrev:At det åbenbart forventes, at jeg stiller til et introduktionsmøde på jobcenteret i morgen, selv om jeg jo har fået arbejde.


Når du har fået arbejde, bliver du en del af en formindsket indsats, så der ikke bliver brugt helt så meget krudt på dig. Du er dog stadig forpligtet til at søge tidsbegrænset arbejde i perioden indtil du skal starte på dit nye arbejde og det er bl.a. noget af dét, de snakker om på intromøderne. Så mon ikke det er dét, de gerne vil have at du kommer og hører om?

Jeg har i øvrigt også kun gode oplevelser med de møder, jeg har været til i A-kasse og på jobcenter. Reglerne er ikke altid hensigtsmæssige og så er det altså dejligt at møde mennesker, der er enige og bare prøver at få én godt på vej.
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 21. dec 2015, 16:51

Garfield skrev:
Fru Sunshine skrev:At det åbenbart forventes, at jeg stiller til et introduktionsmøde på jobcenteret i morgen, selv om jeg jo har fået arbejde.


Når du har fået arbejde, bliver du en del af en formindsket indsats, så der ikke bliver brugt helt så meget krudt på dig. Du er dog stadig forpligtet til at søge tidsbegrænset arbejde i perioden indtil du skal starte på dit nye arbejde og det er bl.a. noget af dét, de snakker om på intromøderne. Så mon ikke det er dét, de gerne vil have at du kommer og hører om?

Jeg har i øvrigt også kun gode oplevelser med de møder, jeg har været til i A-kasse og på jobcenter. Reglerne er ikke altid hensigtsmæssige og så er det altså dejligt at møde mennesker, der er enige og bare prøver at få én godt på vej.


Det var også min oplevelse i de 6 uger var på dagpenge i sommer. Folkene på "gulvet" var der intet i vejen med, der er lovgivningen der er småsær ind i mellem.
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. dec 2015, 13:28

Mænd med overskæg. Hvem har dog bildt dem ind at det ser godt ud?
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 22. dec 2015, 15:49

Dirtylittledevil skrev:Mænd med overskæg. Hvem har dog bildt dem ind at det ser godt ud?


Kvinder, der kan lide mænd med overskæg? :afro:
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 22. dec 2015, 16:30

At min kat helst vil ligge ovenpå mig lige nu, hvor jeg burde stå op og komme afsted. Men når jeg har hele aftenen vil hun hellere ligge i min lænestol.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. dec 2015, 22:57

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet besluttet at "disrespektfuld" er blevet et ord. Jeg må have sovet over mig den dag det blev besluttet at respektløs bare var sååååå gennemskueligt, så vi skulle bruge det kluntede ord.

Det var vist Amalie, der startede det. Det er nok blevet sagt så mange gange, ironisk, at en eller anden på et tidspunkt viste sig at have en særdeles fraværende form for humor og så gik det galt.

Man kan ikke blive ansat som centervagt, hvis man ikke hedder Carsten. Og det går ikke at skifte navn. (Som om!)
Man kan dog få dispensation, hvis man døber sin førstefødte Carsten. Reglen gælder også hvis førstefødte er en pige. Tough titty.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 22. dec 2015, 23:04

Denne anvisning på, hvor man finder et busstoppested. Nogen der ved, hvad der er med den vej ved Nordhavn st, siden man ikke bare kan gå over den?

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2015, 03:59

Delfin skrev:Denne anvisning på, hvor man finder et busstoppested. Nogen der ved, hvad der er med den vej ved Nordhavn st, siden man ikke bare kan gå over den?

:D Det må man vist kalde "nærmeste omvej" :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. dec 2015, 04:04

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet besluttet at "disrespektfuld" er blevet et ord. Jeg må have sovet over mig den dag det blev besluttet at respektløs bare var sååååå gennemskueligt, så vi skulle bruge det kluntede ord.

Det sker hele tiden ...

Venstre-folk er også storimportører af anglicismer. Hørte forleden Søren Gade: "Du kan ikke have din kage og spise den." ;)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 23. dec 2015, 09:45

Hvor meget trafik der var på vejene her til morgen mellem kl. 7 og 8. Altså der var mindre end på andre hverdage, men jeg havde egentlig forventet, at langt de fleste holdt fri i dag, så jeg ville have vejene mere eller mindre for mig selv, men sådan var det overhovedet ikke.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 23. dec 2015, 09:59

Fru Sunshine skrev:1. februar (og det gik de med til, selv om de helst havde set, at jeg var startet 4. januar. Så VED man bare, at de virkelig gerne vil ansætte en.).
Jeg tror ikke, det har noget at sige, for ret beset vidste de det jo ikke, før jeg oplyste om det - selv om jeg har noteret på den der joblog, at jeg har fået arbejde.

Og jeg dør såmænd heller ikke af at bruge en time dernede, men jeg synes måske, det er lidt spild af både deres og min tid.


De der jobcentre... Nogle gange kan jeg godt forstå, folk korser sig over dem.

Kender en på KH, som søgte job og endelig fandt et. Han møder op personligt på jobcenter, med en underskrevet erklæring fra hans nye arbejdsgiver, at han er ansat fra den og den dato.
De plotter det ind i systtemet og de fortæller ham, at han så ikke skal komme til det møde, han ellers var indkaldt til. (han mødte med erklæringen 14 dage før han skulle starte på job og mødet lå 3 uger efter: dvs en uge efter han er begyndt på arbejde.)

Han starter på arbejde og tænker ikke mere over det...indtil han bliver ringet op fra jobcentret og får at vide at de har indberettet hans ugyldige fravær og at han vil blive modtrukket i KH. :gruble: :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"