Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 09:00

Som så meget andet er tid en ressource, og hvis man lever et travlt liv og prioriterer andre ting er det fuldstændigt åndssvagt at flytte selv og hjælpe venner/bekendte med det.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jul 2018, 09:09

Pølsemix skrev:Som så meget andet er tid en ressource, og hvis man lever et travlt liv og prioriterer andre ting er det fuldstændigt åndssvagt at flytte selv og hjælpe venner/bekendte med det.

Det må man da også gøre, som man vil.
Jeg reagerer på den der lidt hånligt nedladende "det er noget voksne mennesker betaler sig fra."
Øh... Nej?
18
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 09:42

Fru Sunshine skrev:Det må man da også gøre, som man vil.
Jeg reagerer på den der lidt hånligt nedladende "det er noget voksne mennesker betaler sig fra."
Øh... Nej?

For de fleste voksne er tid en mere værdifuld ressource end penge, så det kan jeg ikke se det hånlige i.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jul 2018, 09:53

Pølsemix skrev:
Fru Sunshine skrev:Det må man da også gøre, som man vil.
Jeg reagerer på den der lidt hånligt nedladende "det er noget voksne mennesker betaler sig fra."
Øh... Nej?

For de fleste voksne er tid en mere værdifuld ressource end penge, så det kan jeg ikke se det hånlige i.

Det kan du nok ikke. ;)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf JoyNips » 28. jul 2018, 10:09

JoyNips skrev:
catnip skrev:
JoyNips skrev:Lidt naragtig: han har lige sagt at jeg da “godt kunne have spurgt inden jeg satte en tøjvask over”.

Æhrm, nej. Det skal jeg faktisk ikke spørge om lov til. Hvilket han sgu da heller ikke selv gør når han sætter en vask over.


Men...hvorfor skulle du spørge først :forvirret:


Fordi han gerne ville have sat en vask over.


I forlængelse heraf: han har stadig ikke sat sin vask over. Så akut var det nok heller ikke så!
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 10:22

Fru Sunshine skrev:Det kan du nok ikke. ;)

Denne brug af “ ;) “ ER Dog ;) :D
2
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf IrmaPigen » 28. jul 2018, 10:29

Jeg har faktisk aldrig tænkt "nar" om min kæreste.

Tænker også den dag jeg gør det, så lakker vores forhold mod enden.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 13:03

Mistermor skrev:Det er jeg nu ikke sikker på. Måske i nogle kredse.

Jeg tror slet ikke, alle mennesker sætter tingene op på den måde. Det er bare naturligt både at gøre de ting selv, man kan selv ... fordi så kan man bruge penge på noget andet, og at hjælpe andre og - selvom det er megahårdt at flytte - at få noget hyggeligt ud af at situationen.

Folk, der får hjælp, planlægger det jo i weekenden, så hjælperne ikke skal tage fri fra arbejde. Og når det gør sig gældende handler det mest af alt om, hvorvidt man vil dele sin fritid med sine venner eller sin familie.

Dem, der skal flytte, køber drikkevarer, bestiller pizza, måske har de bagt kage - der bliver i alt fald ofte sørget for hjælperne..... somme tider er det en af hjælperne, hvis hjælp er at medbringe mad. Det kan være vældig hyggeligt, og det føles ikke som spild af tid :)

Jeg snakker ikke kun arbejdstid, men også om fritid. Basalt set er det bare et spørgsmål om prioriteringer, og derfor kan jeg ikke se det hånlige i en generalisering om at voksne generelt har flere midler til at prioritere et flyttefirma ift. unge, og at de tidsmæssigt generelt har mere behov for det.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mani » 28. jul 2018, 13:16

Pølsemix skrev:
Mistermor skrev:Det er jeg nu ikke sikker på. Måske i nogle kredse.

Jeg tror slet ikke, alle mennesker sætter tingene op på den måde. Det er bare naturligt både at gøre de ting selv, man kan selv ... fordi så kan man bruge penge på noget andet, og at hjælpe andre og - selvom det er megahårdt at flytte - at få noget hyggeligt ud af at situationen.

Folk, der får hjælp, planlægger det jo i weekenden, så hjælperne ikke skal tage fri fra arbejde. Og når det gør sig gældende handler det mest af alt om, hvorvidt man vil dele sin fritid med sine venner eller sin familie.

Dem, der skal flytte, køber drikkevarer, bestiller pizza, måske har de bagt kage - der bliver i alt fald ofte sørget for hjælperne..... somme tider er det en af hjælperne, hvis hjælp er at medbringe mad. Det kan være vældig hyggeligt, og det føles ikke som spild af tid :)

Jeg snakker ikke kun arbejdstid, men også om fritid. Basalt set er det bare et spørgsmål om prioriteringer, og derfor kan jeg ikke se det hånlige i en generalisering om at voksne generelt har flere midler til at prioritere et flyttefirma ift. unge, og at de tidsmæssigt generelt har mere behov for det.

Det er jo også et spørgsmål om børnene så også skal passes i weekenden for at man kan hjælpe + at have tid til at slappe lidt af mellem arbejde og pligterne ifbm hus & egen kernefamilie.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pølsemix » 28. jul 2018, 13:19

Mistermor skrev:
Men det bliver bare ikke sagt, som du gør; at voksne har flere midler og så videre. Der bliver sagt, at det ikke er for voksne mennesker ikke at betale sig fra flytning, og det er der da en underliggende hån i. På samme måde som "rigtige mænd kan selv bygge deres redskabsskur".... Så har du diskvalificeret dem, der ikke har praktisk håndelag og underforstået kaldt dem halvfeminine eller i alt fald urigtige mænd. :)

Den tolkning synes jeg er lidt for nærtagende.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf ina » 29. jul 2018, 06:29

IrmaPigen skrev:Jeg har faktisk aldrig tænkt "nar" om min kæreste.

Tænker også den dag jeg gør det, så lakker vores forhold mod enden.


:lol:

Sjovt. :D På mange måder. Mest at man har behov for at gå ind i en tråd kaldet “hvornår har din kæreste sidst være en nar?” og smide en besked, der rammer alle der skriver i den, om at ens kæreste aldrig er en nar. Det er vel ligesom at gå ind i en tråd der hedder “hvordan laver du lasagne?” og så skrive “lasagne? Det kan jeg ikke li, adr!”

Og så har jeg set indlæg fra dig om din kæreste, hvor du synes han opfører sig dumt (man kunne måske kalde det nar-agtigt?), så prøver du at sige at dit forhold lakker mod enden?
Senest rettet af ina 29. jul 2018, 08:26, rettet i alt 1 gang.
64
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Wizzze » 29. jul 2018, 07:29

Hun har krummet i sengen og jeg havde lige lagt fint og rent sengetøj på i går :evil:
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 29. jul 2018, 09:14

Mit forhold lakker ikke mod enden, fordi jeg i dag blev træt af, at min kæreste først grundigt blandede snavset, svedgennemblødt tøj med det rene tøj, og derefter blev sur over, at jeg bad ham vaske det hele igen. Men mit rene tøj lugtede altså af hans sved, og jeg har tæt kontakt med mennesker hele dagen. Selvom det er små mennesker, er det altså ikke delikat at lugte af voksen, gammelsvedt mand... og jeg gider det altså heller iķke selv.

Han blev heldigvis god igen og laver morgenmad - Jeg vil hjælpe ham. :)
7
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Himmelblå » 29. jul 2018, 10:55

Nåh men enden på hele flytteproblemet blev, at der alligevel kom noget hjælp fra hans omgangskreds af :)

Vi havde hyret flyttemænd til at bære alle møblerne, da det hele skulle op på 3. sal. Så der var 'bare' flyttekasserne vi skulle have hjælp til.
Da vi er studerende ville vi gerne minimere udgifterne, ved at få hjælp, så det ville gå hurtigere.
Det tog to timer og var på trods af varmen rigtig hyggeligt!
11
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Contrast » 29. jul 2018, 19:31

Interessant så forskelligt folk gør ift. flytning. Jeg har selv betalt for et flyttefirma to gange, selvom jeg har været fattigstuderende begge gange. Men jeg har bare været klar på i forvejen, at en flytning er dyr, og så har jeg sparet op til det. Der er altså også mega stor variation på de pristilbud man får, og jeg kunne sagtens finde noget der ikke var på mere end 2500 for ca... 20 flyttekasser og den mængde møbler der er på 35 kvm plads samt ca. 20 sække med tøj m.m. Det synes jeg faktisk er rimelig overkommeligt. Samtidig er nogle af mine møbler også pænt store og tunge og skulle ned og op ad trapper op på 1. sal, og det ville jeg altså ikke overlade til almindelige mennesker. De flyttemænd der har flyttet for mig har været virkelig professionelle, de har ikke lavet en skramme på hverken lejlighed eller møbler selvom sveden piblede ned ad dem. De har været virkelig dygtige til at skåne møblerne mest muligt, pakke dem forsvarligt ind under kørslen, udnytte pladsen mest muligt når de pakkede det hele ned, osv. De gør det til hverdag og det har været en stor tryghed for mig.
4
Inge Færch Schott

Tilbage til "Forhold og sex"