Burka forbuddet er vedtaget

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Stars » 1. aug 2018, 09:52

BlueBunny skrev:
Stars skrev:Jeg må indrømme, at jeg er forundret:

Jeg ved godt, at INTENTIONERNE ved loven kun er at forbyde burka og niqab.
Men jeg vil da mene at japanernes ansigtsmasker falder ind under lovens bogstav, når falsk skæg gør (undtagen i december)?
Hvad synes I?

ansigtsmasker-i-japan.jpg


Formand for Politiforbundet, Claus Oxfeldt, er åbenbart ikke enig med mig:

Politiformanden efterlyser blandt andet konkrete eksempler i vejledningen.

- Det bedste eksempel, jeg har, er japanske turister, der kommer til Danmark, og som har et mundbind på, der dækker mund og næse. Der har jeg ingen fantasi til at forestille mig, at det kan være en overtrædelse af tildækningsforbuddet. Men det fremgår ikke af vejledningen, siger han.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vejle ... er-ydmyges

Er mundbindet præventivt, eller afhjælper det en lidelse?


Præventivt.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf thomassneum » 1. aug 2018, 11:48

Justitsminister Søren Pape (K) har nemlig specifikt nævnt masker til fester som en undtagelse til forbuddet i et svar til Folketingets Retsudvalg 17. maj. Det nævnes, ’at forbuddet som udgangspunkt ikke omfatter eksempelvis kostumer og masker anvendt i forbindelse med karnevaller, fastelavn, halloween, udklædningsfester, sportsbegivenheder og lignende’.

Derfor har Poul Madsen oprettet en event på Facebook - Danmarks længste maskebal, som du kan tilmelde dig og dermed hævde overfor politiet, at du er på vej til en udklædningsfest, når du bliver stoppet på gaden iført din burka, elefanthue, falsk skæg eller anden form for maskering.


https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... al/7250898
0
Med bov skal man mad lave, men...
Konsensa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. maj 2018, 11:45
Kort karma: 8
Likede indlæg: 42

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Konsensa » 1. aug 2018, 16:49

Conway skrev:
molan skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er blot indepå at burkaen har en signalværdi og ikke en tilfældig klædedragt. Hvorvidt den bør have sin berettigelse er derfor også en dialog om at de værdier den signaleres accepteres.
Egentlig ikke, accepteres defineres som Grundlovens §67 "ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, kun begrænset af hensynet til sædeligheden og den offentlige orden."

Burkaen bryder ikke den offentlig orden og der er ingen hensyn at tage til sædeligheden, derimod sikre grundloven retten til at gå klædt i burka, hvis det er en del af deres Guds dyrkelse efter deres overbevisning.

Jeg gentager derfor hvad jeg tidligere har sagt, politikerne er gået for vidt med det forbud - og så endda en liberal regering!!!


"Burkaen bryder ikke den offentlig orden"

Jeg mener der var mindst en episode i en bus hvor en burkaklædt kvinde ikke ville vise chaufføren sit ansigt så han kunne sammenligne med hendes buskort.
Chaufføren ville ikke have kvinden med og politiet blev tilkaldt
Efterfølgende beklagede busselskabet episoden, men påpegede dog at chaufføren handlede korrekt.

Ansigtsgenkendelse kræves jo mange steder og jeg forstår ikke folks modvilje mod burka forbudet.
Hvis man bosætter sig i andre lande respekterer man naturligvis dette lands love og regler som en selvfølgelighed, men af en eller anden mærkelig grund skal dette åbenbart ikke gælde for muslimer i Danmark.


Alle ved, at forbuddet er en kultur-politisk erklæring, men spørgsmålet er, hvad man forbyde sig til. Jeg er dog enig i, at man ikke skal respektere eller tage særligt hensyn til religioner i deres mest gakke udtryk fx Niqab og Burka. For få dage siden så jeg en kvinde i Niqab ved Åen i Aarhus, som tydeligvis var konvertit (blå øjne og dansk-dansk udtale) og tydeligvis var på udkik efter om nogle lod sig provokere, mens hendes ledsager, der så ud til at være af mellemøstlig herkomst (hun fjernede sløret, da hun havde sat sig ned), virkede mere afslappet, fx når hun talte med de fire børn de havde med sig i klapvogne. Mens araberen bare sad ned med børne og drak en juice, gik konvertitten frem og tilbage og sonderede området. Ingen af de omkringsiddende kom med kommentarer eller reagerede på anden vis, ud over at enkelte børn kikkede intens på de to "spøgelser", indtil deres forældre opdagede det og fik dem til at holde op.

Efter ti-femten min gentog seancen sig 150m væk ved en anden restaurant, kunne vi se da vi gik forbi. Muligvis forsatte turnussen videre rundt i byen. Ak ja, De sidste dage i lovlig Niqab. Det er min oplevelse, ikke bare ud fra denne hændelse, at for især konvertitter er der tale om identitetsprojekter, for folk der gerne vil være anderledes og dermed NOGEN og gerne også en slags offer. Se bare DR idag. De er latterlige. Som mænd med penisfoderaler eller sorte tallerken kvinder, der insisterede på at optræde sådan på danske gader, fordi sådan var deres forældres eller bedsteforældres kultur/religion muligvis. Vi har nu lov til at grine af dem eller se skævt til dem fordi de overtræder loven, men pas på ikke at gøre det samme overfor visse andre særprægede individer; du risikerer at blive anklaget for en HAD-forbrydelser.
2
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Stars » 1. aug 2018, 17:03

Løsningen er fundet :-D

Tag en ordensdragt på, lær et par sætninger på japansk og tag en japansk ansigtsmaske på.
Så har du næsten burka/niqab på


Billede
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 1. aug 2018, 21:46

Konsensa skrev:
Conway skrev:
molan skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er blot indepå at burkaen har en signalværdi og ikke en tilfældig klædedragt. Hvorvidt den bør have sin berettigelse er derfor også en dialog om at de værdier den signaleres accepteres.
Egentlig ikke, accepteres defineres som Grundlovens §67 "ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, kun begrænset af hensynet til sædeligheden og den offentlige orden."

Burkaen bryder ikke den offentlig orden og der er ingen hensyn at tage til sædeligheden, derimod sikre grundloven retten til at gå klædt i burka, hvis det er en del af deres Guds dyrkelse efter deres overbevisning.

Jeg gentager derfor hvad jeg tidligere har sagt, politikerne er gået for vidt med det forbud - og så endda en liberal regering!!!


"Burkaen bryder ikke den offentlig orden"

Jeg mener der var mindst en episode i en bus hvor en burkaklædt kvinde ikke ville vise chaufføren sit ansigt så han kunne sammenligne med hendes buskort.
Chaufføren ville ikke have kvinden med og politiet blev tilkaldt
Efterfølgende beklagede busselskabet episoden, men påpegede dog at chaufføren handlede korrekt.

Ansigtsgenkendelse kræves jo mange steder og jeg forstår ikke folks modvilje mod burka forbudet.
Hvis man bosætter sig i andre lande respekterer man naturligvis dette lands love og regler som en selvfølgelighed, men af en eller anden mærkelig grund skal dette åbenbart ikke gælde for muslimer i Danmark.


Alle ved, at forbuddet er en kultur-politisk erklæring, men spørgsmålet er, hvad man forbyde sig til. Jeg er dog enig i, at man ikke skal respektere eller tage særligt hensyn til religioner i deres mest gakke udtryk fx Niqab og Burka. For få dage siden så jeg en kvinde i Niqab ved Åen i Aarhus, som tydeligvis var konvertit (blå øjne og dansk-dansk udtale) og tydeligvis var på udkik efter om nogle lod sig provokere, mens hendes ledsager, der så ud til at være af mellemøstlig herkomst (hun fjernede sløret, da hun havde sat sig ned), virkede mere afslappet, fx når hun talte med de fire børn de havde med sig i klapvogne. Mens araberen bare sad ned med børne og drak en juice, gik konvertitten frem og tilbage og sonderede området. Ingen af de omkringsiddende kom med kommentarer eller reagerede på anden vis, ud over at enkelte børn kikkede intens på de to "spøgelser", indtil deres forældre opdagede det og fik dem til at holde op.

Efter ti-femten min gentog seancen sig 150m væk ved en anden restaurant, kunne vi se da vi gik forbi. Muligvis forsatte turnussen videre rundt i byen. Ak ja, De sidste dage i lovlig Niqab. Det er min oplevelse, ikke bare ud fra denne hændelse, at for især konvertitter er der tale om identitetsprojekter, for folk der gerne vil være anderledes og dermed NOGEN og gerne også en slags offer. Se bare DR idag. De er latterlige. Som mænd med penisfoderaler eller sorte tallerken kvinder, der insisterede på at optræde sådan på danske gader, fordi sådan var deres forældres eller bedsteforældres kultur/religion muligvis. Vi har nu lov til at grine af dem eller se skævt til dem fordi de overtræder loven, men pas på ikke at gøre det samme overfor visse andre særprægede individer; du risikerer at blive anklaget for en HAD-forbrydelser.



Uenig i den kultur politiske begrundelse.
Dette maskeringsforbud tjener flere gode formål.
Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.
I tilgift slipper vi for de formummede sortklædte og tildækkede kvinder der minder om noget fra en gyserfilm.
Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at føre en samtale med folk man ikke kan se ansigtet på.
Både Tunesien og Marokko overvejer lignende forbud og hvis det sker kaldes det nok ikke kultur politisk, men et nødvendigt tiltag i kampen mod forbrydelser og terrorisme.
Årsagen til at især den yderste venstrefløj sympatiserer med muslimerne er jo at begge grupper benytter masker og derved rammes af forbudet :gruble:
Danmark er det sjette land med dette forbud og der kommer med garanti flere til snart...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 05:32

Conway skrev:

Uenig i den kultur politiske begrundelse.
Dette maskeringsforbud tjener flere gode formål.
Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.
I tilgift slipper vi for de formummede sortklædte og tildækkede kvinder der minder om noget fra en gyserfilm.
Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at føre en samtale med folk man ikke kan se ansigtet på.
Både Tunesien og Marokko overvejer lignende forbud og hvis det sker kaldes det nok ikke kultur politisk, men et nødvendigt tiltag i kampen mod forbrydelser og terrorisme.
Årsagen til at især den yderste venstrefløj sympatiserer med muslimerne er jo at begge grupper benytter masker og derved rammes af forbudet :gruble:
Danmark er det sjette land med dette forbud og der kommer med garanti flere til snart...

Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 06:25

Pølsemix skrev:
Conway skrev:

Uenig i den kultur politiske begrundelse.
Dette maskeringsforbud tjener flere gode formål.
Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.
I tilgift slipper vi for de formummede sortklædte og tildækkede kvinder der minder om noget fra en gyserfilm.
Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at føre en samtale med folk man ikke kan se ansigtet på.
Både Tunesien og Marokko overvejer lignende forbud og hvis det sker kaldes det nok ikke kultur politisk, men et nødvendigt tiltag i kampen mod forbrydelser og terrorisme.
Årsagen til at især den yderste venstrefløj sympatiserer med muslimerne er jo at begge grupper benytter masker og derved rammes af forbudet :gruble:
Danmark er det sjette land med dette forbud og der kommer med garanti flere til snart...

Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.

FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pax Romana » 2. aug 2018, 06:26

Med denne lov tror jeg at vores politikere har skabt det monster, som de ville undgå. Langt størstedelen af danske muslimer er imod niqab og burkaer, men jeg tror de alligevel føler sig ramt af et problem som ikke har noget med dem at gøre. Det kan godt være at på overfladen virker loven, men hvad vi ikke ser eller ved, er hvad den skaber af følelser derunder. Jeg syntes vi skyder gråspurve med kanoner.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 06:47

DenBruneMunk skrev:FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.

Det har ikke noget at gøre med mit citat.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 07:06

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:FYI, politiet har jo lige bekræftet at dragterne er lovlige under demo'n, så det er ikke ulovligt når det kan forbindes til det. Det må så ikke bæres før/efter.

Det har ikke noget at gøre med mit citat.

Da du ikke er mere specifik, så er maskering også en burka her.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 07:14

DenBruneMunk skrev:Da du ikke er mere specifik, så er maskering også en burka her.

Nej, ikke når det læses i den rette kontekst.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 2. aug 2018, 08:08

Pølsemix skrev:
Conway skrev:

Uenig i den kultur politiske begrundelse.
Dette maskeringsforbud tjener flere gode formål.
Dels de maskerede voldelige autonome stenkastere og dels maskerede, efterlyste, bandemedlemmer, terrormistænkte, røvere og voldtægtsforbrydere.
I tilgift slipper vi for de formummede sortklædte og tildækkede kvinder der minder om noget fra en gyserfilm.
Jeg tror ikke der er nogen der bryder sig om at føre en samtale med folk man ikke kan se ansigtet på.
Både Tunesien og Marokko overvejer lignende forbud og hvis det sker kaldes det nok ikke kultur politisk, men et nødvendigt tiltag i kampen mod forbrydelser og terrorisme.
Årsagen til at især den yderste venstrefløj sympatiserer med muslimerne er jo at begge grupper benytter masker og derved rammes af forbudet :gruble:
Danmark er det sjette land med dette forbud og der kommer med garanti flere til snart...

Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.


Ja men er vist ikke blevet respekteret overhovedet.
Et generelt forbud er derimod meget nemmere at håndhæve og eliminerer de evindelige tvivlspørgsmål og diskussioner.
Slut med at sagesløse buschauffører og andre off.ansatte skal håndhæve identitetsproblemer forbundet med maskering.
Et godt eksempel er i forb. med ex. retssager mod bandemedlemmer hvor supportere møder op med hætte og ansigtsmaske der forhindrer politiet i at identificere evt. efterlyste personer.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf DenBruneMunk » 2. aug 2018, 08:23

Pølsemix skrev:
DenBruneMunk skrev:Da du ikke er mere specifik, så er maskering også en burka her.

Nej, ikke når det læses i den rette kontekst.

Du sammenligner masker og muslimer, så jo rette kontekst er, du ikke havde ret, og må formulere dig korrekt, når det skal være i rette kontekst, så gider vi ikke mere , vel......Så flueknepper du vist lige nok her.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Conway » 2. aug 2018, 08:40

Pax Romana skrev:Med denne lov tror jeg at vores politikere har skabt det monster, som de ville undgå. Langt størstedelen af danske muslimer er imod niqab og burkaer, men jeg tror de alligevel føler sig ramt af et problem som ikke har noget med dem at gøre. Det kan godt være at på overfladen virker loven, men hvad vi ikke ser eller ved, er hvad den skaber af følelser derunder. Jeg syntes vi skyder gråspurve med kanoner.


Jeg tror omvendt at forbudet har lettet dagligdagen for mange off.ansatte der på egen hånd har været tvunget til at håndtere disse identitetsproblemer i arb.øjemed.
Jeg tror heller ikke på at flertallet muslimer er imod disse religiøse beklædninger, snarere omvendt, men hvis du har ret burde flertallet jo heller ikke føle sig ramt.
Jeg er af den opfattelse at mange samfundsproblemer relateret til denne religion netop skyldes årtiers følelseshensyn og denne laden stå til politik har medført disse evindelige konfrontationer om hvor grænsen går om dit og dat.
Nu er loven på plads og alle ved hvad de har at rette sig efter fremover :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Burka forbuddet er vedtaget

Indlægaf Pølsemix » 2. aug 2018, 08:55

DenBruneMunk skrev:Du sammenligner masker og muslimer, så jo rette kontekst er, du ikke havde ret, og må formulere dig korrekt, når det skal være i rette kontekst, så gider vi ikke mere , vel......Så flueknepper du vist lige nok her.

Nej, det gør jeg ikke. Den konklusion er noget vrøvl, , jeg skrev:

Pølsemix skrev:Maskering ifm. demonstrationer har været ulovligt i lang tid.


Det var en general kommentar til Conway om ventrefløjens brug af maskering, det er da tydeligt. Det er jo ikke første gang du misforstår, men jeg skal da gerne opklare det for dig.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"