Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 23. dec 2015, 08:07

Sorenspige skrev:Jeg er normalt glad for julen, men i år er det, som om julestemningen er forsvundet :(. Jeg troede ellers, den ville blomstre op, når nu min dreng ville begynde at forstå lidt af det med nisser og julemanden, men det er ikke rigtig sket desværre.

Jeg tror, det skyldes, at jeg generelt er drænet for energi for tiden.


Øv:( Tænker, at hvis det ikke snart bliver bedre, så kunne et smut forbi lægen måske være en god ide? Uden at være helt sikker, så mindes jeg, at det har stået på i noget tid efterhånden. Kram herfra.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 23. dec 2015, 09:24

Vi har også aftalt at næste jul og nytår der rejser vi til varmen istedet for ræset herhjemme. Det handler mest om at barnet er ok med at droppe julen, men for en rejse til sol og varme i den mørke tid, var han ellevild. Så faktisk ved jeg allerede nu at jeg springer julen over næste år. Ihvertfald den traditionelle en af slagsen.

Hvor vi tager hen ved jeg ikke, men vil gerne begrænse flyvetiden såfremt det er muligt. Det afhænger vel også af hvor varmt man gerne vil have det skal være, og 20 grader er ikke nok!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. dec 2015, 11:29

Tak for jeres tanker :kys:. Min manglende energi skyldes en blanding af forskellige ting. Både fysiske og psykiske (og gode og dårlige årsager).

Jeg håber på, at vi kommer lidt ned i gear her i ferien, selvom vi skal en del ting.

I dag er jeg hjemme med R, og vi har hygget og fået lavet julegaver til bedsteforældrene, kogt risengrød og handlet det sidste. Nu sover han til middag, og jeg slapper af.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. dec 2015, 11:29

Frukuk, det lyder fedt med skiferie. Hvor skal I hen?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 24. dec 2015, 07:32

Kære alle forældre og børn

Rigtig glædelig jul, jeg håber alle for en dejlig dag uanset hvad den så står på :santa2:

Mange nissehilsner fra P og knægt :jule:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 24. dec 2015, 09:16

I går aftes kom julestemningen snigende :lun:. Glædelig jul til jer alle :kys:.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. dec 2015, 06:58

Sorenspige skrev:Frukuk, det lyder fedt med skiferie. Hvor skal I hen?


Norge. I denne omgang langrend, snehuler, kælk og bål i sneen/fjeldet. I uge 10 skal vi på alpin. Ungerne har ikke prøvet hverken det ene eller det andet, så det bliver spændende. Håber, at de kan lide det.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 25. dec 2015, 07:00

Så klarede vi os gennem juleaften - og nu begynder den gode del. Hygge med julegaver:)

Rigtig glædelig jul til jer alle.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 25. dec 2015, 10:22

Hvad er de bedste gaver I og Jeres barn/børn fik?

Her fik både barnet og jeg en ipad air 2, og knægten fik også en ps4 med alt muligt spil og guld controller til. Så det var vores bedste gaver. Ah ok, jeg fik noget hjemmegjort (fra skolen) af min søn og det er jeg SÅ glad for da han aldrig gider lave noget, et billede han havde lavet i matematik isometrisk tegning, han havde lagt farver på og klistret på noget mønstret papir :love: Det blev jeg rørt over :genert:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 25. dec 2015, 13:02

Glædelig jul alle sammen.
Håber i har haft en dejlig juleaften.

Her fik jeg mange gode gaver men de to bedste var tre små kähler vaser med guldstriber fra N, og et par Nike free fra manden. De sko er bare så fede, i sær mønsteret!

Den bedste gave N fik var helt klart skibet fra Jake. Han er ellevild og har leget med det siden han fik det i går.
Han gad slet ikke pakke gaver op. Hellere ikke i morges. Så jeg pakkede de fleste op for ham :lol:

Men sikke en dejlig aften vi havde!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 25. dec 2015, 18:21

Jeg fik også rigtig mange fine gaver, men især nogle fine termokrus og en renseserie fra Rudolph care vakte lykke.

Hos S var det klart et billigt lægesæt, der hittede. Hun er helt vildt med stetoskopper i tiden. Faktisk fik hun to sæt, og vi lod hende åbne begge sæt, da der var forskelligt tilbehør og begge dele virkede interessant for hende.
Hun har dog også puttet i sit Frost sengetøj her til aften.
Hun har jo netop haft fødselsdag, og fik en Elsa og Anna dukke, som også er i høj kurs. Generelt hitter Frost herhjemme.
Jeg havde ellers forsvoret at vi skulle have både tøj, sengetøj, legetøj (i alverdens afskygninger) med Disney motiver. Men jeg blev klogere :lol:
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 25. dec 2015, 20:04

Vi havde også en rigtig dejlig dag og aften. R var heller ikke så interesseret i at pakke gaver ud, så han kom i seng efter 3 pakker og har så fået resten i dag.

Han har fået så mange fine ting, og der er ikke noget, som skal byttes. Han fik en stor Bruder brandbil, en mindre Bruder traktor, en helikopter med Postmand Per, duplo plader, maxi perler, drikkedunk, Vildkatten junior, vendespil, lastbil med 3 små biler, 2 bøger, en trøje , 2 puslespil og en sansegynge.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 26. dec 2015, 14:08

Her forløb juleaften helt fantastisk. Emma havde på forhånd meddelt at hun ønskede sig en kat, en hund og en syngende Elsa dukke...Den 23. var jeg i Kvickly og de havde tilbud på Syngede Elsa, så jeg valgte at sige "Ok, du er en forkælet møgunge" og købe sådan en til hende :lol: Hvilket - sammen med den "Brush my Hair" Barbie hun fik af min bror, var et ret stort hit.
Derudover fik hun en kæmpe æske med lego friends fra os, Rapunzels slot fra mine forældre, modellervoks fra den ene kat (det var den anden kat der "gav" syngende Elsa) og en svømme hajfinne af sin "fætter" (min venindes søn). Hun synes det var en skøn aften. Og gik op i det med gaver med liv og sjæl....Også selvom de ikke var til hende selv.

Barnets mor fik en uges ferie på Tenerife med afrejse 10/1. Det var barnets far det synes at vi skulle på ferie (Han havde lige inviteret sig selv og Emma med på ferie).....Den havde jeg godt nok ikke lige set komme...Og tårene stod da også ud af øjnene på mig...Jeg har haft et lidt hårdt efterår med sygdom og er som jeg har nævnt i en anden tråd netop blevet fyret. Og han synes at jeg fortjente at komme afsted på en lille ferie inden jeg skulle igang med at søge job. Så selvom han egentlig havde købt mine julegaver, så besluttede han sig lige for at købe en rejse til mig(os) da der var noget 24-timers udsalg....Det handler ikke om gavens størrelse...Men om den omtanke der ligger i den...Det blev jeg virkelig rørt af.

Juledagene tilbringer vi herhjemme med at lege med Emmas lego, se fjernsyn og spise guf.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 26. dec 2015, 14:39

Min ex har mini indtil i morgen eftermiddag, så jeg har nydt at sove længe og fede den på sofaen. Men gud, hvor er her stille. Jeg synes godt nok man føler sig alene, når man ikke har en kæreste eller nogen at tale med i flere dage i træk. Altså, det er dejligt at lade op og have ro. Men det kan også bliver FOR stille.
1
All Adventurous women do
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 28. dec 2015, 08:02

Rakel, jeg kan godt forstå, at du er gal! Hvad sker der også for, at nødpasningen først starter kl. 7.30! Det er da alt for sent, når I er vant til at kunne aflevere kl. 6.30.

Øv!
0

Tilbage til "Forældre"