Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. aug 2018, 16:40

MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:Curly Girl metoden...er det meningen at ens hår i starten skal reagere ved at virke vanvittigt tørt, når man ikke længere bruger produkter med sulfater og silikone?


Hvilke produkter bruger du?
Jeg synes oftere jeg hører et modsatte - at folk oplever at håret i en periode føles fedtet, da man jo ikke længere bruger så hårde renseingredienser.


Redken clean maniac micellar shampoo og balsam, begge dele er uden både sulfater og silikone. Jeg har kun brugt det et par gange, så måske skal jeg bare være tålmodig.

Jeg har aldrig én dag i mit liv haft fedtet hår, så det tror jeg ikke kommer til at ske.


For at være helt ærlig, så ville jeg finde en mindre dybderensende shampoo. Selv om den igen sulfater indeholde, kan jeg se på de første resultater jeg googler, at flere oplever problemer med at det udtørrer håret og hovedbunden. Synes også mest den beskrives/markedsføres som en dybderensende shampoo? :gruble:

Desværre er nul sulfater = mild shampoo, der findes renseingredienser der er lige så skrappe som sls bare med et andet navn og en anden sammensætning...


Det er nu lidt meningen, så jeg er sikker på at have en shampoo, der kan vaske rent, hvis det skulle blive nødvendigt. Almindeligvis ville jeg balsamvaske, er det ikke pointen med curly girl?


Hm, jeg skal lige forstå :-D

Har du brugt shampooen flere gange i streg, eller med 1-2 ugers mellemrum som dybderensende shampoo? Og følger du ellers cg metoden med vaske - og plejebalsam?


Jeg er lige gået i gang.

Vaskede med almindeligt sulfatshampoo, vaskede med sulfatfri shampoo, puttede silikonefri balsam i og sluttede af med silikonefri leave in balsam. Alt sammen i et bad, og alt sammen for første gang i weekenden. Efterfølgende har jeg i dag balsamvasket og tanken er så, at jeg skal balsamvaske, når det er nødvendigt at vaske. Spørgsmålet er så, om mit hår mon er vildt sært lige nu fordi det skal vænne sig til den anderledes behandling?


Det kan meget vel være, tænker jeg. Det, eller at det har været for kras med to gange shampoo (selv om den ene er/var sulfatfri)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf englishchannel » 6. aug 2018, 16:47

twinkle skrev:
englishchannel skrev:Kender I til mærker, der laver sulfatfri balsam til rimelige priser, sådan Matas striber-ish? Jeg plejer at bruge Kerastase, men efter at jeg har fået extensions bruger jeg så store mængder at jeg gerne vil prøve et billigere alternativ.


Prøv at kigge på mærke “Yes to” - pt. bruger jeg deres balsam til tør hovedbund med bl.a. olie fra gulerod. Ingen sulfater eller silikone


Det ser rigtig spændende ud! Hvor køber du det?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 6. aug 2018, 17:25

englishchannel skrev:
twinkle skrev:
englishchannel skrev:Kender I til mærker, der laver sulfatfri balsam til rimelige priser, sådan Matas striber-ish? Jeg plejer at bruge Kerastase, men efter at jeg har fået extensions bruger jeg så store mængder at jeg gerne vil prøve et billigere alternativ.


Prøv at kigge på mærke “Yes to” - pt. bruger jeg deres balsam til tør hovedbund med bl.a. olie fra gulerod. Ingen sulfater eller silikone


Det ser rigtig spændende ud! Hvor køber du det?


Hos feelunique :gogo:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MOGA » 6. aug 2018, 18:05

twinkle skrev:
MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:
twinkle skrev:
MOGA skrev:Curly Girl metoden...er det meningen at ens hår i starten skal reagere ved at virke vanvittigt tørt, når man ikke længere bruger produkter med sulfater og silikone?


Hvilke produkter bruger du?
Jeg synes oftere jeg hører et modsatte - at folk oplever at håret i en periode føles fedtet, da man jo ikke længere bruger så hårde renseingredienser.


Redken clean maniac micellar shampoo og balsam, begge dele er uden både sulfater og silikone. Jeg har kun brugt det et par gange, så måske skal jeg bare være tålmodig.

Jeg har aldrig én dag i mit liv haft fedtet hår, så det tror jeg ikke kommer til at ske.


For at være helt ærlig, så ville jeg finde en mindre dybderensende shampoo. Selv om den igen sulfater indeholde, kan jeg se på de første resultater jeg googler, at flere oplever problemer med at det udtørrer håret og hovedbunden. Synes også mest den beskrives/markedsføres som en dybderensende shampoo? :gruble:

Desværre er nul sulfater = mild shampoo, der findes renseingredienser der er lige så skrappe som sls bare med et andet navn og en anden sammensætning...


Det er nu lidt meningen, så jeg er sikker på at have en shampoo, der kan vaske rent, hvis det skulle blive nødvendigt. Almindeligvis ville jeg balsamvaske, er det ikke pointen med curly girl?


Hm, jeg skal lige forstå :-D

Har du brugt shampooen flere gange i streg, eller med 1-2 ugers mellemrum som dybderensende shampoo? Og følger du ellers cg metoden med vaske - og plejebalsam?


Jeg er lige gået i gang.

Vaskede med almindeligt sulfatshampoo, vaskede med sulfatfri shampoo, puttede silikonefri balsam i og sluttede af med silikonefri leave in balsam. Alt sammen i et bad, og alt sammen for første gang i weekenden. Efterfølgende har jeg i dag balsamvasket og tanken er så, at jeg skal balsamvaske, når det er nødvendigt at vaske. Spørgsmålet er så, om mit hår mon er vildt sært lige nu fordi det skal vænne sig til den anderledes behandling?


Det kan meget vel være, tænker jeg. Det, eller at det har været for kras med to gange shampoo (selv om den ene er/var sulfatfri)


Det bliver bedre dag for dag, så jeg tror det var det, hagen var.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 7. aug 2018, 11:55

Glam Glows produkter. Er der nogen der kan anmelde dem? Jeg har kig på Flashmud.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf didas » 9. aug 2018, 20:26

Jeg har prøvet den her Express dry drops for første gang i dag, og jeg må simpelthen komme med en anbefaling. Den er så god!! 1-2 dråber på hver negl og lakken er fuldstændig gennemtør på måske maks 5 sekunder. Jeg er kæmpe fan. Der er også olie i, så neglene får lidt blødgørende behandling imens. Koster omkring 20kr i Føtex.

9372FDB7-9384-47F1-933E-B97891FED752.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MOGA » 9. aug 2018, 22:05

didas skrev:Jeg har prøvet den her Express dry drops for første gang i dag, og jeg må simpelthen komme med en anbefaling. Den er så god!! 1-2 dråber på hver negl og lakken er fuldstændig gennemtør på måske maks 5 sekunder. Jeg er kæmpe fan. Der er også olie i, så neglene får lidt blødgørende behandling imens. Koster omkring 20kr i Føtex.

9372FDB7-9384-47F1-933E-B97891FED752.jpeg


Hvordan gør man?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf didas » 9. aug 2018, 23:35

MOGA skrev:
didas skrev:Jeg har prøvet den her Express dry drops for første gang i dag, og jeg må simpelthen komme med en anbefaling. Den er så god!! 1-2 dråber på hver negl og lakken er fuldstændig gennemtør på måske maks 5 sekunder. Jeg er kæmpe fan. Der er også olie i, så neglene får lidt blødgørende behandling imens. Koster omkring 20kr i Føtex.

9372FDB7-9384-47F1-933E-B97891FED752.jpeg


Hvordan gør man?


Der er en pipette i og så drypper man bare, lige efter man har lagt lakken :) Det er meget flydende, så det fordeler sig helt automatisk over neglen. Hav evt noget under, hvis der løber noget ved siden af ift olieindholdet, en tallerken el lign
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf MOGA » 10. aug 2018, 07:16

didas skrev:
MOGA skrev:
didas skrev:Jeg har prøvet den her Express dry drops for første gang i dag, og jeg må simpelthen komme med en anbefaling. Den er så god!! 1-2 dråber på hver negl og lakken er fuldstændig gennemtør på måske maks 5 sekunder. Jeg er kæmpe fan. Der er også olie i, så neglene får lidt blødgørende behandling imens. Koster omkring 20kr i Føtex.

9372FDB7-9384-47F1-933E-B97891FED752.jpeg


Hvordan gør man?


Der er en pipette i og så drypper man bare, lige efter man har lagt lakken :) Det er meget flydende, så det fordeler sig helt automatisk over neglen. Hav evt noget under, hvis der løber noget ved siden af ift olieindholdet, en tallerken el lign


Og så slipper man for hakker/mærker i lakke? Det lyder fantastisk! :)
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 10. aug 2018, 08:02

MOGA skrev:
didas skrev:
MOGA skrev:
didas skrev:Jeg har prøvet den her Express dry drops for første gang i dag, og jeg må simpelthen komme med en anbefaling. Den er så god!! 1-2 dråber på hver negl og lakken er fuldstændig gennemtør på måske maks 5 sekunder. Jeg er kæmpe fan. Der er også olie i, så neglene får lidt blødgørende behandling imens. Koster omkring 20kr i Føtex.

9372FDB7-9384-47F1-933E-B97891FED752.jpeg


Hvordan gør man?


Der er en pipette i og så drypper man bare, lige efter man har lagt lakken :) Det er meget flydende, så det fordeler sig helt automatisk over neglen. Hav evt noget under, hvis der løber noget ved siden af ift olieindholdet, en tallerken el lign


Og så slipper man for hakker/mærker i lakke? Det lyder fantastisk! :)


Ikke helt, men det hjælper lakken med at blive gennemtør hurtigere, så risikoen for mærker bliver mindre :) jeg har brugt samme produkt i et par år efterhånden, og kan også varmt anbefale det.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 10. aug 2018, 08:05

Knirkemis skrev:Glam Glows produkter. Er der nogen der kan anmelde dem? Jeg har kig på Flashmud.


Jeg synes tit jeg hører og læser om, at deres produkter kan være ret skrappe og deraf forårsage en del irritation. Personligt synes jeg også at produkterne er meget dyre, set ud fra hvor lidt produkt du får.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Giraffie » 11. aug 2018, 06:52

Har lige brug for jeres hjælp. Er det noget med at lookfantastic eller feelunique sender fra et eller andet sted i England, som er uden for EU? Altså så man max må købe for 80 kr uden der kommer moms på.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 11. aug 2018, 10:28

Giraffie skrev:Har lige brug for jeres hjælp. Er det noget med at lookfantastic eller feelunique sender fra et eller andet sted i England, som er uden for EU? Altså så man max må købe for 80 kr uden der kommer moms på.


Feelunique gjorde en gang, men så blev deres lager flyttet. Lookfantastic har vidst hele tiden haft deres lager i uk. Så der er ingen risiko for told/moms
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tilly » 25. aug 2018, 20:04

Hvad er jeres bedste råd til at mindske fedtet hud? Jeg synes at jeg døjer ekstremt meget med fedtet hud for tiden. Gerne både tip til cremer mm og makeup der kan skjule det lidt.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 25. aug 2018, 20:48

Tilly skrev:Hvad er jeres bedste råd til at mindske fedtet hud? Jeg synes at jeg døjer ekstremt meget med fedtet hud for tiden. Gerne både tip til cremer mm og makeup der kan skjule det lidt.


Hvis du bruger solcreme, kan en med matterende effekt være god. Roche-Posay har f.eks. en.
1

Tilbage til "Skønhed"