Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 8. aug 2018, 11:23

BlueBunny skrev:
cola skrev:Jeg troede bilka ville sælge, men der tog jeg fejl, for jeg gik ned i bilka og spurgte "har i noget kød til en hvalp jeg kan købe" et ret så åbent spørgsmål må jeg nok indrømme og han kunne have sagt "det ligger over i køledisken (udskært kød), men nej hans svar var "nej" og det var så enden på den samtale.

Bør man forvente at en ansat i bilka kan vurdere hvilket kød en hvalp kan tåle?
Hvis du ved det ligger i køledisken, hvorfor så ikke spørge om vej til den hvis den var svær at finde? Eller helt specifikt spørge om de har udskært kød.

Ja, altså WTF? :lol: Det er altså er sært spørgsmål at forvente folk ved noget som helst om :stoned:

Måske har han opfattet at du ville købe speciel BARF kød, eller afskårne rester fra slagteriet?
8
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 8. aug 2018, 11:37

Kattefjæs skrev:"Jeg har brug for hjaelp - kender jeg nogen som kan tolke mellem dansk og russisk? Send PM tak!"

Foerste 10 kommentarer:

"Jeg kender en der kan tolke mellem engelsk og japansk / fransk og afrikaans / burmesisk og tysk / [indsaet selv sprog som IKKE er russisk]"

:cuss: :cuss: :cuss:

"Fedt, kan du så ikke få vedkommende til at oversætte mit opslag for dig?"
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 8. aug 2018, 14:37

Modesty Blame skrev:Det er den eneste måde, jeg kan se, at det giver mening, at der skal "prikkes hul på en bobbel" - ellers må du sandelig forklare mig, hvad du mener med det. Hvilken bobbel? Boblen om, at man er overvægtig?

Erkendelsen af at det er et problem, din forkerte udlægning bliver ikke rigtig af at du gentager den.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 8. aug 2018, 14:48

Pølsemix skrev:
Modesty Blame skrev:Det er den eneste måde, jeg kan se, at det giver mening, at der skal "prikkes hul på en bobbel" - ellers må du sandelig forklare mig, hvad du mener med det. Hvilken bobbel? Boblen om, at man er overvægtig?

Erkendelsen af at det er et problem, din forkerte udlægning bliver ikke rigtig af at du gentager den.

Tror du, at overvægtige mennesker er dumme? Vi ved sgu da godt, at det er et problem.
4
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 8. aug 2018, 14:50

Modesty Blame skrev:Tror du, at overvægtige mennesker er dumme? Vi ved sgu da godt, at det er et problem.

Vi?!
Du tager vist det her emne lidt for personligt.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 8. aug 2018, 14:54

Pølsemix skrev:
Modesty Blame skrev:Tror du, at overvægtige mennesker er dumme? Vi ved sgu da godt, at det er et problem.

Vi?!
Du tager vist det her emne lidt for personligt.

Hvis du ikke kan argumentere for din sag, hjælper det ikke, at du beskylder mig for at blive emotionel.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 8. aug 2018, 15:01

Modesty Blame skrev:Hvis du ikke kan argumentere for din sag, hjælper det ikke, at du beskylder mig for at blive emotionel.

Hvordan skal jeg ellers tolke det, når du blive ved med at køre rundt i et mantra om at jeg påstår at overvægtige ikke selv ved at de er overvægtige :stoned:
Jeg har redegjort for det, og en debattør har endda birdraget med et meget personligt og sobert eksempel på det, så hvis du ikke forstår det nu må der være noget andet som blokerer dit udsyn.
Dette kombineret med din mistolkning af mit første indlæg som du UDELUKKENDE baserede på din fars kærestes opførsel foranlediger mig derfor til at konkludere at du tager det for personligt.
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tata » 8. aug 2018, 15:08

Småfuglene i min have er upassende. Jeg har netop købt et nyt fuglehus for nylig, sådan et med en automatisk foderautomat i midten, hvor der så skulle komme foder ud lidt efter lidt, eftersom de spiser (som DB anbefaler, noget med et almindeligt fuglehus kunne gøre fuglene syge, og det kunne vi jo ikke have), og jeg havde så hældt et par kg. vildtfugleblanding i foderautomaten og tænkte at det nok ville holde noget tid. Men de er meget, meget selektive "mine" småfugle i haven, de har rodet over halvdelen af alt foderet ud af foderautomaten, for at få deres favoritfrø, så huset nu er fyldt med foder, som de vader rundt i, og endda skovler det ud af huset, der er alt for uspiseligt til deres sarte små næb, og så render solsortene så og rydder op. Så meget for gode intentioner... :lol:
17
Timian :lun:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 8. aug 2018, 15:12

Pølsemix skrev:
Modesty Blame skrev:Hvis du ikke kan argumentere for din sag, hjælper det ikke, at du beskylder mig for at blive emotionel.

Hvordan skal jeg ellers tolke det, når du blive ved med at køre rundt i et mantra om at jeg påstår at overvægtige ikke selv ved at de er overvægtige :stoned:
Jeg har redegjort for det, og en debattør har endda birdraget med et meget personligt og sobert eksempel på det, så hvis du ikke forstår det nu må der være noget andet som blokerer dit udsyn.
Dette kombineret med din mistolkning af mit første indlæg som du UDELUKKENDE baserede på din fars kærestes opførsel foranlediger mig derfor til at konkludere at du tager det for personligt.

Det er lidt svært at tolke dine indlæg anderledes, end at du tror, at overvægtige ikke ved, at de er overvægtige, når du bliver ved med at skrive det.
Det bliver ikke til noget andet, bare fordi du skriver, at det er en hjælp for den overvægtige, at man prikker hul på en bobbel, så han eller hun kan erkende, at det er et problem. Det er nogle andre ord, men de betyder det samme. Jeg, og uden tvivl et meget stort flertal af overvægtige, ved godt, at overvægt er et problem. Vi er ikke dumme, bare fede.

Det er jo ikke ligefrem fordi jeg lagde skjul på, at jeg har en personlig aktie i det - det var jo åbenlyst fra mit første indlæg, men den der nedladende "du er for personligt involveret", den holder ikke.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 8. aug 2018, 15:15

Modesty Blame skrev:Det er lidt svært at tolke dine indlæg anderledes, end at du tror, at overvægtige ikke ved, at de er overvægtige, når du bliver ved med at skrive det.
Det bliver ikke til noget andet, bare fordi du skriver, at det er en hjælp for den overvægtige, at man prikker hul på en bobbel, så han eller hun kan erkende, at det er et problem. Det er nogle andre ord, men de betyder det samme. Jeg, og uden tvivl et meget stort flertal af overvægtige, ved godt, at overvægt er et problem. Vi er ikke dumme, bare fede.

Det er jo ikke ligefrem fordi jeg lagde skjul på, at jeg har en personlig aktie i det - det var jo åbenlyst fra mit første indlæg, men den der nedladende "du er for personligt involveret", den holder ikke.

Ja, for dig, det er jeg efterhånden klar over. Derudover fastholder jeg mine tidligere indlæg, jeg skriver ikke det du påstår.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 8. aug 2018, 15:25

Pølsemix skrev:
Modesty Blame skrev:Det er lidt svært at tolke dine indlæg anderledes, end at du tror, at overvægtige ikke ved, at de er overvægtige, når du bliver ved med at skrive det.
Det bliver ikke til noget andet, bare fordi du skriver, at det er en hjælp for den overvægtige, at man prikker hul på en bobbel, så han eller hun kan erkende, at det er et problem. Det er nogle andre ord, men de betyder det samme. Jeg, og uden tvivl et meget stort flertal af overvægtige, ved godt, at overvægt er et problem. Vi er ikke dumme, bare fede.

Det er jo ikke ligefrem fordi jeg lagde skjul på, at jeg har en personlig aktie i det - det var jo åbenlyst fra mit første indlæg, men den der nedladende "du er for personligt involveret", den holder ikke.

Ja, for dig, det er jeg efterhånden klar over. Derudover fastholder jeg mine tidligere indlæg, jeg skriver ikke det du påstår.

Du lader til at være stærkt påvirket af det her emne, måske skal vi bare lade det ligge, så du kan hidse dig lidt ned.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 8. aug 2018, 15:29

Modesty Blame skrev:Du lader til at være stærkt påvirket af det her emne, måske skal vi bare lade det ligge, så du kan hidse dig lidt ned.

Nej nej, du tager det slet ikke alt for personligt :fløjt:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. aug 2018, 15:35

Men altså: hvis nogen taber sig voldsomt i lyntempo, er det almindelig omsorg at spørge om folk er OK, men ikke den anden vej rundt?

Underligt.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2018, 16:12

Fru Sunshine skrev:Men altså: hvis nogen taber sig voldsomt i lyntempo, er det almindelig omsorg at spørge om folk er OK, men ikke den anden vej rundt?

Underligt.

Jeg spørger altid ind til hvordan folk har det hvis jeg lægger mærke til at de har ændret sig, det kan være de har taget hurtigt på, tabt sig, har virket irritable i en periode, er holdt op med at gøre noget ud af sig selv, er begyndt at gøre meget mere ud af sig selv, er begyndt at drikke mere end de plejer eller hvad det kan være. Det synes jeg da er almindelig omsorg, dog prøver jeg også at respektere at jeg muligvis træder ind på at område der måske er sårbart, personligt, ubehageligt for dem, eller som i bund og grund slet ikke taget mig, så derfor spørger jeg bare ind til hvordan personen har det, og ud fra de svar jeg får mærker jeg så efter om det virker som om det er noget personen har lyst til at snakke om.
Jeg synes slet ikke at det er nødvendigt at starte den samtale med "Jeg har lagt mærke til at du *et eller andet* , hvordan har du det?"- sidste del af sætningen er egentlig nok til at starte en samtale om ve og vel, og med mulighed for at trække sig inden samtalen bliver urar, i fald af den anden ikke ønsker ens omsorg.

Personligt ved jeg godt selv hvis jeg har taget på, er irritabel, drikker lidt meget, altid virker træt osv. Det behøver folk ikke minde mig om. De må meget gerne interessere sig for hvordan jeg har det - men det er ikke sikkert jeg har lyst til at dele det - slet ikke hvis det ikke er de nærmeste. Hvis jeg har lyst til at dele det så nævner jeg det selv når folk spørger ind til hvordan det går. Jeg har det på samme måde hvis jeg taber mig, jeg synes ikke nødvendigvis Min vægt er andres business
3
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. aug 2018, 16:23

LadyFox skrev:
Fru Sunshine skrev:Men altså: hvis nogen taber sig voldsomt i lyntempo, er det almindelig omsorg at spørge om folk er OK, men ikke den anden vej rundt?

Underligt.

Jeg spørger altid ind til hvordan folk har det hvis jeg lægger mærke til at de har ændret sig, det kan være de har taget hurtigt på, tabt sig, har virket irritable i en periode, er holdt op med at gøre noget ud af sig selv, er begyndt at gøre meget mere ud af sig selv, er begyndt at drikke mere end de plejer eller hvad det kan være. Det synes jeg da er almindelig omsorg, dog prøver jeg også at respektere at jeg muligvis træder ind på at område der måske er sårbart, personligt, ubehageligt for dem, eller som i bund og grund slet ikke taget mig, så derfor spørger jeg bare ind til hvordan personen har det, og ud fra de svar jeg får mærker jeg så efter om det virker som om det er noget personen har lyst til at snakke om.
Jeg synes slet ikke at det er nødvendigt at starte den samtale med "Jeg har lagt mærke til at du *et eller andet* , hvordan har du det?"- sidste del af sætningen er egentlig nok til at starte en samtale om ve og vel, og med mulighed for at trække sig inden samtalen bliver urar, i fald af den anden ikke ønsker ens omsorg.

Personligt ved jeg godt selv hvis jeg har taget på, er irritabel, drikker lidt meget, altid virker træt osv. Det behøver folk ikke minde mig om. De må meget gerne interessere sig for hvordan jeg har det - men det er ikke sikkert jeg har lyst til at dele det - slet ikke hvis det ikke er de nærmeste. Hvis jeg har lyst til at dele det så nævner jeg det selv når folk spørger ind til hvordan det går. Jeg har det på samme måde hvis jeg taber mig, jeg synes ikke nødvendigvis Min vægt er andres business

Jamen der er da helt klart forskel på, hvordan man viser omsorg/interesse.
De fleste ville nok blive småsure og gå i defensiven, hvis de bliver hilst med "du har taget på/tabt dig/drikker/Whatever. Jeg ville i hvert fald.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"