Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Frk. L » 22. dec 2015, 21:28

ShuruQ skrev:Umiddelbart lyder det nu smart nok :).

Jeg vil lige dele et smart råd med jer, ang. At koge risengrød.
Kom mælk og ris og evt. Salt i en stegepose
Derefter i en gryde med vand, og lad det koge som opskriften siger.
Perfekt risengrød, som ikke kan brænde på, ikke skal røres i ( før til sidst, når det er i skålen)
Ingen snavset gryde.


Ku godt ha' brugt det tip noget før! Min gryde er pænt brændt på :genert:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Statusopdateringer

Indlægaf 2SHY » 22. dec 2015, 21:30

Vi holder os til dynemetoden. Perfekt risengrød der ikke er brændt på :gogo:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Frk. L » 22. dec 2015, 21:31

2SHY skrev:Vi holder os til dynemetoden. Perfekt risengrød der ikke er brændt på :gogo:


At dele :D
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Statusopdateringer

Indlægaf 2SHY » 22. dec 2015, 21:36

Fräulein L. skrev:
2SHY skrev:Vi holder os til dynemetoden. Perfekt risengrød der ikke er brændt på :gogo:


At dele :D

Man følger opskriften på pakken i forhold til mængde af grødris, vand og mælk (plus evt salt eller vaniliestang), lader det hele koge op men så heller ikke mere end det. Der sættes låg på gryden og pakker det hele ind i avispapir inden den placeres på et spækbræt i sengen. Derefter pakker man alt hvad man nu kan finde af morgenkåber, tæpper og dynen over og så lader man den ellers stå og passe sig selv et par timer. Man kan lige tjekke af og til om risene er ved at være møre men det skal i hvert fald have en time som minimum hvis jeg husker ret. Vi tager det meget på gefühl her i huset men den er perfekt hver gang :gogo:

Sidste gang vi lavede den havde vi pakket det så godt ind at den næsten var kogende endnu :8:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Statusopdateringer

Indlægaf 2SHY » 22. dec 2015, 21:39

Man kan jo også lave det i mikroovnen. Det har jeg haft rimeligt held med før. Følger opskriften og så sætter man effekten på ca. 50-80 % kraft af hvad den kan trække og lader den køre i 20 min tid. Men husk en god høj skål eller bedre endnu en riskoger til mikroovnen :)

Vores gamle mikroovn havde decideret en risengrød indstilling fra fabrikkens side :lol:
Senest rettet af 2SHY 22. dec 2015, 21:45, rettet i alt 1 gang.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 23. dec 2015, 10:37

der en af mine der har lagt en vittighedstegning med panikindkøbere i dag og skrevet at velbegavede mennesker ALDRIG kommer i den situation.

jeg forstår ikke hvorfor man skriver den slags,uanset hvor organiserede folk er så kender jeg ingen der ikke af og til er havnet i at mangle en gave tilsidst,det har jeg bestemt også selv gjort det i,jeg har fået stjålet mine julegavepenge,det år jeg fik barn fik jeg at vide 25 november at jeg skulle flytte 1 december og så var jeg indlagt med en nyfødt fra d 10..jeg har siddet i kørestol og ikke kunnet komme ud medmindre jeg blev båret ned af trapperne.
men selv uden den slags sker der jo uventede ting,iår ved jeg mange har fået besked flere uger efter de havde fået bekræftet køb om at det de troede de havde styr på var udsolgt,og det er flere af de store netsider der har været slemme til det,så bliver det mange mennesker der biver ramt.

og så har jeg en,hun er den eneste jeg har der gør rigtig mærkelige ting som at holde fødselsdag for sine bryster,hun skrev i går at hun var knust og at med et kunne julen være helt ligemeget.
hun har så ikke svaret de der har spurgt og hendes søster har været inde og skrive at hun bliver nødt til at svare for hun gør folk bekymrede,til det har hun så skrevet at hun svarer dem i pb...WTF??

opmærksomhedsluder,det er ikke pænt,men det eneste passende udtryk.

hun topper det så med at have lagt at billede af pladevis af julekager,konfekt,kagehuse osv og skrive noget med at nu har hun knoklet i timevis og nu orker hun ikke mere..det må så betyde hun fik samlet sig efter at ha været knust på et par timer.

jeg har kendt hende siden hun var 4,jeg vil hjertens gerne komme rendende hvis hun har problemer midt om natten ,og jeg ved godt hun har haft det svært så man må bære over..men hun er ved at nå grænsen for hvor meget jeg gider sidde og se på hun udnytter min og alle andres reelle bekymring for hende på den måde.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. dec 2015, 11:48

Hihi, jeg så lige endnu en af de der lange beretninger om året der gik, inklusiv enhver lille kedelig detalje om hulmursisolering osv.
Og så sluttes den af med "Og så har jeg igen i år sendt cirka 50 håndskrevne julekort ud til familie og venner. Det er nu så hyggeligt at modtage et rigtigt gammeldags julekort, og jeg tjekker hver dag om jeg mon har fået et retur, men det har jeg desværre ikke"
Classy lille stikpille :-D
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fru Sunshine » 24. dec 2015, 08:12

Sommetider ville jeg ønske at jeg var et fandenivoldsk kvindemenneske der bare langede ud. Men nej jeg er kærlig, tålmodighed og tager de lussinger jeg får med rejst pande. Nyd nu julen altså!!


Jaja - så siger vi, at det er bedre at lange passivt-aggressive lussinger ud, som du gør, lille ven.
Det gør det det i hvert fald noget sværere for den, du angriber her at forsvare sig.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 24. dec 2015, 09:19

Der skulle vel ikke være en yderst venlig person som skulle ha lyst til at låne mig sit sommerhus nytårsaften, der vil kun være lexus (datters lille hund) mig og min søn, ud væk ingen larm og fulde mennesker ja tak. HJÆLP HJÆLP ØNSKES
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. dec 2015, 11:01

"Husk at være i nu'et sammen med din kære familie"

Ja fint, hvad med at du selv logger ud fra FB og er sammen med DIN familie, i stedet for at sidde og belære os andre om hvad man bør gøre?
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. dec 2015, 12:11

"Skønhedstricket som alle taler om" - Det er sjovt, jeg har aldrig nogensinde hørt nogen tale om de tricks :-D
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 24. dec 2015, 14:55

Billede

Træet til jer der har kat.....
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Whoosh » 24. dec 2015, 15:07

:D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 24. dec 2015, 16:09

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 24. dec 2015, 23:25

ShuruQ skrev::tie: :shock: :tie:.


WTF?!?! :nerve: :ad!: :8: Og jeg troede ellers ikke, jeg kunne overraskes mere men det der.....!!! :badr:

Har du anmeldt det? Men det overskrider nok ikke deres fællesskabsregler :rulle:
0

Tilbage til "Generelt"