Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 19. jul 2018, 17:17

heysamaysa skrev:
Neverkont skrev:
heysamaysa skrev:
Neverkont skrev:
heysamaysa skrev:
Neverkont skrev:
heysamaysa skrev:jeg er så desperat jeg har købe homøpatisk medicin - jeg ved ellers ikke om jeg helt tror på det. men nu prøver jeg noget der hedder magnesium phos d6 og belladonna30 der skulle virke med kramper og spændinger.


Magnesium virker bl.a. mod spændinger og kramper. Men du skal være obs på, at cellesalte (homøopatiske mineraler) ikke tilfører kroppen mineralet, men kun "sparker" gang i det man har i kroppen, hvor lidt det så end er.



jeg kunne ikke finde ud af hvad forskellen var på d6 og d12 så jeg endte med d6 men hvis jeg skal have mere kan jeg prøve d12

jeg ved ikke så meget om homøpatisk medicin men altid godt at vide mere! Det var jeg nemligt ikke klar over.


akupressuren skal jeg helt sikkert også prøve, det punkt kendte jeg ikke.


hvordan var og mærkede dine smerter du døjede med?


Hvis du ikke allerede tager magneisum, som kosttilskud, så tror jeg du vil have gavn af det. De fleste mennesker mangler magnesium, bl.a. fordi, at medmindre vi køber økologisk, så indeholder grøntsagerne ikke de mineraler, som vi tror de gør, og mange ting (bl.a. sukker, hvidt mel og kaffe) trækker magneisum ud af kroppen.
Du kan løse om magnesium her: http://sund-forskning.dk/artikler/magnesium-0/

De væste af mine gener har handlet om, at jeg i mange år har gået rundt med konstant hovedpine i baghovedet, af varierende styrke.
I dag ved jeg, at det har handlet om, at vagusnerven ikke har haft plads nok, og derfor har det gjort ondt i baghovedet når min fordøjelse ikke har været i orden.
Så dels arbejder jeg (selvfølgelig) på, at holde min fordøjelse i orden, dels behandler jeg vagusnerven med zoneterapi. Disse ting har jeg været obs på i små 2 år.

Nu hvor jeg har fået rettet et par små skævheder i ryggen hos en osteopat, og behandlet nyremeridianen (bare de punkter jeg selv kan behandle på foden og opad læggen), og har behandlet på nyre-punktet ovenpå foden, så kan jeg mærke en meget stor forskel i min krops-holdning, og med den går jeg ud fra, at der nu bliver bedre plads til vagus-nerven, så tingene mere eller mindre begynder at falde på plads.


Jeg har været ad mange omveje, og nogle gange også sidespor, bl.a. troede jeg i lang tid, at det handlede om mineralmangel. Men eftersom problemer med vagusnerven også påvirker stofskiftet, så har jeg fået opfattelse af, at det mere handler om manglende optagelse af div. næringsstoffer, herunder mineraler.


jeg tager allerede magnesium og har gjort det i lang tid pga uro i benene (restless legs) så der skulle jeg være dækket ind. Men jeg burde helt klart gøre noget ved min kost, jeg spiser dog en del økologisk, men generelt ikke nok grønt og for meget sukker og kaffe. men jeg har lige købt noget pukka camomille og grøn te jeg vil til at erstatte med kaffe.

jeg har gået ved en zoneterapeut men var der kun 4 gange og det hjalp mig ikke - måske fordi jeg gav for hurtigt op. men jeg overvejer at bruge min sundhedsforsikring og måske genoptage zoneterapien.

jeg tror også jeg ender med at have en del sidespor på vejen, men forhåbenligt ender det godt ud i sidste ende. Ens liv står nærmeste bare på stand by når man har smerter hver dag og jeg bliver træt og irriteret og orker ikke noget. heldigvis går det en lille smule bedre.


Zoneterapi er godt til mange ting, jeg har selv fået behandlinger hos en zoneterapeut, med skiftende resultat. Men de seneste år har jeg gjort det selv.

Jeg kan anbefale dig, at prøve at behandle vagusnerven, med zoneterapi. Jeg har prøvet at finde et billede, der ligner det jeg har i min bog, og det bedste er godt nok beregnet til småbørn, men det kan du nok abstrahere fra. ;)

Behandl på indersiden af storetåen, og derefter som ved trin 5 på denne side (lidt under midten): https://www.skoringen.dk/boerneunivers/ ... zoneterapi

Prøv at gøre det hver dag i 7-10 dage.



Det vil jeg prøve! hvis det kan hjælpe er det jo billigt og nemt! :klap:


Lige præcis. :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Panton » 19. jul 2018, 18:11

Panton skrev:
IrmaPigen skrev:
Panton skrev:Jeg har googlet løs, for jeg er begyndt at halte når jeg går og jeg kan ikke lade være. Det er i hoften men det hverken klikker eller er forbundet med nævneværdig smerte :gruble: Det er ikke leddegigt og jeg er ikke old gammel eller har slået mig.

Det er på venstre ben. Jeg kan godt cykle og mærker intet, men så snart jeg begynder at gå, så vil benet ikke lystre, nogen input fra nogen?


Næ. Bliv undersøgt. Har selv en hofte skade. Skal nok ind opereres. Skal snart have en scanning med kontrast æske. Det har taget mig et par år at få en diagnose. Så gå i gang i god tid.



Ok, tak. Jeg har også en lægetid næste fredag, for det er virkelig generende. Hvad skal du opereres for?


Nu har jeg været til ultralyd og det nåede at blive forværret. Det var betændelse i en slimsæk i hoften, derfor havde jeg svært ved at kortlægge om smerten var i hoften eller omkring ballen, det hænger åbenbart sammen. Jeg skulle straks stoppe med at løbe? Øhh jeg løber ikke :forvirret: nå, skal til lægen omkring svaret om to uger, hun er nemlig på ferie.

Sådan en betændt slimsæk er sgu en ond satan :ad!:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fru Himmelblå » 2. aug 2018, 09:02

Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?
Jeg har haft følelsen af, at den er lige på trapperne de sidste 2 uger.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sophaya » 3. aug 2018, 07:52

Den sidste halvanden måned har jeg haft 10-12 gange/dage, hvor jeg bliver pludseligt dårlig og kaster voldsomt op. Der er ikke umiddelbart noget mønster i mad, aktivitet eller stressniveau. Jeg er dårlig resten af dagen og ryster. Generelt har jeg meget mindre energi, end jeg plejer. Jeg gik til lægen i sidste uge og da han var blank, fik jeg taget blodprøver i denne uge. Kan se på sundhed.dk at leukocytter og trombocytter er forhøjede, men det indikerer vel bare en infektion af en slags? Er spændt på at høre lægens teori på mandag. Det er sgu træls.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf superboa » 9. aug 2018, 18:09

Frøken Himmelblå skrev:Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?
Jeg har haft følelsen af, at den er lige på trapperne de sidste 2 uger.


Tager du p-piller? Så kan man nemlig godt opleve, at menstruationen helt udebliver selvom man holder pause :)
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. aug 2018, 18:12

superboa skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Ikke en skade men altså... Min menstruation er nu halvanden uge forsinket. Jeg har taget en test som heldigvis var negativ. Men hvornår går man lige til lægen med det? Hvor lang tid skal menstruationen udeblive før man skal være bekymret?
Jeg har haft følelsen af, at den er lige på trapperne de sidste 2 uger.


Tager du p-piller? Så kan man nemlig godt opleve, at menstruationen helt udebliver selvom man holder pause :)


Kan ikke tåle hormoner, så er ikke på p-piller længere. Ellers tak for bud :)
Den kom på dag 43. Det behøver ikke blive en normal ting.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 10. aug 2018, 10:46

Jeg vågnede med en så voldsom svimmelhed at jeg næsten ikke kunne gå - og da slet ikke gå uden støtte. Og tillige kvalme oveni, så jeg flere gange måtte ud på badeværelset, men uden at det endte med at jeg kastede op.

Nu har jeg fået sovet det meste af formiddagen og svimmelheden er næsten væk, det samme er kvalmen. Men det ødelagde alligevel min biograf-hygge-dag :(
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Lykke » 10. aug 2018, 20:01

Apotekerdame ville ikke give mig salve til en vorte jeg har på mit knæ. Så nu har jeg bestilt tid ved lægen. Ej men jeg synes simpelthen det er så dumt og spild af tid. En vorte på knæet!
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 11. aug 2018, 12:44

Min menstruation stoppede for et par dage siden, men nu er jeg begyndt at bløde igen OG har menssmerter :forvirret: Overgangsalder FTW :rulle:
0
What's done in the dark will be brought to the light
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf cola » 11. aug 2018, 15:47

Jeg har en nerve i min langemand, der er smuttet ud af plads eller noget, så nu har jeg fundet ud af at den er forbundet med overarmen og med nakken, for de to steder gør også ondt når jeg trænger / bruger min finger.
Hvordan får jeg den nerve på plads igen.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 11. aug 2018, 17:01

Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf heysamaysa » 11. aug 2018, 18:04

Annione skrev:Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!



hvordan går det med nervesmerterne i hovedet? er det begyndt at gå fremad :kys:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 11. aug 2018, 21:25

heysamaysa skrev:
Annione skrev:Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!



hvordan går det med nervesmerterne i hovedet? er det begyndt at gå fremad :kys:


Ja, tak fordi du spørger. Det går så fint - ny medicin virker så godt!! Mærker meget sjældent noget til det.
4
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf heysamaysa » 12. aug 2018, 13:25

Annione skrev:
heysamaysa skrev:
Annione skrev:Jeg *tror jeg* har en fibersprængning i siden. Troede først det var et bøjet ribben eller sådan. Uf, det gør naller. På 8. dagen nu.
Suk!



hvordan går det med nervesmerterne i hovedet? er det begyndt at gå fremad :kys:


Ja, tak fordi du spørger. Det går så fint - ny medicin virker så godt!! Mærker meget sjældent noget til det.



åhhhh det var så godt at høre!!!! :lun:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf musling » 13. aug 2018, 19:41

I weekenden gokkede jeg min lilletå ind i et par sko, med hård bund, der stod henslænget et dumt sted.
Resultat: neglen på lilletåen flækkede helt derned til, hvor den kommer ud af huden. AV! Blod! Pust pust pust!

Fordel: kunne dagen efter bruge den som undskyldning for, at jeg næsten ikke kunne gå fordi det gjorde ondt at have sko på (og således havde jeg en god undskyldning for dødssyg familievandring). :D
0

Tilbage til "Helbred"