Udsalg - it starts

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Udsalg - it starts

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2015, 09:27

Klokken er kun 10 julemorgen, og jeg har allerede fået mails om at udsalget er startet i Magasin og Inspiration, med nogenlunde enslydende tekst om at man kan komme udsalget i butikkerne D. 27. Dec i forkøbet ved at handle online nu.

Er jeg den eneste, der synes det er lige tidligt nok at starte udsalg, inden folk nærmest har nået at kigge på deres julegaver, mange af slagsen som sikkert kan fåes til halv pris nu lige efter vi har flået papiret af gaverne. :rulle:
Det ender jo med folk holder op med at købe noget før jul, og bare udveksler penge og gavekort til brug efter jul :tie:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Hunkat » 25. dec 2015, 09:50

Jeg mener personligt at paven har fat i den lange ende (måske bortset fra det med daglig bøn)
http://politiken.dk/udland/ECE2991327/paven-samfundet-skal-stoppe-sin-beruselse-af-rigdom/

Ud over det så er jeg selv blevet total kold overfor det der tilbudsræs. Jeg køber gerne ting på tilbud men jeg synes ikke 20% er et godt tilbud f.eks. Der skal jeg som regel op omkring minimum 50%. Generelt er de danske butikker virkelige nærige med deres tilbud synes jeg. Så hellere to gange om året hvor man faktisk kunne gøre et kup.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Elvispop » 25. dec 2015, 13:03

Jeg synes at det er forkasteligt, at de begynder på udsalg allerede..
Det er da, at pisse på kunderne...
"HA narrøve, den julegave i ga' 1000 kr for kan i købe for 800 kr, 3 dage efter i skulle bruge den. og vi tjener stadig tykt på den." :devil2:

Jeg er sgu glad for at jeg kun giver gaver til mine 2 børn. Så føler jeg mig ikke li'så røvrendt.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Fru Sunshine » 25. dec 2015, 13:23

Jeg er ligeglad. Jeg holder ikke øje med udsalg før januar alligevel.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Rapfisk » 25. dec 2015, 13:28

Magasin har åbent i online kundeservice både i dag og i morgen. Jeg håber, at det er muslimer, jøder og / eller Jehovas Vidner, der er kaldt på arbejde, og at de i øvrigt bliver godt betalt for det.

Men seriøst, holdnuop. Man kan godt vente, til det bliver hverdag igen, både med indkøbene og i hver fald med at kontakte kundeservice.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Elvispop » 25. dec 2015, 21:49

Rapfisk skrev:Magasin har åbent i online kundeservice både i dag og i morgen. Jeg håber, at det er muslimer, jøder og / eller Jehovas Vidner, der er kaldt på arbejde, og at de i øvrigt bliver godt betalt for det.

Men seriøst, holdnuop. Man kan godt vente, til det bliver hverdag igen, både med indkøbene og i hver fald med at kontakte kundeservice.


Det virker altså meget fordømmende, det du skriver der.
Kristne, som jeg går ud fra at du mener fordi du udelader dem, må altså ikke arbejde på helligdage :gruble:
(Og alle der arbejder under overenskomst, får helligdagstillæg uanset religion.)

Eller mener du at kun kristne må holde fri på helligdage?

EDIT:
Specifikation.
Hvorfor skal religion bringes ind i det.
Der findes muslimer, som holder jul, og kristne som ikke gør.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf kidkomb » 25. dec 2015, 21:52

^ jeg medgiver at man kunne have skrevet "folk der ikke holder jul", fordi det ikke nødvendigvis er reliøst betinget, men jeg håber da også at det ikke er muslimer, der er vagtplanlangt undet Eid.
Senest rettet af kidkomb 25. dec 2015, 21:53, rettet i alt 1 gang.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Hunkat » 25. dec 2015, 21:52

Elvispop skrev:
Rapfisk skrev:Magasin har åbent i online kundeservice både i dag og i morgen. Jeg håber, at det er muslimer, jøder og / eller Jehovas Vidner, der er kaldt på arbejde, og at de i øvrigt bliver godt betalt for det.

Men seriøst, holdnuop. Man kan godt vente, til det bliver hverdag igen, både med indkøbene og i hver fald med at kontakte kundeservice.


Det virker altså meget fordømmende, det du skriver der.
Kristne, som jeg går ud fra at du mener fordi du udelader dem, må altså ikke arbejde på helligdage :gruble:
(Og alle der arbejder under overenskomst, får helligdagstillæg uanset religion.)

Eller mener du at kun kristne må holde fri på helligdage?


Jeg tænker at rapfisk mener at man må håber det er folk som ikke har en interesse/tradition for at holde jul som en af de vigtigste højtider på året som er på arbejde. Hvis det bare er en dag som alle andre uden familiesammenkomster og middage osv. så er det trods alt lidt mere attraktivt at arbejde i julen end hvis man føler man går glip af at se hele sin familie.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Rapfisk » 25. dec 2015, 22:43

Elvispop skrev:
Rapfisk skrev:Magasin har åbent i online kundeservice både i dag og i morgen. Jeg håber, at det er muslimer, jøder og / eller Jehovas Vidner, der er kaldt på arbejde, og at de i øvrigt bliver godt betalt for det.

Men seriøst, holdnuop. Man kan godt vente, til det bliver hverdag igen, både med indkøbene og i hver fald med at kontakte kundeservice.


Det virker altså meget fordømmende, det du skriver der.
Kristne, som jeg går ud fra at du mener fordi du udelader dem, må altså ikke arbejde på helligdage :gruble:
(Og alle der arbejder under overenskomst, får helligdagstillæg uanset religion.)

Eller mener du at kun kristne må holde fri på helligdage?

EDIT:
Specifikation.
Hvorfor skal religion bringes ind i det.
Der findes muslimer, som holder jul, og kristne som ikke gør.

Jehovas Vidner er kristne, og hvis du ser på mine eksempler, så er det netop religioner, der ikke fejrer jul - kristne og andre. Jeg kunne da også have valgt at skrive "folk, der ikke fejrer jul", men jeg valgte et andet udtryk.

Det gjorde jeg blandt andet, fordi det er min erfaring fra kundeservice og detail, hvor jeg har arbejdet sammen med muslimer og jøder, at mange af dem var glade for at få de vagter omkring jul og påske, fordi de havde truffet bevidste valg om ikke at fejre jul, og de mange helligdage (hvor også mange butikker/restauranter/museer/forlystelser, man ville besøge på fridage, var lukket) blev langtrukne, når der ikke var planlagt festivitas. Derudover synes jeg også, at de, selv om de ikke fejrer jul, fortjener ekstra løn, uanset om de er overenskomstansat eller ej. Det er jo trods alt en lille ferie, de ikke får.

Jeg skrev dermed som jeg gjorde for at åbne op for, at der faktisk kan være ansatte, som sætter pris på åbningsdagene i julen, og at jeg håber, det var dem, der var på arbejde. Jeg kunne også have åbnet for andre grupper eller bare skrevet som i sætning nummer to, men det var så den kunstneriske frihed, jeg valgte at tage.
5
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Fillie » 25. dec 2015, 23:00

^ Jeg tænker det samme som Rap; nok især i forhold til sundhedspersonale, politi og andre funktioner i samfundet, som ikke kan sættes på pause, fordi det er jul eller anden helligdag, der samler de mennesker, for hvem den er speciel.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Lykke » 27. dec 2015, 19:21

Er der nogen som vil dele gode tilbud? Eller vil fortælle hvad I er på udkig efter?

Jeg vil gerne have mig et par læderhandsker. Tror det bliver magasin jeg vil kigge i. Har set nogle fra mærket Isotoner tror det hedder.

Ellers en slowjuicer - overvejer det dog i forhold til pladsen. Måske en Witt fra Elgiganten.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Daine » 27. dec 2015, 19:27

Jeg mangler vildt meget en gammeldags mp3 afspiller. Sådan en superenkel, rimelig billig, en. Men det er jo stort set ikke til at opdrive i dag :gruble: Men måske jeg kan være heldig på udsalg :kryds:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf hotlips » 28. dec 2015, 03:56

Daine skrev:Jeg mangler vildt meget en gammeldags mp3 afspiller. Sådan en superenkel, rimelig billig, en. Men det er jo stort set ikke til at opdrive i dag :gruble: Men måske jeg kan være heldig på udsalg :kryds:


Prøv Føtex,de plejer at ha den slags standard modeller ret billigt,som regel en i et ukendt mærke og en i et kendt.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 07:46

hotlips skrev:
Daine skrev:Jeg mangler vildt meget en gammeldags mp3 afspiller. Sådan en superenkel, rimelig billig, en. Men det er jo stort set ikke til at opdrive i dag :gruble: Men måske jeg kan være heldig på udsalg :kryds:


Prøv Føtex,de plejer at ha den slags standard modeller ret billigt,som regel en i et ukendt mærke og en i et kendt.


Har prøvet 'min' Føtex, de har det ikke. Men skulle måske prøve Bilka :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Udsalg - it starts

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 09:13

Daine skrev:
hotlips skrev:
Daine skrev:Jeg mangler vildt meget en gammeldags mp3 afspiller. Sådan en superenkel, rimelig billig, en. Men det er jo stort set ikke til at opdrive i dag :gruble: Men måske jeg kan være heldig på udsalg :kryds:


Prøv Føtex,de plejer at ha den slags standard modeller ret billigt,som regel en i et ukendt mærke og en i et kendt.


Har prøvet 'min' Føtex, de har det ikke. Men skulle måske prøve Bilka :gruble:


Daine, prøv at se denne her: http://www.skiftselv.dk/mp3-afspillere/ ... ga02kn-12/. Den har plads til 450 sange, spiller 15 timer på en opladning og vejer kun 220 gram, og prisen er overkommelig. Og så synes jeg også, den er meget sød at se på. Desuden sender det firma lynhurtigt; jeg elsker at handle der. :rock:
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"