Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 12. aug 2018, 20:04

Sangius skrev:Det her tandfrembrud er helt ekstremt synes jeg... hun skriger og skriger, siger av av og tager sig til kinden. Hun sov først halvt et i går, og vågnede hver time efterfølgende. I dag er vi samme sted, hun vil ikke sove, og skriger bare.
Hun har fået panodil.
Jeg er total lost :S


Det lyder også ekstremt - og hårdt! Hvordan har det været ved de andre tænder?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:07

twinkle skrev:
Sangius skrev:Det her tandfrembrud er helt ekstremt synes jeg... hun skriger og skriger, siger av av og tager sig til kinden. Hun sov først halvt et i går, og vågnede hver time efterfølgende. I dag er vi samme sted, hun vil ikke sove, og skriger bare.
Hun har fået panodil.
Jeg er total lost :S


Det lyder også ekstremt - og hårdt! Hvordan har det været ved de andre tænder?


Overhovedet ikke sådan her, dem mærkede vi ikke rigtig noget til :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:14

Zinde skrev:
Sangius skrev:Det her tandfrembrud er helt ekstremt synes jeg... hun skriger og skriger, siger av av og tager sig til kinden. Hun sov først halvt et i går, og vågnede hver time efterfølgende. I dag er vi samme sted, hun vil ikke sove, og skriger bare.
Hun har fået panodil.
Jeg er total lost :S

Har I givet nok Panodil? Altså udregnet ift vægt?

Hun vejer 10 kg og har fået 5 mL flydende panodil.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:15

Zinde skrev:Og kan hun have ondt i øret mon?


Måske. Vi skal have tjekket ørerne d 28 i forbindelse med manglende sprog. Men kan se at hjørnetænder er på vej, så det ville være et pudsigt sammentræf at ørerne begyndte at gøre så ondt lige pludselig, ssmtidig med at hjøtnetænderne er på vej...
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 12. aug 2018, 20:16

Hvor er det spøjst, når i ikke har mærker så meget til de andre :gruble: har i forsøgt med aftamed?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:16

twinkle skrev:Hvor er det spøjst, når i ikke har mærker så meget til de andre :gruble: har i forsøgt med aftamed?


Hvad er det?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 12. aug 2018, 20:19

Sangius skrev:
twinkle skrev:Hvor er det spøjst, når i ikke har mærker så meget til de andre :gruble: har i forsøgt med aftamed?


Hvad er det?


Det er en gel man smører på gummerne, som virker lokalbedøvende - lidt ligesom tryllecreme, bare ikke nær så potent.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:21

twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Hvor er det spøjst, når i ikke har mærker så meget til de andre :gruble: har i forsøgt med aftamed?


Hvad er det?


Det er en gel man smører på gummerne, som virker lokalbedøvende - lidt ligesom tryllecreme, bare ikke nær så potent.


Sundhed.dk fraråder dog brug af lokalbedøvende salver... :/

"Man bør undgå at bruge lokalbedøvende midler. Der er flere grunde til dette. Medicin, som bliver smurt på gummerne, forsvinder hurtigt på grund af barnets øgede spytproduktion (savlen), og vil derfor måske ikke nå at give nogen effekt. Når barnet synker spyt iblandet medicinen, kan dette også dæmpe barnets synkerefleks og skabe ubehag fremfor bedring. Hvis der i meget sjældne tilfælde opstår større problemer som infektion, bør barnet ses af en tandlæge.

Lokalbedøvende midler som indeholder benzokain kan i sjældne tilfælde også føre til den alvorlige bivirkning methemoglobinæmi. Hvis du har brugt midlet, og barnet får symptomer som bleghed, grå- eller blåfarvet hud, læber eller negle, åndenød, træthed, forvirring, hovedpine, svimmelhed og hurtig hjerterytme, så bør du kontakte læge. Det er især børn under to år, som er udsat for denne tilstand."
Senest rettet af Sangius 12. aug 2018, 20:23, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:24

Zinde skrev:
Sangius skrev:
Zinde skrev:Og kan hun have ondt i øret mon?


Måske. Vi skal have tjekket ørerne d 28 i forbindelse med manglende sprog. Men kan se at hjørnetænder er på vej, så det ville være et pudsigt sammentræf at ørerne begyndte at gøre så ondt lige pludselig, ssmtidig med at hjøtnetænderne er på vej...

Ja, det har du ret i. Og Panodil-dosis er også rigtig.
Hvor er det synd for hende :(


Ja, det er møg træls. I morgen er det første dag tilbage i dagpleje efter ferien - men ved ikke om jeg bør holde hende hjemme og tage barn syg.
Det nytter jo ikke at hun er sådan deroppe tænker jeg :s
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 12. aug 2018, 20:35

Sangius skrev:
twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Hvor er det spøjst, når i ikke har mærker så meget til de andre :gruble: har i forsøgt med aftamed?


Hvad er det?


Det er en gel man smører på gummerne, som virker lokalbedøvende - lidt ligesom tryllecreme, bare ikke nær så potent.


Sundhed.dk fraråder dog brug af lokalbedøvende salver... :/

"Man bør undgå at bruge lokalbedøvende midler. Der er flere grunde til dette. Medicin, som bliver smurt på gummerne, forsvinder hurtigt på grund af barnets øgede spytproduktion (savlen), og vil derfor måske ikke nå at give nogen effekt. Når barnet synker spyt iblandet medicinen, kan dette også dæmpe barnets synkerefleks og skabe ubehag fremfor bedring. Hvis der i meget sjældne tilfælde opstår større problemer som infektion, bør barnet ses af en tandlæge.

Lokalbedøvende midler som indeholder benzokain kan i sjældne tilfælde også føre til den alvorlige bivirkning methemoglobinæmi. Hvis du har brugt midlet, og barnet får symptomer som bleghed, grå- eller blåfarvet hud, læber eller negle, åndenød, træthed, forvirring, hovedpine, svimmelhed og hurtig hjerterytme, så bør du kontakte læge. Det er især børn under to år, som er udsat for denne tilstand."


Aftamed terthing gel er klinisk testet på børn fra tre mdr. og indeholder ikke benzokain, så jeg ville ikke være bekymret for at bruge det som lindring. Men det var også kun et forslag - håber snart det bliver bedre :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 20:38

Synes ikke rigtig jeg kunne finde noget om indholdet i Aftamed? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf ina » 12. aug 2018, 20:47

Sangius skrev:
Zinde skrev:Og kan hun have ondt i øret mon?


Måske. Vi skal have tjekket ørerne d 28 i forbindelse med manglende sprog. Men kan se at hjørnetænder er på vej, så det ville være et pudsigt sammentræf at ørerne begyndte at gøre så ondt lige pludselig, ssmtidig med at hjøtnetænderne er på vej...


Tandpine kan stråle op i ørerne og give ondt i ørerne. Vi har lige været igennem det herhjemme med grum tand, forkølelse og ondt i øret. Det hjalp at hæve den ene ende af sengen. :stoned: Og så gik det selvfølgelig over, da tanden endelig kom igennem.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. aug 2018, 09:23

Kender I det når man praler for tidligt? Luna har ikke gået så meget som et enkelt skridt siden i forgårs aften, hun er ikke til at blive klog på. Hun gik storsmilende rundt søndag aften, men nu vil hun ikke en gang stå uden støtte...
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 14. aug 2018, 09:42

Med fare for at jinxe alting, så tror jeg måske, at amningen er begyndt at køre nu? T blev 6 uger i går, og de sidste par dage har det slet ikke gjort ondt at amme! Hun er rolig ved brystet og spiser langt hurtigere end før. Føler der er nok mælk - det ligger i mundvigen når hun går i gang. Min bryster er heller ikke ømme mere, men bløde og ja, som om de slapper lidt af :D - og bedst af alt gør min højre brystvorte ikke hammerondt længere. Så ja.. jeg tror ikke helt på det endnu, men det er godt nok en anden oplevelse, når man ikke gruer for hver eneste effing amning.

Nu mangler jeg bare at snakke med min SP om min angst for, at hun ikke tager på. Vægtkontrol og ammebøvl i starten har jaget en skræk i livet på mig. Vi har været lidt ude de sidste par dage, og hver gang nogen siger noget med, at hun er lille, så bliver jeg påvirket af det, og grubler i det uendelige over hvad de mon mente.. altså om hun ser tynd ud eller om det bare er fordi, hun ER en lille baby stadig. Det er ret ulideligt. Og vejning er lidt som med tryghedsscanningerne under graviditeten - de virker kun beroligende et par dage, før grublerierne starter igen.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. aug 2018, 10:43

Sangius skrev:Synes ikke rigtig jeg kunne finde noget om indholdet i Aftamed? :gruble:

Hyaluronsyrenatriumsalt.

Vi bruger også aftamed, fik det anbefalet på apoteket som alternativ til smertestillende. Man kan også bruge det på myggestik og skoldkopper.
Mener jeg dengang læste at det danner en hinde på gummerne og ikke ret meget af det sluges. Det skal dog masseres på for at sidde fast, så det skal barnet selvfølgelig tillade :deer:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"