Den store juletråd 2018

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf MissHindenburg » 13. aug 2018, 10:44

Ihh jeg har glædet mig til den her tråd :lun: :jule:

Vi holder juleaften hjemme igen i år, det bliver skønt! Jeg aner ikke hvem der kommer, jeg håber faktisk lidt på at vi kan nøjes med bare at være min mand og jeg. Omkring Juleaften vil jeg være cirka 7 måneder henne i graviditeten og jeg er spændt på hvad jeg vil være i stand til at holde til, nu ser vi.

Som noget nyt er julefrokosten i min fars familie 1. juledag hos os, det glæder jeg mig helt vildt til, heldigvis er det et sammenskudsgilde, så det er forhåbentlig begrænset hvor meget jeg skal stille an med.

Jeg ville også ønske at jeg havde et julestel, men er ikke rigtig faldet over et endnu hvor jeg har tænkt wauw. Jeg må lige lurer lidt på det der Villeroy, det har jeg ikke hørt om før.

En anden fast tradition min mand og jeg har er at vi i løbet af året har købt et stykke julepynt, enten fra en rejse eller en weekendtur eller noget i den stil, men vi har overhovedet ikke været nogen steder i år hvor vi lige er faldet over det rette stykke pynt, jeg håber lidt at vi måske falder over et eller andet i løbet af efteråret. Ellers kan jeg jo blive nødt til at bestille et stykke pynt med vores hund - en Welsh Corgi Pembroke :engel:
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf differentdaydifferentperson » 13. aug 2018, 11:10

Altså, jeg er da begyndt at overveje hvor mange kg. jeg tager på i pebernødder, men ellers nej. August måned er en sommer måned, det der med at sommeren ER ovre må I længere ind til byen med :-D

Ej, jeg er ikke gået i gang med nogle juleforberedelser. Plejer ikke at pynte op og sådan, selvom jeg nu gerne ville. Men jeg er lige blevet inspireret af MadamPomfrey til at allerede nu at finde på ting og sager der kan glæde mine elskede i december måned, for hvert år ved juletid, ville jeg ønske jeg havde gjort mere.
Senest rettet af differentdaydifferentperson 13. aug 2018, 11:14, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 11:10

Jeg glæder mig forresten megameget til, at min mand og jeg skal på roadtrip til Lübeck. Var der sidste år med min søster og der er megahyggeligt og julet og jeg glæder mig sådan til at han skal opleve det. Og så lidt grænsehandel med marcipan og nødder på vej hjem, det er heller ikke sådan at kimse ad :D

Er der forresten nogle der ved, hvornår de begynder at jule i USA? Skal muligvis derover i uge 42 og så kunne det jo være fedt, hvis de starter tidligt...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf heysamaysa » 13. aug 2018, 11:11

jeg glæder mig til jul sådan ca. fra 2. januar og resten af året frem :fløjt: :fløjt: :fløjt:


vi skal være værter og holde juleaften for første gang så det bliver lidt spændende og vores dreng er knap to år til juleaften så han vil forstå lidt mere af det end sidste år - at opleve ham i alt julestadset er nok det jeg glæder mig mest til!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf sigge » 13. aug 2018, 11:48

Jeg plejer at lave julekort selv. Tidligere har det "bare" været i papir med diverse snore, stickers og glimmer efter sådan nogle færdige kit fra Panduro. I år har jeg så fået den idé, at jeg godt kunne tænke mig at lave nogen med et lille broderet motiv. Jeg har ikke broderet, siden jeg gik på fritidshjem, så derfor ligger jeg heller ikke inde med materialer af nogen art. Jeg er derfor på udkig efter nogle færdige kit, men dem jeg lige kan google frem koster min. 57 kr. for 1 (ET!) kort. Det synes jeg er liiiige i overkanten, eftersom jeg sender omkring 10 julekort.

Er der nogen håndarbejdsnørder, der kan hjælpe? Det kunne jo f.eks. også være et broderisæt med materialer til 10 små motiver (om de er ens eller forskellige betyder ikke så meget), så kan jeg selv købe kort til at montere dem i og kuverter.

Edit: Nå ja, med broderi mener jeg korssting.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 13. aug 2018, 11:51

sigge skrev:Jeg plejer at lave julekort selv. Tidligere har det "bare" været i papir med diverse snore, stickers og glimmer efter sådan nogle færdige kit fra Panduro. I år har jeg så fået den idé, at jeg godt kunne tænke mig at lave nogen med et lille broderet motiv. Jeg har ikke broderet, siden jeg gik på fritidshjem, så derfor ligger jeg heller ikke inde med materialer af nogen art. Jeg er derfor på udkig efter nogle færdige kit, men dem jeg lige kan google frem koster min. 57 kr. for 1 (ET!) kort. Det synes jeg er liiiige i overkanten, eftersom jeg sender omkring 10 julekort.

Er der nogen håndarbejdsnørder, der kan hjælpe? Det kunne jo f.eks. også være et broderisæt med materialer til 10 små motiver (om de er ens eller forskellige betyder ikke så meget), så kan jeg selv købe kort til at montere dem i og kuverter.



Jeg mener at Tiger og Søstrene grene får små sæt hvert år hvis du kan vente lidt så er de nok til at opstøve
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Myth » 13. aug 2018, 11:53

sigge skrev:Jeg plejer at lave julekort selv. Tidligere har det "bare" været i papir med diverse snore, stickers og glimmer efter sådan nogle færdige kit fra Panduro. I år har jeg så fået den idé, at jeg godt kunne tænke mig at lave nogen med et lille broderet motiv. Jeg har ikke broderet, siden jeg gik på fritidshjem, så derfor ligger jeg heller ikke inde med materialer af nogen art. Jeg er derfor på udkig efter nogle færdige kit, men dem jeg lige kan google frem koster min. 57 kr. for 1 (ET!) kort. Det synes jeg er liiiige i overkanten, eftersom jeg sender omkring 10 julekort.

Er der nogen håndarbejdsnørder, der kan hjælpe? Det kunne jo f.eks. også være et broderisæt med materialer til 10 små motiver (om de er ens eller forskellige betyder ikke så meget), så kan jeg selv købe kort til at montere dem i og kuverter.


Har du børn i familien der laver perler, altså hama strygeperler. De har nogle julemotiver ved jeg. Der findes en julekalender hvor der bag på lågen er et lille mønster (men måske for småt) som man kan lave med medfølgende perler. De kan jo nemt broderes, da det er firkanter med farver ligesom et broderimønster.
Ellers prøv at google hama mønstre, jeg mener jeg fandt nogle for nogle år siden.
2
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 13. aug 2018, 12:00

sigge skrev:Jeg plejer at lave julekort selv. Tidligere har det "bare" været i papir med diverse snore, stickers og glimmer efter sådan nogle færdige kit fra Panduro. I år har jeg så fået den idé, at jeg godt kunne tænke mig at lave nogen med et lille broderet motiv. Jeg har ikke broderet, siden jeg gik på fritidshjem, så derfor ligger jeg heller ikke inde med materialer af nogen art. Jeg er derfor på udkig efter nogle færdige kit, men dem jeg lige kan google frem koster min. 57 kr. for 1 (ET!) kort. Det synes jeg er liiiige i overkanten, eftersom jeg sender omkring 10 julekort.

Er der nogen håndarbejdsnørder, der kan hjælpe? Det kunne jo f.eks. også være et broderisæt med materialer til 10 små motiver (om de er ens eller forskellige betyder ikke så meget), så kan jeg selv købe kort til at montere dem i og kuverter.

Edit: Nå ja, med broderi mener jeg korssting.


Jeg kan forresten anbefale at købe kortene for sig selv i søstrene grene (12kr) snor pakker har de også (her fra deres julesortiment til 12kr, men elelrs har de ofte basis-farver til samme pris) også lave mønstre selv på ternet papir eller finde enkle mønstre på pinterest.

(edit: glemte at vedhæfte billedet)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daybreak » 13. aug 2018, 12:05

Juletråd :panik: :lol2:

Vi skal lige have overstået opstart i ny skole og børnehave, samt begge børns fødselsdag her i august, før jeg vil begynde at tænke på jul for alvor. Vi har dog allerede talt om, hvor vi skal holde juleaften, og tror det bliver hjemme hos os selv. Måske bare os 4, hvis ikke det passer i den øvrige families programmer. Vi skulle have været værter for juleaften sidste år, men begge børn fik skoldkopper og hundesyge, så det orkede vi ikke. Kunne være så dejligt, om vi kunne det i år.

Jeg ved at jeg vil lave pakkekalender til ungerne. Sidste år købte jeg en færdiglavet, men der var simpelthen for mange gentagelser og jeg syntes slet ikke det var pengene værd. Det kan jeg gøre bedre selv tror jeg, og det er også lidt hyggeligt at gå og dimse med at finde. Må hellere holde øjnene åbne fra nu af.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 12:07

sigge skrev:Jeg plejer at lave julekort selv. Tidligere har det "bare" været i papir med diverse snore, stickers og glimmer efter sådan nogle færdige kit fra Panduro. I år har jeg så fået den idé, at jeg godt kunne tænke mig at lave nogen med et lille broderet motiv. Jeg har ikke broderet, siden jeg gik på fritidshjem, så derfor ligger jeg heller ikke inde med materialer af nogen art. Jeg er derfor på udkig efter nogle færdige kit, men dem jeg lige kan google frem koster min. 57 kr. for 1 (ET!) kort. Det synes jeg er liiiige i overkanten, eftersom jeg sender omkring 10 julekort.

Er der nogen håndarbejdsnørder, der kan hjælpe? Det kunne jo f.eks. også være et broderisæt med materialer til 10 små motiver (om de er ens eller forskellige betyder ikke så meget), så kan jeg selv købe kort til at montere dem i og kuverter.

Edit: Nå ja, med broderi mener jeg korssting.


Jeg har købt en masse billigt broderigarn på eBay :) Spørgsmålet er så, om det kan nå at komme frem inden alt for længe, synes der er nogle heftige leveringstider fra Kina lige p.t. Bøger med mønstre kan du låne på biblo hvis det er.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. aug 2018, 16:31

Wizzze skrev:I hate you already !! :evil:

Nu mangler vi så bare at DSC melder sig på banen, og fortæller at hun allerede har alle julegaver på plads i lageret :lol:


:wave:

Jeg har 1½ pakkekalender, en adventskalender og en hel del julegaver til børn klar. Bl.a. fine julebluser.

Sorry :genert:
7
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Pjeps » 13. aug 2018, 16:37

Jeg har ikke holdt sommerferie endnu :nerve:
4
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Wizzze » 13. aug 2018, 16:57

Pjeps skrev:Jeg har ikke holdt sommerferie endnu :nerve:


Heller ikke os, men jeg har været her for længe til IKKE at blive forarget mere, jeg kender juledullerne herinde, har de ikke et sted de kan få afløb, så eksplomberer de i et orgie af glitter, sprællemænd, julekugler, kræmmerhuse og nisser, og man ved ikke hvilke tråde det vil ramme. Så er det trods alt bedre at de går bersærk herinde. :lol: :santa2: :-D :jule:
Senest rettet af Wizzze 13. aug 2018, 19:29, rettet i alt 1 gang.
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Daine » 13. aug 2018, 17:03

Wizzze skrev:
Pjeps skrev:Jeg har ikke holdt sommerferie endnu :nerve:


Heller ikke os, men jeg har været her for længe til at blive forarget mere, jeg kender juledullerne herinde, har de ikke et sted de kan få afløb, så eksplomberer de i et orgie af glitter, sprællemænd, julekugler, kræmmerhuse og nisser, og man ved ikke hvilke tråde det vil ramme. Så er det trods alt bedre at de går bersærk herinde. :lol: :santa2: :-D :jule:

Hvad du ønsker skal du få :lun:

Billede
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2018

Indlægaf Persnikedy » 14. aug 2018, 07:29

Jeg er vel ikke den eneste der køre tema for julegave indpakningen? :genert:

Jeg har før haft stor succes med rensdyr, julemand, og endda snemands indpakning. Men jeg overvejer et post tema i år. Sådan en brun pakke med sno og "frimærker" på :lun:
Bjælder kunne også være sjove men mest fordid et ville drive min søster til vandvid hele bilturen hen til hvor vi skal fejre jul :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Fest og bryllup"