Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 05:51

Ville gerne have flere penge, og evt en mere ferie eller en deltidsstilling (to ting der ikke funger så godt sammen :-p).
For så at kunne holde mere ferie og rejse mere.

Og så kunne det være rart hvis mine forældre var raske.

Det med pengene kommer måske til at ske (sådan da), hvis kæresten nogensinde får et job - pt lever vi af min løn.

Så synes ikke der rigtig er noget jeg kan gøre for at få opfyldt “manglerne”, men ellers har jeg indrettet mig som jeg gerne vil leve.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Æble » 14. aug 2018, 05:54

Stort set det liv jeg har med justeringer. Gad godt veje 10 kg mindre og være i rigtig god form og jeg gad godt at der var lidt mindre aldersforskel mellem børnene. Den største ændring jeg kunne tænke mig var at arbejde 25-30 timer i stedet for 40. Det er dog desværre ikke muligt i min branche, ihvertfald ikke i de jobs der er interessante for mig. Hvis jeg havde mindre arbejde ville jeg bruge tiden på træning og på at hente den lille tidligere.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf 1234 » 14. aug 2018, 06:00

Jeg ville egentlig leve det liv jeg har nu. På sigt vil jeg gerne have job indenfor et andet område af min branche og i cykelafstand fra mit hjem. Og så ville jeg gerne have 8-9 ugers ferie istedet for 6.

Og så håber jeg, at jeg kan blive ved med at gribe de muligheder livet byder og turde tage chancer.
0
Brugeravatar
Coumarin
Indlæg: 17
Tilmeldt: 10. aug 2018, 08:34
Kort karma: 1
Likede indlæg: 46

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Coumarin » 14. aug 2018, 10:32

Det kommer til at lyde som en kæmpe kliché, når jeg skriver at jeg gerne ville leve mere boheme. Jeg ville gerne kunne leve af min “kunst” men det er virkelig svært, når man er et skvadderhoved til at producere noget. Jeg har også svært ved at forestille mig, at jeg nogensinde får selvtillid nok på det område, til at skrive kunst uden at behæfte ordet med anførselstegn.

Scenen måtte gerne være sat i udlandet, men jeg kan ikke præcisere hvor. Måske en hvirvlende storby, måske en tågetung bjerghytte.

Alt i alt er jeg dog tilfreds, der hvor jeg er nu.
0
“What a great opportunity for a ton of bad decisions”
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Zombie » 14. aug 2018, 11:33

Jeg vil gerne flytte i hus I Odense, med en seniorbolig tæt på til min mor og grønne områder i nærheden. Men så man stadig kan cykle hjem fra byen. En lille have, så er jeg glad.
Jeg vil fortsætte som pædagog 33 t/u et sted, hvor der er fokus på at dele sig op i små grupper og hvor de implementerer teorier om tilknytning. Hvor de voksne er samme med børnene og hvor kaffe på stuen er bandlyst. ;)

Når jeg selv får børn vil jeg gerne åbne en dobbel-dagpleje med en kollega, så vi er to voksne om 6-8 børn, herunder mine egne max 2. Alt efter hvordan det er, vil jeg måske fortsætte dagplejen efter mine børn er begyndt i en børnehave, ellers vil jeg tilbage at arbejde i alm institution.

Med tiden vil jeg gerne uddanne mig til pædagogisk leder for en vuggestue. Eller arbejde i kommunen med evaluering og kvalitetssikring af daginstitutionsområdet.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf TinaW » 14. aug 2018, 11:44

Udover, at vi har for lidt jord og huset er en tand for småt, så kunne rammerne sagtens være her hvor vi bor nu.
Men med råd til at arbejde mindre (måske slet ikke) og så et par heste mere og et par grise.
Ville også gerne rejse lidt mere, se lidt fjernere destinationer.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Little_Woman » 15. aug 2018, 13:58

Jeg har tænkt meget over den her tråd.. Helbred tænker ikke på som noget man selv vælger, så det ser jeg bort fra; det samme med dødsfald etc.

Når jeg tænker på det liv jeg har skabt mig, med uddannelse, venner, job, bolig, økonomi, relationer, interesser og barn på vej - så ville jeg ikke ændre ved noget som helst.

Jeg er glad for min uddannelse og bruger den hver dag på mit job, hvor jeg elsker mine kolleger. Jeg bor i hhv lejlighed og kolonihave, begge steder jeg nyder og som passer til mig.

Min økonomi er stabil, jeg mangler ingenting.

Jeg har skabt mig en omgangskreds med dejlige mennesker og er god til at skabe nye relationer, se muligheder og knytte kontakter.

Jeg har et fritidsliv med lige dele sofahygge, udeliv og gå-ud-liv, der passer til mig.

Jeg har et barn på vej som jeg allerede elsker uforbeholdent - også selv om han lige nu sparker mig i navlen på en træls måde. Ham har jeg lavet med en donor og på nuværende tidspunkt fortryder jeg på ingen måde dét valg.

Så.. jeg er mere glad og tilfreds og rolig i mit liv, end jeg nogensinde før har været :lun:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf hotlips » 26. aug 2018, 01:23

Så fik jeg lov til at uddanne mig til naturvejleder og arbejdede på deltid på kommunens skoler med fokus på vores lokale natur, regler og omtanke når man færdes i en fredet skov og hvordan man opfører sig i forhold til dyrene ved søen.

Det får jeg bare ikke lov til, der står 5 gange i mine papirer at jeg ikke har en realistisk opfattelse af hvad jeg kan i forhold til min fysiske tilstand så der er ikke noget at gøre, ihvertfald ikke medmindre jeg får en sagsbehandler der ikke gider lytte.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. aug 2018, 06:16

Det er et godt spørgsmål.
Jeg er utrolig glad for mit nuværende liv og kan virkelig se mig selv, mine værdier, osv. i det.
Jeg vil dog samtidig meget gerne tilbage til en mere selvstændig, fleksibel og kreativ hverdag, men når jeg nu skriver "tilbage", skyldes det jo, at jeg har været der før. Desværre, kan jeg i dag se, før jeg var klar til det. Jeg har ad flere omgange haft ubehandlet stress med senskader til følge og har derfor utrolig svært ved at sætte mine helt egne rammer og fungere indenfor dem. Faktisk var det intet mindre end et mirakel, at jeg for fem år siden ved et tilfælde dumpede ind i folkeskolen og dens klare struktur med fag, skema og lektioner. Det har været ren guf for min hjerne at få så meget regelmæssighed forærende. Her kan jeg beskæftige mig med mine interesser og samtidig udføre et stykke arbejde, der giver mening og glæde i min tilværelse.

Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det ikke er sundt for mig at sidde for meget og pille i egen navle, hvilket jeg hurtigt ville komme til, hvis mit arbejde alene var at skrive, så jeg forestiller mig, at jeg på sigt går på (gerne markant) deltid og får et sammensat arbejdsliv. Det vil også passe godt med mine ønsker og prioriteringer indenfor familielivet. Nedgang i løn er mig ligegyldig. Jeg har nu i en længere periode prøvet at tjene "en rigtig voksenløn" og have mange penge til forbrug og oplevelser. Det er behageligt og sjovt, men dybest set siger det mig nada, og jeg kan ligefrem se, hvordan min opsparing bare vokser og vokser, fordi jeg er på vej tilbage mod de gamle vaner.
En moderat deltidsmodel var faktisk så godt som på plads i foråret, men så skete der uventede ting, og jeg kom over på en anden skole, hvor der dette år ikke var samme mulighed, men til gengæld et fantastisk skema.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Lulu » 26. aug 2018, 07:58

Jeg ville nok arbejde deltid (sådan rigtig deltid) 8-12 hver dag mens ungerne er små. Håber jeg om 2 års tid kan komme på 30t/u når min mand er færdig med at læse og skal begynde at arbejde. Og så kan jeg skrue op igen, når ungerne er fløjet fra reden. Ellers er jeg glad for det jeg har.
Det eneste jeg har en lille drøm om, er at skrive bøger, men det kommer nok aldrig til at ske. Selvom drømmen er blevet stærkere igen på det sidste.
0
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Cbas » 27. aug 2018, 04:55

Jeg ville gerne have haft 1 måske 2 børn mere. Ville gerne have fået første barn 10 år før.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Nicolait » 27. aug 2018, 13:23

Jeg ville skrive bøger. Forhåbentlig tjene så godt at jeg kunne leve af det.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Fru Sunshine » 3. sep 2018, 20:28

Jeg ville have været skuespiller. Fortrinsvis i musicals.
Det er bare det fedeste i verden.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Hvilket liv vil du leve, der er frit valg.

Indlægaf Nemon. » 3. sep 2018, 20:52

Jeg ville godt ændre lidt på mine ungdomsår ( 20-erne), og havde udlevet nogle af mine mange drømme. jeg drømte om at rejse, det ville jeg gerne have haft prøvet, noget mere af.
Jeg havde også et stort ønske om at få en kolonihave i Valby.
Og hvis det var muligt at ændre det hele, så skulle det være min skolegang. Jeg ville gerne havde haft en anden uddannelse, men havde ikke karaktererne.
0

Tilbage til "Livets forhold"