Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2015, 15:57

Jeg har fået dette sæt i julegave http://www.chekos.dk/shop/startsaet-til ... 0804p.html

Har prøvet det en enkelt gang, og det gik... Okay.... Men skal klart øve mere. Mit største problem med almindelig neglelak er at jeg kan pille det af, enten i flager eller simpelthen bruger tænderne til at skrabe det af. Og det lykkedes for mig at gøre det med min gel lack i går også, hvilket er ret irriterende. Jeg kan ikke rigtig kontrollere det, det er bare fordi jeg kan, så bliver det næsten en tvangstanke.... :genert:

Er der nogen der ved om shellack sidder bedre fast? Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er shellack noget tyndere end gel lack og ligger derfor ikke i så tyk en "klump" på neglen, og jeg tænker at det måske ville være bedre at prøve det?

Et andet spørgsmål er hvor I køber jeres produkter henne og hvilke mærker i har gode/dårlige erfaringer med?

Nå, anyways, jeg er som sagt virkelig amatør til det, og kunne godt bruge en tråd hvor jeg og andre kunne udveksle erfaringer, tanker og billeder af vores forsøg. Håber at nogen vil være med.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Whoosh » 25. dec 2015, 16:16

Jeg har haft et depend gellack sæt som jeg elskede til døde.
Jeg har stadig farver tilbage, men mangler base og topcoat, men har ikke gidet kaste mig ud i at købe fra Norge.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2015, 16:19

Er stødt på dem flere gange, hvor de var anbefalede. Måske skulle jeg overveje at finde noget af det. Det kan ikke fås herhjemme?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2015, 16:35

Har lige fundet ud af at det hedder Shellac (uden k.) Hvordan retter jeg i overskriften?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Whoosh » 25. dec 2015, 16:47

Moxy-lady skrev:Har lige fundet ud af at det hedder Shellac (uden k.) Hvordan retter jeg i overskriften?

Det klarer jeg straks. :)
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Krølle » 25. dec 2015, 18:06

Moxy-lady skrev:Er stødt på dem flere gange, hvor de var anbefalede. Måske skulle jeg overveje at finde noget af det. Det kan ikke fås herhjemme?


Jeg har et helt sæt incl en del ubrugte farver stående. Havde tænkt, at jeg skulle give det en chance (kom aldrig rigtig i gang), men skal nok sige til, hvis de ryger til salg i stedet - tror helt ærligt ikke, jeg har tålmodighed til at lave det selv :genert:

Edit: Ikke brugte - Ubrugte. Tsk tsk.
Senest rettet af Krølle 26. dec 2015, 00:28, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2015, 20:02

Krølle skrev:
Moxy-lady skrev:Er stødt på dem flere gange, hvor de var anbefalede. Måske skulle jeg overveje at finde noget af det. Det kan ikke fås herhjemme?


Jeg har et helt sæt incl en del brugte farver stående. Havde tænkt, at jeg skulle give det en chance (kom aldrig rigtig i gang), men skal nok sige til, hvis de ryger til salg i stedet - tror helt ærligt ikke, jeg har tålmodighed til at lave det selv :genert:



Uh, det kunne jeg godt være interesseret i. Hvad tænker du at det skal koste?

Jeg synes faktisk ikke at det var så slemt, men jeg er også for nærig til at betale for det en gang om måneden - og så er jeg en fattig studerende, det sætter sine helt egne begrænsninger :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf kidkomb » 25. dec 2015, 22:20

Jeg bruger Depend og har købt hjem fra Norge, fordi jeg ikke kunne bære tanken om at undvære. Jeg har i mit på mellem to og tre uger (når det er klar lak. Ellers mellem en og to uger) som regel og mine negler flækker mindre og kan blive længere uden at dø. Jeg har bløde negle, så det har jeg aldrig kunnet før.
Har brugt det i over to år og har aldrig haft problemer.
Det er super nemt og det holder.
Jeg er kæmpe stor fan.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Whoosh » 25. dec 2015, 23:15

kidkomb skrev:Jeg bruger Depend og har købt hjem fra Norge, fordi jeg ikke kunne bære tanken om at undvære. Jeg har i mit på mellem to og tre uger (når det er klar lak. Ellers mellem en og to uger) som regel og mine negler flækker mindre og kan blive længere uden at dø. Jeg har bløde negle, så det har jeg aldrig kunnet før.
Har brugt det i over to år og har aldrig haft problemer.
Det er super nemt og det holder.
Jeg er kæmpe stor fan.

Er det ikke 75 kr i fragt?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf kidkomb » 25. dec 2015, 23:29

Whoosh skrev:
kidkomb skrev:Jeg bruger Depend og har købt hjem fra Norge, fordi jeg ikke kunne bære tanken om at undvære. Jeg har i mit på mellem to og tre uger (når det er klar lak. Ellers mellem en og to uger) som regel og mine negler flækker mindre og kan blive længere uden at dø. Jeg har bløde negle, så det har jeg aldrig kunnet før.
Har brugt det i over to år og har aldrig haft problemer.
Det er super nemt og det holder.
Jeg er kæmpe stor fan.

Er det ikke 75 kr i fragt?

Pas, det kan jeg ikke huske. Jeg købte rigeligt til halvandet år eller mere og det var sødeste Anione, som boede i Norge, der formidlede for mig :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Shellac/gel lack amatør/semi-pro tråden.

Indlægaf Moxy-lady » 26. dec 2015, 01:27

Hvor køber I jeres lakker m.v.? (tænker på gode råd om sider) Jeg så at nogle på FB anbefalede nded.dk (den er frygteligt oversat, men findes også i en engelsk version der giver lidt bedre mening - nded.com)
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Skønhed"