Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Planten » 14. aug 2018, 11:08

Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?

Jeg overvejer lidt at prøve noget med eddike, når jeg kommer hjem. Det er ellers ikke et særligt stort problem ved mig :)
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Myth » 14. aug 2018, 11:13

ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?


Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.



Jeg kommer efter de kalkrande med sådan en kniv man får til et keramisk komfur. Den er effektiv. Den skal jo bare køres forsigtigt henover, så forsvinder kalkrande let og enkelt.
1
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Petrix » 14. aug 2018, 11:57

Jeg bruger vand og ajax på badeværelset.
Først vasker jeg vask og elementer ned, hvorefter jeg vasker toilettet.
Tilsidst vasker jeg gulv.
Når alt er tørt polerer jeg spejle, greb osv.
Nok ikke den mest økologiske metode, men jeg lige mht. badeværelset gør jeg en undtagelse.
0
27102021
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2018, 12:25

Myth skrev:
ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?


Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.



Jeg kommer efter de kalkrande med sådan en kniv man får til et keramisk komfur. Den er effektiv. Den skal jo bare køres forsigtigt henover, så forsvinder kalkrande let og enkelt.


Jeg plejer at skubbe lidt vand ud af vandlåsen, så randen er afdækket, og så bruger jeg vat eller tp vædet i eddike eller kalkfjerner og sætter rundt langs kanten, og lader det sidde i nogle timer og skyller så efter med toiletrens og vand.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Annione » 14. aug 2018, 12:41

Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.
Vinduesrens desinficerer ikke.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.
4
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf twinkle » 14. aug 2018, 12:42

Jeg tørrer først toilettets yderside af for støv/fnuller med en støvklud, så bruger jeg det rengøringsspray jeg har hjemme og til sidst får kummen en tur med wc rens og en ny blok. En overgang brugte jeg rodalonspray, det er lugtfrit og desinficerer også.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Sangius » 14. aug 2018, 13:13

Jeg descinficerer aldrig noget derhjemme.

Jeg har svært ved at se nødvendigheden af det?
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Stitch » 14. aug 2018, 13:35

Purple Haze skrev:Tror vist ikke jeg er kvalificeret til at svare her *er åbenbart et svin*
:genert:


Je suis ein pig too.

Altså... gør da rent. Men nok ikke helt som der er foreskrevet.
Senest rettet af Stitch 14. aug 2018, 13:37, rettet i alt 1 gang.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Myresluger » 14. aug 2018, 14:17

Jeg decinficerer heller ikke noget på badeværelset.. Jeg spiser jo ikke derude. Og jeg vasker hænderne efter jeg har benyttet faciliteterne. Kan ikke se behovet for at decinficere - jeg bruger altså også kun sjældent hånd decificering, det giver rigtig god mening ved en buffet hvor der er mange mennesker, men ellers ser jeg ikke behovet.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2018, 15:27

Confucius skrev:Jeg tager først låg og sæde af.
Så får ydersiden en tur med Ajax Universalrengøring.
Så pumper jeg vandet ud i vandlåsen. Jeg har to toiletbørster - en til daglig brug og en til rengøringsbrug.
Så hælder jeg noget toiletrens på indersiden af toilettet - der hvor der kommer vand + dellen lige over.
Lader det virke i et kvarters tid og skurer med børsten og skyller efter.
Gentager efter behov.
Så får låg og sæde en tur med Ajax, og så sætter jeg det på.

Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...
2
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Lisva » 14. aug 2018, 15:37

Jeg tørrer brættet af et par gange om ugen med en våd klud og gør selve kummen ren 3-4 gange om måneden. Jeg gik faktisk og følte mig ret renlig, men i forhold til flere her i tråden er jeg da temmelig ulækker. Til gengæld spiser jeg kun på toilettet, når jeg lige har gjort rent. :D
4
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Skorstenen » 14. aug 2018, 15:42

Wizzze skrev:
Myth skrev:
ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?


Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.



Jeg kommer efter de kalkrande med sådan en kniv man får til et keramisk komfur. Den er effektiv. Den skal jo bare køres forsigtigt henover, så forsvinder kalkrande let og enkelt.


Jeg plejer at skubbe lidt vand ud af vandlåsen, så randen er afdækket, og så bruger jeg vat eller tp vædet i eddike eller kalkfjerner og sætter rundt langs kanten, og lader det sidde i nogle timer og skyller så efter med toiletrens og vand.


Jeg smider en opvasketabs ned i toilettet med jævne mellemrum og lader det ligge, helst i mange timer. Så det siger sig selv, at det bliver gjort hvis vi fx skal på weekendtur.
Har ikke haft problemer med rande siden.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Sophies-mor » 14. aug 2018, 16:36

Vasker uden på først. Inklusiv foden og toppen af cisternen. Siderne vaskes.
Bruger bare universal rengøring.

Til sidst vasker jeg brættet af, bruger en pimpsten til at fjerne gule tismærker og vasker inden i til sidst.
Koger bomuldskluden.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 16:59

HappyPaww skrev:
Confucius skrev:Jeg tager først låg og sæde af.
Så får ydersiden en tur med Ajax Universalrengøring.
Så pumper jeg vandet ud i vandlåsen. Jeg har to toiletbørster - en til daglig brug og en til rengøringsbrug.
Så hælder jeg noget toiletrens på indersiden af toilettet - der hvor der kommer vand + dellen lige over.
Lader det virke i et kvarters tid og skurer med børsten og skyller efter.
Gentager efter behov.
Så får låg og sæde en tur med Ajax, og så sætter jeg det på.

Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...


Det gør jeg nu også. Vi har sådan et smart kliksæde, der kan tages af på nul komma fem. Og det er skidesmart, fordi man meget nemmere kan fjerne skidt, der sætter sig der, hvor toiletbrættet sidder fast.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 18:11

Dmitra skrev:Efter den her tråd har jeg (bare for at afprøve dem) købt de sticks der skal i cisternen.

Men øeh, kan ikke se noget på pakken og tænker det handler om antal skyl, men hvor længe holder sådan en stick mon +/-?


Til vandet ikke er blåt længere. (Jeg bruger de blå)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Bolig"