Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 18:12

Confucius skrev:
HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...


Det er slet ikke besværligt. Toilettet er designet med to huller til sædet.

wc1.JPG


Under mit toiletsæde er der to plastikpropper, der passer til de to huller.

wc3.JPG


Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG


Det er nemlig meganemt og smart
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21918

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 18:18

Confucius skrev:
HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...


Det er slet ikke besværligt. Toilettet er designet med to huller til sædet.

wc1.JPG


Under mit toiletsæde er der to plastikpropper, der passer til de to huller.

wc3.JPG


Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG


Smart!
Får næsten lyst til at gå ud og gøre toilet rent. :P
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21918

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 18:27

Confucius skrev:
Purple Haze skrev:Smart!
Får næsten lyst til at gå ud og gøre toilet rent. :P



Så må du håbe, du har den rigtige type. Andre sæder er med skruer og gevind, som skal skrues løs først..



Kan godt være kæresten kikker noget, hvis jeg har splittet det hele ad, når han kommer hjem.

"Men skat! Se det er rent! :D "
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Shmartiesh » 14. aug 2018, 18:55

Toiletrens i kummen og udenpå bruger jeg dettol eller vanish wipes. Det er sikkert dyrt og miljøskadeligt, men jeg fik en idé, mens jeg læste til sygeplejerske, at det jeg bruger til at tørre toilettet af i, det skal smides ud bagefter. :genert:
Wipes er desinficerende, men det er ligeså meget fordi de er nemme at bruge jeg bruger dem. Det er ikke fordi jeg tænker det er nødvendigt at desinficere sit toilet, men jeg kan stadig godt lide tanken om det :D Jeg bruger også engangshandsker når jeg gør rent.

Jeg synes så min mand er mærkelig. Han skyller toiletrensen ud af toilettet, før han skrubber med børsten :ticks: Jeg ser det lidt som at putte sæbe på tallerkner, skylle sæben af, og først derefter skrubbe tallerknerne.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Lykke » 14. aug 2018, 19:27

Men alt det der sprit, klorin og fancy klude - når man næste gang bruger toilettet, så er der jo bakterier igen. Er det ikke sådan lidt, ja ligegyldigt?
2
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2695

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf KIM K » 15. aug 2018, 04:50

ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?


Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.


Det gøres mest effektivt ved at fylde hele WC-kummen op med et afkalkningsmiddel, hele vejen op til randen/kanten hvor vandet kommer ud fra cisternen og løber ned i kummen. Derefter lader du WC-kummen stå i blød natten over eller mens du er på arbejde.
Det er efter samme princip som når man ville afkalke et brusehoved, dysen eller sien fra en vandhane etc, det lægger man jo almindeligvis også i blød for at afkalkningsmiddelet kan virke mest effektivt.

For at kunne fylde et toilet helt op og lægge det i blød kræver det dog man sætter en prop i vandlåsen først.
Det har et dansk firma opfundet et let løsning på:



https://toiee.dk/shop/toiee-toilet-plug-175p.html
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Lulu » 15. aug 2018, 06:53

vulpesVelox skrev:Jeg låser kæresten inde på badeværelset indtil duften af fyrrenåle begynder at brede sig. Next question please.


Det er sgu aldrig fyrrenåle det dufter af, hvis jeg låser manden ind derude :gruble:
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf hotlips » 15. aug 2018, 07:02

Noget giftigt i kummen der får lov til at stå i noget tid, vi har så meget kalk at man dårligt tror sine egne øjne til tider så det er jeg nødt til at gøre et par gange om ugen og så bliver det også tørret over med noget på spray.

Men jeg giver det en tur med bruseren når jeg er i bad hver dag, det er nu mest det jeg regner med betyder noget, jeg havde rengøring på sosuskolen og der læste vi undersøgelser af hvad der var mest effektivt og selvom diverse sæbeting er meget effektive så er det stadig ikke så godt som at blive skyllet helt over med varmt vand og vores står på omkring 85 grader, og så kommer jeg jo hele vejen rundt.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2018, 08:09

hotlips skrev:Noget giftigt i kummen der får lov til at stå i noget tid, vi har så meget kalk at man dårligt tror sine egne øjne til tider så det er jeg nødt til at gøre et par gange om ugen og så bliver det også tørret over med noget på spray.

Men jeg giver det en tur med bruseren når jeg er i bad hver dag, det er nu mest det jeg regner med betyder noget, jeg havde rengøring på sosuskolen og der læste vi undersøgelser af hvad der var mest effektivt og selvom diverse sæbeting er meget effektive så er det stadig ikke så godt som at blive skyllet helt over med varmt vand og vores står på omkring 85 grader, og så kommer jeg jo hele vejen rundt.


85 grader varmt vand fra bruseren?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 08:11

Annione skrev:Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.
Vinduesrens desinficerer ikke.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.

Men er der ikke netop 70% sprit i vinduesrens?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Undtagelsen » 15. aug 2018, 08:23

fisken80 skrev:
Confucius skrev:
HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...


Det er slet ikke besværligt. Toilettet er designet med to huller til sædet.

wc1.JPG


Under mit toiletsæde er der to plastikpropper, der passer til de to huller.

wc3.JPG


Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG


Det er nemlig meganemt og smart


Jeg fik lige testet mit toilet imorgen og det er så åbenbart sådan en type. Skal SÅ meget hjem og gøre det rent i eftermiddag :afro:
1
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf missme » 15. aug 2018, 09:45

Jeg får helt lyst til at gøre badeværelserne rene nu. Mon ikke det nok skal gå over, når først jeg står derinde med en klud
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Annione » 15. aug 2018, 16:08

kidkomb skrev:
Annione skrev:Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.
Vinduesrens desinficerer ikke.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.

Men er der ikke netop 70% sprit i vinduesrens?[/

No clue. Er det i så fald 70% sprit og 30% vand? Jeg har aldrig brugt det - ved at det ikke er at betragte som desinfektion, men som netop : vinduesrens.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 16:13

Annione skrev:
kidkomb skrev:
Annione skrev:Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.
Vinduesrens desinficerer ikke.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.

Men er der ikke netop 70% sprit i vinduesrens?[/

No clue. Er det i så fald 70% sprit og 30% vand? Jeg har aldrig brugt det - ved at det ikke er at betragte som desinfektion, men som netop : vinduesrens.

Det var bare fordi du sagde at 70% sprit er mere effektivt og så havde jeg svært ved at forstå hvorfor vinduesrens, såfremt det er ca 70% sprit ikke desinficerer? Altså jeg kan da godt forstå at man ikke skal bruge det i laboratorier og i køkkener, men det er vel ligegyldigt på et privat toilet om det hedder det rigtige navn, hvis det faktisk desinficerer.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf mindrekreativtnavn » 15. aug 2018, 19:52

Jeg bruger en wc skurestick til at rengøre kummen med. Sjældent en lille slat klorin. Men ellers ikke, for de fleste rengøringsmidler ødelægger i længden rørene.

Toiletsædet og det ydre får en omgang sprit og ellers alm. rengøringsmidler.
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:

Tilbage til "Bolig"