Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 20. aug 2018, 10:30

BlueBunny skrev:
bluetof1 skrev:Jeg laver bordplan til vores bryllup på lørdag. Det irriterer mig dels fordi det er nødvendigt for ikke at ende med at jeg sidder ved børnebordet, dels fordi min familie ellers laver en ghetto i den ene ende af bordet og min mands i den anden ende, dels fordi vi ikke aner hvordan bordene ser ud og hvor store de er.
Så jeg laver bordplan og håber det ikke er totalt spild af tid fordi den ikke kan bruges til noget. Min kæreste TROR at bordene er rektangulære og i en størrelse så de kan sættes op som et E med en ekstra streg, men vi risikerer at det er runde 8-mands borde og så er min bordplan intet værd.

Argh! Jeg er så irritabel at jeg har sat julemusik på bare for ikke at koge over :-D

Hvis det er jeres eget bryllup, kan du så ikke kontakte stedet hvor i holder det? Og hvorfor frygter du at ende ved børnebordet på din bryllupsdag?


Jeg ER stedet hvor vi holder det. Det er hjemme i haven.
Og majoriteten af unger er mine så det giver mening at jeg placerer mig så jeg kan hjælpe dem (de yngste) med mad/drikkevarer osv. Det dur bare ikke lige præcis på lørdag hvor jeg jo også er vært. Så jeg er nødt til at få blandet folk så der sidder voksne de kender, der kan hjælpe dem (meget genert datter, hun er stum sammen med mennesker hun ikke er 1000% tryg ved og en søn, der er bagud i udvikling hvilket irriterer en del mennesker for han ligner en, der burde kunne selv) uden at jeg selv sidder med ansvaret hele aftenen.
Det er bare sådan noget andre ikke nødvendigvis tænker over når de placerer sig. De vil gerne hjælpe, men regner også med at jeg så placerer dem så de kan komme til det. Det er jo fair nok.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf BlueBunny » 20. aug 2018, 10:37

bluetof1 skrev:
BlueBunny skrev:
bluetof1 skrev:Jeg laver bordplan til vores bryllup på lørdag. Det irriterer mig dels fordi det er nødvendigt for ikke at ende med at jeg sidder ved børnebordet, dels fordi min familie ellers laver en ghetto i den ene ende af bordet og min mands i den anden ende, dels fordi vi ikke aner hvordan bordene ser ud og hvor store de er.
Så jeg laver bordplan og håber det ikke er totalt spild af tid fordi den ikke kan bruges til noget. Min kæreste TROR at bordene er rektangulære og i en størrelse så de kan sættes op som et E med en ekstra streg, men vi risikerer at det er runde 8-mands borde og så er min bordplan intet værd.

Argh! Jeg er så irritabel at jeg har sat julemusik på bare for ikke at koge over :-D

Hvis det er jeres eget bryllup, kan du så ikke kontakte stedet hvor i holder det? Og hvorfor frygter du at ende ved børnebordet på din bryllupsdag?


Jeg ER stedet hvor vi holder det. Det er hjemme i haven.
Og majoriteten af unger er mine så det giver mening at jeg placerer mig så jeg kan hjælpe dem (de yngste) med mad/drikkevarer osv. Det dur bare ikke lige præcis på lørdag hvor jeg jo også er vært. Så jeg er nødt til at få blandet folk så der sidder voksne de kender, der kan hjælpe dem (meget genert datter, hun er stum sammen med mennesker hun ikke er 1000% tryg ved og en søn, der er bagud i udvikling hvilket irriterer en del mennesker for han ligner en, der burde kunne selv) uden at jeg selv sidder med ansvaret hele aftenen.
Det er bare sådan noget andre ikke nødvendigvis tænker over når de placerer sig. De vil gerne hjælpe, men regner også med at jeg så placerer dem så de kan komme til det. Det er jo fair nok.

Hvordan kan I holde fest uden at vide hvordan bordene ser ud? Hvis de kommer udefra, er det så ikke nogen i kan kontakte?

Ifht det med børnene så håber jeg for jeres skyld, at I har en voksen som I kan aftale tager ansvaret. Det vil da være synd du skal bruge for meget energi på det, sådan en dag. Det synes jeg du skal overveje at bede om direkte, hos dem som dine børn har det godt med. Så der ikke er tvivl og du kan give dine børn besked om at de kan bede om hjælp hos den og den.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 20. aug 2018, 10:42

BlueBunny skrev:
bluetof1 skrev:
BlueBunny skrev:
bluetof1 skrev:Jeg laver bordplan til vores bryllup på lørdag. Det irriterer mig dels fordi det er nødvendigt for ikke at ende med at jeg sidder ved børnebordet, dels fordi min familie ellers laver en ghetto i den ene ende af bordet og min mands i den anden ende, dels fordi vi ikke aner hvordan bordene ser ud og hvor store de er.
Så jeg laver bordplan og håber det ikke er totalt spild af tid fordi den ikke kan bruges til noget. Min kæreste TROR at bordene er rektangulære og i en størrelse så de kan sættes op som et E med en ekstra streg, men vi risikerer at det er runde 8-mands borde og så er min bordplan intet værd.

Argh! Jeg er så irritabel at jeg har sat julemusik på bare for ikke at koge over :-D

Hvis det er jeres eget bryllup, kan du så ikke kontakte stedet hvor i holder det? Og hvorfor frygter du at ende ved børnebordet på din bryllupsdag?


Jeg ER stedet hvor vi holder det. Det er hjemme i haven.
Og majoriteten af unger er mine så det giver mening at jeg placerer mig så jeg kan hjælpe dem (de yngste) med mad/drikkevarer osv. Det dur bare ikke lige præcis på lørdag hvor jeg jo også er vært. Så jeg er nødt til at få blandet folk så der sidder voksne de kender, der kan hjælpe dem (meget genert datter, hun er stum sammen med mennesker hun ikke er 1000% tryg ved og en søn, der er bagud i udvikling hvilket irriterer en del mennesker for han ligner en, der burde kunne selv) uden at jeg selv sidder med ansvaret hele aftenen.
Det er bare sådan noget andre ikke nødvendigvis tænker over når de placerer sig. De vil gerne hjælpe, men regner også med at jeg så placerer dem så de kan komme til det. Det er jo fair nok.

Hvordan kan I holde fest uden at vide hvordan bordene ser ud? Hvis de kommer udefra, er det så ikke nogen i kan kontakte?

Ifht det med børnene så håber jeg for jeres skyld, at I har en voksen som I kan aftale tager ansvaret. Det vil da være synd du skal bruge for meget energi på det, sådan en dag. Det synes jeg du skal overveje at bede om direkte, hos dem som dine børn har det godt med. Så der ikke er tvivl og du kan give dine børn besked om at de kan bede om hjælp hos den og den.


Jeg behøver heldigvis ikke bede eksplicit om det :) Ungerne ved at de voksne, der sidder omkring dem kan hjælpe dem og de voksne vil gerne, de tænker bare ikke nødvendigvis på at få ungerne med til bords hvis det ikke er planlagt. Ungerne ville også ende ved siden af mig hvis de ikke får at vide før maden at de skal sidde på en bestemt plads.
Det er heldigvis kun den times tid det tager dem at spise. Når de har spist hvad de kan så må de gerne gå fra bordet, lige den dag. Det giver mindst uro.

Vi ved ikke hvordan bordene ser ud fordi vi har lejet dem og det er nogle andre borde end dem vi havde regnet med i første omgang.
3
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 20. aug 2018, 13:55

LadyFox skrev:Jeg er utryg ved en ny holdkammerat jeg var i gruppe med de sidste par dage inden weekenden. Jeg skal heldigvis ikke være i gruppe med ham i næste uge, men jeg kan mærke jeg ikke har lyst til at være i nærheden af ham, da jeg ser ham som dybt ustabil.

Manden er en stor mand på min mors alder. Han har generelt en negativ tilgang til verden synes jeg. I torsdags, var han irriteret over støjniveauet hos nogle af de andre, hvilket var fuldt berettiget, det er slet ikke det - men han gjorde ikke noget ved det, så som at bede folk pænt om at dæmpe sig. Lidt før vi får fri arbejder vi stadig i min gruppe, men gruppen ved siden af går i gang med at rydde op og stole op, og den ene, en 18 årig pige taber en stol på gulvet, hvilket får manden til at banke så hårdt i bordet 10 cm. Fra mig så hårdt at min kaffekop flyver 15 cm. Op i luften mens han rejser sig op og råber og skriger af den unge pige. Det i sig selv er intimiderende, men hans størrelse gør det endnu mere intimiderende.
Altså.. Hvis det er hans første reaktion på nogen irriterer ham....

Det gør så at jeg anser ham som ustabil og utilregnelig. Og det skræmmer mig at en mand som ham vil arbejde med at tage vare på andre mennesker.

Om fredagen endte jeg med at melde mig ud af gruppearbejdet og hænge med en anden gruppe, da jeg kunne mærke at jeg ikke havde lyst til at være så tæt på ham, lige der.


Skæbnen vil selvfølgelig at jeg skal i praktik samme sted som ham... I 5 måneder!
0
...
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Alphilia » 20. aug 2018, 14:20

At noget som åbenbart var vigtigt at få noteret i min journal ikke er blevet det, så nu kan det få negativ indflydelse på nogle andre ting
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tilly » 20. aug 2018, 16:17

Det irriterer mig helt vildt at opskriften på mit broderi ikke passer afstandsmæssigt. Jeg har naivt bare fuldt opskriften uden at måle efter, men nu hvor jeg har, kan jeg se at jeg skal i gang med at pille op :sur: Håber der er nok garn, for der vil nok gå lidt til spilde når jeg piller op...

20180820_181044-412x550.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ExCoastal » 20. aug 2018, 22:30

Jeg skal betale den årlige registreringsafgift på min bil, og den skal i den forbindelse også smog-checkes. Fik ordnet smog-check i min frokostpause, nu er jeg så på motorkontorets hjemmeside for at betale afgiften. Og det virker bare ikke. Hver side tager 5 minutter om at loade, og det lykkedes mig endeligt at få lagt afgiften i kurven. Men hver gang jeg prøve at betale, så får jeg denne besked "Error 500: No action instance for path /cardPayment could be created".

Men hvad kan man forvente af teknologi, der stadig er i 80'erne? IBM AS/400 som backend!

Jeg kom endelig videre til næste side, nu kan jeg så kigge på denne side i 10 minutter...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. aug 2018, 00:06

Folk der synes Peter Plys citater er noget af det mest fantastiske, og som poster dem her og der og alle vegne på facebook.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 02:50

Der er en gaaammel bog der hedder "The Tao of Pooh". så trenden er ikke helt ny :)

PS: Googlede den lige, den er fra 1982. Confucius omtales også i den: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Tao_of_Pooh
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Prosperity74 » 21. aug 2018, 07:11

At det går mig på ( jeg bliver skuffet og ked af det ) at min far ikke har kontaktet mig i 20 dage.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. aug 2018, 09:57

Retnemt.dk. Man er nødt til st melde sig til i et eller andet omfang for at få en pris og leveringsdag. Det gjorde jeg for år siden. Har aldrig brugt deres service. Men de sidste måneder har jeg 1-2 gange om ugen fået mails fra dem og deres afmeld knap virker ikke. Nu blev jeg tilstrækkelig træt af det og sendte en høflig mail i sidste uge om at slette mig fra deres liste og med besked om at jeg har aldrig brugt deres service og aldrig tænkt mig det. I dag har de så prøvet at ringe 3 gange. Så nu er det jo bare verdens mest irriterende firma. Hvis jeg ikke vil høre fra jer på mail, så vil jeg da slet ikke på tlf. Stop dog.
4
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 21. aug 2018, 10:53

Jeg har nu for 4 gang hikke i dag. Det kommer altid i stimer hos mig og en gang hikke -> hele dagen hikke on and off.
Jeg ved allerede nu at det vil ødelægge min nattesøvn
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 21. aug 2018, 11:54

Jeg har ikke net på computeren. Genboen kom i går og fortalte, de hverken havde haft net eller tv siden fredag. I dag kommer nogen så og graver op. Da rørledningerne til fibernettet ligger langs vores grund, graver de en af min mands nynedstøbte stakit stolper op - og nu har jeg intet net. Ffs! Jeg er blevet hjemme i dag for at komme af med lidt stressrelsteret skidttilpashed og dermed få klaret noget af den forberedelse, jeg ikke når på arbejdet, og så sker det her.

Jeg har prøvet at køre mobilt hotspot, men det suger al for meget data. Bliv nu færdige derude!
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 21. aug 2018, 12:36

At så mange mennesker bliver ved med at skrive "the", når de mener te.
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 21. aug 2018, 12:37

Og alle dem, der lystigt deler vilde nyheder på Facebook fra "Newsner.dk" og lign. sider.
3
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"