Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 14:59

abcd skrev:Jeg undlod med vilje at skrive at han er stærk for at komme præcis den indvending i forkøbet. Men det var så forgæves. Jeg skrev at han er dominerende, og jeg vil mene at man har en temmelig dominerende personlighed hvis man slår folk ihjel i koldt blod for sin fornøjelses skyld.

Nej, men du skrev det i andet afsnit, der hvor du ville gøre det til en "sådan er kvinder"-filosofi.

Har vi overhovedet nogen klarhed over om det er "almindelige" kvinder - eller nogen der selv føler sig som røven af fjerde division og derfor søger totalt håbløse tugthuskandidater? :gruble:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2018, 15:05

Lemonella skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.


Han er hverken dominerende eller stærk. Han er en lille svagpisser, der i et svagt øjeblik, udnyttede og myrdede en kvinde, han med sikkerhed vidste, han kunne overmande.
Jeg er nemlig slet ikke sikker på, han ved, hvordan man dominerer en kvinde, medmindre hun er bastet og bundet.


Han har en dominerende og selvsikker personlighed. Han mener utvivlsomt selv at han er genial, og der har været mange historier i medierne om at folk har droppet samarbejdet med ham fordi han har været hidsig og villet styre det hele. Han har storhedsvanvid nok til både at bygge raketter og slå kvinder ihjel. Og så har han jo faktisk noget at have det i, om man vil det eller ej, manden har bygget sine egne raketter og sin egen ubåd, og han har været en del i medierne med det - også før han besluttede sig for at være drabsmand.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2018, 15:06

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg undlod med vilje at skrive at han er stærk for at komme præcis den indvending i forkøbet. Men det var så forgæves. Jeg skrev at han er dominerende, og jeg vil mene at man har en temmelig dominerende personlighed hvis man slår folk ihjel i koldt blod for sin fornøjelses skyld.

Nej, men du skrev det i andet afsnit, der hvor du ville gøre det til en "sådan er kvinder"-filosofi.

Har vi overhovedet nogen klarhed over om det er "almindelige" kvinder - eller nogen der selv føler sig som røven af fjerde division og derfor søger totalt håbløse tugthuskandidater? :gruble:


De søger ikke håbløse kandidater. Man kan finde masser af håbløse ikke-voldelige kandidater som ikke kunne opstøve en kvinde om det gjaldt deres liv.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf hotlips » 21. aug 2018, 15:14

abcd skrev:
dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.

Det må damerne jo hellere selv svare på. Men jeg synes ikke man kan kalde en person en "stærk mand" bare fordi han er en syg morder! Det er i hvert fald ikke min definition.


Jeg undlod med vilje at skrive at han er stærk for at komme præcis den indvending i forkøbet. Men det var så forgæves. Jeg skrev at han er dominerende, og jeg vil mene at man har en temmelig dominerende personlighed hvis man slår folk ihjel i koldt blod for sin fornøjelses skyld.


Jeg har indtryk af han er nærmest definitionen på en nørd i traditionel forstand og jeg er bestemt ikke enig i det pr automatik betyder man har en dominerende personlighed fordi man slår ihjel uden grund, jeffrey dahmer, en af de mest berygtede seriemordere fremstår som sådan en der nærmest siger undskyld hvis du slår ham, og han har både parteret og ædt af sine ofre, og det er velkendt at nogle slår ihjel fordi de har ligget under for andres personlighed og var for svage til at sige fra.

Men jeg tror også man helt generelt må sætte Peter Madsen i en kasse for sig selv, selvom der er undtagelser så er det trods alt ikke ret mange lystmordere der har bedrevet ret meget i deres liv, ofte har de været stærkt belastet socialt eller også har de været præget af at de ikke rigtig har været hvad vi definerer som velfungerende, jeg har læst en del om dem men jeg har aldrig hørt om Lundin skulle have bedrevet noget særligt, Connie morderen kendte min mormor og der har heller aldrig været noget,naum conevski har man ikke hørt andet om end at han kørte taxa, amagermanden havde en del skiftende ufaglærte jobs når han ikke lavede røverier... Så at have en der faktisk har bedrevet mere end de fleste andre, det er jo virkelig noget der får ham til at falde udenfor, det nærmeste jeg kan komme på med noget der bare ligner er palle Sørensen der efter sigende skulle have været en ganske usædvanligt talentfuld finmekaniker, men det fik han jo heller aldrig ret meget ud af i praksis,og John Wayne gacy formåede at få et entreprenør firma i gang og så vidt jeg lige husker også en restaurant tidligere, men det er ud af jeg ved ikke hvor mange og især det at Madsen rent faktisk har fået lavet de her ubåde og fået det meste klart til at sende en raket op, det er jo usædvanligt selv for velfungerende normale mennesker.
Der er utvivlsomt andre, men de er meget meget få så jeg tror man skal være varsom med at tro ret meget om hvad han tænker, for ikke kun fordi han er morder så tror jeg han kører på et helt andet bånd tankemæssigt end langt de fleste andre.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2018, 15:17

abcd skrev:De søger ikke håbløse kandidater. Man kan finde masser af håbløse ikke-voldelige kandidater som ikke kunne opstøve en kvinde om det gjaldt deres liv.

Det er meget muligt, men jeg vil stadig fastholde at det må dreje sig om nogle kvinder som et eller andet er brændt sammen for.
Og måske også setup'et hvor de kan drømme i lang tid fordi de jo alligevel ikke kan blive forenet rigtigt foreløbig.
Jeg vægrer mig ved at tro på at "kvinder generelt" foretrækker galninge der kunne finde på at slå dem ihjel (og har gjort det før), sådan som du synes at antyde.
Nok er de modige ... men generelt ikke modige :naughty:
Og mange af dem kan jo slet ikke lide sådan nogle typer. Så jeg synes hellere man skal se på hvad der er galt med de damer der crusher på tugthusfanger.
4
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Tata » 21. aug 2018, 15:19

DenSyngendeLussing skrev:Den eneste forklaring, jeg kan komme i tanke om ud over redningskomplekset, er, at der må være tale om kvinder, som er kontrolnarkomaner i sygelig grad. En mand i fængsel, så ved man da altid, hvor han er. Selvfølgelig har han stadig mulighed for at skrive med andre kvinder i smug, men i det mindste kan hun være sikker på, at han er under lås og slå, og derfor ikke kan være hende fysisk utro.

Det kan han da sagtens, han kan jo stadig få besøg af andre, fordi de ikke lukker manden ud, lukker de jo gerne kvinder ind på skift, lissom til Lundin. Så mm. kvinden tjekker, hvem han får besøg af, og får kopi af besøgssedlerne...
0
Timian :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 21. aug 2018, 15:24

dgd2007 skrev:
abcd skrev:De søger ikke håbløse kandidater. Man kan finde masser af håbløse ikke-voldelige kandidater som ikke kunne opstøve en kvinde om det gjaldt deres liv.

Det er meget muligt, men jeg vil stadig fastholde at det må dreje sig om nogle kvinder som et eller andet er brændt sammen for.
Og måske også setup'et hvor de kan drømme i lang tid fordi de jo alligevel ikke kan blive forenet rigtigt foreløbig.
Jeg vægrer mig ved at tro på at "kvinder generelt" foretrækker galninge der kunne finde på at slå dem ihjel (og har gjort det før), sådan som du synes at antyde.
Nok er de modige ... men generelt ikke modige :naughty:
Og mange af dem kan jo slet ikke lide sådan nogle typer. Så jeg synes hellere man skal se på hvad der er galt med de damer der crusher på tugthusfanger.


Jeg har ikke sagt noget om at kvinder generelt foretrækker galninge der slår dem ihjel. Jeg har sagt at kvinder foretrækker dominerende mænd, og Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og han tiltrækker så ekstreme eksempler på kvinder der foretrækker dominerende mænd.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Tata » 21. aug 2018, 15:26

Det her er om rockere og deres kærester og "duller" i fængslet, men beskriver meget godt de typer, som opsøger livstidsfanger og hele det miljø, tænker jeg, og sætter ord på den type forhold:
https://projekter.aau.dk/projekter/file ... le_0_1.pdf
Senest rettet af Tata 21. aug 2018, 17:09, rettet i alt 1 gang.
3
Timian :lun:
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 16:16

Zinde skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.

PM slår mig slet ikke som en dominerende eller stærk mand i den betydning, du tillægger det. Han er hverken stor eller tatoveret, han har ingen penge eller magt, han blev ofte uvenner med samarbejdspartnere, og han gik meget op i sine katte. Alt i alt virker han mest som prototypen på “den svage mand” og burde derfor ikke kunne score. Og det har han vist aldrig haft problemer med, heller ikke før han myrdede Kim Wall.

Disclaimer: jeg er ikke enig i, at dominerende skiderikker med mange penge er “stærke mænd”, eller at kloge, kærlige mænd i almindelige lønmodtagerjobs er “svage mænd”. Men hvis man vedkender sig den retorik, må PM immervæk høre til i den svage kategori.


Dominerende kan også være retorisk. Og mit indtryk af PM er, at han er ekstremt god med ord.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 21. aug 2018, 16:17

Tata skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Den eneste forklaring, jeg kan komme i tanke om ud over redningskomplekset, er, at der må være tale om kvinder, som er kontrolnarkomaner i sygelig grad. En mand i fængsel, så ved man da altid, hvor han er. Selvfølgelig har han stadig mulighed for at skrive med andre kvinder i smug, men i det mindste kan hun være sikker på, at han er under lås og slå, og derfor ikke kan være hende fysisk utro.

Det kan han da sagtens, han kan jo stadig få besøg af andre, fordi de ikke lukker manden ud, lukker de jo gerne kvinder ind på skift, lissom til Lundin. Så mm. kvinden tjekker, hvem han får besøg af, og får kopi af besøgssedlerne...


Ja, og det får de jo nok ikke, hvis han har masser af andre damer. Og som indsat kan man afvise besøg, så en kvinde kan ikke nødvendigvis fx sørge for at komme på et bestemt tidspunkt, hvis hun har mistanke om andre damer - og vagterne har tavshedspligt.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf A 7 » 21. aug 2018, 16:19

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg undlod med vilje at skrive at han er stærk for at komme præcis den indvending i forkøbet. Men det var så forgæves. Jeg skrev at han er dominerende, og jeg vil mene at man har en temmelig dominerende personlighed hvis man slår folk ihjel i koldt blod for sin fornøjelses skyld.

Nej, men du skrev det i andet afsnit, der hvor du ville gøre det til en "sådan er kvinder"-filosofi.

Har vi overhovedet nogen klarhed over om det er "almindelige" kvinder - eller nogen der selv føler sig som røven af fjerde division og derfor søger totalt håbløse tugthuskandidater? :gruble:


Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad der præcis karakteriserer "at føle sig som røven af fjerde division", men den pågældende kvinde er (var) betjent i et fængsel, der huser nogle af de hårdest straffede indsatte, herunder flere mordere. Så må man vel tro, at hendes selvværd er rimelig højt og hendes psyke nogenlunde velbalanceret.
1
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 16:20

Zinde skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.


Han er hverken dominerende eller stærk. Han er en lille svagpisser, der i et svagt øjeblik, udnyttede og myrdede en kvinde, han med sikkerhed vidste, han kunne overmande.
Jeg er nemlig slet ikke sikker på, han ved, hvordan man dominerer en kvinde, medmindre hun er bastet og bundet.


Han har en dominerende og selvsikker personlighed. Han mener utvivlsomt selv at han er genial, og der har været mange historier i medierne om at folk har droppet samarbejdet med ham fordi han har været hidsig og villet styre det hele. Han har storhedsvanvid nok til både at bygge raketter og slå kvinder ihjel. Og så har han jo faktisk noget at have det i, om man vil det eller ej, manden har bygget sine egne raketter og sin egen ubåd, og han har været en del i medierne med det - også før han besluttede sig for at være drabsmand.

Hvor har du fra, at han er dominerende? Alle jeg har hørt udtale sig om ham, beskriver nærmest det modsatte. En tidligere sexpartner beskrev ham som sød, kærlig og absolut ikke dominerende. Men du kender ham måske bedre?


Hvorfor skal dominerende per definition forstås fysisk?
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 16:22

Viskelæder skrev:Jeg synes ikke, det er så mærkeligt. Det sker hele tiden, som flere af jer også nævner. Jeg er også bekendt med psykologer og socialrådgivere, som har haft affærer med mordere eller psykopater, som de har som klienter.

Der er så mange grunde til, at det desværre giver god mening, at det sker igen og igen. Flere af dem er allerede nævnt:

- Drama og spænding
- Eventyrskomplekset. Det der med, at det er forbudt i samfundet, og andre ser ned på det, jf. ovenstående punkt.
- Redderkomplekset
- Tanken om at man kan være den kvinde, som den psykopatiske morder, der synes komplet empati- og følelsesløs, forelsker sig i. Det er den ultimative bekræftelse
- Fascinationen - de fleste af os interesserer os for, hvad der kan få et menneske til at handle så forfærdeligt
- Gentagelsestvang - hvis man kommer fra usunde forhold, så kan man have tendens til at gentage det, til det bliver mere og mere ekstremt
- Kontrol - han er bag lås og slå.

Og så videre, og så videre..

Jeg tror ikke, det handler om, at Peter Madsen bare er SÅ charmerende, at det nærmest er magi. Han er sikkert også charmerende, hvis han er den slags psykopat, men han behøver ikke være vanvittigt charmerende, fordi der også er alle de ovenstående grunde til, at han kan score kvinder.


Det her er værd at gentage.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 16:23

Zinde skrev:
fisken80 skrev:
Zinde skrev:
abcd skrev:
Lemonella skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.


Han er hverken dominerende eller stærk. Han er en lille svagpisser, der i et svagt øjeblik, udnyttede og myrdede en kvinde, han med sikkerhed vidste, han kunne overmande.
Jeg er nemlig slet ikke sikker på, han ved, hvordan man dominerer en kvinde, medmindre hun er bastet og bundet.


Han har en dominerende og selvsikker personlighed. Han mener utvivlsomt selv at han er genial, og der har været mange historier i medierne om at folk har droppet samarbejdet med ham fordi han har været hidsig og villet styre det hele. Han har storhedsvanvid nok til både at bygge raketter og slå kvinder ihjel. Og så har han jo faktisk noget at have det i, om man vil det eller ej, manden har bygget sine egne raketter og sin egen ubåd, og han har været en del i medierne med det - også før han besluttede sig for at være drabsmand.

Hvor har du fra, at han er dominerende? Alle jeg har hørt udtale sig om ham, beskriver nærmest det modsatte. En tidligere sexpartner beskrev ham som sød, kærlig og absolut ikke dominerende. Men du kender ham måske bedre?


Hvorfor skal dominerende per definition forstås fysisk?

Det har jeg svært ved at svare på, eftersom det er en stråmand, du har konstrueret til lejligheden.


Hvad? Det er da dig, der snakker om en tidligere sexpartner, det er da en temmelig fysisk relation.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf fisken80 » 21. aug 2018, 16:23

Zinde skrev:
fisken80 skrev:
Zinde skrev:
abcd skrev:Jeg synes ikke det er overraskende. Kvinder er meget ofte tiltrukket af dominerende og stærke mænd, Peter Madsen er et ekstremt eksempel på en dominerende mand, og kvinder der tiltrækkes af ham, er ekstreme eksempler på det generelle at kvinder er tiltrukket af dominerende mænd.

Man ser jo ofte at kvinder lader stærke mænd behandle dem som skidt, imens de afviser svagere mænd som ville behandle dem pænt, det gælder ikke kun for mordere.

PM slår mig slet ikke som en dominerende eller stærk mand i den betydning, du tillægger det. Han er hverken stor eller tatoveret, han har ingen penge eller magt, han blev ofte uvenner med samarbejdspartnere, og han gik meget op i sine katte. Alt i alt virker han mest som prototypen på “den svage mand” og burde derfor ikke kunne score. Og det har han vist aldrig haft problemer med, heller ikke før han myrdede Kim Wall.

Disclaimer: jeg er ikke enig i, at dominerende skiderikker med mange penge er “stærke mænd”, eller at kloge, kærlige mænd i almindelige lønmodtagerjobs er “svage mænd”. Men hvis man vedkender sig den retorik, må PM immervæk høre til i den svage kategori.


Dominerende kan også være retorisk. Og mit indtryk af PM er, at han er ekstremt god med ord.

At man er velformuleret har da ikke noget at gøre med, om man er dominerende eller ej?


Man kan da godt være dominerende i sin retorik og måde at formulere sig på.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"