Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 12:52

Fuck, det er skidt - er nærmest imponeret over, hvor søgt, akavet og stift det billede er ... Det er virkelig gennemført, som det IKKE fungerer eller er sjovt eller blot forståeligt på nogen måde! :8: :tie:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 13:09

En mælk fra 1986 kan på ingen som helst måde være tiltrækkende! :8:
4
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 14:45

Det er nærmest helt rart også at høre om syrethed og mangel på hm ... social sans fra den anden ende af badekarret ... Især detaljen med folk, der fatter hat af ironi eller sarkasme på skrift uden syvogtredive pædagogiske illustrationer og alarmer med lyd på.

Fedt at det er helt håbløst, uanset hvilket køn man er til! :gogo: Min indre harmoni-junkie er meget tilfreds. :pompom: :dance:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 15:43

Tror egentlig ikke, problemet er specielt for datinguniverset ... Rigtig mange mennesker magter eller forstår bare ikke helt basale samtaleteknikker og -"regler". Sådan noget med at spørge ind, fx. bliver let til noget med på helt malplacerede tidspunkter at stille udenadslærte spørgsmål, som enhver kunne have fået. Eller klassikeren med at sende mig et fire sider langt brev som allerførste kontakt på datingside. De tre første linjer er noget med "hej - du ser sød ud, og jeg kan godt lide din profil". Derefter hele personens livshistorie, som jeg ikke aner, hvorfor jeg skulle have nogen interesse i, og som afslutning erklæring om, at det kunne være dejligt, hvis jeg vil mødes.

Hvorfor starter man i det mindste ikke med at sige, HVAD man fandt sjovt eller interessant ved modpartens profil (om ikke andet så bare for at prøve at foregive, at man ikke er typen, der sender samme standardbrev ud til alt og alle med en puls?), og hvorfor kan man ikke se, at det skriger til himlen af social inkompetence, at ævle om sig selv i alle ender og kanter over flere sider til et vildfremmed menneske?

Eneste alternativ synes at være mænd, der skriver "hejsa - skrive?" eller lignende fladpandetheder. Mellemtingen (med noget samtalepotentiale) oplever jeg da. Men forsvindende sjældent. Og af disse gør næsten ingen forsøg på at være sjove (de postulerer blot i deres profil, at de er det - faktisk så meget, at det oftest bliver ufrivilligt morsomt :klap: )

Nå, før jeg nu gør mig skyldig i samme synd (at ævle upassende og malplaceret om mig selv) :genert: lader jeg den ligge her. Vil heller ikke afspore denne herlige tråd! Men det er mig virkelig en gåde. Vil snart have datingsider, hvor man under profibilleder ser første linjer af profiltekst. Det er nemlig dem og ikke billedet, der skal få sådan én som mig til at bide på krogen. Selv om udseende ikke er ligegyldigt, så er det stadig personlighed, vid, intelligens og formuleringsevne, der får mekanikken til at tikke! [/Dating rant off]
Senest rettet af ManicNinja 26. dec 2015, 15:47, rettet i alt 1 gang.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 15:45

Vulpes, mange af damerne herinde har jo også brugt årevis på at skrive tusindvis af indlæg på et debatforum; det giver selvfølgelig en masse erfaring i forhold til at formidle holdninger og følelser på skrift. Noget skal vi jo have fået ud af alle de timer, vi har investeret i at kommunikere på nettet. :-D
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Elvispop » 26. dec 2015, 15:49

Jeg synes at det komiske er at,
Moderne kvinder leder efter mænd, på et moderne medie, men stadig sidder med hænderne i skøddet og venter på at manden skal skrive først.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 15:52

Elvispop skrev:Jeg synes at det komiske er at,
Moderne kvinder leder efter mænd, på et moderne medie, men stadig sidder med hænderne i skøddet og venter på at manden skal skrive først.


En anelse generaliserende ...? :lol: Og jo, har skam ofte været den, der først tog kontakt. Gør jeg blot ikke mere. Men det er nok, fordi jeg i virkeligheden ikke er så kæresteivrig p.t. Som med så meget andet, er folk forskellige. På tværs af køn.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 16:00

ManicNinja skrev:
Elvispop skrev:Jeg synes at det komiske er at,
Moderne kvinder leder efter mænd, på et moderne medie, men stadig sidder med hænderne i skøddet og venter på at manden skal skrive først.


En anelse generaliserende ...? :lol: Og jo, har skam ofte været den, der først tog kontakt. Gør jeg blot ikke mere. Men det er nok, fordi jeg i virkeligheden ikke er så kæresteivrig p.t. Som med så meget andet, er folk forskellige. På tværs af køn.


Jeg tror, at Elvis har fat i noget. Det er i hvert fald mit indtryk, at flertallet af kvinder stadigvæk foretrækker, at det er manden, der indleder kontakten; at det opfattes som "mest rigtigt". Men det er jo ikke ensbetydende med, at der ikke er rigtig mange kvinder, som er bedøvende ligeglade. Som mand er man nok bare mere tilbøjelig til stadig at opleve de gamle kønsroller, da man er den part, bolden oftest ligger hos.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Elvispop » 26. dec 2015, 16:04

Generaliserende ja.
Men det er mine observationer fra dating sites.

Jeg har aldrig oplevet, at en kvinde skrev først.
Og jeg ligner da ikke ligefrem elefantmanden.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 16:12

Fillie skrev:Jeg tror, at Elvis har fat i noget. Det er i hvert fald mit indtryk, at flertallet af kvinder stadigvæk foretrækker, at det er manden, der indleder kontakten; at det opfattes som "mest rigtigt". Men det er jo ikke ensbetydende med, at der ikke er rigtig mange kvinder, som er bedøvende ligeglade. Som mand er man nok bare mere tilbøjelig til stadig at opleve de gamle kønsroller, da man er den part, bolden oftest ligger hos.


Min egen erfaring er, at der er mest "gods" i de mænd, der kan finde ud af at tage initiativet. Og at de passer bedst til en dame som mig, der "fylder noget" og nemt kan komme til at køre de lidt mere afventende/forsigtige typer helt ned - til frustration for både dem og mig. Så derfor er jeg endt med at foretrække de mænd, der skriver/på anden måde kontakter mig først. Det betyder så ikke, at alle, der skriver til mig, har en chance ... :lun: :P Men jeg har aldrig tænkt, at én fremgangsmåde er rigtigere end en anden, fordi "sådan skal det være".
I øvrigt synes jeg så også, det er ret vigtigt, at blot fordi manden virker initiativrig og udfarende ... ja, så skal jeg da også stadig komme med et eller andet. Jeg skal nok give modspil og tage initiativ i samtaler ved at spørge eller komme med forslag osv. Dynamik - dét er vigtigt for mig. Og den er jeg også selv ansvarlig for.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf ManicNinja » 26. dec 2015, 16:19

Så er relationen ligesom skudt i gang.

... Jeg beklager. Men den sætning ville bare ud :genert:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Elvispop » 26. dec 2015, 16:19

Så er jeg sgu nok blevet kvinde.... øjeblik........ Næ.. er stadig af hankøn udvendig.

For jeg er p..... træt af jeg forventes at tage initiativ.
Fanme nej.
Jeg vil scores, jeg vil føle mig begæret, jeg vil ha' benene fejet væk under mig.
UDEN at jeg skal gøre det først fordi jeg er mand, for hvis man som mand ikke er blandt dem der råber højest og først, så er man en forsigtig lille tøffelhelt, som ikke kan gi modspil.

(Generalisering anvendt)
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf 2SHY » 26. dec 2015, 16:29

Se mht vedkommende med mælkebeskrivelsen, så kan man jo komme med en hurtig afvisning ved at sige "Beklager men jeg er laktoseintolerant" :fløjt:
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Elvispop » 26. dec 2015, 16:32

Smiling_Goat skrev:
Elvispop skrev:Så er jeg sgu nok blevet kvinde.... øjeblik........ Næ.. er stadig af hankøn udvendig.

For jeg er p..... træt af jeg forventes at tage initiativ.
Fanme nej.
Jeg vil scores, jeg vil føle mig begæret, jeg vil ha' benene fejet væk under mig.
UDEN at jeg skal gøre det først fordi jeg er mand, for hvis man som mand ikke er blandt dem der råber højest og først, så er man en forsigtig lille tøffelhelt, som ikke kan gi modspil.

(Generalisering anvendt)


Jeg tog engang initiativ. Jeg kontaktede dem først, og så skete der det, at der skete ingenting..

Min oplevelse er, at hvis en mand er interesseret, skal han nok selv opsøge én. Det der med at skrive først, er jeg i hvert fald stoppet med pga. den overvældende lave svarprocent.

Så hvis mænd nu ville gide at snakke med en kvinde, som godt tør tage initiativet, ville flere nok tage initiativet, kunne jeg jo sige, men det lyder sgu ærligt talt så bittert :)


Skulle jeg så osse stoppe med at skrive fordi jeg ikke får den ønskede reaktion? :gruble:
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Mærværdige observationer på datingsider

Indlægaf Fillie » 26. dec 2015, 16:33

ManicNinja skrev:
Fillie skrev:Jeg tror, at Elvis har fat i noget. Det er i hvert fald mit indtryk, at flertallet af kvinder stadigvæk foretrækker, at det er manden, der indleder kontakten; at det opfattes som "mest rigtigt". Men det er jo ikke ensbetydende med, at der ikke er rigtig mange kvinder, som er bedøvende ligeglade. Som mand er man nok bare mere tilbøjelig til stadig at opleve de gamle kønsroller, da man er den part, bolden oftest ligger hos.


Min egen erfaring er, at der er mest "gods" i de mænd, der kan finde ud af at tage initiativet. Og at de passer bedst til en dame som mig, der "fylder noget" og nemt kan komme til at køre de lidt mere afventende/forsigtige typer helt ned - til frustration for både dem og mig. Så derfor er jeg endt med at foretrække de mænd, der skriver/på anden måde kontakter mig først. Det betyder så ikke, at alle, der skriver til mig, har en chance ... :lun: :P Men jeg har aldrig tænkt, at én fremgangsmåde er rigtigere end en anden, fordi "sådan skal det bare være".
I øvrigt synes jeg så også, det er ret vigtigt, at bare fordi manden virker initiativrig og udfarende ... ja, så har jeg da ikke specielt lyst til bare at sidde på hænderne. Jeg skal nok give modspil og tage initiativ i samtaler ved at spørge eller komme med forslag osv. Dynamik - dét er vigtigt for mig. Og den er jeg også selv ansvarlig for.


Jeg forstår fint dine argumenter for, at du har de bedste erfaringer med mænd, som kontakter dig først, men du bekræfter jo samtidig Elvis observation omkring, at de fleste kvinder ønsker, at manden tager det første initiativ, som jeg tror er helt rigtig. Jeg siger det bare, for jeg synes, du skældte Elvis lidt ud for at generalisere, men han har jo ret. Jeg har det ligesom dig, og de fleste kvinder, jeg kender, har det på samme måde. Det er så ret forskelligt, hvorfor vi synes sådan, lige fra personlige erfaringer til en holdning til, at "sådan bør det være" (og alt midt imellem), men til syvende og sidst er det sådan, det er, og så sidder Elvis og alle hans medbrødre jo der og oftest skal indlede kontakten. Det ville jeg nok blive lidt træt af, hvis jeg var mand og skulle date online; især fordi mange kvinder selvfølgelig har nogle forventninger til, at mænd henvender sig på en indfølende og interessant facon. Det kan sikkert blive en ret krævende beskæftigelse, fordi der er mange afslag (eller bare ingen respons) imellem "snapsene". Så jeg forstår godt, at mange mænd kører sur i maskineriet og går over til henvendelser, som er mere på "hej, hvordan går det?"-niveauet, hvor man investerer væsentligt mindre i den første kontakt, man jo typisk står for. :wacko:
5
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Forhold og sex"