Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Moxy-lady » 2. nov 2015, 17:41

Er der andre end mig der er blevet begejstret for koreansk kosmetik?

(Hvis du vil se hvad det er, så meld dig ind i gruppen "KOreansk Kosmetikk" på Facebook. Siden er primært norsk, men der er mange danskere derinde også)

Mange "skønhedsguruer" er blevet meget begejstret for det koreanske udvalg af kosmetik og plejeprodukter. Generelt er de meget længere fremme med forskning og udvikling og priserne er meget lavere end vestlige mærker.
Blandt andet så er hudplejerutinen langt mere udbygget i Korea, end herhjemme (taget fra http://koreanskkosmetikk.blogspot.no/20 ... n-til.html)

I Norge er nok dette den vanlige rutinen:
1) Rens
2) Toner
3) Hudkrem

I Korea har mange kvinner denne rutinen:
1) Rens a) Olje b) Krem/ Skum
2) Toner
3) Essens
4) Serum
5) Ansiktsmaske/ Ekstra (emulsjon, kvisekrem etc.)
6) Øyekrem
7) Dagkrem/ Nattkrem
9) Solkrem
10) BB/ CC krem
11) Mist
12) Vedlikeholdsprodukter

Ikke alle trin skal bruges, men man tilpasser efter sin egen huds behov.

Jeg er kun så småt startet op, men er meget begejstret indtil videre.

Tænker at denne tråd kan bruges til råd og vejledning, hvis der altså er andre interesserede.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 17:44

Uh, jeg er. Jeg er næsten lige startet på PC, men vil helt klart følge med :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Moxy-lady » 2. nov 2015, 17:57

PC? Jeg er ret ny, så kan slet ikke alle forkortelserne :genert:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Moxy-lady » 2. nov 2015, 18:01

Noget som jeg er rigtig spændt på er olierensen. Har læst forskellige blogs og reviews, og alle som en kan de ikke få armene ned over den to-delte rens. Jeg har selv (tror jeg) kombineret hud med blackheads og tendens til bumser (nederen, når man er over 30.) Og mange af dem som jeg har læst anmeldelser fra har selv lignende hudtype. Og olierens + skumrens skulle virkelig gøre en kæmpe forskel ift. hvor meget huden bliver renset, og derfor også begrænser tilstoppede porer.

Jeg venter på [TONYMOLY] Clean Dew Apple Mint Cleansing oil.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 18:05

Moxy-lady skrev:PC? Jeg er ret ny, så kan slet ikke alle forkortelserne :genert:

Paula's Choice :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Moxy-lady » 2. nov 2015, 19:58

Nå ja, dem har jeg godt læst om. Det er hammerdyrt, er det ikke? Ved at nogle mennesker sværger til visse af deres produkter og at ikke engang KK kan hamle op.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Anigav » 2. nov 2015, 21:40

Jeg er helt ny i KK, men har endelig taget mig sammen til at bestille lidt :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 21:47

Moxy-lady skrev:Nå ja, dem har jeg godt læst om. Det er hammerdyrt, er det ikke? Ved at nogle mennesker sværger til visse af deres produkter og at ikke engang KK kan hamle op.

Det er ikke billigt, that's for sure.
Men i forhold til drøjheden er jeg egentlig godt tilfreds. Jeg har købt en rens, en toner og en BHA-exfoliater og kom af med 76,55 euro. Altså 570kr. Rensen og toneren estimerer jeg vil holde i hvert fald 7-8 måneder, hvis ikke længere (jeg bruger dem to gange om dagen) og exfolieringen ca det sammen (den bruger jeg en gang om dagen) og så er det jo ikke voldsomt.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2015, 15:56

Er der nogen, der har gode erfaringer med solcreme til ansigtet?
Jeg ved, at der i asien eksisterer sådan nogle "vand-solcremer" til ansigtet. Det er en gel, der nærmest føles som vand på huden, men med meget høj solfaktor (de er på ingen måde vandfaste og hvis man sveder, så ryger beskyttelsen nok, men jeg ville gerne prøve dem under makeup).
Der er også nogen, der sværger til "sun-powder". Det findes også i USA.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4393

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf HappyHippo » 16. nov 2015, 21:12

Ikke koreansk, men jeg bruger da bha, aha, spf, retinol, serum osv i min hudpleje. Den norske model gør vist ikke godt for særlig meget.

Jeg bruger bl.a. Paulas choice og Trilogy som er ret dyrt, så må kigge nærmere på KK. Tænker bare deres hudtyper er meget anderledes end vores, ligesom vejret er anderledes.
0
Brugeravatar
Magnolia.
Indlæg: 15
Tilmeldt: 6. okt 2015, 08:39
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Magnolia. » 9. dec 2015, 15:57

Anigav skrev:Jeg er helt ny i KK, men har endelig taget mig sammen til at bestille lidt :-D


Hvad synes du om den fra It's skin :) ??
0
Brugeravatar
Magnolia.
Indlæg: 15
Tilmeldt: 6. okt 2015, 08:39
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Magnolia. » 9. dec 2015, 15:58

Jeg er for nyligt også begyndt at bruge koreansk hudpleje. Cosrx er super lækkert! :) Og så er jeg helt vild med sheet masks!
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf Moxy-lady » 25. dec 2015, 15:51

Ja, sheet masks er skønne. Generelt er der mange lækre masker, synes jeg.

Jeg sidder og kigger lidt på hvad jeg skal købe i næste måned. Prøver at lade være med at indføre produkter for hurtigt (ca. 14 dage i mellem hvert nyt produkt, så huden kan vænne sig til det, og man ved hvor en evt. reaktion kommer fra) og har stadig nogle ting stående herhjemme som ikke er indført, så jeg tror primært at jeg går efter en øjencreme, lidt flere sheet masks og noget til at fjerne hudorme på næsen. Har fået 7 nose packs fra Tony Moly som jeg skal prøve, men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal vælge. Nogle ideer?
Og så skal jeg nok have Dollish cc cremen, den har jeg nogle testere af, og er virkelig begejstret for den. En god eyeliner skal jeg også have.

Generelt set må jeg sige at jeg kan se en rigtig stor positiv forskel på min hud her ca. 2-3 måneder efter jeg er startet. Jeg har kombineret hud med store porer og får rimelig tit udbrud, især på hagen. Den sidste måned har jeg ikke haft nogle udbrud, andet end nogle få whiteheads på næsen som jeg hurtigt kan tage. Jeg kan også se at min makeup ikke sætter sig i porerne på samme måde som det hidtil har gjort. Er rigtig, rigtig tilfreds.
Indtil videre bruger jeg:
Clean Dew Apple Mint Cleansing oil: den er jeg ikke så begejstret for, men bruger den færdig. Synes bare ikke rigtig at den gør det store.
Cosrx Salicylic Acid Exfoliating Cleanser: Den er jeg rigtig glad for. Den er meget udtørrende, men synes at den renser godt. Min hud er bliver godt fugtet af min toner, så det gør ikke noget, synes jeg.
BENTON SNail Bee High Content Skin (toner): Den er fin, men når jeg er færdig med den, tror jeg at jeg skal prøve en anden.
cosrx blackhead power liquid: Super fed! Har ikke brugt den så længe, men synes n´virkelig at den gør underværker ved mine blackheads.
the saem ampoule pore tightener: Også rimelig ny indførsel og kan derfor ikke anbefale/fraråde.
Skinfood Facial Water Vita-C (Cream): Også ret ny indførsel.

Hvilke produkter bruger I?
0
My world 12-10-18 :lun:
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf avdotja » 26. dec 2015, 18:36

@Moxy-lady: Du må endelige sige til hvis du finder noget der virker mod hudorme på næsen, dem er jeg efterhånden ret træt af :rulle:
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Koreansk kosmetik (og ansigtspleje)

Indlægaf avdotja » 26. dec 2015, 18:39

Jeg er netop gået i gang med at prøve den her: http://www.misshaus.com/time-revolution ... -50ml.html som erstatning for den her fra Paula's Choice: http://www.paulaschoice.com/shop/skin-c ... ate-Serum/ (som jeg ellers har været rigtig glad for)
0

Tilbage til "Skønhed"