Trafik-sniksnak-tråden

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2018, 14:21

Er der stemning for sådan en tråd?

Her kan man sniksnakke om trafik, stille spørgsmål osv. Tænker, at jeg umuligt kan være den eneste, der af og til ser mærkelige ting eller har spørgsmål, som kunne være interessante at diskutere og vende.

Sæt i gang :pompom:
Senest rettet af LaMariposa 10. jun 2018, 14:26, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2018, 14:25

Selv undrer jeg mig pt. en del over bilister, der konsekvent kører i det midterste spor på motorvejen, ofte noget under det, man må køre på strækningen. Ser det dagligt, også når der ikke er tæt trafik og myldretid. Oplever ofte, at de så, når man så endelig trækker hele vejen ud i tredje spor for at overhale, accelerer så voldsomt, at man nærmest ikke kan komme forbi, uden at komme til at køre for stærkt. For så at sløve ned igen, når man er trukket ind. Forleden dag oplevede jeg det med en varevogn, som tilmed skulle af, lige da jeg var færdig med min overhaling :stoned:

Oh, but why...
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf landsbytossen » 10. jun 2018, 14:49

LaMariposa skrev:Selv undrer jeg mig pt. en del over bilister, der konsekvent kører i det midterste spor på motorvejen, ofte noget under det, man må køre på strækningen. Ser det dagligt, også når der ikke er tæt trafik og myldretid. Oplever ofte, at de så, når man så endelig trækker hele vejen ud i tredje spor for at overhale, accelerer så voldsomt, at man nærmest ikke kan komme forbi, uden at komme til at køre for stærkt. For så at sløve ned igen, når man er trukket ind. Forleden dag oplevede jeg det med en varevogn, som tilmed skulle af, lige da jeg var færdig med min overhaling :stoned:

Oh, but why...

Fordi de er trafikblinde. :)
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf DenBruneMunk » 27. jul 2018, 11:19

Alkaia skrev:Hvilken hjemmeside er god til at tjekke dieselpriser? Min mors bil kører på diesel, og vil gerne fylde den op inden vi afleverer den tilbage. :)

Der var benzinpriser.dk , fdm har desværre problemer, så den virker ikke, og en søgning på google afslører ikke rigtig et alternativ, så får du et godt svar, lytter jeg med.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf cola » 31. jul 2018, 16:28

Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 12. aug 2018, 14:10

cola skrev:Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.


Så du kører rundt og blinker uden at skulle dreje?
0
:lun: Be brave
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf cola » 12. aug 2018, 15:40

LaMariposa skrev:
cola skrev:Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.


Så du kører rundt og blinker uden at skulle dreje?

Nej det gør jeg ikke, og hvis du læser mit indlæg igen så vil du også se det.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 12. aug 2018, 16:46

cola skrev:
LaMariposa skrev:
cola skrev:Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.


Så du kører rundt og blinker uden at skulle dreje?

Nej det gør jeg ikke, og hvis du læser mit indlæg igen så vil du også se det.


Læste det to gange før jeg svarede, og nu har jeg læst det to gange mere. Og jeg kan stadig ikke forstå det anderledes end at du kører og blinker lidt tilfældigt uden at skulle dreje.
1
:lun: Be brave
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf cola » 12. aug 2018, 17:29

LaMariposa skrev:
cola skrev:
LaMariposa skrev:
cola skrev:Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.


Så du kører rundt og blinker uden at skulle dreje?

Nej det gør jeg ikke, og hvis du læser mit indlæg igen så vil du også se det.


Læste det to gange før jeg svarede, og nu har jeg læst det to gange mere. Og jeg kan stadig ikke forstå det anderledes end at du kører og blinker lidt tilfældigt uden at skulle dreje.

Jeg kører på landevejen, uden at blinke, der er en brian der ligger sig helt op på min manglende krog, jeg blinker, han holder afstand fordi... nå ja jeg skal jo dreje, jeg fortsætter med at køre den vej jeg skal uden at blinke, hvis han holder afstand så kommer der ikke flere blink, og det kan også være han vælger at overhale, hvis han vælger at hoppe på min krog igen, så kommer blinket en gang til, men en gang er som regel nok.

Og hvis du aldrig har leget turist, og ikke helt vidst er det her jeg skal dreje, ups nej det er først senere, så er du en af de 1 % billister der aldrig kører forkert.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf Mi55y » 28. aug 2018, 11:32

Når jeg skal på arbejde om morgenen, skal jeg lave et venstresving ind på en tosporet vej ind mod byen. Fra den modsatte side af krydset kommer der mange biler, men de skal stort set alle dreje til højre også ind mod byen. Disse vælger jo altid banen til højre. Må jeg egentlig lave mit venstresving til venstre bane, samtidig med at de modkørende laver højresving, når nu jeg kan se, at de første 4-5 biler alle blinker til højre? Eller skal jeg vente på, at der er hel fri bane?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf Iznogood » 28. aug 2018, 13:25

cola skrev:
LaMariposa skrev:
cola skrev:
LaMariposa skrev:
cola skrev:Har andre end mig oplevet den nye måde at få folk til at holde afstand. Blink, helst til højre, når du kører på landevejen. og folk bag dig sætter farten ned i forventningen om at du snart drejer. Og hvis du gør det igen, så begynder de og tro at du kan finde på hvad som helst og derved... holder de afstand.
Det virker.


Så du kører rundt og blinker uden at skulle dreje?

Nej det gør jeg ikke, og hvis du læser mit indlæg igen så vil du også se det.


Læste det to gange før jeg svarede, og nu har jeg læst det to gange mere. Og jeg kan stadig ikke forstå det anderledes end at du kører og blinker lidt tilfældigt uden at skulle dreje.

Jeg kører på landevejen, uden at blinke, der er en brian der ligger sig helt op på min manglende krog, jeg blinker, han holder afstand fordi... nå ja jeg skal jo dreje, jeg fortsætter med at køre den vej jeg skal uden at blinke, hvis han holder afstand så kommer der ikke flere blink, og det kan også være han vælger at overhale, hvis han vælger at hoppe på min krog igen, så kommer blinket en gang til, men en gang er som regel nok.

Og hvis du aldrig har leget turist, og ikke helt vidst er det her jeg skal dreje, ups nej det er først senere, så er du en af de 1 % billister der aldrig kører forkert.
Det er unødig signalgivning og ulovligt jf. FL § 32, stk. 1
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf cola » 28. aug 2018, 14:05

Iznogood skrev:Det er unødig signalgivning og ulovligt jf. FL § 32, stk. 1

Det går ikke ind under den paragraf, det er kun hvis du fortsætter med at blinke, så bliver politiet sur på dig. Men hvis du blinker og så finder ud af hey det var ikke der jeg sku dreje, så er du jo stoppet med at blinke, og det kan ikke genere nogen. Jeg har oplevet flere blive stoppet pga langvarig blinken, men aldrig nogen der har blinket og så fortsat ligeud, selvom de er kørt forbi politiet. Ergo må jeg gå ud fra at det første er ulovligt, men det andet ikke er.
0
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf Iznogood » 28. aug 2018, 17:52

cola skrev:
Iznogood skrev:Det er unødig signalgivning og ulovligt jf. FL § 32, stk. 1

Det går ikke ind under den paragraf, det er kun hvis du fortsætter med at blinke, så bliver politiet sur på dig. Men hvis du blinker og så finder ud af hey det var ikke der jeg sku dreje, så er du jo stoppet med at blinke, og det kan ikke genere nogen. Jeg har oplevet flere blive stoppet pga langvarig blinken, men aldrig nogen der har blinket og så fortsat ligeud, selvom de er kørt forbi politiet. Ergo må jeg gå ud fra at det første er ulovligt, men det andet ikke er.
Jamen, så skal jeg som jurist fortælle dig hvordan det hænger sammen.
Det handler om din hensigt. Hvis din hensigt var at dreje til højre ned af en vej og du fortryder, ja så slår du blinket fra og fortsætter ligeud. Det er sådan set i orden. Hvis du derimod blinker til højre hver gang en bagvedliggende bilist kommer for tæt, så har din hensigt jo ikke været at svinge til højre og dermed bliver det en overtrædelse af færdselsloven. Og sådan er det med mange af vores love. Vi straffer hensigten og ikke handlingen.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf cola » 28. aug 2018, 18:02

Iznogood skrev:
cola skrev:
Iznogood skrev:Det er unødig signalgivning og ulovligt jf. FL § 32, stk. 1

Det går ikke ind under den paragraf, det er kun hvis du fortsætter med at blinke, så bliver politiet sur på dig. Men hvis du blinker og så finder ud af hey det var ikke der jeg sku dreje, så er du jo stoppet med at blinke, og det kan ikke genere nogen. Jeg har oplevet flere blive stoppet pga langvarig blinken, men aldrig nogen der har blinket og så fortsat ligeud, selvom de er kørt forbi politiet. Ergo må jeg gå ud fra at det første er ulovligt, men det andet ikke er.
Jamen, så skal jeg som jurist fortælle dig hvordan det hænger sammen.
Det handler om din hensigt. Hvis din hensigt var at dreje til højre ned af en vej og du fortryder, ja så slår du blinket fra og fortsætter ligeud. Det er sådan set i orden. Hvis du derimod blinker til højre hver gang en bagvedliggende bilist kommer for tæt, så har din hensigt jo ikke været at svinge til højre og dermed bliver det en overtrædelse af færdselsloven. Og sådan er det med mange af vores love. Vi straffer hensigten og ikke handlingen.

Hvordan vil du nogen sinde kunne dømme en for hensigten i dette tilfælde... aldrig. Så ja det kan godt være loven er der, men der er ingen der kan gøre noget ved den, en af de mange udulige love, da den aldrig kan opretholdes, det er jo kun hvis den der køre bag mig køre ind i mig, fordi jeg blinker og hvem gør lige det.
0
Brugeravatar
Iznogood
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2018, 07:43
Kort karma: 9
Likede indlæg: 51

Re: Trafik-sniksnak-tråden

Indlægaf Iznogood » 28. aug 2018, 18:03

Mi55y skrev:Når jeg skal på arbejde om morgenen, skal jeg lave et venstresving ind på en tosporet vej ind mod byen. Fra den modsatte side af krydset kommer der mange biler, men de skal stort set alle dreje til højre også ind mod byen. Disse vælger jo altid banen til højre. Må jeg egentlig lave mit venstresving til venstre bane, samtidig med at de modkørende laver højresving, når nu jeg kan se, at de første 4-5 biler alle blinker til højre? Eller skal jeg vente på, at der er hel fri bane?
Du skal holde tilbage da du krydser den modgående vognbane, hvilket de højresvingende ikke gør. Man skal holde sin vognbane når man drejer. Hvis der er to svingbaner der hvor du kommer fra, skal du køre ind i den tilsvarende bane når du svinger. Er der kun en svingbane, skal du køre ind i den højre bane når du svinger. Med mindre du skal til venstre eller højre umiddelbart efter.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"