September 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. sep 2018, 06:33

Jeg havde egentlig stillet uret til at vække mig kl. 0430 i morges, så jeg kunne nå træning inden arbejde - og jeg var faktisk også stået op, men blev enig med mig selv, at jeg skulle sove videre, så jeg sov halvanden time ekstra. Det var rart og tiltrængt :-D Resten af ugen må jeg bare give den ekstra meget gas med træningen - og kosten, ikke mindst.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 06:33

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Kender I de der dage, hvor man bare gør ALT rigtigt (får sund mad i de rigtige mængder og dyrker motion) og vægten alligevel går op? :rulle:


Jeps... Plus den vægtøgning relateret til ægløsning og mens :træt:


Det er jo også bare hele tiden nærmest :lol:


Viskelæder skrev:
Pandesteg skrev:Kender I de der dage, hvor man bare gør ALT rigtigt (får sund mad i de rigtige mængder og dyrker motion) og vægten alligevel går op? :rulle:


JA! Eller bare står stille... i 2 mdr.! :cuss:


Nej stop :nerve:

Nu har jeg hentet Lifesum og betalt for 3 mdr. premium. Den vægt skal sgu bare have et los i røven :pompom:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tricolette » 5. sep 2018, 08:56

Kan man nå at komme med i septemberfællestråden?

Så er mine måle for måneden:
1) fokus på sund kost - efter senseprincipperne
2) Loop mindst 3 gange om ugen
3) begrænse mit indtag i cola light
4) begrænse mit indtag af alkohol

Og alle mål bliver svære at overholde i perioden 15/9 - 23/9, hvor jeg er på kursus under sydens sol :gruble:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. sep 2018, 10:52

Tricolette skrev:Kan man nå at komme med i septemberfællestråden?

Naturligvis :kys:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 5. sep 2018, 18:52

Jeg har cyklet 45 km i dag på min elcykel OG været til den fedeste træning (min gamle træning - havde besluttet mig for, at jeg godt måtte i dag). Hold kæft, hvor havde jeg savnet det, og jeg glæder mig ligefrem til at være øm i morgen :D Var flyvende (og presset :lol: ) hele timen, og jeg sluttede af med sved i øjnene og et kæmpe smil på læben. Det var simpelthen lige, hvad jeg trængte til.

Kosten går overraskende godt også :genert:

Edit: Fitbit er også tilfreds :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 5. sep 2018, 21:32

Jeg var til 360 her til aften, det var hårdt og godt :D
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 6. sep 2018, 04:31

Phlox9 skrev:Jeg tog en omgang 360 i mit træmingscenter i aftes, og skal derover igen i aften - mandag koksede trods gode intentioner lidt både med mad og træning.. jeg ved ikke, hvordan/hvorfor jeg er gået fra supergodt fokus på både træning og mad i flere måneder til nærmest det modsatte, men jeg håber, at jeg kan finde den gode vej igen. Har i hvertfald fået lysten til træning tilbage efter et træningsmæssigt dyk, så det er rart :)


Jeg tror det er meget naturligt, at det dykker lidt i perioder. Alt andet ville næsten være unaturligt :)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 6. sep 2018, 05:46

Jeg mødtes med PT igår. Jeg er virkelig positivt overrasket og glæder mig til at komme igang. Synes det er lidt pebret, men tror, det er det værd :) Starter med et 8 ugers forløb med 2 sessioner pr. uge.

Har I andre gode erfaringer med det?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Fynerfin82 » 6. sep 2018, 06:05

Her går det også virkelig godt. Morgen turen med hunden er nu blevet rutine og jeg nyder det virkelig. Selv i morges hvor jeg skulle virkelig tidligt hjemmefra (kl 6, hvor jeg normalt står op og går tur) var jeg ude at gå. Jeg kæmper lidt med sukker trangen, især lysten til sodavand. Men jeg står imod endnu.
2 gange bootcamp træning i denne uge er vel overstået og hold nu op, hvor er jeg øm. Træneren er fantastisk til at presse os og komme hele kroppen igennem på sådan en træning. Det er de bedste penge jeg har brugt i meget lang tid.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 6. sep 2018, 06:39

Stitch skrev:Jeg mødtes med PT igår. Jeg er virkelig positivt overrasket og glæder mig til at komme igang. Synes det er lidt pebret, men tror, det er det værd :) Starter med et 8 ugers forløb med 2 sessioner pr. uge.

Har I andre gode erfaringer med det?

JA! :D Jeg har haft PT'er i FW siden november 2017 og har kun to gange tilbage af mit andet forløb med ham. Det er jeg ærgerlig over, for selv om jeg har betalt mange penge for forløbene, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at det træningsmæssigt har været (og stadig er) yderst brugbart for mig.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 6. sep 2018, 06:42

Vi crossfittede i går og min mand havde valgt en rimelig ond workout. Det er længe siden jeg har været så presset og sveden haglede af mig. Min krop er total smadret i dag, jeg føler mig lidt som en på 80, der ikke kan bevæge mig uden der er noget, der værker.

Jeg elsker det :-D
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 6. sep 2018, 06:51

Ally skrev:
Stitch skrev:Jeg mødtes med PT igår. Jeg er virkelig positivt overrasket og glæder mig til at komme igang. Synes det er lidt pebret, men tror, det er det værd :) Starter med et 8 ugers forløb med 2 sessioner pr. uge.

Har I andre gode erfaringer med det?

JA! :D Jeg har haft PT'er i FW siden november 2017 og har kun to gange tilbage af mit andet forløb med ham. Det er jeg ærgerlig over, for selv om jeg har betalt mange penge for forløbene, er jeg ikke det mindste i tvivl om, at det træningsmæssigt har været (og stadig er) yderst brugbart for mig.


ej det er fedt at høre :) Tak!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 6. sep 2018, 06:51

Stitch skrev:Jeg mødtes med PT igår. Jeg er virkelig positivt overrasket og glæder mig til at komme igang. Synes det er lidt pebret, men tror, det er det værd :) Starter med et 8 ugers forløb med 2 sessioner pr. uge.

Har I andre gode erfaringer med det?


Hvor fedt for dig! Jeg har rigtig gode erfaringer med et PT-forløb, jeg skrev en hel tråd om det :D
2
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf ajnaM » 6. sep 2018, 19:21

ajnaM skrev:De sidste par uger har jeg dog haft det lidt svært med løbeturene. Jeg løber om aftenen, og det er ikke så fedt at løbe i mørke, synes jeg. Så et mål for måneden er, at jeg skal have meldt mig i fitness.dk. Måske jeg også skal bytte én ugentlig cardio-omgang ud med noget yoga.

Og så skal jeg op på en vægt i løbet af måneden! :D Jeg har ikke en selv, så det gør det lidt svært. Sidst jeg vejede mig var i slut juli, og før det i maj. Måske jeg skal begynde at veje mig, når jeg begynder i træningscenter...


Jeg har meldt mig ind, og jeg er kommet op på en vægt.

Jeg vejede 88 i foråret, vejede 81 i slutningen af juli og vejede 77 nu. Så det går virkelig fint fremad, synes jeg. :banan2:

Til gengæld trækker crosstraineren noget mere end løbebåndet. Men jeg har jo egentlig været ret glad for at få løbet - er virkelig kommet i markant bedre form i løbet af ret kort tid og kan se synlig forskel på min krop, ikke kun på fedttabet men bestemt også på muskulaturen i benene. Og så har jeg en eller anden idé om, at crosstraineren ikke giver det samme, for det føles jo på ingen måde lige så hårdt. 25 minutters løb er MEGET hårdere end 25 minutter - eller 1 time - på crosstraineren. Måske gør jeg det forkert. :gruble:
5
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: September 2018 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 6. sep 2018, 20:33

Her til aften var jeg først til 55 minutters Total Body Workout og derefter 30 minutters Grit Strength, pfff.. hårdt, men rigtig fedt :D TBW-træneren stoppede med holdet for et år siden, da han fik job et andet sted, men nu er han tilbage hos David Lloyd, så det er skønt - det var et af mine yndlingshold sammen med Grit. Han er virkelig sjov og superenergisk :-D

Desværre ligger TBW nu på mine Grit-aftener, efter Grit mandag aften og før Grit om torsdagen, så jeg skal lige finde ud af, hvordan jeg kan tage både TBW og Grit - det bliver nok noget med at skifte mellem hold fra uge til uge om torsdagen :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"