Rodebutik i Sverige

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Rodebutik i Sverige

Indlægaf Madam » 10. sep 2018, 08:08

Efter vælgerne har talt, ser det broget ud med regeringsdannelsen i Sverige.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... er/7299793

Mon ikke Moderaternas Ulf Kristersson bliver den kommende leder, og så alligevel må krybe til korset og støtte sig til SD og Jimmie Åkesson ?!

Er der nogen, der tror at socialdemokraternes Stefan Löfven kan fortsætte?!
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2018, 08:13

Jeg tror ikke på at nogen af partierne kommer til at støtte sig på SD.
Mon ikke de finder en anden måde at få flertal på.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf thomassneum » 10. sep 2018, 08:14

Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf dykkersild » 10. sep 2018, 08:15

thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf Madam » 10. sep 2018, 08:22

dykkersild skrev:
thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.



Det er nok det eneste, vi kan være nogenlunde sikre på... ;)
0
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf dykkersild » 10. sep 2018, 08:44

Madam skrev:
dykkersild skrev:
thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.



Det er nok det eneste, vi kan være nogenlunde sikre på... ;)


Heldigvis!
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf annellaII » 10. sep 2018, 09:14

dykkersild skrev:
Madam skrev:
dykkersild skrev:
thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.



Det er nok det eneste, vi kan være nogenlunde sikre på... ;)


Heldigvis!


Hvorfor heldigvis?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2018, 09:18

annellaII skrev:
dykkersild skrev:
Madam skrev:
dykkersild skrev:
thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.



Det er nok det eneste, vi kan være nogenlunde sikre på... ;)


Heldigvis!


Hvorfor heldigvis?

Fordi det givetvis ville blive et resultat som vi, som naboer, ikke kan leve med.
Lige så meget som jeg bare "wanna watch Sweden burn" lige så meget kan jeg godt se at det ville skabe ragnarok-lignende tilstande mange steder i Sverige.
Udover det så er jeg ikke ret sikker på at et parti, som i praksis er SÅ fikseret på et eneste politisk standpunkt, er super fedt at have siddende på regeringsmagten.

-og sædvanlig debatdisclamier, nej! Jeg er ikke DF'er. Eller SD'er. Jeg har det bare utrolig stramt med Sverige helt generelt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf dykkersild » 10. sep 2018, 09:28

annellaII skrev:
dykkersild skrev:
Madam skrev:
dykkersild skrev:
thomassneum skrev:Socialdemokraterne fortsætter som regeringspartiet, men ved ikke om det bliver med Stefan ved roret.


This

- det bliver helt sikkert ikke Jimmie Åkesson.



Det er nok det eneste, vi kan være nogenlunde sikre på... ;)


Heldigvis!


Hvorfor heldigvis?


Fordi jeg ikke er enig i SD manifest og derfor ikke ønsker at se dem få en Statsministerpost. Jeg kender personligt en i det nordlige Sverige som forsøger sig som lokalpolitiker for SD - vi er langt fra hinanden politisk.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf Goozilla » 10. sep 2018, 09:49

Nu tror jeg så heller ikke engang Jimmie Åkesson selv gør sig tanker om hverken statsministerpost eller regeringsposter. Han placerer sig sandsynligvis ganske stille og roligt på den politiske strategi som Pia Kjærsgaard i sin tid lagde, da hun stod med tungen på vægtskålen. Støtteparti med en nervøs hånd, hvis ikke den forventede støtte bliver bakket op af betydelige stramninger på udlændingeområde.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf paint » 10. sep 2018, 10:06

Jeg kunne egentlig godt forestille mig Stefan Löfven fortsætte - evt. med centerpartiet (svarer til Radikale i Danmark) som støtte/regeringspartner. Begge 'blokke' har igen og igen, i løbet af valgkampen, gentaget mantraet om at de IKKE vil arbejde sammen med SD. Det vil de næppe turde ændre på nu, efter valget. Der er jo vælgere der har stemt på dem, netop pga dette.

Men der skal nok sluges kameler nu, i den svenske Riksdag - store og meget uldne kameler.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf Madam » 10. sep 2018, 10:10

paint skrev:Jeg kunne egentlig godt forestille mig Stefan Löfven fortsætte - evt. med centerpartiet (svarer til Radikale i Danmark) som støtte/regeringspartner. Begge 'blokke' har igen og igen, i løbet af valgkampen, gentaget mantraet om at de IKKE vil arbejde sammen med SD. Det vil de næppe turde ændre på nu, efter valget. Der er jo vælgere der har stemt på dem, netop pga dette.

Men der skal nok sluges kameler nu, i den svenske Riksdag - store og meget uldne kameler.


Til gengæld er begge blokkes ledere så magtbegærlige efter en statsministerpost, at man kunne mistænke dem for at kunne sluge en hel Zoologisk Have...
3
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf annellaII » 10. sep 2018, 12:33

paint skrev:Jeg kunne egentlig godt forestille mig Stefan Löfven fortsætte - evt. med centerpartiet (svarer til Radikale i Danmark) som støtte/regeringspartner. Begge 'blokke' har igen og igen, i løbet af valgkampen, gentaget mantraet om at de IKKE vil arbejde sammen med SD. Det vil de næppe turde ændre på nu, efter valget. Der er jo vælgere der har stemt på dem, netop pga dette.

Men der skal nok sluges kameler nu, i den svenske Riksdag - store og meget uldne kameler.


Helt undgå at samarbejde med SD kan de to 'blokke' nu ikke, da SD får 63 mandater i Riksdagen (i 2014 var det 49).
2
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf Goozilla » 10. sep 2018, 12:50

paint skrev:Jeg kunne egentlig godt forestille mig Stefan Löfven fortsætte - evt. med centerpartiet (svarer til Radikale i Danmark) som støtte/regeringspartner. Begge 'blokke' har igen og igen, i løbet af valgkampen, gentaget mantraet om at de IKKE vil arbejde sammen med SD. Det vil de næppe turde ændre på nu, efter valget. Der er jo vælgere der har stemt på dem, netop pga dette.

Men der skal nok sluges kameler nu, i den svenske Riksdag - store og meget uldne kameler.


Der kan vel også være en del, der netop har stemt på SD, fordi de øvrige partier har sat dem uden for døren? Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at en hel del af SD's stemmer sagtens kunne være proteststemmer. Sverige har jo en fuldkommen absurd berøringsangst for indvandringsdebatten og hvis den almindelige svensker ikke kan blive hørt på det emne også, så undrer det mig egentlig ikke, hvis folk i protest stemmer på SD for at råbe resten af holdet op. Dertil kommer, at der jo sagtens kan være en stor del blandt især højrefløjen, som gerne ser stramninger, hvor SD måske ikke får alt gennemført og som følge deraf gerne så et samarbejde trods løftet om det modsatte. Der er fx en del i Venstre, der egentlig er meget godt tilfredse med samarbejdet med DF her i DK.
3
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Rodebutik i Sverige

Indlægaf paint » 10. sep 2018, 13:05

Goozilla skrev:
paint skrev:Jeg kunne egentlig godt forestille mig Stefan Löfven fortsætte - evt. med centerpartiet (svarer til Radikale i Danmark) som støtte/regeringspartner. Begge 'blokke' har igen og igen, i løbet af valgkampen, gentaget mantraet om at de IKKE vil arbejde sammen med SD. Det vil de næppe turde ændre på nu, efter valget. Der er jo vælgere der har stemt på dem, netop pga dette.

Men der skal nok sluges kameler nu, i den svenske Riksdag - store og meget uldne kameler.


Der kan vel også være en del, der netop har stemt på SD, fordi de øvrige partier har sat dem uden for døren? Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at en hel del af SD's stemmer sagtens kunne være proteststemmer. Sverige har jo en fuldkommen absurd berøringsangst for indvandringsdebatten og hvis den almindelige svensker ikke kan blive hørt på det emne også, så undrer det mig egentlig ikke, hvis folk i protest stemmer på SD for at råbe resten af holdet op. Dertil kommer, at der jo sagtens kan være en stor del blandt især højrefløjen, som gerne ser stramninger, hvor SD måske ikke får alt gennemført og som følge deraf gerne så et samarbejde trods løftet om det modsatte. Der er fx en del i Venstre, der egentlig er meget godt tilfredse med samarbejdet med DF her i DK.


Det er der også. 'Moderaterne' (Konservative), er med på en strammere kurs med henblik på indvandring/flygtningepolitik. De vil bare ikke gøre det sammen med SD (indtil videre). Dertil kommer at udlændingepolitikken ikke har været noget hovedemne i den svenske valgdebat. Det har derimod velfærdspolitik. Den svenske velfærd, hænger noget i bremsen. Meget lange ventetider til hospitalerne. Lave folkepensioner mv. Det lader til at folk er gået mere op i det end flygtninge/indvandrere.
Man skal heller ikke glemme, at SD, har et noget dårligere rygte i Sverige end DF (f.eks) har i Danmark. De udspringer af nynazistiske/fascistiske grupperinger, og det tror jeg hænger ved, hos mange svenskere. Selvom mange svenskere ønsker en anden udlændingepolitik, så er de også meget skeptiske overfor SD, som også kræver Sverige ud af EU.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"