Jobjagter-tråden

Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 191
Likede indlæg: 2737

Re: Jobjagter-tråden

Indlægaf englishchannel » 9. sep 2018, 09:50

1234 skrev:For hver søndag indser jeg mere og mere, at jeg skal finde mig et nyt job.
Hver søndag bliver jeg nemlig i dårligt humør, fordi jeg skal på arbejde i morgen.
Og det jo bare slet ikke optimalt at have det sådan hver weekend.
Jeg kan samtidig ikke rigtig sætte en finger på, hvad der helt præcist er i vejen med mit arbejde, udover jeg total har mistet engagementet.
Jeg synes ikke nogen af mine arbejdsopgaver er særlig interessante eller vigtig.
Jeg udfører dem bare.

Jeg synes bare det utrolig svært at finde ud af, hvad jeg så vil.
Mit job er et total standard djøf/konsulentjob i en kommune.
Og 90 % af de jobs folk med min uddannelse har, ligner det her især i min regionen.
Forskellen er bare de fleste andre dækker mere uinteressante forvaltninger end min.

Jeg har kigget siden juni og har fundet 2 jobs jeg gad og søge.
Så er bange for jeg kommer til at være i mit nuværende job alt for længe, men samtidig vil jeg ikke bare søge alt for at komme væk.
For vil ikke ligne sådan en der skifter job konstant, så mit næste job vil jeg gerne have nogle år, så det skal jo være et job der reelt er bedre end det jeg har nu. Men hvilke jobs er bedre? Jeg er reelt bange for det måske bare er mig, der har valgt den helt forkert uddannelse eller reelt ikke egner mig særlig godt til at arbejde. Af alle min fritids/studiejob var der kun et jeg rigtig kunne lide og gjorde mig glad, så måske er jeg bare ret vanskelig.

I bund og grund er jeg bare ret modløs synes mit arbejde suger energien ud af mig, så jeg ikke rigtig orker de ting jeg gjorde førhen fx frivilligt arbejde. Og det ellers noget af det jeg normalt elsker! Men det kan også godt være jeg urealistisk forventning til, hvad man kan samtidig med et arbejde. Alle de andre der har fået fuldtidsarbejde er stoppet i gruppen, så det er kun mig og en masse studerende med langt mere tid.

Jeg er ked af, at du fortsat har det så svært med dit arbejde :(

Har du prøvet at følge nogle af de råd, du fik sidst du skrev en tråd om dette? F.eks. at skrive op hvad der giver dig energi i arbejdssituationer, eller hvad der er vigtigst for dig? Kender du din personlighedstype/personprofil (f.eks. MBTI/JTI eller DiSC)? Har du prøvet karriererådgivning gennem din A-kasse eller fagforening?

Jeg er sikker på at der findes lige jobbet til dig, men du bliver nok nødt til at lære dig selv bedre at kende før du kan komme nærmere, hvad du trives med.
1
Wunder8
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1079

Indlægaf Wunder8 » 9. sep 2018, 13:03

1234 skrev:For hver søndag indser jeg mere og mere, at jeg skal finde mig et nyt job.
Hver søndag bliver jeg nemlig i dårligt humør, fordi jeg skal på arbejde i morgen.
Og det jo bare slet ikke optimalt at have det sådan hver weekend.
Jeg kan samtidig ikke rigtig sætte en finger på, hvad der helt præcist er i vejen med mit arbejde, udover jeg total har mistet engagementet.
Jeg synes ikke nogen af mine arbejdsopgaver er særlig interessante eller vigtig.
Jeg udfører dem bare.

Jeg synes bare det utrolig svært at finde ud af, hvad jeg så vil.
Mit job er et total standard djøf/konsulentjob i en kommune.
Og 90 % af de jobs folk med min uddannelse har, ligner det her især i min regionen.
Forskellen er bare de fleste andre dækker mere uinteressante forvaltninger end min.

Jeg har kigget siden juni og har fundet 2 jobs jeg gad og søge.
Så er bange for jeg kommer til at være i mit nuværende job alt for længe, men samtidig vil jeg ikke bare søge alt for at komme væk.
For vil ikke ligne sådan en der skifter job konstant, så mit næste job vil jeg gerne have nogle år, så det skal jo være et job der reelt er bedre end det jeg har nu. Men hvilke jobs er bedre? Jeg er reelt bange for det måske bare er mig, der har valgt den helt forkert uddannelse eller reelt ikke egner mig særlig godt til at arbejde. Af alle min fritids/studiejob var der kun et jeg rigtig kunne lide og gjorde mig glad, så måske er jeg bare ret vanskelig.

I bund og grund er jeg bare ret modløs synes mit arbejde suger energien ud af mig, så jeg ikke rigtig orker de ting jeg gjorde førhen fx frivilligt arbejde. Og det ellers noget af det jeg normalt elsker! Men det kan også godt være jeg urealistisk forventning til, hvad man kan samtidig med et arbejde. Alle de andre der har fået fuldtidsarbejde er stoppet i gruppen, så det er kun mig og en masse studerende med langt mere tid.

Jeg havde det sådan dér i mit sidste job, og jeg sagde op uden at have noget andet. Jeg siger ikke, det er løsningen for dig, men det er altså ikke meningen, at ens arbejde skal tappe én for energi på den måde. Det lyder til, du har en god uddannelse - jeg er sikker på, du kan finde noget bedre :kys:
1
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2036

Indlægaf 1234 » 9. sep 2018, 14:19

englishchannel skrev:
Jeg er ked af, at du fortsat har det så svært med dit arbejde :(

Har du prøvet at følge nogle af de råd, du fik sidst du skrev en tråd om dette? F.eks. at skrive op hvad der giver dig energi i arbejdssituationer, eller hvad der er vigtigst for dig? Kender du din personlighedstype/personprofil (f.eks. MBTI/JTI eller DiSC)? Har du prøvet karriererådgivning gennem din A-kasse eller fagforening?

Jeg er sikker på at der findes lige jobbet til dig, men du bliver nok nødt til at lære dig selv bedre at kende før du kan komme nærmere, hvad du trives med.

Jeg har været i gang med at afdække, hvad mit arbejde skal indeholde for at gøre mig glad. Jeg skal fx have mere menneskelig kontakt. Jeg scorer nærmest altid 100 % ekstrovert i diverse personlighedstest og i mit nuværende job sidder jeg ufattelig meget foran min computer bare mig.
Hvilket tager energi istedet for at give energi, især fordi jeg ikke finder ret mange af de opgaver jeg løser meningsfulde, hvis de var det, kunne jeg godt leve med meget computertid, selvom det ikke er optimalt. Derfor har de to jobs jeg har søgt også indeholdt væsentlig mere menneskelig kontakt. De faktisk begge to handlet om at understøtte og hjælpe andre.

Men mange af de ting, der er et problem i mit nuværende job er svære at finde ud af via et job opslag og en samtale.
Fx er der helt utrolig dårlig brokkekultur, der hvor jeg arbejder, hvilket dræner mig ret meget for energi, men det er ikke rigtig noget, jeg kan se, hvordan jeg kan vide det på forhånd om et nyt job.

Jeg har egentlig afdækket nogle området jeg gerne vil arbejde med, der er bare ikke ret mange jobs inden for de brancher, så er bare i tvivl om jeg kan nå at finde et job der hurtigt nok. Som sagt har jeg fundet 2 jobs på 3½ måned, dog de dårligst i forhold til opslag.

Og jeg har overvejet karriererådgivning hos min fagforening. Sidst jeg snakkede med dem havde jeg bare en ret dårlig oplevelse med dem, hvor de fokuserede mere på løn end hvad der var det rigtig for mig og siden jeg overvejer jobs i utraditionelle brancher er jeg bekymret for, hvordan de vil være den her gang.
0
1234
Kort karma: 76
Likede indlæg: 2036

Indlægaf 1234 » 9. sep 2018, 14:22

Wunder8 skrev:
Jeg havde det sådan dér i mit sidste job, og jeg sagde op uden at have noget andet. Jeg siger ikke, det er løsningen for dig, men det er altså ikke meningen, at ens arbejde skal tappe én for energi på den måde. Det lyder til, du har en god uddannelse - jeg er sikker på, du kan finde noget bedre :kys:

Så langt er jeg heldigvis ikke endnu, men hvis jeg ikke har fundet noget om ½ år kan det godt blive løsningen.
Jeg er dog ikke klar til sige op nu. Jeg har kun 1 års erfaring og der er stadig en del af mine studiekammerater som er arbejdsløse.
Jeg arbejder dog heldigvis kun 37 timer. Det hjælper en del så vidt jeg husker arbejdede du væsentlig mere i dit gamle job.
1
IrmaPigen
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4584

Indlægaf IrmaPigen » 10. sep 2018, 05:57

Det er lidt tidligt at søge videre. Ikke desto mindre har jeg set et job, hvor jeg bliver nødt til at sende en ansøgning.
0
Lulu
Kort karma: 92
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1335

Indlægaf Lulu » 10. sep 2018, 11:45

Jeg har i dag, indirekte, fået at vide af min chef at jeg ikke er god nok til mit job / min uddannelse.

Jeg har en knude i brystet, ondt i maven, mistet appetitten og er klar til at tude hvad øjeblik det skal være. Jeg sygemelder mig i morgen, og får en tid til lægen også, så det ikke bliver noget problem med lægeerklæring når de ønsker den. Håber virkelig på jobsamtalen fredag. Jeg orker ikke det her mere.
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Kort karma: 17
Likede indlæg: 246

Indlægaf Fru.skruk » 10. sep 2018, 12:00

Lulu skrev:Jeg har i dag, indirekte, fået at vide af min chef at jeg ikke er god nok til mit job / min uddannelse.

Jeg har en knude i brystet, ondt i maven, mistet appetitten og er klar til at tude hvad øjeblik det skal være. Jeg sygemelder mig i morgen, og får en tid til lægen også, så det ikke bliver noget problem med lægeerklæring når de ønsker den. Håber virkelig på jobsamtalen fredag. Jeg orker ikke det her mere.

Prøv at hør her! Din chef er en dårlig leder!!!! Der ingen der performe under sådan et pres. Jeg kan sagtens forstå, at du er KED af det og normalt er jeg stor fortaler for, at man ikke lægger skyld ud i omgivelser, men sikke da en klaphat. Hvis der er noget, der ikke fungerer for dig i jobbet, så bliver du da i hvert fald ikke bedre til dine opgaver.

Hvordan fik du at vide, at du ikke var god nok?

Du må simpelthed blive vred på chefen og ikke dig selv :ae:
10
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Indlægaf twinkle » 10. sep 2018, 16:46

Lulu skrev:Jeg har i dag, indirekte, fået at vide af min chef at jeg ikke er god nok til mit job / min uddannelse.

Det er fandme strid gjort. Du skal ikke finde dig i det!

Har du fagforeningen med ind over?
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 10. sep 2018, 16:53

Jeg har fået ny chef herunder min barsel, hvilket nok er grunden til, at jeg endelig er afklaret med at søge andet arbejde. Jeg elsker mine kolleger, og mine arbejdsopgaver er fine nok (selv om presset er stort), men min nye leder udviser simpelthen så dårlige lederevner allerede. Der er total mangel på medarbejderomsorg, og jeg har en kollega der er ved at smide hele lortet, råbe pik og skride, fordi hun sidder med en meget svær sag og får nul ledelsesmæssig opbakning. Hun er desværre ikke den eneste der efterspørger ledelsesmæssig opbakning, og den nye leder har kun været ansat et par mdr.

Samtidigt har jeg oplevet (og oplever stadig) så dårlig kommunikation fra min nye leder ifm. min tilbagevenden, at jeg er totalt forvirret over, hvad jeg egentlig skal. Men én ting er sikkert - jeg kommer til at skulle løse flere og mere komplicerede opgaver på kortere tid. Til den samme løn. Nej tak.
0
Lulu
Kort karma: 92
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1335

Indlægaf Lulu » 11. sep 2018, 08:16

Jeg kørte på arbejde i morges :rulle: jeg er en idiot der ee alt for god til at undertrykke min mavefornemmelse.
Nu er jeg hjemme igen. Har snakket med min mand, der mener jeg skal kontakte min fagforening, og om lidt når hun har tid snakker jeg med min veninde (der nok kender mig bedst i hele verden, bedre end min mand, fordi vi af sind også ligner hinanden). Hun arbejder som socialrådgiver på sygedagpengeområdet, så skal lige høre hende om det videre forløb. Og så må jeg hellere ringe til lægen også.

Heldigvis var det kun den "gode" chef der var der, så meldte mig syg hos ham. Den anden havde jeg nok fået en skideballe fra.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 11. sep 2018, 17:34

Lulu skrev:Jeg kørte på arbejde i morges :rulle: jeg er en idiot der ee alt for god til at undertrykke min mavefornemmelse.
Nu er jeg hjemme igen. Har snakket med min mand, der mener jeg skal kontakte min fagforening, og om lidt når hun har tid snakker jeg med min veninde (der nok kender mig bedst i hele verden, bedre end min mand, fordi vi af sind også ligner hinanden). Hun arbejder som socialrådgiver på sygedagpengeområdet, så skal lige høre hende om det videre forløb. Og så må jeg hellere ringe til lægen også.

Heldigvis var det kun den "gode" chef der var der, så meldte mig syg hos ham. Den anden havde jeg nok fået en skideballe fra.

Hvor er det godt, at du har en god mand og veninde. Jeg kan også kun bakke op om at du involverer din fagforening, de kan tit være med til at løse en hårknude (om det så munder ud i at man bliver på arbejdspladsen, fratræder med en særlig godtgørelse eller andet)
1
Summer
Kort karma: 10
Likede indlæg: 379

Indlægaf Summer » 12. sep 2018, 16:35

Ville det være i orden at ringe og spørge om man kan skubbe en jobsamtale på et senere tidspunkt på dagen, end den de har valgt?
Sagen er nemlig at jeg i sidste uge sagde ja tak til at komme til en jobsamtale i næste uge - et virkelig spændende vikariat som jeg rigtig gerne vil have, men som jeg jo selvfølgelig ikke kan vide mig sikker på om jeg får. I dag tikkede der så en mail om, at jeg er blevet inviteret til en anden jobsamtale som så ligger samme dag og tidspunkt som den første - den ligger ikke lige så høj på listen som vikariatet, men bestemt ikke noget jeg ville sig nej til hvis jeg får den tilbudt og de andre siger nej tak til mig.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 998
Likede indlæg: 8590

Indlægaf Rapfisk » 12. sep 2018, 17:00

Summer skrev:Ville det være i orden at ringe og spørge om man kan skubbe en jobsamtale på et senere tidspunkt på dagen, end den de har valgt?
Sagen er nemlig at jeg i sidste uge sagde ja tak til at komme til en jobsamtale i næste uge - et virkelig spændende vikariat som jeg rigtig gerne vil have, men som jeg jo selvfølgelig ikke kan vide mig sikker på om jeg får. I dag tikkede der så en mail om, at jeg er blevet inviteret til en anden jobsamtale som så ligger samme dag og tidspunkt som den første - den ligger ikke lige så høj på listen som vikariatet, men bestemt ikke noget jeg ville sig nej til hvis jeg får den tilbudt og de andre siger nej tak til mig.

Helt sikkert. Der kan være fuldstændig legitime årsager til, at man får flyttet en samtale, og selv om det er anstrengende, ville jeg som arbejdsgiver bestemt være åben over for det.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Summer
Kort karma: 10
Likede indlæg: 379

Indlægaf Summer » 12. sep 2018, 19:39

Rapfisk skrev:
Summer skrev:Ville det være i orden at ringe og spørge om man kan skubbe en jobsamtale på et senere tidspunkt på dagen, end den de har valgt?

Helt sikkert. Der kan være fuldstændig legitime årsager til, at man får flyttet en samtale, og selv om det er anstrengende, ville jeg som arbejdsgiver bestemt være åben over for det.

Super - de har også oplyst hvem man kan kontakte hvis der skulle være noget. Så giver et kald til dem i morgen og hører ad. :)
0
Smiling_Goat
Kort karma: 797
Likede indlæg: 13167

Indlægaf Smiling_Goat » 13. sep 2018, 05:04

Hvor lang tid vil I mene man skal være i en ansættelse, før man begynder at søge videre?

Jeg mener, så en mulig, ny arbejdsgiver ikke betragter én, som en useriøs ansøger, der bare smutter tidligt i ansættelsen.
0

Tilbage til "Job"