Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Zombie » 11. sep 2018, 01:41

Misantropen skrev:
Zombie skrev:
Tanten skrev:^Jeg tænker, de har indsigt i, hvordan de selv fungerede med ham seksuelt, da de var et par - ikke hvordan I to aktuelt fungerer sammen. Min erfaring er i hvert fald, at seksualiteten udvikler sig hele livet igennem og antager nye former sammen med nye partnere.

Jeg har indtryk af, at langt de fleste udviser en pli omkring evt. tidligere interaktion med andres nuværende partnere, idet det netop er akavet for alle parter - der bliver nok snakket, om muligt, mindre sex i dé situationer, end der normalt ville blive.


Jeg ved godt, der er varianter, men de ved jo, hvordan og hvorledes min kæreste gerne vil nogle ting og gør nogle ting.

Så selvom det selvfølgelig varierer og alt det der, så har de stadig en indsigt, jeg hånden på hjertet gerne havde været dem foruden.

Heldigvis har han ikke været sammen med nogle af de gimper, jeg virkelig ikke bryder mig om. Det havde været super træls.

Men altså, nu er der fokus på det og så kommer det lidt ud af proportioner. I virkeligheden fylder det uendelig lidt. Jeg tror, en del af det var, at jeg ikke vidste det, da vi fandt sammen, så det føltes som lidt af en begmand. Det kom jeg over.

Kan du komme med nogle eksempler? Altså ikke i detaljer :-D

Jeg er bare nysgerrig. Hvis det er nogle tabubelagte lyster eller feticher, hvor det også "rammer" dig kan jeg godt forstå dig. Fx hvis vi er ude i noget med at han gerne vil gå med ble og have sin kæreste til at skifte ham.


Næh slet ikke, men man har vel noget man gør, fordi det føles godt for én, og så har man nogle fælles ting som er unikke for dét forhold eller møde.

Jeg kender ingen, der genopfinder sig selv hver gang de har sex med en ny partner.
0
aka Forbies

:gammel:
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Petrix » 11. sep 2018, 01:56

Jeg snakker ikke med mine venner om mit sexliv og ingen af mine venner snakker om deres. Jeg tror mere det er en kvindeting at diskutere den slags.
0
27102021
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. sep 2018, 02:24

Confucius skrev:Jeg ville selv blive rasende, hvis hun talte med andre om vores sexliv. Det er noget mellem hende og mig. Det skal hendes veninder, søster, mor, whatever ikke indvies i. Det ville være fyringsgrund, hvis hun gjorde. Det går to veje. Jeg kunne heller ikke selv drømme om at fortælle venner eller brødre om mit sexliv - hverken med hende eller med andre.


Den tilslutter jeg mig.

Og det gælder egentlig mit forhold helt generelt. Jeg er meget privat omkring mig selv helt generelt og mit forhold og sexliv hører under samme kategori. Han ved at det er vigtigt for mig at privat er privat og det respekterer han naturligvis. Der bliver ikke delt ud af hverken det ene eller andet
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Misantropen » 11. sep 2018, 02:39

Zombie skrev:
Misantropen skrev:
Zombie skrev:
Tanten skrev:^Jeg tænker, de har indsigt i, hvordan de selv fungerede med ham seksuelt, da de var et par - ikke hvordan I to aktuelt fungerer sammen. Min erfaring er i hvert fald, at seksualiteten udvikler sig hele livet igennem og antager nye former sammen med nye partnere.

Jeg har indtryk af, at langt de fleste udviser en pli omkring evt. tidligere interaktion med andres nuværende partnere, idet det netop er akavet for alle parter - der bliver nok snakket, om muligt, mindre sex i dé situationer, end der normalt ville blive.


Jeg ved godt, der er varianter, men de ved jo, hvordan og hvorledes min kæreste gerne vil nogle ting og gør nogle ting.

Så selvom det selvfølgelig varierer og alt det der, så har de stadig en indsigt, jeg hånden på hjertet gerne havde været dem foruden.

Heldigvis har han ikke været sammen med nogle af de gimper, jeg virkelig ikke bryder mig om. Det havde været super træls.

Men altså, nu er der fokus på det og så kommer det lidt ud af proportioner. I virkeligheden fylder det uendelig lidt. Jeg tror, en del af det var, at jeg ikke vidste det, da vi fandt sammen, så det føltes som lidt af en begmand. Det kom jeg over.

Kan du komme med nogle eksempler? Altså ikke i detaljer :-D

Jeg er bare nysgerrig. Hvis det er nogle tabubelagte lyster eller feticher, hvor det også "rammer" dig kan jeg godt forstå dig. Fx hvis vi er ude i noget med at han gerne vil gå med ble og have sin kæreste til at skifte ham.


Næh slet ikke, men man har vel noget man gør, fordi det føles godt for én, og så har man nogle fælles ting som er unikke for dét forhold eller møde.

Jeg kender ingen, der genopfinder sig selv hver gang de har sex med en ny partner.

Ja, jeg var også bare nysgerrig på årsagen til at du ikke bryder dig om at de har samme erfaring med din kæreste og hans/jeres sexliv. Om det skyldes generel blufærdighed omkring sex eller tabuer fx.

Til det sidste, det har jeg ingen anelse om om jeg gør. Det har ikke været et emne når jeg har snakket om forskellig slags sex/lyster med mine venner(Det er nok mest konstateringer "nå, kan man få noget ud af det?Interessant." Lidt ligesom OBS i tv) Det er ikke mit indtryk at de har et behov for at blive hørt eller få inspiration/anerkendelse når vi snakker om det. Eller at deres sexliv ikke kan blive eksperimenterende og nyt nok. Men hvad ved man når det kommer til stykket..
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. sep 2018, 04:29

Confucius skrev:
bluetof1 skrev:
Confucius skrev:
VanillaQueen skrev:Som overskriften lyder, har du eller har du oplevet din ex-kæreste/ kæreste / mand fortæller sine venner om jeres sexliv?

Jeg havde engang en ex der fortalte hans nærmeste hvordan det var at have sex med en jomfru (mig)... :nej:

Synes virkelig det er kikset, og glad for han er i fortiden.

Har du oplevet noget lignende?


Jeg ville selv blive rasende, hvis hun talte med andre om vores sexliv. Det er noget mellem hende og mig. Det skal hendes veninder, søster, mor, whatever ikke indvies i. Det ville være fyringsgrund, hvis hun gjorde. Det går to veje. Jeg kunne heller ikke selv drømme om at fortælle venner eller brødre om mit sexliv - hverken med hende eller med andre.


Hvor går grænsen for dig?


Graviditet kunne hun vel få lov at afsløre, selvom det siger noget om vores sexliv. Men ellers intet, der involverer vores sexliv. Hyppighed, præferencer, eksperimenter, you name it. Heller ikke om det så var noget rosende. Jeg er et privat menneske, og jeg vil bare ikke have den slags ud. Jeg kysser ikke engang min kæreste foran andre.

Det her er jeg med på.
At annoncere en graviditet afslører jo kun, at man går et sexliv. Ikke hvordan det er, og det er mest det sidste, der virkelig ikke rager andre end os.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Mi55y » 11. sep 2018, 05:44

Sangius skrev:Det gør han ikke. Men det må han selvfølgelig godt, jeg stoler på at han aldrig ville sige noget der var nedværdigende eller træls for mig.

Jeg snakker da gerne m vores sexliv med mine veninder. Forestiller mig at han er ret ligeglad med det.


This...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Santa » 11. sep 2018, 06:14

Tanten skrev:En tanke: Hvis man er i et parforhold og taler med sine nære venner eller veninder om sin egen seksualitet, kommer det jo automatisk til at omfatte ens partners, selvom fokus ikke lægges der, eller der gives detaljer?

Præcis.
Jeg har 100% råderet over mit privatliv og det samme har min kæreste over hans. Men vores privatliv har jo en fælles overlapning, som både er min og hans samtidig.
Vi har talt om lige præcis det herhjemme, og konklusionen er, at vi har forskellige "privatlivsindstillinger" i forhold til vores nære venner, men at man kun kan styre sin egen. Til gengæld kan man tage mest muligt hensyn til kærestens grænse ved at moderere sig sig selv, uden at det bliver selvcensur.
Vi har i hvert fald fundet en balance, som virker for os.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Sangius » 11. sep 2018, 06:18

Jeg ville slet ikke kunne leve med, ikke at dele noget med veninder overhovedet. Jeg fortæller jo ikke i detaljer hvad han kan lide osv., men vi snakker bare løst og fast om seksualitet en gang i mellem.
F.eks. oplevelsen af at have et sexliv samtidig med graviditet, børn og efter fødsler. Og her forleden snakkede en veninde og jeg om sex på bryllupsnatten, og vores oplevelser der, i forhold til at man er fuld, træt og smadret.
Selvfølgelig handler det indirekte også om min mand, men udgangspunktet i samtalen er mig selv. Ville have det svært ved slet ikke at måtte dele noget som helst med en veninde :gruble:
Senest rettet af Sangius 11. sep 2018, 07:14, rettet i alt 1 gang.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Utilregnelig
Indlæg: 201
Tilmeldt: 12. aug 2015, 01:20
Kort karma: 64
Likede indlæg: 420

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Utilregnelig » 11. sep 2018, 06:44

Min kæreste fortæller gerne sine venner (og nogle gange bekendte) om sit/vores sexliv, og det har jeg det helt fint med. Jeg ved ikke præcis, hvad han deler, og det er også ligegyldigt for mig. Han må dele det hele, hvis han føler behov for det.
Jeg snakker ligeledes med mine venner om det, og der bliver altså ikke sparet på detaljerne. Det kan være alt lige fra detaljer om en konkret oplevelse, fantasier, penisstørrelser, præferencer, praktiske tips - you name it. Kunne jeg ikke dele sådan noget med mine venner, ville jeg føle, at vi ikke var tætte nok på hinanden. Det er en form for bonding for mig.

Jeg (og han) føler ikke, at sex er noget vildt privat, men nærmere et rigtig godt samtaleemne. Samtidig hjælper det os faktisk med at videreudvikle vores seksualitet, når vi deler med andre og får nye input.
Der er dog nogle få aspekter af vores liv, vi har aftalt, at vi ikke deler med vores store fælles vennegruppe (på nær få udvalgte), men det er, fordi det ville chokere nogle af dem for meget.
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. sep 2018, 06:59

Jeg synes iøvrigt også at det er grænseoverskridende at høre om andres sexliv og er virkelig helst fri for det.

Folks parforholdsproblemer kan jeg godt tale om hvis de har lyst, jeg deler bare ikke selv.
3
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf thomassneum » 11. sep 2018, 08:11

Er det noget man taler om i mandegruppen?

Jeg erindrer ikke at have haft en sådan, tal om din kæreste-snak.
Jeg har måske talt med min bedste kammerat om forskellige ting - og måske også nogle personlige oplysninger, som jeg ikke deler med alle. Vi skal da vel for helvede kunne tale med nogen om det her?

Jeg har ikke haft intentioner om at udstille, håne, eller.. tale hende op. Det har nok mere bare være løsere snak, og lidt generelle termer om småting med sin best buddy. Jeg ved ikke om det er total no-go, men jeg har egentligt bare gået og forventet at kæresten min, også tale med sine(e) bedste girlies - jeg har hørt at det sker. :genert: - og det er ikke noget som generer mig. Det er ikke engang faldet mig ind at tale om grænserne med hende - jeg har en klar overbevisning om at vi vil hinanden det bedste, og ikke "går bag ryggen" på hinanden.

Men altså... ye.. I have.. og selvom det lyder krænkende, når man siger det på den måde... så er det bestemt ikke min oplevelse.
Senest rettet af thomassneum 11. sep 2018, 10:21, rettet i alt 1 gang.
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Ado » 11. sep 2018, 10:13

Det tvivler jeg ret meget på. Han er ikke typen, der udleverer private ting.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Misantropen » 11. sep 2018, 11:40

Sangius skrev:Jeg ville slet ikke kunne leve med, ikke at dele noget med veninder overhovedet. Jeg fortæller jo ikke i detaljer hvad han kan lide osv., men vi snakker bare løst og fast om seksualitet en gang i mellem.
F.eks. oplevelsen af at have et sexliv samtidig med graviditet, børn og efter fødsler. Og her forleden snakkede en veninde og jeg om sex på bryllupsnatten, og vores oplevelser der, i forhold til at man er fuld, træt og smadret.
Selvfølgelig handler det indirekte også om min mand, men udgangspunktet i samtalen er mig selv. Ville have det svært ved slet ikke at måtte dele noget som helst med en veninde :gruble:

Der er virkelig også mange måder at snakke om det på. At man snakker med sine venner om det er jo slet ikke lig med at man ikke også gør det på en ordentlig måde, der er respektfuld overfor ens partner uden at h*n bliver udleveret eller udstillet.
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf vibbsen » 11. sep 2018, 21:41

Det ved jeg ikke. Og jeg er faktisk også ret ligeglad.

Jeg diskuterer IKKE mit nuværende sexliv med nogen. Ikke engang min nærmeste veninde. Men sådan er jeg. Det har jeg aldrig gjort. Heller ikke med tidligere kærester.
Hvad hr.vibbsen vælger må være hans sag. Der sker ikke noget i vores sexliv som jeg ikke kan stå inde for. Og hvis han føler behov for at diskuterer det med andre. Så gerne for mig. Så længe jeg bare slipper for at høre om deres erfaringsudveksling.....Hans venners sexliv har jeg IKKE behov for at høre om. Jeg kender deres koner. Og har kendt dem i mange år. Og har egentlig ikke lyst til at lære den side af dem at kende...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Fortæller din kæreste / mand hans venner om jeres sexliv?

Indlægaf Q-beben » 13. sep 2018, 14:56

Det ved jeg ikke, om han gør. Men det er ok med mig, hvis han gør det. Jeg taler også med mine veninder om det - ikke i detaljer, men hvis vi f.eks. har prøvet noget anderledes eller nyt...
1

Tilbage til "Forhold og sex"