Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Tilly » 26. aug 2018, 10:32

Jedi skrev:
Tilly skrev:Hvad er jeres bedste råd til at mindske fedtet hud? Jeg synes at jeg døjer ekstremt meget med fedtet hud for tiden. Gerne både tip til cremer mm og makeup der kan skjule det lidt.


Hvis du bruger solcreme, kan en med matterende effekt være god. Roche-Posay har f.eks. en.

Jeg har prøvet flere forskellige solcremer med matterede effekt (inklusiv den fra LRP), men det holder ikke en hel dag for mig :( Og så vil jeg nok egentlig også gerne nøjes med en dagcreme med spf når det ikke er sol og sommer.

Men tak for bud :)
1
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf bette » 26. aug 2018, 12:25

Jeg skal på ferie i Frankrig om lidt. Hvad kan jeg få fat i af gode sager der om I kan anbefale? :)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 29. aug 2018, 19:38

bette skrev:Jeg skal på ferie i Frankrig om lidt. Hvad kan jeg få fat i af gode sager der om I kan anbefale? :)


Generelt er deres små apoteker et godt sted at handle ind. Lidt inspiration: https://www.youtube.com/results?search_ ... +pharmacy+
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 29. aug 2018, 19:42

Tilly skrev:Hvad er jeres bedste råd til at mindske fedtet hud? Jeg synes at jeg døjer ekstremt meget med fedtet hud for tiden. Gerne både tip til cremer mm og makeup der kan skjule det lidt.


Jeg har tendens til at få fedtet/olieret hud ca. en times efter, at jeg har lagt make up, så jeg skal gå og duppe det af eller hele tiden følge op med en pudder for at mattere.

For mig har løsningen været at bruge Porefessional primer fra Benefit og Oil Control Setting spray fra Urban Decay (den hedder vist De-slick spray nu), før jeg lægger min make up, og så slutte looket til sidst med setting spray igen. Jeg sværger til de 2 produkter :)
2
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Xnaiv » 4. sep 2018, 06:30

Har i nogle gode bud på produkter til en simpel hudrutine? Jeg bruger idag the Ordinary både morgen og aften med en del serums, men da jeg bliver mor lige om lidt vil jeg gerne skifte over til noget mere simpelt, da jeg ved tid og overskuddet nok ikke forbliver det samme.

Jeg har egentlig rimelig almindelig hud med enkelte hormonelle udbrud. Jeg har dog en del ar og ujævn hudtone som jeg gerne vil gøre noget ved - og her hjælper the ordinarys produkter meget.

Min hud er slet ikke sart og er vant til bl.a. syre.

Gode bud på en rigtig god creme der kan lidt det hele? Prisen er reelt underordnet - bare det virker ;)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 4. sep 2018, 16:21

Xnaiv skrev:Har i nogle gode bud på produkter til en simpel hudrutine? Jeg bruger idag the Ordinary både morgen og aften med en del serums, men da jeg bliver mor lige om lidt vil jeg gerne skifte over til noget mere simpelt, da jeg ved tid og overskuddet nok ikke forbliver det samme.

Jeg har egentlig rimelig almindelig hud med enkelte hormonelle udbrud. Jeg har dog en del ar og ujævn hudtone som jeg gerne vil gøre noget ved - og her hjælper the ordinarys produkter meget.

Min hud er slet ikke sart og er vant til bl.a. syre.

Gode bud på en rigtig god creme der kan lidt det hele? Prisen er reelt underordnet - bare det virker ;)

Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Xnaiv » 5. sep 2018, 00:03

Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.


Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 5. sep 2018, 05:51

Xnaiv skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.


Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?

Det anbefales vist, at bruge den som natcreme, men jeg tror ikke, at der er nogle problemer i, også at bruge den som dagcreme. Måske bare i et tyndt lag, da den godt kan være lidt tid om at trænge ind.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf girl_beat » 5. sep 2018, 07:25

Xnaiv skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.


Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?

Jeg vil også anbefale denne :gogo:

Bruger den som natcreme hver anden nat, da den godt kan være lidt for aktiv/krads at bruge dagligt. Her i løbet af sommeren har jeg holdt pause, da indholdet af A-vitamin kan gøre huden sartere over for sol, men efterår og vinter kommer den i brug igen :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf JoyNips » 5. sep 2018, 07:25

Xnaiv skrev:
Knirkemis skrev:Jeg synes, at Beaute Pacifique super booster er en god basis creme. Den kan lidt af det hele, og er nok det produkt, jeg har været mest tilfreds i flere år. For mit vedkommende giver den god fugt, har gjort huden omkring øjnene mindre tynd, virker regulerende i forhold til fedtet t-zone, kan nogle gang forhindre begyndende urenheder i at bryde ud og er drøj i brug. Jeg overvejer faktisk at smide penge efter den endnu mere effektive klinik-udgave.


Det lyder faktisk lige som noget jeg kan bruge :gogo:

Men når jeg læser om den er det som om den skal suppleres op med en dagcreme? Eller misforstår jeg det?


hvis det er super 3 boosteren så skal man lige være obs på A-vitamin. I hvert fald hvis man ønsker at amme. A-vitamin er fedtopløseligt og udskilles i modermælken.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 7. sep 2018, 05:45

Jeg søger en god bodyshampoo og -lotion til tør hud. Helst parfumefri og uden at koste en formue, nogle anbefalinger?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 9. sep 2018, 13:25

Øv, altså. Jeg har købt en ny concealer fra Max Factor - Radiant Lift, og den er virkelig en katastrofe. Der er synligt glimmer i :shock: :shock:
Jeg swatchede den ellers i butikken og undersøgte den nøje, for i deres nye foundation man man nemlig tydeligt se, at der er glimmer i. Jeg kunne dog ikke umiddelbart se noget. I går efter at have haft den på under øjnene en halv dag kigger jeg mig selv i spejlet og opdager, at jeg glitrer som en diskokugle :nej:
Det eneste sted i mit ansigt jeg vil have synligt glimmer er på mine øjenlåg..
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 11. sep 2018, 10:48

Er der mon nogen dulle-eksperter herinde, der kan anbefale mig en mineral-blush?
Jeg har forelsket mig i Burts Bee's, men den kan desværre ikke fås i Europa :whine:
Den skal være mat, og jeg kan ikke finde hoved og hale i, hvad man kan få herhjemme.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf JoyNips » 15. sep 2018, 10:29

Er der nogen, der laver deres egen sugaring og har en foolproof opskrift?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Jedi » 24. sep 2018, 17:50

Købte Maybelline Super Stay Matte Ink læbestift med en applikator. Jesus på en traktor den er ringe! Jeg havde forestillet mig noget mat velour look, og fik istedet udtørret flodleje. Tilbage til det dyre shit.
0

Tilbage til "Skønhed"