Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4640

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 11. sep 2018, 09:21

Jeg tænker også det er helt normalt at være nervøs :kram: Hvornår skal du opereres?

Jeg tænker Sigges råd lyder rigtig godt, sørg for at få stillet alle de spørgsmål du har forud for operationen :)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 761
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9145

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. sep 2018, 09:33

bliver fanme så glad, når jeg læser om den form for omsorg fra vores offentlige system, som jo ellers nok mest er kendt for at svinge pisken, stille urimelige krav og forventninger, og få folk til at føle sig besværlige og forkerte!

Skønt det var sådan et menneske du fik lov til at møde, midt i alt det her, det tror jeg faktisk du trængte til.
Lidt re-etableret tillid til omverden, at blive set, mødt, hørt!!!

Kan godt forstå du begynder at blive nervøs... det er vel trods alt fåtallet der er uåvirkede af den slags.
9
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Allmost_Famous
Kort karma: 404
Likede indlæg: 8190

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 11:32

Det er d. 28. september, jeg skal opereres.

Jeg kan huske at narkoselægen spurgte om jeg havde tendens til at få sure opstød, og der fortalte jeg, at jeg har haft det her på det seneste, og at min egen læge tænker, at det er en bivirkning af alt det jern, jeg får. Og så i går aftes fik jeg et virkelig surt opstød. I ved godt, sådan et, hvor man ligefrem skal synke for at få det væk :tie: Derfor tænker jeg om jeg så risikerer at sådan et surt opstød vil have betydning i forhold til den slange, jeg skal have ned i halsen. Altså, jeg skulle jo helst ikke kløjes i det.

Min læge har ventetid (medmindre jeg vil ind til skodlægen, hvilket jeg selvfølgelig ikke vil), så sygeplejersken ville lige snakke med lægen om hvornår, jeg kunne blive klemt ind, og så ringe tilbage. Det har jeg godt nok aldrig prøvet før. Jeg føler mig en smule til besvær ved at insistere på at komme ind til hende, men omvendt, så vil jeg ikke ind til ham. Overhovedet.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8803

Indlægaf sigge » 11. sep 2018, 11:41

Allmost_Famous skrev:Det er d. 28. september, jeg skal opereres.

Jeg kan huske at narkoselægen spurgte om jeg havde tendens til at få sure opstød, og der fortalte jeg, at jeg har haft det her på det seneste, og at min egen læge tænker, at det er en bivirkning af alt det jern, jeg får. Og så i går aftes fik jeg et virkelig surt opstød. I ved godt, sådan et, hvor man ligefrem skal synke for at få det væk :tie: Derfor tænker jeg om jeg så risikerer at sådan et surt opstød vil have betydning i forhold til den slange, jeg skal have ned i halsen. Altså, jeg skulle jo helst ikke kløjes i det.

Min læge har ventetid (medmindre jeg vil ind til skodlægen, hvilket jeg selvfølgelig ikke vil), så sygeplejersken ville lige snakke med lægen om hvornår, jeg kunne blive klemt ind, og så ringe tilbage. Det har jeg godt nok aldrig prøvet før. Jeg føler mig en smule til besvær ved at insistere på at komme ind til hende, men omvendt, så vil jeg ikke ind til ham. Overhovedet.

Uden at kende til det, gætter jeg på, at de spørger, fordi de så kan tage nogle forholdsregler ift. din tendens til sure opstød ifm. operationen, hvad end det så er medicinsk, ved bedre overvågning eller andet.

Du er altså overhovedet ikke til besvær, fordi du gerne vil have en bestemt læge i dit lægehus. Det er helt almindeligt at have en foretrukken læge, og du har da om nogen grund til at have det. Og hvis du endelig var besværlig (hvilket jeg ikke mener, du er), så har du da i hvert fald al mulig ret til at være det, din historie taget i betragtning.
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 13:45

Lægen har ringet tilbage nu. I morgen skal jeg have målt blodprocent (bare ved en sygeplejerske), og på mandag skal jeg have lavet den der lægeerklæring til kommunen.

Jeg har gået en lille tur i dag, helt uden at blive forpustet eller meget træt. Det er første gang i lang tid, og det er kommet ret pludseligt. Jeg er Så spændt på at få tjekket mit blod i morgen. Jeg er overbevist om, at den ser markant bedre ud end de sidste gange :banan:
16

fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10050

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2018, 15:06

Årh jeg tror jeg ville have den vildeste lyst til at få en tid ved ham skodlægen bare for at rive ham i næsen, at det ikke var dig der var hysterisk og at du nu rent faktisk skal opereres.

Men jeg ville sandsynligvis ikke orke at gøre det når det kom til stykket.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 18:06

fisken80 skrev:Årh jeg tror jeg ville have den vildeste lyst til at få en tid ved ham skodlægen bare for at rive ham i næsen, at det ikke var dig der var hysterisk og at du nu rent faktisk skal opereres.

Men jeg ville sandsynligvis ikke orke at gøre det når det kom til stykket.

Jeg har også lyst til at markere på en eller anden måde. Det er bare grænseoverskridende og uoverskueligt.
0

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1989
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20477

Indlægaf Daine » 11. sep 2018, 18:22

Hvor lang tid er det du har været sygemeldt? Og hvor længe skal du fortsat være det? For jeg kom til at tænke om, om du kan ramle ind i 120 dages sygereglen? Jeg er usikker på, om den skal være skrevet ind i din kontrakt for at gælde (det var den hos mig), men det kan være en ide lige at vende det med din fagforening om det kan blive et issue for dig. Det ville være synd oveni alt det du har været igennem, men nogle firmaer kigger meget på sådan noget.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Allmost_Famous

Indlægaf Allmost_Famous » 11. sep 2018, 18:49

Daine skrev:Hvor lang tid er det du har været sygemeldt? Og hvor længe skal du fortsat være det? For jeg kom til at tænke om, om du kan ramle ind i 120 dages sygereglen? Jeg er usikker på, om den skal være skrevet ind i din kontrakt for at gælde (det var den hos mig), men det kan være en ide lige at vende det med din fagforening om det kan blive et issue for dig. Det ville være synd oveni alt det du har været igennem, men nogle firmaer kigger meget på sådan noget.

Siden d. 2. juli, mener jeg. Sagsbehandleren sagde til mig, at jeg har sygedagpenge til januar, hvis det skulle blive aktuelt. Jeg er offentligt ansat, vedikke om det har betydning?
0

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1989
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20477

Indlægaf Daine » 11. sep 2018, 18:56

Allmost_Famous skrev:
Daine skrev:Hvor lang tid er det du har været sygemeldt? Og hvor længe skal du fortsat være det? For jeg kom til at tænke om, om du kan ramle ind i 120 dages sygereglen? Jeg er usikker på, om den skal være skrevet ind i din kontrakt for at gælde (det var den hos mig), men det kan være en ide lige at vende det med din fagforening om det kan blive et issue for dig. Det ville være synd oveni alt det du har været igennem, men nogle firmaer kigger meget på sådan noget.

Siden d. 2. juli, mener jeg. Sagsbehandleren sagde til mig, at jeg har sygedagpenge til januar, hvis det skulle blive aktuelt. Jeg er offentligt ansat, vedikke om det har betydning?

Det ved jeg heller ikke, jeg har en ide om at det offentlige ikke smider medarbejdere ud efter 120 dages sygdom. Det er vist kun i det private jeg har hørt om det. Men hvis du på et tidspunkt skal snakke med fagforening eller TR, kunne du lige prøve at høre dem ad - SKULLE det være noget det offenlige også gør i, kan der laves aftaler/planer så du ikke behøver at tænke på det.

Men som sagt, jeg har ikke forstand på det offenlige :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9615

Indlægaf Delfin » 11. sep 2018, 19:17

Daine skrev:
Allmost_Famous skrev:

Det ved jeg heller ikke, jeg har en ide om at det offentlige ikke smider medarbejdere ud efter 120 dages sygdom. Det er vist kun i det private jeg har hørt om det. Men hvis du på et tidspunkt skal snakke med fagforening eller TR, kunne du lige prøve at høre dem ad - SKULLE det være noget det offenlige også gør i, kan der laves aftaler/planer så du ikke behøver at tænke på det.

120 dages reglen gælder ikke for offentligt ansatte i den forstand at arbejdsgiver har ret til opsigelse med en måneds varsel. H*n kan kun fyre med varsel i forhold til anciennitet i flg din overenskomst. Arbejdsgiver kan godt vælge at bruge de 120 dage som tommelfingerregel, men h*n kan også vælge kortere eller længere snor.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 855
Likede indlæg: 5911

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2018, 20:55

Mht opstød så kan man inden en operation tage medicin forebyggende. Det anbefales for at man ikke får opstød under operationen.

Jeg ville vende det med din læge, mig bekendt er det vigtigt at få medicin mod det. Jeg skal selv i fuld narkose næste uge og da jeg døjer med mavesyre skal jeg have medicin før operationen.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3537

Indlægaf BlueBunny » 12. sep 2018, 05:36

Delfin skrev:
Daine skrev:
Allmost_Famous skrev:

120 dages reglen gælder ikke for offentligt ansatte i den forstand at arbejdsgiver har ret til opsigelse med en måneds varsel. H*n kan kun fyre med varsel i forhold til anciennitet i flg din overenskomst. Arbejdsgiver kan godt vælge at bruge de 120 dage som tommelfingerregel, men h*n kan også vælge kortere eller længere snor.

Der skal vel forelægge en begrundelse når en medarbejder opsiges. Og der kan 120 dages reglen vel komme i spil? For at 120dages reglen gælder, så skal en medarbejder opsiges ret præcist mellem den 120-129 sygedag. Optælling af sygedage går et år tilbage og skal ikke være sammenhængende
0
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 178
Likede indlæg: 3537

Indlægaf BlueBunny » 12. sep 2018, 05:38

Delfin skrev:
Daine skrev:
Allmost_Famous skrev:

Der skal vel forelægge en begrundelse når en medarbejder opsiges. Og der kan 120 dages reglen vel komme i spil? For at 120dages reglen gælder, så skal en medarbejder opsiges ret præcist mellem den 120-129 sygedag. Optælling af sygedage går et år tilbage og skal ikke være sammenhængende
0
fisken80
Kort karma: 286
Likede indlæg: 10050

Indlægaf fisken80 » 12. sep 2018, 05:49

120-dages reglen gælder ikke i det offentlige og i det private gælden den kun, hvis det er angivet i ens kontrakt.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Tilbage til "Helbred"