Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 17:57

Allmost_Famous skrev:Racletten var et stort hit, og det kommer til at blive den, der leverer hovedretten til nytår :banan: Sønnike var helt vild med den, og vi sad og hyggesludrede og spiste stille og roligt i halvanden time. Tak for tippet, 2SHY :gogo:

Årh det lyder godt :lun: Så den er simpelthen allerede indviet og klar til på torsdag :klap:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 27. dec 2015, 18:09

Allmost_Famous skrev:
2SHY skrev:Årh det lyder godt :lun: Så den er simpelthen allerede indviet og klar til på torsdag :klap:

Jeps. Og vi har snakket om at bruge den til brunch på et tidspunkt. Den ville sikkert være god til det.

Uh ja det tror jeg faktisk også den ville være :gogo: Der er lige til noget bacon, æg, pølser og hvad man ellers synes hører til. God ide :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 27. dec 2015, 19:56

Allmost_Famous skrev:Racletten var et stort hit, og det kommer til at blive den, der leverer hovedretten til nytår :banan: Sønnike var helt vild med den, og vi sad og hyggesludrede og spiste stille og roligt i halvanden time. Tak for tippet, 2SHY :gogo:


En raclette er også genial til brunch. Bare ide til anvendelse af sådan en fætter.
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Pjeps » 27. dec 2015, 19:56

Allmost_Famous skrev:
2SHY skrev:Årh det lyder godt :lun: Så den er simpelthen allerede indviet og klar til på torsdag :klap:

Jeps. Og vi har snakket om at bruge den til brunch på et tidspunkt. Den ville sikkert være god til det.


Haha jeg var for langsom :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 11:29

Nå men hvis jeg ikke kommer i tanke om mere, så er jeg færdig med at købe ind til nytår :) Jeg overvejer dog stadig om jeg burde have købt flere lime. Men det synes jeg altid jeg gør og jeg ender med slet ikke at bruge dem alle sammen. Så mange mojitos drikker jeg alligevel ikke selvom de er lækre :)

Selv citron sorbeten er i hus! Den har der været run på i dag kunne jeg se for der var ikke mange tilbage af dem
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 12:18

Jeg tror jeg er så overmæt i søde sager at jeg måske ender med slet ikke at åbne for mit slik :genert: Så er det jo godt jeg har et mindre lager af det :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 12:40

Ah så skidt da :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:03

Hvor er I langt! :lol:

Jeg har fået min pc i gang igen, heldigvis (den gik pludselig død i fredags, så jeg frygtede mindst en uge uden pc...).
I lørdags fik vi hovedretten foræret - en dyrekrone. Så nu, hvor vi lige har smidt julegæsterne på porten og jeg restituerer i dag, er jeg så småt begyndt at tænke i madbaner (og så på en fastedag :lol: )

Der bliver nok ingen forret i år. I stedet tager vi en form for "små forretssnacks" i form af blinis med laks, creme fraiche og kaviar, pigs in blankets, cherrytomater med små mozzarellakugler og basilikumblade, agurk/gulerødder med dip og nok en kødting mere med sparkling vin til dronningen.
Hovedretten bliver så dyrekrone. Tilbehøret er stadig på tegnebrættet, men waldorffsalaten skal være der - og huskes i år!!
Desserten bliver som altid cheesecake. Min mand er en sand mester i disciplinen!

Chips, grissini, saltstænger og grønt med spandevis af dip (mine børn er grådige på det punkt! :lol: ) og godt med cava, børnechampagne og left-over-rød-/hvidvin fra julen.
Kransekagestykker med cocktailbær til midnat - med cava, selvfølgelig! :-D

Min mand plejer at tage til fest efter maden og lade ungerne og mig feste herhjemme, men i år er han ikke så opsat på at tage af sted - måske til en sodavand hos en kammi i nærheden på et tidspunkt, men jeg har sagt, jeg er mest på pc'en - det er jo efterhånden ikke nytår, hvis ikke man er herinde :-D :kys:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 13:09

Guilded_Lily skrev:Hvor er I langt! :lol:

Jeg har fået min pc i gang igen, heldigvis (den gik pludselig død i fredags, så jeg frygtede mindst en uge uden pc...).
I lørdags fik vi hovedretten foræret - en dyrekrone. Så nu, hvor vi lige har smidt julegæsterne på porten og jeg restituerer i dag, er jeg så småt begyndt at tænke i madbaner (og så på en fastedag :lol: )

Der bliver nok ingen forret i år. I stedet tager vi en form for "små forretssnacks" i form af blinis med laks, creme fraiche og kaviar, pigs in blankets, cherrytomater med små mozzarellakugler og basilikumblade, agurk/gulerødder med dip og nok en kødting mere med sparkling vin til dronningen.
Hovedretten bliver så dyrekrone. Tilbehøret er stadig på tegnebrættet, men waldorffsalaten skal være der - og huskes i år!!
Desserten bliver som altid cheesecake. Min mand er en sand mester i disciplinen!

Chips, grissini, saltstænger og grønt med spandevis af dip (mine børn er grådige på det punkt! :lol: ) og godt med cava, børnechampagne og left-over-rød-/hvidvin fra julen.
Kransekagestykker med cocktailbær til midnat - med cava, selvfølgelig! :-D

Min mand plejer at tage til fest efter maden og lade ungerne og mig feste herhjemme, men i år er han ikke så opsat på at tage af sted - måske til en sodavand hos en kammi i nærheden på et tidspunkt, men jeg har sagt, jeg er mest på pc'en - det er jo efterhånden ikke nytår, hvis ikke man er herinde :-D :kys:


Årh! :lun:

Godt at der er kommet liv i den bærbare! :banan:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:16

2SHY skrev:
Guilded_Lily skrev: det er jo efterhånden ikke nytår, hvis ikke man er herinde :-D :kys:


Årh! :lun:

Godt at der er kommet liv i den bærbare! :banan:


Jamen - sådan har jeg det virkelig! Det er klart den bedste fest. Ingen, der brækker sig i potteplanterne og hejser juletræet op i flagstangen. Ingen, der knævrer gennem 90-års fødselsdagen og vælter rundt med tændte raketter i hånden. Ej. jeg elsker det - og dig, for at have startet denne fantastiske tradition, 2SHY! :kys:

Åh, gud - jeg kom lige i tanker om, jeg sgu da skal huske at købe slik til børnene, der kommer og forstyrrer os om eftermiddagen... :rulle:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 13:29

Guilded_Lily skrev:
2SHY skrev:
Guilded_Lily skrev: det er jo efterhånden ikke nytår, hvis ikke man er herinde :-D :kys:


Årh! :lun:

Godt at der er kommet liv i den bærbare! :banan:


Jamen - sådan har jeg det virkelig! Det er klart den bedste fest. Ingen, der brækker sig i potteplanterne og hejser juletræet op i flagstangen. Ingen, der knævrer gennem 90-års fødselsdagen og vælter rundt med tændte raketter i hånden. Ej. jeg elsker det - og dig, for at have startet denne fantastiske tradition, 2SHY! :kys:

Åh, gud - jeg kom lige i tanker om, jeg sgu da skal huske at købe slik til børnene, der kommer og forstyrrer os om eftermiddagen... :rulle:

Årh :trist: :lun: (jeg mangler en smiley der er berørt så den både smiler og har en tåre) Bah jeg er følelsesmæssigt off for tiden så der skal ikke så meget til at prikke til mig, men det her er trods alt på en god måde :kys:

Jeg har heller ikke lyst til at holde nytår på andre måder. Af og til har jeg stået i en situation hvor jeg har tænkt "jeg burde virkelig tilbyde at holde nytår med vedkommende" men når heldigvis at stoppe mig selv. Jeg ved bare jeg ville være SÅ træt af det fordi det her trods alt er den måde jeg har holdt nytår på de sidste 8 år eller hvad vi nu er oppe på (jeg tror faktisk 8 passer meget godt)

Det er så sært det der med at der kommer nogen og "rasler" slik til nytår. Det kan de godt glemme her
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:45

8 år - det passer vist meget godt. Jeg holdt min første alene-nytårsaften for 8 år siden med en 13 dage gammel dreng. Han er lige blevet 8. Tænk sig... :lun:

Og jeg kender godt følelsen af at være ekstra rørstrømsk på denne tid. Man har været så opspændt hele december, og nu er det værste overstået. Jeg elsker denne uge, hvor jeg begynder at finde ro og tid til eftertanke. Men tankerne kan også være af den triste slags. Fx. er det i dag 22 år siden, min far døde, og jeg har lidt svært ved at affinde mig med, at jeg ikke kan ringe og sige godt nytår til min mor, mens vi begge stod i hver vores by og kiggede på fyrværkeri, mens vi talte. Det var meget sært sidste år, hvor det var første gang...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:53

Allmost_Famous skrev:Tillykke med knægten, Lily :lun:


Mange tak! :kys:

Hvor gammel er det nu, din søn er?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 13:55

Allmost_Famous skrev:Hvem pokker rasler til nytår? :forvirret:


Det gør man i landdistrikterne i Sønderjylland. Så render ungerne rundt med knaldperler og heksehyl, banker på og siger godt nytår - og forventer så slik. Pisseirriterende tradition!

Jeg har dog ikke oplevet inde i byen, hvor jeg er vokset op, men stiftede bekendtskab med det, da min mor og ex-mand flyttede på landet, da jeg smuttede hjemmefra. Og sørme, om de ikke også gør det her, hvor vi bor nu :rulle:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 28. dec 2015, 14:03

For mig er det nok mere en let depression jeg bøvler med :( I år har været et hårdt år hvor jeg har søgt job som en sindssyg uden at få andet end afslag og bøvl ud af det. Pr kæmper jeg bl.a. med at få udbetalt løn fra en klinikejer som forsøger at luske sig ud af at betale. Not cool når man står med en lorteøkonomi og til marts ryger på kontanthjælp.

2015 var også året hvor jeg mistede min morfar. Ham savner jeg så det er helt ulideligt. Alle de ting han stod for af traditioner her omkring jul og nytår har jeg forsøgt at overtage men kransekagebagning har jeg dog meldt pas på. Måske næste år. Størstedelen af året er fået med at kæmpe med at tømme lejligheden, bøvle med den udlejningsejendom min mor har arvet af ham (og beboerne der bor der), bøvle med alt papirarbejdet og ny forsøger vi så at finde en ny lejer til hans lejlighed.

Jeg synes alt er gået i stå efter hans død. Personligt mistede jeg det flow jeg var i gang med mht træning og kost og er nu i hvert fald 15 kg tungere end i april hvis ikke mere. Bearbejdningsprocessen aner jeg ikke hvor langt jeg er nået i.

Men humøret er bestemt ikke det bedste og der mest aktive jeg som regel er, er når jeg dapper fra sengen og til badeværelset, til køkkenet og en sjælden gang ud efter er eller andet.

Jeg bliver nok ikke helt så ramt af eftertænksomheden som jeg gjorde for 10-15 år siden. Der var nytårsaften virkelig en aften jeg hadede for fuld hammer fordi jeg vidste det ville ende med at jeg sad og græd og følte mig ensom

Men årsdage er bare altid noget lort når det er den triste slags, så jeg forstår fuldt ud hvad du mener når du nævner din fars død :ae:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"