Debattens mødregruppe

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 14. sep 2018, 16:24

Vi bruger de her og er rigtig glade for dem. Har købt dem i 3 størrelser, hvis nu de skulle udgå :genert:
https://www.kids-world.dk/melton-hjemme ... 53397.html
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Vixen » 14. sep 2018, 16:44

Sangius skrev:
Aquadorable skrev:
Vixen skrev:Nora er syg :( Hun snotter, hoster og har feber on-off. Det er så synd for hende, og samtidig er det også bare så hårdt for alle. Shit, mand. Jeg havde hende i nat, og blev vækket på skift af hende og vores kælne kat, som er smaddersød, men som til sidst virkelig var liiige på grænsen til at blive udstoppet. Argh!

Nu har hun været skidt i en uge, det må virkelig gerne blive bedre snart...


Er det den famøse vuggestuepest?


Hvad er vuggestuepest? :gruble:

Thea har endnu aldrig rigtig været syg. Forkølet en gang eller to, og vist nok feber en enkelt nat. Men ellers intet.

Jeg frygter lidt at hun begynder på alt det der sygdom så snart lillebror er ude, og så slæber hun det hele hjem til ham :rulle:


Altså jeg gik bare ud fra, det er et term, man bruger om de mange børn, der bliver syge, når de starter i vuggestue...
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 14. sep 2018, 16:48

Vixen skrev:
Sangius skrev:
Aquadorable skrev:
Vixen skrev:Nora er syg :( Hun snotter, hoster og har feber on-off. Det er så synd for hende, og samtidig er det også bare så hårdt for alle. Shit, mand. Jeg havde hende i nat, og blev vækket på skift af hende og vores kælne kat, som er smaddersød, men som til sidst virkelig var liiige på grænsen til at blive udstoppet. Argh!

Nu har hun været skidt i en uge, det må virkelig gerne blive bedre snart...


Er det den famøse vuggestuepest?


Hvad er vuggestuepest? :gruble:

Thea har endnu aldrig rigtig været syg. Forkølet en gang eller to, og vist nok feber en enkelt nat. Men ellers intet.

Jeg frygter lidt at hun begynder på alt det der sygdom så snart lillebror er ude, og så slæber hun det hele hjem til ham :rulle:


Altså jeg gik bare ud fra, det er et term, man bruger om de mange børn, der bliver syge, når de starter i vuggestue...


Ah. Ja. Det er det nok... :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. sep 2018, 18:50

Jeg tror måske jeg har fået min søde baby tilbage - han har sovet lange lure både i går og i dag og er ikke voldsomt pylret mere. Tror det var noget tigersprings-agtigt, for nu smiler han bevidst (altså sådan stille og roligt, men man kan få et smil eller to ud af ham, når man har god kontakt) og han begynder også at pludre lidt mere - specielt til nogle af de ting i hans aktivitetsbøjle. Kæft, hvor er det sødt, når han har en fest over sådan et lille pels-egern :dåne:

I øvrigt er han 7 uger i dag og jeg har sådan ventet på de bevidste smil.

Er jeg den eneste, der kan savne min baby, når han tager de der lange lure? :genert: Det virker så fjollet! :lol:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 14. sep 2018, 19:04

Jeg har været på barsel alene i to dage, og jeg hader det allerede lidt. Det bliver nogle lange 7 måneder.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Æble » 15. sep 2018, 05:49

Neenah skrev:Jeg har været på barsel alene i to dage, og jeg hader det allerede lidt. Det bliver nogle lange 7 måneder.


Man vænner sig til det. Jeg synes også den første tid alene er værst fordi man savner sin mand og står med ansvaret selv og har ikke fået etableret sine barselsaktivitieter.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 15. sep 2018, 05:57

Neenah skrev:Jeg har været på barsel alene i to dage, og jeg hader det allerede lidt. Det bliver nogle lange 7 måneder.


Nu kommer jeg til at være lidt nedern, så undskyld :genert:
Men jeg hader stadig lidt at være på barsel.. er tit misundelig over, at min mand kan tage af sted på job.

Ikke dermed sagt, at jeg hader at være sammen med mit barn! Men barsel er bare ikke for mig. Ugens højdepunkt er helt klart mødregruppe, hvor jeg har fået et rigtig godt forhold til dem alle.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 15. sep 2018, 06:53

Barsel er sgu ikke for alle, og det er bare helt i orden!

Jeg var heller ukke udpreget fan.

Men hold da op, hvor må jeg indrømme at jeg ikke helt var forberedt på, hvor lidt tid jeg havde med min datter og mand når det virkelige liv begyndte igen. Så denne gang har jeg besluttet at jeg død og pine skai nyde denne barsel, også selvom jeg får endnu en sensitiv lille prut, så jeg hverken kan tage i mødregruppe, handle eller tage til svømning :rulle:

Så her er alle sejl sat ind på virkelig at fokusere på det positive, og med stor vilje se bort fra det negative :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. sep 2018, 06:58

Neenah skrev:Jeg har været på barsel alene i to dage, og jeg hader det allerede lidt. Det bliver nogle lange 7 måneder.


Jeg havde det altså også stramt med det i starten. Og jeg kan stadig have dage, hvor jeg har lyst til at gå hjemmefra. Men det er helt klart blevet bedre med tiden - ikke mindst i kraft af, at baby bliver større og er nemmere at have med rundt til ting.
1
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 15. sep 2018, 07:02

Zonta skrev:
Er jeg den eneste, der kan savne min baby, når han tager de der lange lure? :genert: Det virker så fjollet! :lol:


Jeg savner også min baby, når hun sover :genert:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf AgentPixie » 15. sep 2018, 07:47

Barsel var heller ikke lige min kop te. Nu er han snart 15 måneder, det er en sjov alder. Gad god have barsel med ham nu :lol:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. sep 2018, 06:11

Har i andre også en kæreste/ægtefælle fyldt med brok?
Min mand bliver ved med at beklage sig over, hvor træt han er og at han ikke er udhvilet. Han opfører sig som om det er verdens største ofring, når han en enkelt morgen tager Benjamin..

Jeg blev simpelthen så vred på ham i går, og jeg er bare ikke stolt af det. Men jeg fik simpelthen nok :genert: - altså, ikke kun af brokkeriet, der er også andre ting som fx overdreven brug af Playstation og manglende hjælp med de praktiske opgaver.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. sep 2018, 07:14

twinkle skrev:Har i andre også en kæreste/ægtefælle fyldt med brok?
Min mand bliver ved med at beklage sig over, hvor træt han er og at han ikke er udhvilet. Han opfører sig som om det er verdens største ofring, når han en enkelt morgen tager Benjamin..

Jeg blev simpelthen så vred på ham i går, og jeg er bare ikke stolt af det. Men jeg fik simpelthen nok :genert: - altså, ikke kun af brokkeriet, der er også andre ting som fx overdreven brug af Playstation og manglende hjælp med de praktiske opgaver.


Min mand er faktisk ret god til at tage hans del af læsset. Men han er også bevidst om, at jeg ikke har sovet en hel nat i 2 år - og at jeg selv nu med stor mave er oppe hver nat flere gange, fordi vores datter kun accepterer mig om natten. Så han må kompensere på andre områder - det er f.eks. altid ham der laver mad og vasker tøj. Forleden da jeg lagde tøj sammen måtte jeg erkende, at jeg ikke vidste hvor vi havde rent sengetøj henne :genert:

Jeg synes det lyder lidt ladt af din mand at pive over søvn, fordi han skal tidlig op. Så må han jo gå tidlig nok i seng? Du ska vel ikke tage alle morgener, bare så han kan gå i seng når han vil :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 16. sep 2018, 08:00

Sangius skrev:
twinkle skrev:Har i andre også en kæreste/ægtefælle fyldt med brok?
Min mand bliver ved med at beklage sig over, hvor træt han er og at han ikke er udhvilet. Han opfører sig som om det er verdens største ofring, når han en enkelt morgen tager Benjamin..

Jeg blev simpelthen så vred på ham i går, og jeg er bare ikke stolt af det. Men jeg fik simpelthen nok :genert: - altså, ikke kun af brokkeriet, der er også andre ting som fx overdreven brug af Playstation og manglende hjælp med de praktiske opgaver.


Min mand er faktisk ret god til at tage hans del af læsset. Men han er også bevidst om, at jeg ikke har sovet en hel nat i 2 år - og at jeg selv nu med stor mave er oppe hver nat flere gange, fordi vores datter kun accepterer mig om natten. Så han må kompensere på andre områder - det er f.eks. altid ham der laver mad og vasker tøj. Forleden da jeg lagde tøj sammen måtte jeg erkende, at jeg ikke vidste hvor vi havde rent sengetøj henne :genert:

Jeg synes det lyder lidt ladt af din mand at pive over søvn, fordi han skal tidlig op. Så må han jo gå tidlig nok i seng? Du ska vel ikke tage alle morgener, bare så han kan gå i seng når han vil :gruble:


Ja, her den anden aften bad jeg ham tage morgenen. Stadig gik han i seng kl 1, og Benjamin stod op 5.30 - det er bare for dumt, altså :rulle:
Jeg nyder egentlig de fleste tidlige morgener med Benjamin, vi har vores egen rutiner og leger, hygger og ser tv. Så går jeg jo bare ind og sover (hvis jeg kan) når han enten sover første lur eller middagslur. Men det ændrer jo ikke på, at jeg en enkelt gang imellem også kan have lyst til, at sove til 9-10 stykker.

Men føler også bare generelt, at jeg er meget selv med Benjamin. Det vil selvfølgelig være sådan når det er mig der har barsel, men når min mand så er hjemme forventer jeg også, at han er på (inden for rimelighedens grænser). Så er det simpelthen for nemt, at han bare går ind på kontoret og spiller PlayStation/computer - det må han sgu gøre når Benjamin sover, så vi også kan være sammen alle tre som familie.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 16. sep 2018, 08:20

twinkle skrev:
Sangius skrev:
twinkle skrev:Har i andre også en kæreste/ægtefælle fyldt med brok?
Min mand bliver ved med at beklage sig over, hvor træt han er og at han ikke er udhvilet. Han opfører sig som om det er verdens største ofring, når han en enkelt morgen tager Benjamin..

Jeg blev simpelthen så vred på ham i går, og jeg er bare ikke stolt af det. Men jeg fik simpelthen nok :genert: - altså, ikke kun af brokkeriet, der er også andre ting som fx overdreven brug af Playstation og manglende hjælp med de praktiske opgaver.


Min mand er faktisk ret god til at tage hans del af læsset. Men han er også bevidst om, at jeg ikke har sovet en hel nat i 2 år - og at jeg selv nu med stor mave er oppe hver nat flere gange, fordi vores datter kun accepterer mig om natten. Så han må kompensere på andre områder - det er f.eks. altid ham der laver mad og vasker tøj. Forleden da jeg lagde tøj sammen måtte jeg erkende, at jeg ikke vidste hvor vi havde rent sengetøj henne :genert:

Jeg synes det lyder lidt ladt af din mand at pive over søvn, fordi han skal tidlig op. Så må han jo gå tidlig nok i seng? Du ska vel ikke tage alle morgener, bare så han kan gå i seng når han vil :gruble:


Ja, her den anden aften bad jeg ham tage morgenen. Stadig gik han i seng kl 1, og Benjamin stod op 5.30 - det er bare for dumt, altså :rulle:
Jeg nyder egentlig de fleste tidlige morgener med Benjamin, vi har vores egen rutiner og leger, hygger og ser tv. Så går jeg jo bare ind og sover (hvis jeg kan) når han enten sover første lur eller middagslur. Men det ændrer jo ikke på, at jeg en enkelt gang imellem også kan have lyst til, at sove til 9-10 stykker.

Men føler også bare generelt, at jeg er meget selv med Benjamin. Det vil selvfølgelig være sådan når det er mig der har barsel, men når min mand så er hjemme forventer jeg også, at han er på (inden for rimelighedens grænser). Så er det simpelthen for nemt, at han bare går ind på kontoret og spiller PlayStation/computer - det må han sgu gøre når Benjamin sover, så vi også kan være sammen alle tre som familie.


Det forstår jeg godt. Det er jo altså ogaå hårdt i længden at være på barsel - du skal også have lidt fri i ny og næ, og så er det jo rart når I alle har tid sammen.

Måske I skulle sætte jer og få forventningsafstemt det hele, hvor meget tid til sig selv han hat om ugen, hvor meget du har, hvem der kan sove her og der - så I måske kan lave en nogenlunde lige fordeling? :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"