December-tråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 26. dec 2015, 18:38

Jeg har haft en rigtig dejlig jul og sidder nu i toget på vej tilbage til odense :)
Vores juleaften var rigtig hyggelig - vi var bare min mor, min søster og jeg. Maden stod min søster og jeg for, og af en første gang synes jeg faktisk vi slap virkelig godt fra det. I går besøgte vi min farmor og min oldemor, og om aftenen fik vi besøg af min søsters kæreste, der blev til i dag hvor vi var til julefrokost med min mors familie. Det har været dejligt, men jeg er også træt nu. Jeg glæder mig til lige at være lidt alene :P
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. dec 2015, 19:16

Mit teen-humør fortsætter åbenbart i dag :rulle: Min søster og svoger skulle ind til min moster og bagefter til min bror i dag. Fint nok. Så aflyste mosteren, og søster og svoger annoncerede så, at de ville spise hos min bror og familie.

Jeg havde lige regnet med, vi skulle bruge deres sidste aften i DK på at tømme de sidste fire flasker rødvin, jeg ved, jeg ikke får drukket alligevel. Øv.

Jeg skal køre dem til Hamborg i morgen eftermiddag.

Men jeg skal så også indrømme, det har været dejligt med fred og ro i dag - selv børnene kan mærke forskellen. De har været SÅ trætte og dejligt medgørlige hele dagen. Min søn har endda nævnt, det har været rart med ren afslapning og ro...

Vi har spist rester (til min gru opdagede jeg, vi havde spist al gravyen i går, så det var lidt tørt), og nu sidder jeg og drikker rødvin og venter på Eastenders, mens sønnen stikker mig chokolade fra hans mandelgave... :genert:

Jeg har nydt at have engelsk besøg, men jeg er godt nok glad for, vi har en uges ferie endnu! :genert: :fløjt:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 09:39

Ballademager skrev:Tror ikke, at der er en rigtig god løsning på det der med børn og jul. Men stor respekt for, at I forsøger at lære børnene de vaner.

Er i hvert fald kommet frem til, at det er en del af gamet, når man holder jul med de yngste. Og så må jeg sætte mine egne behov for fredelig hygge til side. På papiret var det en super ide at give børnene gaver først, i praksis fungerede det bare ikke, fordi de ikke kunne underholde sig selv ret længe ad gangen.


Jeg tror også, man bare må acceptere, at de der gode, søde, tålmodige englebørn fra filmene er ren utopi! :lol:

De bliver heldigvis ældre!
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 09:45

Nå, jeg steg på vægten i morges for lige at se, hvor meget julen havde kostet. Først sagde den -200 g. Det kunne ligegodt ikke passe... Efter det store toiletbesøg prøvede jeg at gå på igen - +1,4 kg. Det lød mere reelt :lol:

Så jeg tager en fd i dag. Sidste år smed jeg 1,3 kg på én dag (væske), og det kunne tydeligt mærkes OG ses. Så jeg er spændt på effekten i år. Bare ½ kg vil være fint.

Så er jeg ellers nået til årets for mig bedste uge. Det er gået op for mig, hvor meget jeg egentlig nyder dagene mellem jul og nytår - man har overstået en af de mest stressede perioder på året og der er tid og ro til eftertanke. Både bagud- og fremadrettet.
Nytårsaften skal vi bare være os. Manden plejer at tage til fest, når vi har spist - jeg plejer at blive hjemme med børn, dyr og nytårstråden på debatten. I år har manden desværre tænkt sig at blive hjemme.

Menuen bliver noget med dyrekrone og cheesecake. Tilbehøret har vi ikke lige fundet endnu (vi fik dyrekronen gratis i lørdags).
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 12:53

Evaluering:

* styre madindtaget Sådan rimeligt. Jeg spiste ikke meget til morgen og frokost, men piggede out om aftenen...
* vand, vand, vand Noooo...glemte det rent faktisk. Og det kunne hurtigt ses og mærkes på hals og pludderkinderne
* ikke lade mig stresse Jeg stressede max :trist:
* måske komme ned at træne Ikke en fis blev det til!
* nyde julen - og ikke gå amok over gæster og socialt samvær hele ugen... :genert: Det svingede meget!

Alt i alt ikke en særlig fed uge. Men nu er vi ovre på den anden side, og nu letter det, kan det mærkes. Så målene for denne sidste etape i 2015:

* faste 1 gang
* træne 2-3 gange
* så småt vænne tilbage til en ordentlig livsstil
* nyde nytårsaften så godt som muligt
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 18:31

Ugens første gang træning done! :banan:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 18:47

Ballademager skrev:Jeg har været ude at løbe i dag. Fik kortvarigt farve i kinderne, men ligner nu igen udskidt æblegrød efter gårdsdagens migræneanfald... :rulle:


Dejligt, du kom ud. Men træls med "efterveerne" :ae: :ae: Var det en heldagsforestilling?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 20:40

Ballademager skrev:
Nej, kun fra 8 til 16 cirka. Men migræne er ret nyt for mig, og jeg troede seriøst, at der var et eller andet HELT galt. Det var der jo så heldigvis ikke.

Og tusind tak for omsorgen :kys:


Migræne er absolut ikke sjovt! Jeg har haft så kraftige anfald, jeg er blevet kørt til vagtlægen for at få et skud morfin og/eller Voltaren. Et par gange har min mand været bange for, jeg havde fået en hjerneblødning. De kan virkelig være angstfremkaldende, sådan nogle anfald!

Jeg håber ikke, det bliver et tilbagevendende problem for dig - det er virkelig et helvede! :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 20:41

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:Ugens første gang træning done! :banan:


Sejt, at du kom af sted, og så oven i købet på en mandag :banan:


:lol: Jeg træner tit om mandagen... (mente du fastedag? Jeg træner oftest bedst på fd)
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 28. dec 2015, 21:04

Jeg har migræne, så vender stærkt tilbage til tråden i morgen :syg:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 21:24

Sophaya skrev:Jeg har migræne, så vender stærkt tilbage til tråden i morgen :syg:


Æv! Sikke det florerer! Nu mangler jeg bare at få et anfald...

Rigtig god bedring! :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 08:48

Tak GL og Ballademager :kys:

I går lå jeg med hold i ryggen, og udsigterne er de samme i dag, så jeg er glad for at jeg ikke nåede at lave mål om en løbetur - det kan jeg simpelthen ikke :lol:

For mig er året også slut, og jeg håber vi ses igen i januar tråden - er der en, der har lyst til at stå for den? :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 10:33

Sophaya skrev:Tak GL og Ballademager :kys:

I går lå jeg med hold i ryggen, og udsigterne er de samme i dag, så jeg er glad for at jeg ikke nåede at lave mål om en løbetur - det kan jeg simpelthen ikke :lol:

For mig er året også slut, og jeg håber vi ses igen i januar tråden - er der en, der har lyst til at stå for den? :)


Jeg håber, du når at få det dumme hold væk til i morgen! Skal du til fest?

Jeg vil godt tage januartråden :)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. dec 2015, 10:38

Jeg er helt død i sværden. Det irriterer mig grænseløst, for jeg plejer at få masser af energi her i dagene op til nytår, fordi julen er overstået og der er nogle dage til at restituere. Jeg kommer stadig alt for sent i seng og ditto op - mit indre ur er helt vendt på hovedet. Det mærkes også på mit spisemønster, hvilket ikke er skidesmart, altså!

Manden tog juletræet ned i går (dvs. træet kom ud - nålene blev - jeg har aldrig oplevet en normannsgran fælde på den måde! Det må have manglet frost...), så i dag skal nisser og andet julepynt pakkes ned. Og der skal vaskes tøj. Og så håber jeg godt nok, jeg magter at tage ned og træne senere. Manden er kørt nogle ærinder, der blev købt ind til nytår i går, så det er kun kransekagestykker og madbrød, der skal ledes efter i morgen.

Jeg håber, I alle kommer godt, glædeligt og sikkert ind i 2016 :) Tusind tak for i år! Det har været fantastisk at følge jer - og jeg håber, vi fortsat kan motivere og støtte hinanden i 2016! :kys:
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2015, 10:39

Guilded_Lily skrev:
Jeg håber, du når at få det dumme hold væk til i morgen! Skal du til fest?

Jeg vil godt tage januartråden :)


Tak :kys: nej, jeg skal holde nytår med min far og hans familie, så det er stille og roligt. Men jeg skal lige på 4 timers togtur hjem til dem i morgen formiddag, så jeg ville gerne at det gik over i dag :D

Fedt at du gider!
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Sund og/eller slank"