Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Er du bare i humør til at småsludre om hvad som helst, så skal du kigge herind.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2018, 20:36

LaScrooge skrev:
Allmost_Famous skrev:
LaScrooge skrev:
Allmost_Famous skrev:Nogle snakkelystne folk i aften? :D


Mig! :-D jeg er på vej hjem fra Vesterbro, hvor jeg har været til fødselsdag hos en veninde. Hoster megameget og er træt.
Hvordan har du det?

Er du blevet fugl? :D

Jeg har det fint. Keder mig lidt. Jeg er lidt vel meget i socialt underskud for tiden :lol:


Jeg var for flad til at blive fugl :-D Har virkelig lavt energiniveau for tiden. Vil allerhelst bare ligge på sofaen. Måske er det efteråret? Hvordan har du det med temperaturskiftet? Det har ligesom umærkeligt sneget sig til bare at være gråt og koldt :-/
Hvad laver din søn i aften? Ses han meget med venner? (Og hvor gammel er det nu han er?)

Jeg har dårligt registreret det. Jeg sover stadig i så lidt tøj som muligt, og er af og til nødt til at have en blæser kørende for ikke at koge helt. Det skyldes muligvis, at jeg får hormoner for tiden, men jeg er ikke sikker.

Sønnike sover. Han ses med venner så meget som han kan, men han er så uheldig at have en sur mor, der først giver lov til den slags når lektier osv. er klaret. Så snakker de sammen når de gamer lidt inden sengetid når der er tid. Han bliver 12 om en måned, det store barn.

Det kan godt være efteråret, du kan mærke. Jeg kender flere, der rammes af træthed så snart, kalenderen siger september.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf LaScrooge » 14. sep 2018, 20:42

Allmost_Famous skrev:
LaScrooge skrev:
Allmost_Famous skrev:
LaScrooge skrev:
Allmost_Famous skrev:Nogle snakkelystne folk i aften? :D


Mig! :-D jeg er på vej hjem fra Vesterbro, hvor jeg har været til fødselsdag hos en veninde. Hoster megameget og er træt.
Hvordan har du det?

Er du blevet fugl? :D

Jeg har det fint. Keder mig lidt. Jeg er lidt vel meget i socialt underskud for tiden :lol:


Jeg var for flad til at blive fugl :-D Har virkelig lavt energiniveau for tiden. Vil allerhelst bare ligge på sofaen. Måske er det efteråret? Hvordan har du det med temperaturskiftet? Det har ligesom umærkeligt sneget sig til bare at være gråt og koldt :-/
Hvad laver din søn i aften? Ses han meget med venner? (Og hvor gammel er det nu han er?)

Jeg har dårligt registreret det. Jeg sover stadig i så lidt tøj som muligt, og er af og til nødt til at have en blæser kørende for ikke at koge helt. Det skyldes muligvis, at jeg får hormoner for tiden, men jeg er ikke sikker.

Sønnike sover. Han ses med venner så meget som han kan, men han er så uheldig at have en sur mor, der først giver lov til den slags når lektier osv. er klaret. Så snakker de sammen når de gamer lidt inden sengetid når der er tid. Han bliver 12 om en måned, det store barn.

Det kan godt være efteråret, du kan mærke. Jeg kender flere, der rammes af træthed så snart, kalenderen siger september.


Færre solskinstimer, kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen - det giver mening. Jeg kunne godt bruge en uges ferie eller to.

Det er så vildt, hvilke muligheder for fællesskab computere og internettet har givet. Og jeg tænker, at et gamerunivers på mange måder er et af de bedre for et ungt menneske at være i. Det er socialt, man opøver færdigheder, også ofte både sprog og matematik. Hvad tænker du om det, sammenlignet med andre typer fællesskaber? Er der noget du ville foretrække, at han lavede i stedet?
0
And we both know: I will be delicious
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Allmost_Famous » 14. sep 2018, 20:55

LaScrooge skrev:Færre solskinstimer, kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen - det giver mening. Jeg kunne godt bruge en uges ferie eller to.

Det er så vildt, hvilke muligheder for fællesskab computere og internettet har givet. Og jeg tænker, at et gamerunivers på mange måder er et af de bedre for et ungt menneske at være i. Det er socialt, man opøver færdigheder, også ofte både sprog og matematik. Hvad tænker du om det, sammenlignet med andre typer fællesskaber? Er der noget du ville foretrække, at han lavede i stedet?

Det er egentlig ret begrænset, hvor meget, han spiller. Men jeg gav ham en gamercomputer i sommerferien fordi den jo ikke helt blev som forventet, så det er stadig nyt for ham. Han er heldigvis fornuftig med det, og snakker udelukkende med folk ude fra virkeligheden når han spiller. Altså, de er nogle drenge som ringer eller skriver sammen og koordinerer hvornår, de så kan spille sammen. Computeren er nok tændt 2-3 gange om ugen, højst.
Han har fritidsaktiviteter, er med i skolepatruljen, og er generelt en god unge. Han er lige lovlig lektietræt efter min mening, men det er sgu også hårdt at være barn i folkeskolen efterhånden.

Hvordan er det nu med dig og børn?
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Mani » 15. sep 2018, 01:35

Allmost_Famous skrev:Det er egentlig ret begrænset, hvor meget, han spiller. Men jeg gav ham en gamercomputer i sommerferien fordi den jo ikke helt blev som forventet, så det er stadig nyt for ham. Han er heldigvis fornuftig med det, og snakker udelukkende med folk ude fra virkeligheden når han spiller. Altså, de er nogle drenge som ringer eller skriver sammen og koordinerer hvornår, de så kan spille sammen. Computeren er nok tændt 2-3 gange om ugen, højst.
Han har fritidsaktiviteter, er med i skolepatruljen, og er generelt en god unge. Han er lige lovlig lektietræt efter min mening, men det er sgu også hårdt at være barn i folkeskolen efterhånden.
Han lyder sgu som en god knægt.
Mine drenge - specielt den 13 årige - kæmper med generel teenage træthed. Han passer stadig sport & skole, men lektierne kunne godt få lidt mere opmærksomhed.
En lægeven sagde det er helt normalt fordi de bruger så pokkers meget krudt på at vokse (yngste rykker 1 cm pr mdr pt).

Har du lidt mere energi efterhånden?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Allmost_Famous » 15. sep 2018, 07:02

Mani skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er egentlig ret begrænset, hvor meget, han spiller. Men jeg gav ham en gamercomputer i sommerferien fordi den jo ikke helt blev som forventet, så det er stadig nyt for ham. Han er heldigvis fornuftig med det, og snakker udelukkende med folk ude fra virkeligheden når han spiller. Altså, de er nogle drenge som ringer eller skriver sammen og koordinerer hvornår, de så kan spille sammen. Computeren er nok tændt 2-3 gange om ugen, højst.
Han har fritidsaktiviteter, er med i skolepatruljen, og er generelt en god unge. Han er lige lovlig lektietræt efter min mening, men det er sgu også hårdt at være barn i folkeskolen efterhånden.
Han lyder sgu som en god knægt.
Mine drenge - specielt den 13 årige - kæmper med generel teenage træthed. Han passer stadig sport & skole, men lektierne kunne godt få lidt mere opmærksomhed.
En lægeven sagde det er helt normalt fordi de bruger så pokkers meget krudt på at vokse (yngste rykker 1 cm pr mdr pt).

Har du lidt mere energi efterhånden?

Ja, her i løbet af den sidste uges tid, har der været en mærkbar forbedring, så det er virkelig skønt!

Man kan godt forstå, der ikke er så meget overskud til lektier med de lange dage, de har. Generelt mener jeg ikke, at de får mere for end de kan nå i skoletiden, hvis de bruger tiden ordentligt, men det er jo svært at vurdere hjemmefra. Sønnikes klasse er temmelig hårdt ramt i forhold til vikarer. De har vikar hver dag, og flere af lærerne i de store fag, er sygemeldt eller har andre ting, der gør, at de ikke kan være der ret meget. Det er rigtig ærgerligt.

Hvor mange børn er det, du har? Og hvad går de til i fritiden?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Mani » 15. sep 2018, 13:35

Allmost_Famous skrev:Ja, her i løbet af den sidste uges tid, har der været en mærkbar forbedring, så det er virkelig skønt!

Man kan godt forstå, der ikke er så meget overskud til lektier med de lange dage, de har. Generelt mener jeg ikke, at de får mere for end de kan nå i skoletiden, hvis de bruger tiden ordentligt, men det er jo svært at vurdere hjemmefra. Sønnikes klasse er temmelig hårdt ramt i forhold til vikarer. De har vikar hver dag, og flere af lærerne i de store fag, er sygemeldt eller har andre ting, der gør, at de ikke kan være der ret meget. Det er rigtig ærgerligt.

Hvor mange børn er det, du har? Og hvad går de til i fritiden?

Åh, hvor er det godt at læse :) Det har godt nok trukket ud.

Vores yngste går i privatskole, da den folkeskoleklasse han skiftede til efter 6. simpelthen var for plaget af inklusions og vikarproblemer. Han mistrivedes i den grad i den uro der var. Det betyder han kun har skole til kl. 14.45, men så også har temmelig mange afleveringer, der skal laves efter skole.
Men han trives så meget bedre - både socialt og fagligt.

3 drenge - 2 på efterskole og ham herhjemme går til badminton. Derudover mødes han med en gruppe venner et par gange om ugen i skoven og træner sammen. Der er sat sådan en bane op. Ellers gamer han eller læser fantasy - pigerne er ikke nået ind i interessesfærer endnu :lol:
Hvad med din knægt - hvad klassetrin er det han er nået til?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 17:29

Jeg Rocker-keder mig! Blev syg i går på Rhodos og kunne ikke komme hjem :tie: håber jeg er frisk nok i morgen :gruble:
1
:ninja:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Tibbler » 17. sep 2018, 17:34

Pjeps skrev:Jeg Rocker-keder mig! Blev syg i går på Rhodos og kunne ikke komme hjem :tie: håber jeg er frisk nok i morgen :gruble:


God bedring. :kram:

Det må have været stressende at have det skidt, og ikke kunne komme hjem i sin seng

Jeg blev syg engang, en morgen vi skulle rejse hjem fra Israel. Rask nok til at rejse, men en slem slem kvalme som fulgte mig på turen med fly fra Eilat til Tel Aviv. Fly fra Tel Aviv til København,, og så en togtur fra København til Århus......Det var en meeeeeeget lang dag :tie:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 17:39

Tibbler skrev:
Pjeps skrev:Jeg Rocker-keder mig! Blev syg i går på Rhodos og kunne ikke komme hjem :tie: håber jeg er frisk nok i morgen :gruble:


God bedring. :kram:

Det må have været stressende at have det skidt, og ikke kunne komme hjem i sin seng

Jeg blev syg engang, en morgen vi skulle rejse hjem fra Israel. Rask nok til at rejse, men en slem slem kvalme som fulgte mig på turen med fly fra Eilat til Tel Aviv. Fly fra Tel Aviv til København,, og så en togtur fra København til Århus......Det var en meeeeeeget lang dag :tie:


Tak :lun:

Det var meget stressende, men stor ros til rejseforsikringer alarm central, de er simpelthen fantastiske. Jeg slappede først af da de tog over med alt det praktiske, jeg har bare skulle følge deres anvisninger, de har booket læge, sygehus, hotel og fly når jeg er klar, forhåndsgodkendt betalinger. Jeg fik hele tiden en SMS med hvad jeg skulle, og kan ringe 24-7 også bare hvis jeg har brug for trøst og støtte :lun:

Kæft jeg er glad for min forsikring :lol:
3
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 17:41

Det havde slet ikke været forsvarligt at flyve i den tilstand, jeg ville have udsat hele flyet for evt smitte, hvis det er en virus.
0
:ninja:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Tibbler » 17. sep 2018, 18:17

Pjeps skrev:
Tibbler skrev:
Pjeps skrev:Jeg Rocker-keder mig! Blev syg i går på Rhodos og kunne ikke komme hjem :tie: håber jeg er frisk nok i morgen :gruble:


God bedring. :kram:

Det må have været stressende at have det skidt, og ikke kunne komme hjem i sin seng

Jeg blev syg engang, en morgen vi skulle rejse hjem fra Israel. Rask nok til at rejse, men en slem slem kvalme som fulgte mig på turen med fly fra Eilat til Tel Aviv. Fly fra Tel Aviv til København,, og så en togtur fra København til Århus......Det var en meeeeeeget lang dag :tie:


Tak :lun:

Det var meget stressende, men stor ros til rejseforsikringer alarm central, de er simpelthen fantastiske. Jeg slappede først af da de tog over med alt det praktiske, jeg har bare skulle følge deres anvisninger, de har booket læge, sygehus, hotel og fly når jeg er klar, forhåndsgodkendt betalinger. Jeg fik hele tiden en SMS med hvad jeg skulle, og kan ringe 24-7 også bare hvis jeg har brug for trøst og støtte :lun:

Kæft jeg er glad for min forsikring :lol:


Det er også det man har brug for, at der er nogle der tager over for en. Dejligt, at det også var det du så oplevede.

Så nu sidder du bare og venter på ubestemt tid?
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 20:39

Tibbler skrev:
Pjeps skrev:
Tibbler skrev:
Pjeps skrev:Jeg Rocker-keder mig! Blev syg i går på Rhodos og kunne ikke komme hjem :tie: håber jeg er frisk nok i morgen :gruble:


God bedring. :kram:

Det må have været stressende at have det skidt, og ikke kunne komme hjem i sin seng

Jeg blev syg engang, en morgen vi skulle rejse hjem fra Israel. Rask nok til at rejse, men en slem slem kvalme som fulgte mig på turen med fly fra Eilat til Tel Aviv. Fly fra Tel Aviv til København,, og så en togtur fra København til Århus......Det var en meeeeeeget lang dag :tie:


Tak :lun:

Det var meget stressende, men stor ros til rejseforsikringer alarm central, de er simpelthen fantastiske. Jeg slappede først af da de tog over med alt det praktiske, jeg har bare skulle følge deres anvisninger, de har booket læge, sygehus, hotel og fly når jeg er klar, forhåndsgodkendt betalinger. Jeg fik hele tiden en SMS med hvad jeg skulle, og kan ringe 24-7 også bare hvis jeg har brug for trøst og støtte :lun:

Kæft jeg er glad for min forsikring :lol:


Det er også det man har brug for, at der er nogle der tager over for en. Dejligt, at det også var det du så oplevede.

Så nu sidder du bare og venter på ubestemt tid?


Jeg håber at jeg kan komme hjem i morgen, føler mig frisk nok til det. Og har lige været inde og lure på fly. Der skulle være mulighed.

forsikringsmanden lød meget skråsikker, da han sagde at vi snakkes ved i morgen tidlig, og hvis jeg var frisk, så finder vi lige et fly til dig :-D
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 20:41

Jeg ved sgu ikke lige hvad det er for nogle piller jeg går og fylder mig med, men de er godt nok effektive , jeg skal lige tjekke om vi har noget der er tilsvarende i dk, ellers skal jeg have lager med hjem næste gang jeg skal til Grækenland :lol:
1
:ninja:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Spjaerten » 17. sep 2018, 20:41

God bedre og pjeps og god tur hjem!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Sniksnak for os, der tilfældigvis gider snakke lige nu-tråden...

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2018, 20:44

Spjaerten skrev:God bedre og pjeps og god tur hjem!

Tak! Jeg håber jeg sidder på min egen altan i morgen ved denne tid. :kryds:
1
:ninja:

Tilbage til "Sniksnak"