Hvordan er jeres tv-forbrug?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21081

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Misantropen » 19. sep 2018, 18:38

Mistermor skrev:
Madam skrev:Meget tv. bli'r brugt som baggrundsstøj, men ellers både nyhedsudsendeler, dokumentar-udsendelser, auktion- og kræmmer udsendelser, serier, film i weekender og underholdning på Charlie, hvis jeg ellers er hjemme.

Streaming er ikke for for tekniske ignoranter som undertegnede. ;)


Når jeg kan finde ud af det, kan alle finde ud af det. (Som de siger i reklamen med grandma hackers :-p )

Jeg har et gammelt tv, som ikke kan alt muligt selv.

Så har jeg to ledninger, som min søn har sat i de rigtige stik bagpå mit tv, og de to skal sættes også i min computer. (så tv og computer er forbundet)
På tv-fjernbetjeningen skal jeg trykke på en knap, så billedet fra computeren kommer frem på tv. Så vises alt fra computeren på tv.

Så kan jeg gå ind på netflix, viaplay, eller hvad jeg vil se og starte afspilningen.

Min søn har vist mig fremgangsmåden - og købt ledningerne til det. Hvis du ikke har pårørende til det, må man kunne få en tv-installatør til at ordne det, og husk at skrive op, hvordan man gør. (Mine børn laver brugsanvisninger til mig, fordi man jo skal gøre det nogle gange, før det sidder fast)

Det er rigtig skønt. Man kan også se sine fotos på den måde eller alt andet fra computeren.

Det er smart. :)

Og hvis man ikke har mulighed for at have en ledning mellem computer og tv er en Chromecast virkelig genial :)

Det kræver dog lidt mere end at sætte en ledning i(bl.a skal man have et tv med HDMI indgang) men hvis det er en mulighed så er det smart!
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Madam » 19. sep 2018, 19:08

Misantropen skrev:
Mistermor skrev:
Madam skrev:Meget tv. bli'r brugt som baggrundsstøj, men ellers både nyhedsudsendeler, dokumentar-udsendelser, auktion- og kræmmer udsendelser, serier, film i weekender og underholdning på Charlie, hvis jeg ellers er hjemme.

Streaming er ikke for for tekniske ignoranter som undertegnede. ;)


Når jeg kan finde ud af det, kan alle finde ud af det. (Som de siger i reklamen med grandma hackers :-p )

Jeg har et gammelt tv, som ikke kan alt muligt selv.

Så har jeg to ledninger, som min søn har sat i de rigtige stik bagpå mit tv, og de to skal sættes også i min computer. (så tv og computer er forbundet)
På tv-fjernbetjeningen skal jeg trykke på en knap, så billedet fra computeren kommer frem på tv. Så vises alt fra computeren på tv.

Så kan jeg gå ind på netflix, viaplay, eller hvad jeg vil se og starte afspilningen.

Min søn har vist mig fremgangsmåden - og købt ledningerne til det. Hvis du ikke har pårørende til det, må man kunne få en tv-installatør til at ordne det, og husk at skrive op, hvordan man gør. (Mine børn laver brugsanvisninger til mig, fordi man jo skal gøre det nogle gange, før det sidder fast)

Det er rigtig skønt. Man kan også se sine fotos på den måde eller alt andet fra computeren.

Det er smart. :)

Og hvis man ikke har mulighed for at have en ledning mellem computer og tv er en Chromecast virkelig genial :)

Det kræver dog lidt mere end at sætte en ledning i(bl.a skal man have et tv med HDMI indgang) men hvis det er en mulighed så er det smart!


Tak til Mistermor og Misantropen

Det lyder forjættende med de 2 ledninger, men allerede der kan jeg kludre i foretagendet, men har dog yngre mennesker der kan hjælpe. :D

HDMI har jeg, som jeg i stuen bruger til DVD-afpiller, (som også er fixet af en yngre årgang ;)

Men jeg har dog 2 forholdsvis nye tv, hhv. 2 og 4 år gamle.

Bare ordet Chromecast får jeg ticks af... :nerve: :D

God idé med at skrive ned, og jeg har ihvertfald én, der kan lokkes til at hjælpe.... :ivrig: :lol:
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Pjeps » 19. sep 2018, 19:19

Altså på hvilken tid af dagen ser i tv?
Jeg har skiftende arbejdstider, så jeg har ingen faste tider
Hvor mange timer ser i om dagen?
Ikke noget fast, der kan være dage jhvor jeg ser 3-4 timer, men der kan gå både dage uger hvor jeg slet ikke ser noget. (Især om sommeren)
Hvilke kanaler ser i?
Har ingen kanaler
Hvilke programmer ser i?
Dokumentar, reality, tv-serier (elsker politiagtige serier) og madprogrammer .
Ser i også streaming TV? og hvilke udbydere har i dag?
Ser kun streaming ; viaplay, tv2play, DR.tv og en sjælden gang Netflix

Fordelen ved streaming for mig, er at jeg aktivt skal tage stilling til hvad jeg vil se. Og mit TV står aldrig bare og køre længere. Ofte samler jeg afsnit sammen af de ting jeg ser, så jeg kan tage flere afsnit i træk.
0
:ninja:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Anilara » 19. sep 2018, 20:52

Altså på hvilken tid af dagen ser i tv?
Oftest om aftenen, eller på den tid af døgnet hvor der er relevant sport. Nogle døgn ser jeg intet.
Hvor mange timer ser i om dagen?
0-3 timer.
Hvilke kanaler ser i?
Via streaming ser jeg Eurosport, tv2 sport, tv2, tv3 sport. Netflix, HBO og Viaplay, er det kanaler?
Hvilke programmer ser i?
Sport, dokumentarer, serier.
Ser i også streaming TV? og hvilke udbydere har i dag?
Udelukkende. Har kun streamet de seneste 7 år.
Har tv2 Play, HBO, Netflix. Sommetider Eurosport Player, Viaplay og Dplay.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf paint » 19. sep 2018, 22:01

Jeg ser mest DR2 og DRK. Det jeg ser er ud over Deadline (som jeg nærmest er fast kunde til, hvis emnet interesserer mig) kan være programmer som 'Jersild om Trump/minus spin'. Jeg har ikke tiden til at sætte mig så meget ind i amerikansk politik, som jeg kunne ønske mig - derfor kan programmer som Jersild, være helt fine. Der sidder eksperter som har lavet arbejdet for mig. Og jeg vil gerne følge med i det.

Derudover er det programmer (DR2/DRK) som handler om ting jeg gerne vil vide mere om eller deres dokumentarudsendelser, hvor de borer sig langt ned i diverse emner. Desuden programmer som 'Filmselskabet' (fordi jeg også gerne vil følge med på dén front)

Når det ikke er ovenstående, er det ofte Discovery og Discovery Science samt National Geographic. Og igen, primært udsendelser som jeg bliver klogere af og er interesseret i. Det kan være alt lige fra arkæologi, historie, 'How do they do it', narkobekæmpelse og til kvantemekanik, sorte huller osv.

News, kører på mit arbejde - mest som baggrund, medmindre der sker noget særligt.

Underholdning, ser jeg aldrig. Måske lige bortset fra 'Live at the Apollo' (stand up)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23380

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Mani » 20. sep 2018, 05:27

Vi ser aldrig flow tv. Tror det er 3-4 år siden vi opsage det.

Jeg streamer fra DR, HBO eller Netflix, men det er ikke hver uge eller måned jeg ser noget.
Mand & børn streamer vel 1-2 timer om dagen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Sangius » 20. sep 2018, 05:58

Nu er jeg på barsel, så der ses gerne en del streaming TV, specielt når under de første par måneder, hvor baby vil ammes 20 timer i døgnet.

Ellers ser jeg tv måske 1 time ad gangen 2-5 gange om ugen.

Vi har ikke flow TV, det er alt for dyrt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf thomassneum » 20. sep 2018, 06:12

TV kører som radioen gjorde i gamle dag :gammel: - uafbrudt.

Jeg ser typisk flowtv DR1, DR2, DRK
Chromecaster et par film i ny og næ.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf KIM K » 20. sep 2018, 06:14

Vel ca. 95 % flow tv og 5 % streaming.
Men meget flow tv bliver ikke set direkte men når det passer ind i dagligdagen. Nyhedsudsendelser ser vi dog i reglen direkte eller med maks. få timers forskydning, det samme gælder sport.

Fjernsynet er koblet til nettet, så det er egenlig nemt nok at streame, men dog stadig en lidt mere omstændelig proces end at se flow tv hvor man jo også kan se programmerne når det passer én hvis man vælger at optage dem. På vores optager er det to tastetryk, ét tastetryk til at komme ind i tv-oversigten, og et til at vælge program/programmer der skal optages, det gøres ikke nemmere/hurtigere.

Når jeg streamer skal jeg lige ind i menuen og finde rette app først og dernæst finde selve programmet. Det er en anelse mere omstændeligt/tidskrævende, hvorfor jeg foretrækker flow tv, optaget eller direkte.
Gode film jeg har optaget vælger jeg af og til at beholde ved at brænde dem over på en blu-ray disc, det er en anden grund til jeg foretrækker at optage film frem for at se dem direkte, en tredje er at man kan spole forbi reklamerne.

Foretrukne kanaler er DR1, DR2, DRK og TV2
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf JoyNips » 20. sep 2018, 07:14

Vi har flow tv og det er tændt meget af tiden når vi er hjemme. Morgenen er bare nemmere når man kan plante barnet foran Ramasjang med en banan mens man selv gør sig klar (ellers skal barn afmonteres fra toiletbørsten, badekar, afholdes fra at vaske hænder i toilet, hælde kattenes mad op i deres vand osv... og så tager det dobbelt så lang tid at blive klar).
Ligeledes er det fint til lige at slappe af om eftermiddagen efter vuggestue. Selv foretrækker jeg jo også lige at sidde ned og slappe af med facebook og andet, så hvorfor skulle mit barn ikke også have et behov for lige at sidde roligt og chille lidt efter en hel dag med kul på?
Og så kører tv'et ellers bare i baggrunden, til vi går i seng. I grunden en dårlig vane, for ofte ser vi det slet ikke.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Lover-Moses » 20. sep 2018, 08:15

Jeg har slet ikke noget tv signal, hverken kabel eller antenne. Så det jeg ser, er streaming fra Netflix, HBO og Viaplay. Det er meget op og ned hvor meget jeg ser. Nu hvor jeg har ferie får jeg set en del mere, især når jeg finder en god serie. Men de dage hvor jeg arbejder, bliver fjernsynet slet ikke tændt.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30220

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf TinaW » 20. sep 2018, 10:03

Vi har helt gammeldags flow tv, med parabol antenne og viasat som udbyder.
I hverdagene ser jeg måske 1-2 timer tv, når alle i husstanden er luftet, fodret osv. Det er primært en nyhedsudsendelse og så en serie på f.eks kanal 4, tv3, kanal 5 eller lign. Faktisk primært Greys Hvide verden og BBT jeg ser fast.
I weekenden ser jeg/vi formel 1, hvis der er løb, ellers er det en film/serie/dokumentar.
Kun hvis jeg er syg med f.eks influenza ser jeg tv i løbet af dagen, så kan jeg sagtens se alle genudsendelserne af krimiserierne på 3+, Hawai 5-0, Bones osv.
Min mand ser nok lidt mere tv end jeg gør, når han er hjemme, da han ser en del fodbold.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2576
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7616

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. sep 2018, 10:30

Artem skrev:
Altså på hvilken tid af dagen ser i tv?
Hvor mange timer ser i om dagen?
Hvilke kanaler ser i?
Hvilke programmer ser i?
Ser i også streaming TV? og hvilke udbydere har i dag?


Hvis vi har tid til at sidde i sofaen inden aftensmaden så tænder vi tv'et. Ellers først når vi sætter os og spiser. Og ja, vi har tv'et tændt mens vi spiser. Og ja, vi spiser ved sofabordet. Så er det sagt :D
Derefter plejer vi at gå ud i haven en tur og snakke med katte og høns, og er så tilbage i stuen ved 20-tiden. Derefter kører tv'et indtil vi går i seng ved 23-tiden. Men ofte kører det mest som baggrundsstøj hvor vi enten er på nettet, læser eller laver andre ting, som f.eks. researce renoveringsprojekter. Det er vel noget af det jeg bruger allermest tid på i sofaen.
Vi valgte den lille tv-pakke da vi flyttede i februar, og derfor er det lidt begrænset med interessante kanaler. Men DR, TV2, 3+ og Kanal 5 er nok dem der kører mest. Men også lidt Tv3, DR2 og TV2 Fri.
Vi ser dokumentarer, genbrugsprogrammer, underholdningsprogrammer og lidt fodbold, når der er noget interessant (som jeg kan se).
Vi har både haft Netflix og HBO, men har mest set det i perioder. Ved faktisk ikke engang om vi stadig har Netflix :gruble: Egentlig er jeg ikke så meget til det der med at sætte sig og se noget bestemt. Jeg er mere zappe-typen. Falder jeg over noget interessant, så ser jeg det.
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf Yossarian » 22. sep 2018, 18:55

Efterhånden ser jeg ikke ret meget TV. For nogle måneder siden droppede jeg helt kabel-TV, da jeg simpelthen syntes, at det var blevet alt for dyrt, og der var sjældent ret meget jeg gad at se på de 50 andre kanaler ud over poppede dokumentarer på Viasat History og den slags som jeg alligevel sikkert kan finde på nettet, så nu har jeg bare en stueantenne og kan se DR og TV2-regional.

Førhen så jeg typisk en eller to timers TV hver aften inden jeg gik i seng, og jeg kan godt mærke, at det er blevet mindre nu. Jeg tilbringer efterhånden mere tid med Youtube. Når jeg ser TV, er det mest DR2 og DRK og det er nok mest dokumentarer. Jeg har aldrig haft streaming TV.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvordan er jeres tv-forbrug?

Indlægaf TomKah » 22. sep 2018, 19:18

Jeg ser stort set ikke tv. Vi har Dr og Netflix og jeg ser måske 3-4 timer om måneden. Det er inkl streaming.
Jeg synes det meste tv er noget crap og jeg kan simpelt hen ikke holde koncentrationen. For det meste er det hele teasere frem og tilbage i det samme program - det er som om den lineære fortælling er død.

Ift DRs besparelser, så er det kun P7 mix jeg kommer til at savne.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"