Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Særhedstråden

Indlægaf kidkomb » 28. dec 2015, 21:59

Jeg har aldrig forstået, hvorfor højrehåndede skifter gaflen over, når de lægger kniven.
Det er jo nærmest handicappet. Altså hvor svært kan det være, at lære at spise ordentligt?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Særhedstråden

Indlægaf Newsugar » 28. dec 2015, 22:37

Ugedage er for mig også i farver. Eller nogle af dem ihvertfald. Onsdag er grå. Torsdag sort/mørk. Fredag rød og tirsdag er gul ☺
Jeg har nogengange en mani med at gentage ord og sætninger i stavelser indeni, f.eks når jeg læser undertekster.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Særhedstråden

Indlægaf kidkomb » 28. dec 2015, 22:53

Newsugar skrev:Ugedage er for mig også i farver. Eller nogle af dem ihvertfald. Onsdag er grå. Torsdag sort/mørk. Fredag rød og tirsdag er gul ☺
Jeg har nogengange en mani med at gentage ord og sætninger i stavelser indeni, f.eks når jeg læser undertekster.

Næh, hvor mærkeligt. Min onsdag er lys gråblå, min torsdag en mørk blå, men fredag lys rød og min tirsdag gul.
Mystisk faktisk :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fillie » 28. dec 2015, 23:22

kidkomb skrev:Jeg har aldrig forstået, hvorfor højrehåndede skifter gaflen over, når de lægger kniven.
Det er jo nærmest handicappet. Altså hvor svært kan det være, at lære at spise ordentligt?


Undskyld :genert:

Jeg gør det dog kun, når jeg spiser hjemme for mig selv. Ude følger jeg etiketten. Men sådan er det med mange ting, hvor jeg kun er velopdragen, når andre kigger. :-D
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Særhedstråden

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2015, 23:41

kidkomb skrev:
Newsugar skrev:Ugedage er for mig også i farver. Eller nogle af dem ihvertfald. Onsdag er grå. Torsdag sort/mørk. Fredag rød og tirsdag er gul ☺
Jeg har nogengange en mani med at gentage ord og sætninger i stavelser indeni, f.eks når jeg læser undertekster.

Næh, hvor mærkeligt. Min onsdag er lys gråblå, min torsdag en mørk blå, men fredag lys rød og min tirsdag gul.
Mystisk faktisk :gruble:


Mine dage har meget de samme farver som dine. Mandag er rød/pink.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Særhedstråden

Indlægaf dgd2007 » 29. dec 2015, 02:24

Dirtylittledevil skrev:Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.

Det er da ellers mega-sært :D Med mindre man tænker på programmering til computerbrug, for der har farverne jo tal :fløjt:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Annione » 29. dec 2015, 03:27

Jeg hader at røre ved ubehandlet træ. Eller knastørst, forvasket træ. Som fx. en træ-grydeske, den bliver pakket ind i alufolie, før jeg kan bruge den. Træknivene på en restaurant bliver smurt med olien fra de oliven, men ofte får serveret.
Det er så ækelt at røre ved - jeg får myrepatter og ståpels på hele kroppen!! :tie:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Annione » 29. dec 2015, 03:36

Tibbler skrev:
Jeg kan simpelthen ikke klare, når andre sidder og klikker på en kuglepen.

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.


Jeg gør det ved fremmende i toget, hvis jeg ikke tager mig voldsomt sammen.
Ingen skal sidde og hoppe med benet, hvis jeg sidder i nærheden af dem. Kan jeg ikke tillade mig at bede dem om at lade være, så finder jeg et andet sted at sidde.
Og så døjer jeg med det, som jeg på debatten fandt ud af hed misofoni. Jeg HADER spise- og smaskelyde. Har fx. en veninde, der har fået forbud mod at købe bolcher, når vi skal i biografen. Jeg får voldsomme raserianfald og får lyst til at slå folk hårdt, hvis de smasker. Det er faktisk ganske invaliderende.
Senest rettet af Annione 29. dec 2015, 03:51, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Annione » 29. dec 2015, 03:41

Delfin skrev:Jeg har også noget med tal. Jeg kan godt lide "sjove" talkombinationer, og helst når det sker ved tilfældigheder.
Det er fx. sjovt, når jeg kommer til at se på uret, lige i det øjeblik, hvor der står 22:22. 19:19 er også fin, men 22:22 er bedre, fordi det er 4 ens tal. 20:20 er også lidt god, men det er fordi den rammer et kendt begreb som 20/20 planen. :stoned:

Datoen i min signatur er min rygestop dato. Det var ikke tilsigtet, idet jeg bare gik hjem og kylede cigaretterne i skraldespanden en dag, men da jeg opdagede datoen, var det nærmest ment to be :lol:

Min datter er født 06. 06. 88. Datoen er fed i sig selv, men toppen af fryd blev nået, da hun blev 18 i 2006. Det var jo helt og aldeles perfekt med de 3x6. :lol2:

Udover det er jeg bare generelt sær, men jeg kan ikke sætte fingeren på bestemte ting. Eller det kan jeg måske godt, men jeg vil ikke :ninja:


Det elsker jeg også. I dag kom jeg til at kigge på et af de der ure ved tankstationet. Kl. var 2:22 og det var 22 grader :lun:

Især er jeg begejstret, hvis jeg kommer til at kigge på klokken kl. 00:00 :love:

:stoned:
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Særhedstråden

Indlægaf Anne Droid » 19. jan 2016, 21:08

Primtal :love:

Til næste år bliver både kæresten og jeg et primtal. Det er lidt sejt, så jeg overvejer vi skal holde fest.
1
Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Særhedstråden

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 22:44

Fyrst Eberhard skrev:Hvis mælk er det eneste jeg mangler, køber jeg den på tanken, selvom jeg kan gå 300 meter længere ned ad gaden og få den til det halve i supermarkedet.

Men jeg går ikke 300 meter ekstra for 12 kr. Jeg skal også ned i bunden af supermarkedet efter mælken. Og tilbage til kassen. Og svare på om jeg vil have en bon. Og måske er der en butiksdedektiv, som lurer på mig. Og måske møder jeg en fra mit arbejde, som vil fortælle mig om sin sommerferie. Uden at jeg har spurgt til den sommerferie. Og så svare på om jeg er løbet tør for mælk, siden jeg står med 2 liter i hænderne. Og hvad skal jeg så svare? Svarer jeg JA, så skal jeg høre om hvad hun er løbet tør for, og hvad det skal bruges til. Og vigtigheden af at det bliver købt nu. Svarer jeg NEJ, jeg havde bare lyst til at købe 2 liter mælk og gå en tur med dem i skoven, så vil hun stirre fornærmet på mig, og måske slet ikke sige godmorgen næste gang vi mødes på arbejdet. Og så vil jeg ærgre mig over den forfjamskede situation, som nu er opstået bare fordi jeg ville spare 12 kr.

Det er bare så uoverskueligt.

Det er da ikke "sært" :engel:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Særhedstråden

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. jan 2016, 23:58

Lemonella skrev:eg har også fundet ud af, at jeg er rigtig god til, at se på uret på bestemte tidspunkter. Vi har et ur i soveværelset som lyser op på loftet og kl. 23:23 er et af de tidspunkter jeg ser mest. Eller tidligt om morgenen, hvor jeg nogen gange tænker, "hvem har skrevet "sos" på loftet"? Det er så når kl. er 5:05. :lol:



Jeg ser altid på uret kl. 13:37 - Nogle vil nok genkende en vis coolhed i dette tidspunkt :-D
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Særhedstråden

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2016, 00:01

Dirtylittledevil skrev:
Lemonella skrev:eg har også fundet ud af, at jeg er rigtig god til, at se på uret på bestemte tidspunkter. Vi har et ur i soveværelset som lyser op på loftet og kl. 23:23 er et af de tidspunkter jeg ser mest. Eller tidligt om morgenen, hvor jeg nogen gange tænker, "hvem har skrevet "sos" på loftet"? Det er så når kl. er 5:05. :lol:



Jeg ser altid på uret kl. 13:37 - Nogle vil nok genkende en vis coolhed i dette tidspunkt :-D


n00b!
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Ado » 20. jan 2016, 06:46

Min bror fylder år d. 12 - min far d. 21 - min nevø d. 21 - jeg fylder år d. 11. - min søn d. 12 - min bedstemor d. 11. - min mor d. 12. - min datter d. 21.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 477
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Særhedstråden

Indlægaf Sukisaki » 20. jan 2016, 08:04

Jeg tæller sætninger i mit hoved, og skal have dem til at gå op i både 1, 2,3 4, og 5 på forskellige måder.. Det kan være ved at bruge ordene, stavelser, konsonanter, stave det hele eller noget andet der lige får det til at gå op.. Det er sådan i perioder at jeg gør det, og kun når jeg er alene. Så det er oftest sangtekster eller noget der er blevet sagt i fjernsynet..

Jeg dimser rigtig tit med fingrene. Oftest opdager jeg det slet ikke selv

Når jeg er helt afslappet eller træt, holder jeg tit på venstre babs.

Jeg får ondt i maven af at tygge tyggegummi - men som barn elskede jeg det.
0

Tilbage til "Generelt"