Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 24. sep 2018, 18:38

cola skrev:
1234 skrev:Hvad der gør nogen nemt får job og andre virkelig har svært ved det?
Jeg ved godt, at noget af det handler om kvalifikationer og personlighed, men jeg har bare nogle venner og bekendte, hvor jeg vitterlig ikke forstår, hvorfor det er så svært for dem, mens jeg selv har relativt let ved det, især når jeg kender vores CV osv.

Ude hos os var der en ansøger lidt som en af dine venner "perfekt cv, med en tidligere chef der sagde at han arbejdede som en hest" problemet opstod da min chef gik tidligere boss på klingen, her kom det frem at denne "arbejdshest" havde et ustyrligt temperament, nogle gange råbte han op at alt var noget lort og andre gange jublede han højt... ude hos kunden. Det kan vi ikke bruge. Så selvom hans cv er perfekt, kan din arbejdsmetode ødelægge det for dig.


Altså nu kender jeg de her mennesker og har ofte arbejdet i gruppe med dem på universitet, så jeg ved godt at de ikke har den slags personlighedsbrister ;)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2018, 19:06

Hende Synoptik-reklamedamens frisure.
5
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kattefjæs » 25. sep 2018, 05:57

Hvorfor folk melder sig ind i fx Facebook-grupper og så bruger 90% af tiden på at brokke sig over reglerne. Der er ingen tvang - man kan melde sig ud igen, eller bedre endnu, oprette sin egen gruppe med sine helt egne regler så man ikke behøver trækkes med strenge admins. Hvorfor brokke sig hele tiden? Hvorfor ikke GØRE noget?
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. sep 2018, 06:09

Camilla Plums fuldstændigt uforståelige opslag på sin væg. Jeg ved ikke om hun er ordblind, bare dårlig til at stave, ligeglad eller hvordan. Men det er ofte umuligt at forstå pointen i hendes opslag fordi det er volapyk
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 25. sep 2018, 06:34

Dmitra skrev:En skrev til mig at fugle ikke bør holdes i fængsel (bur).

Altså Ibra var både i bur og ude af buret, det var dog mest trygt for ham at være inde i buret og når Henri og Daisy (gøjerne) lige har set omgivelserne an så skal de da også have mulighed for at være ude meget af tiden.

Det der så undrer mig, omend jeg godt kan se hvor vedkommendes tanke kommer fra, er hvordan pokker man skulle kunne holde fugle uden mulighed for at have dem i bure eller volierer en del af tiden :gruble:?

Burde jo nok bare smide den ud til højre men jeg kan mærke det giver mig lidt en knude i maven og det irriterer mig lidt.


Jeg har slet ikke sat mig ind i fugles trivsel i forhold til fangeskab, så ved ikke om det gælder dem. Men nogle dyr egner sig bare ikke til fangeskab, så der handler det ikke om, hvordan man så skal holde dem - det handler om, at det skal man faktisk bare lade helt være med. :)
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 25. sep 2018, 06:36

Lemonella skrev:
Guilded_Lily skrev:Hende Synoptik-reklamedamens frisure.


Brillerne gør nu heller ikke noget godt for hendes ansigt.

Det ligner et tilfælde af ekstrem over-styling :lol: Totaly malplaceret men de prøver tydeligvis at gøre Synoptik hipt :tie:
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Patience » 25. sep 2018, 06:41

Dmitra skrev:
Lemonella skrev:
Dmitra skrev:En skrev til mig at fugle ikke bør holdes i fængsel (bur).

Altså Ibra var både i bur og ude af buret, det var dog mest trygt for ham at være inde i buret og når Henri og Daisy (gøjerne) lige har set omgivelserne an så skal de da også have mulighed for at være ude meget af tiden.

Det der så undrer mig, omend jeg godt kan se hvor vedkommendes tanke kommer fra, er hvordan pokker man skulle kunne holde fugle uden mulighed for at have dem i bure eller volierer en del af tiden :gruble:?

Burde jo nok bare smide den ud til højre men jeg kan mærke det giver mig lidt en knude i maven og det irriterer mig lidt.


Den slags udtalelser vil man nok aldrig komme til livs. Det er lidt ligesom dem der mener, katte ikke bør holdes indendørs og så samtidig, brokker sig over alle de løse katte, der render rundt og skider i deres blomsterbede. :rulle:


Det har du med garanti helt ret i. Jeg tror også primært det er ordet fængsel der får mig til at stejle. Vil forsøge at smide vedkommende i "idiotkassen", i hvert fald i denne forbindelse.


Jeg har indtryk af at din fugl havde et rigtigt fint liv og at han havde mulighed for at komme ud af buret og udforske i sit eget tempo og at du tog dig meget kærligt af ham.
Men jeg møder godt nok også nogle frygtelige tilstande for fugle rundt omkring. Særligt hos ældre mennesker af en eller anden grund. Så sidder der en stakkels ensom undalat i et lille bitte bur med 2 pinde og evt lidt "legetøj" i form af et spejl og en klokke. Og så mad og vand. Og så sidder den dér dag ud og dag ind.
Det er i min verden dyrplageri og fuldstændig uacceptabelt - uanset hvor glad det gamle menneske så er for selskabet.
Men igen - det er jo slet ikke sådan du havde din fugl og jeg er sikker på dine nye gøjer også får et dejligt liv.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ladysparrow » 25. sep 2018, 06:53

Hvordan jeg på dag 2 hvor jeg har min indgangs tag til arbejdet i en seperat key hanger formår at tabe den på vej til jobbet - dsv. inden jeg sætter mig i bilen. Nu håber jeg bare den ligger et sted så min kæreste kan finde den når han står op.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 25. sep 2018, 07:06

cola skrev:Og alligevel må du gerne medbringe neglefil, hvoraf min den ene er ca 10 cm og den anden ca 5 cm (spørg mig ikke hvorfor jeg har begge i samme taske), derudover er det tilladt at have tandtråd, tandstikker, tape og mange andre ting der tilsammen sagtens kunne gøres farlig, men ... neglefil, den gør sku ondt at få i øjet... tror jeg nok.


Den gaffel og kniv man får udleveret på længere rejser, kan man også gøre en del skade med..
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 25. sep 2018, 07:12

Lemonella skrev:
Guilded_Lily skrev:Hende Synoptik-reklamedamens frisure.


Brillerne gør nu heller ikke noget godt for hendes ansigt.


Er det forresten egentlig ikke Cana Buttenschøn, eller tager jeg fejl? :genert:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2018, 07:15

FormerlyKnownAs skrev:Camilla Plums fuldstændigt uforståelige opslag på sin væg. Jeg ved ikke om hun er ordblind, bare dårlig til at stave, ligeglad eller hvordan. Men det er ofte umuligt at forstå pointen i hendes opslag fordi det er volapyk

Ha ha, jeg har ikke læst hendes side, men det lyder skægt! :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. sep 2018, 07:28

dgd2007 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Camilla Plums fuldstændigt uforståelige opslag på sin væg. Jeg ved ikke om hun er ordblind, bare dårlig til at stave, ligeglad eller hvordan. Men det er ofte umuligt at forstå pointen i hendes opslag fordi det er volapyk

Ha ha, jeg har ikke læst hendes side, men det lyder skægt! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 25. sep 2018, 07:46

At man ikke kan regne med helt samme pasform indenfor samme model fra samme mærke. Jeg har 2 par Levi's jeans af samme model, mærke og størrelse - den eneste forskel er farven. Alligevel er det ene par lidt længere (og dermed faktisk lidt for lange til mig) end det andet. Jeg ville tro, de brugte det samme mønster til at klippe stoffet til den samme model uanset farve, men åbenbart ikke.

Jeg har også været ude for det med jeans fra Zizzi, at pasformen er lidt anderledes i en anden farve.

Det er da lidt irriterende, når jeg nu lige havde fundet de perfekte jeans og så gerne vil have dem i flere farver, at de så ikke er perfekte i andre farver.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ladysparrow » 25. sep 2018, 07:53

Ladysparrow skrev:Hvordan jeg på dag 2 hvor jeg har min indgangs tag til arbejdet i en seperat key hanger formår at tabe den på vej til jobbet - dsv. inden jeg sætter mig i bilen. Nu håber jeg bare den ligger et sted så min kæreste kan finde den når han står op.


Hurra for vores lille landsbys facebook side, skrev en efterlysning og 15 minutter senere var de fundet og nu afleveret i vores postkasse. :dåne:
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30206

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 25. sep 2018, 09:01

sigge skrev:At man ikke kan regne med helt samme pasform indenfor samme model fra samme mærke. Jeg har 2 par Levi's jeans af samme model, mærke og størrelse - den eneste forskel er farven. Alligevel er det ene par lidt længere (og dermed faktisk lidt for lange til mig) end det andet. Jeg ville tro, de brugte det samme mønster til at klippe stoffet til den samme model uanset farve, men åbenbart ikke.

Jeg har også været ude for det med jeans fra Zizzi, at pasformen er lidt anderledes i en anden farve.

Det er da lidt irriterende, når jeg nu lige havde fundet de perfekte jeans og så gerne vil have dem i flere farver, at de så ikke er perfekte i andre farver.


Jeg har også en model fra zizzi i en lys blå og en mørk blå (jeans) og selvom de er samme størrelse så er de mørkere strammere (og har været det fra starten af) Ved ikke om stoffet på de lyse er behandlet mere og dermed blevet mere løst i det.
2

Tilbage til "Generelt"