Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 28. dec 2015, 21:10

Fint, så gør jeg det :)

Det var egentlig også det jeg selv var kommet frem til, men så blev jeg i tvivl alligevel. Og gider ikke risikere en 'Dansk And' nytårsaften :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 13:27

Testudgaven af forretten er godkendt :) Damn det er godt! :savl:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Firebird » 29. dec 2015, 13:33

MMMMMMhm, det ser lækkert ud. Har du lagt rejerne på is eller, hvad er det der i bunden?
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 13:41

Firebird skrev:MMMMMMhm, det ser lækkert ud. Har du lagt rejerne på is eller, hvad er det der i bunden?

Nej det er en avocado panna cotta :) Avocado, creme fraiche, husblas, salt og peber :) Jeg overvejer om man ville kunne lave kugler af det :gruble: Det kunne man også lave noget flot med

http://royalgreenland.dk/Default.aspx?I ... ID=PROD419

Jeg prøvesmagte i øvrigt karamel og pekannødde isen der blev lavet i går. Damn... That's good!!! :ivrig:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Flora » 29. dec 2015, 14:00

Jeg har fundet et lækkert stykke oksecuvette som jeg tænker at spise sammen med ovnkartofler, bearnaise, dampede bønner og hvidløgsflute. Og selvfølgelig med et godt glas rødvin til :savl:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 14:03

Flora skrev:Jeg har fundet et lækkert stykke oksecuvette som jeg tænker at spise sammen med ovnkartofler, bearnaise, dampede bønner og hvidløgsflute. Og selvfølgelig med et godt glas rødvin til :savl:

Oksecuvette er altså også mega godt! :savl:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 29. dec 2015, 16:17

Jeg fik lavet min saltkaramelis i dag. Mmmmm, den er god!

Jeg er nu besluttet på, at den skal serveres med brownie og så noget frugt eller bær for at få lidt frisk til, for isen er noget sød i det.

Jeg skal på det store indkøbsraid i morgen, så jeg krydser fingre for, at jeg kan få det hele. Og så skal jeg til Århus og spise brunch med min søster i morgen, så jeg håber, vi lige kan smutte forbi den gode slikbutik, så jeg kan få mig en pose blandselv til nytårsaften.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 16:21

Ej, kan I bare alle lave is? Jeg troede, is var ret svært at lave? Hvor er I gode! Jeg får SÅ meget lyst til at over på 7 Eleven lige ved siden af og købe Ben & Jerrys nu :love:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 16:33

Viskelæder skrev:Ej, kan I bare alle lave is? Jeg troede, is var ret svært at lave? Hvor er I gode! Jeg får SÅ meget lyst til at over på 7 Eleven lige ved siden af og købe Ben & Jerrys nu :love:

Det er super super let, så det er jeg sikker på at du også kan :)

Min basis opskrift er 1/2 liter fløde der piskes til blød flødeskum sammen med kornene fra en vaniliestang, så blandes det med en dåse konsenseret mælk og så en tur i fryseren. That's it :) Intet behov for at røre i det eller noget.

Den kan varieres mere eller mindre i det uendelige med nødder, lakrids, chokolade eller hvad man nu end er til :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 16:35

Allmost_Famous skrev:Øj, 2SHY, dig vil jeg da godt inviteres til middag hos en dag, hvis man får serveret sådan nogle lækre retter :ivrig:

Tak :kys: Så vil jeg gerne inviteres til raclette hos dig på et tidspunkt :D
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 29. dec 2015, 16:47

Viskelæder skrev:Ej, kan I bare alle lave is? Jeg troede, is var ret svært at lave? Hvor er I gode! Jeg får SÅ meget lyst til at over på 7 Eleven lige ved siden af og købe Ben & Jerrys nu :love:


Jeg fik en ismaskine med kompressor for 3 års tid siden, og det gør det klart nemmere at få en lækker is uden krystaller i. Og selve ismassen er for det meste forbløffende nem at lave. Den største udfordring er faktisk al den opvask, det genererer. :lol:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 16:49

2SHY skrev:
Viskelæder skrev:Ej, kan I bare alle lave is? Jeg troede, is var ret svært at lave? Hvor er I gode! Jeg får SÅ meget lyst til at over på 7 Eleven lige ved siden af og købe Ben & Jerrys nu :love:

Det er super super let, så det er jeg sikker på at du også kan :)

Min basis opskrift er 1/2 liter fløde der piskes til blød flødeskum sammen med kornene fra en vaniliestang, så blandes det med en dåse konsenseret mælk og så en tur i fryseren. That's it :) Intet behov for at røre i det eller noget.

Den kan varieres mere eller mindre i det uendelige med nødder, lakrids, chokolade eller hvad man nu end er til :)


Øj, det lyder virkelig lækkert! Og ja, slet ikke så svært, som jeg troede. Er totalt is-syg nu! :ivrig:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Viskelæder » 29. dec 2015, 16:51

sigge skrev:
Viskelæder skrev:Ej, kan I bare alle lave is? Jeg troede, is var ret svært at lave? Hvor er I gode! Jeg får SÅ meget lyst til at over på 7 Eleven lige ved siden af og købe Ben & Jerrys nu :love:


Jeg fik en ismaskine med kompressor for 3 års tid siden, og det gør det klart nemmere at få en lækker is uden krystaller i. Og selve ismassen er for det meste forbløffende nem at lave. Den største udfordring er faktisk al den opvask, det genererer. :lol:


Ej, det må jeg altså prøve en dag, selvom jeg på ingen måde har talenter i et køkken :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 29. dec 2015, 16:59

Min kollega, der skulle have den ene af nytårsvagterne er blevet syg. Var det i dag og kommer heller ikke i morgen. Jeg krydser alt hvad krydses kan for at han er klar til torsdag ellers er det mig der skal tage vagten :mellow:
Og jeg havde lige set frem til den første fri-nytårsaften i 4 år.

:kryds: :kryds: :kryds:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 29. dec 2015, 16:59

Jeg købte sådan en OBH fætter uden kompressor sidste år men altså det er sq noget omstændigt når man skal planlægge det i forvejen ved at få lagt skålene i fryseren helst et døgn inden brug. Og så god synes jeg ikke den er. Der er også alt for meget der fryser fast på siderne og derfor går til spilde :(

Men det er så heller ikke nødvendigt med ismaskine til opskriften med kondenseret mælk og det er nok den primære grund til at ismaskinen ikke bruges her i huset :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"