Kim Larsen er død

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2018, 12:41

HerErJeg skrev:
vibbsen skrev:Kim Larsen kunne noget særligt....Det er der slet ikke nogen tvivl om....Og jeg elsker hans musik.

Men ikke desto mindre så bliver jeg en lille smule træt, når jeg ser hvordan folk i den grad går amok og snakker om at ingenting nogensinde bliver det samme...

Massehysteri når det er værst. De sidste 50 år har man joket med hans forbrug af bajere og smøger, og nu hvor han er død, så er der sport i være den som lider allermest under savnet.


Kattefjæs skrev:
vibbsen skrev:Kim Larsen kunne noget særligt....Det er der slet ikke nogen tvivl om....Og jeg elsker hans musik.

Men ikke desto mindre så bliver jeg en lille smule træt, når jeg ser hvordan folk i den grad går amok og snakker om at ingenting nogensinde bliver det samme...


Jeg faldt lige over én som beskrev Kim som "min mentor og min gud"...

Skal vi nu ikke liiiige tage det med ro.


Præcis.....Navnlig i betragtning af at Larsen faktisk altid har været ekstremt privat....Det "eneste" vi fik af ham var hans musik. Vi kendte musikeren Kim Larsen. Men ikke mennesket...

Han sidder antagelig oppe på sin sky og tænker "Så slap dog af"
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 12:42

Artem skrev:Han har helt klart lavet nogle fantastiske sange Men han skulle være stoppet med at spille for flere år siden.
De sidste gange jeg så ham der sad han bare i et hjørne og sang Som på ingen måde kunne får mig med...


Det tror jeg de fleste fans vil være meget uenig med dig i. Og også de fleste anmeldere. For selvom du måske ikke blev revet med, så er flertallet af publikum nu blevet det. Herunder også de anmeldere jeg har læst anmeldelser fra.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 12:45

HerErJeg skrev:
vibbsen skrev:Kim Larsen kunne noget særligt....Det er der slet ikke nogen tvivl om....Og jeg elsker hans musik.

Men ikke desto mindre så bliver jeg en lille smule træt, når jeg ser hvordan folk i den grad går amok og snakker om at ingenting nogensinde bliver det samme...

Massehysteri når det er værst. De sidste 50 år har man joket med hans forbrug af bajere og smøger, og nu hvor han er død, så er der sport i være den som lider allermest under savnet.


Øh hvad? Det kan jeg godt nok ikke genkende det du skriver der. Om nogen er Kim Larsen da blevet talt positivt om i de fleste sammenhænge. Modsat de fleste andre kendte så er der stort set aldrig blevet skrevet negative kommentarer til artikler, der har handlet om ham og hans band. Ikke engang når medierne har skrevet om, hvor man penge han tjente. Eller når han har udtalt et eller andet halvkontroversielt.
Hvordan mener du, at man har joket med hans forbrug af øl og smøger?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 12:46

vibbsen skrev:
HerErJeg skrev:
vibbsen skrev:Kim Larsen kunne noget særligt....Det er der slet ikke nogen tvivl om....Og jeg elsker hans musik.

Men ikke desto mindre så bliver jeg en lille smule træt, når jeg ser hvordan folk i den grad går amok og snakker om at ingenting nogensinde bliver det samme...

Massehysteri når det er værst. De sidste 50 år har man joket med hans forbrug af bajere og smøger, og nu hvor han er død, så er der sport i være den som lider allermest under savnet.


Kattefjæs skrev:
vibbsen skrev:Kim Larsen kunne noget særligt....Det er der slet ikke nogen tvivl om....Og jeg elsker hans musik.

Men ikke desto mindre så bliver jeg en lille smule træt, når jeg ser hvordan folk i den grad går amok og snakker om at ingenting nogensinde bliver det samme...


Jeg faldt lige over én som beskrev Kim som "min mentor og min gud"...

Skal vi nu ikke liiiige tage det med ro.


Præcis.....Navnlig i betragtning af at Larsen faktisk altid har været ekstremt privat....Det "eneste" vi fik af ham var hans musik. Vi kendte musikeren Kim Larsen. Men ikke mennesket...

Han sidder antagelig oppe på sin sky og tænker "Så slap dog af"


Det sidste tror jeg du har fuldkommen ret i. Og hans bisættelse/begravelse skal også foregå under abslout privat form. Og det er med sikkerhed hans eget ønske.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 12:49

Jeg har i øvrigt stor respekt for hans tilgang til sine fans. For en del år siden ville min venindes fætter gerne have hans autograf og han skrev derfor et brev til ham som min veninde smed ind i brevsprækken til opgangen Kim Larsen boede i.
Allerede næste dag var der svarbrev (det var i de gode gamle dage, hvor posten kom hver dag) med en hilsen og en autograf. Samtidig var han heller ikke bleg for at bede folk om lige at lade ham være i fred når han hang ud på værtshusene i Odense og ikke gad snakke med en masse mennesker.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf paint » 30. sep 2018, 13:09

Jeg er enig i, at der er gået voldsomt inflation i, nærmest, at dyrke tragiske hændelser og kendte menneskers død. Men er det ikke mere en slags kulturfænomen, mere end det egentlig har noget med den afdøde person at gøre?

I de senere år (årtier muligvis), er der vokset en nærmest hysterisk 'sorg-happenings-tendens', frem. Man ser enorme blomstermængder, lys, skilte og grædende mennesker, når der er sket ét eller andet fatalt. Resultatet er så, at når almindelige mennesker giver diskret udtryk for deres følelse af tab, så bliver de straks slået i hartkorn med koret af (som en journalist skrev) "Sørge-onanister"
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16230
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf TinaW » 30. sep 2018, 13:25

paint skrev:Jeg er enig i, at der er gået voldsomt inflation i, nærmest, at dyrke tragiske hændelser og kendte menneskers død. Men er det ikke mere en slags kulturfænomen, mere end det egentlig har noget med den afdøde person at gøre?

I de senere år (årtier muligvis), er der vokset en nærmest hysterisk 'sorg-happenings-tendens', frem. Man ser enorme blomstermængder, lys, skilte og grædende mennesker, når der er sket ét eller andet fatalt. Resultatet er så, at når almindelige mennesker giver diskret udtryk for deres følelse af tab, så bliver de straks slået i hartkorn med koret af (som en journalist skrev) "Sørge-onanister"


Startede det sådan for alvor med Dianas død dengang i 1997?

Det er da allermest trist for Kim Larsens nærmeste at de har mistet en, de havde kær.
Den sorg, slipper ingen af os jo for.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Artem » 30. sep 2018, 14:44

fisken80 skrev:
Artem skrev:Han har helt klart lavet nogle fantastiske sange Men han skulle være stoppet med at spille for flere år siden.
De sidste gange jeg så ham der sad han bare i et hjørne og sang Som på ingen måde kunne får mig med...


Det tror jeg de fleste fans vil være meget uenig med dig i. Og også de fleste anmeldere. For selvom du måske ikke blev revet med, så er flertallet af publikum nu blevet det. Herunder også de anmeldere jeg har læst anmeldelser fra.

Nu har han været med til Thy rock flere gange de sidste år. Bla. sidste år. Han sad helt seriøst på en barstol i det ene hjørne af scenen under hele sin koncert. Med mindre at man var med helt oppe foran, kunne man kun se ham på storskærmene.
Alle jeg kender synes det var en elendig koncert fordi han netop var så kedelig og passiv, hvorfor vi var længere tilbage og lavede andre ting på festivalpladsen, hvor der jo også er andre koncerter samtidigt osv.

Ville nok have været noget andet til en mindre intim indendørs koncert. Men til sådan en festival skal der helst være noget sceneshow, og hvor man prøver at få publikum med, feks med at synge med på hans sange. Det var der intet af. De kunne lige så godt have sat en CD på.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2018, 15:02

fisken80 skrev:
vibbsen skrev:
Præcis.....Navnlig i betragtning af at Larsen faktisk altid har været ekstremt privat....Det "eneste" vi fik af ham var hans musik. Vi kendte musikeren Kim Larsen. Men ikke mennesket...

Han sidder antagelig oppe på sin sky og tænker "Så slap dog af"


Det sidste tror jeg du har fuldkommen ret i. Og hans bisættelse/begravelse skal også foregå under abslout privat form. Og det er med sikkerhed hans eget ønske.


Han sidder sikkert og klukker på sin sky ved tanken om den panik beslutningen har skabt på billedredaktionen hos de danske ugeblade....Nu skal de ud og finde stof til de 8 sider som de ellers ville have fyldt med billeder af enhver kendis fra A-Z listen iført store solbriller og sørgmodige blikke :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Annione » 30. sep 2018, 15:12

Det er trist, at han er død. Jeg føler med hans familie.

Det berører mig ikke personligt, men jeg er glad for musikken vi fik.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf Urtekussen » 30. sep 2018, 15:15

Jeg er glad for hans klassiskere, men hans nyeste numre sagde mig ikke meget.
Det er jo altid trist, når folk går bort, men massehysteriet står jeg af på.

Tv2, din proportionssans:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
2011
2015
2018
2020
2023
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 15:26

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:Han har helt klart lavet nogle fantastiske sange Men han skulle være stoppet med at spille for flere år siden.
De sidste gange jeg så ham der sad han bare i et hjørne og sang Som på ingen måde kunne får mig med...


Det tror jeg de fleste fans vil være meget uenig med dig i. Og også de fleste anmeldere. For selvom du måske ikke blev revet med, så er flertallet af publikum nu blevet det. Herunder også de anmeldere jeg har læst anmeldelser fra.

Nu har han været med til Thy rock flere gange de sidste år. Bla. sidste år. Han sad helt seriøst på en barstol i det ene hjørne af scenen under hele sin koncert. Med mindre at man var med helt oppe foran, kunne man kun se ham på storskærmene.
Alle jeg kender synes det var en elendig koncert fordi han netop var så kedelig og passiv, hvorfor vi var længere tilbage og lavede andre ting på festivalpladsen, hvor der jo også er andre koncerter samtidigt osv.

Ville nok have været noget andet til en mindre intim indendørs koncert. Men til sådan en festival skal der helst være noget sceneshow, og hvor man prøver at få publikum med, feks med at synge med på hans sange. Det var der intet af. De kunne lige så godt have sat en CD på.


Så du vurderer ud fra koncerter til en festival, at han helt burde være stoppet med at spille live de seneste år?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf zembra1986 » 30. sep 2018, 16:09

Har Kim Larsen nogensinde lavet et decideret scene-show? :gruble:

Ja, jeg spørger oprigtigt (ifgl. Artem's indlæg) fordi det er bare slet ikke det jeg forbinder med Kim Larsen. Hans "ting" var da netop bare at sidde på en stol (eller stå på et sted), synge, spille guitar, fortælle gavtyv historier imellem sangene og måske ryge en smøg imens :-p altså egentligt bare være sig selv. Jeg har aldrig selv været til koncert med ham (hvad sker der egentlig for det?!) men har set adskillige videoer fra hans koncerter og det er altid det der "sker".

At dømme efter hans kæmpe fanbase af folk i alle aldre, så var det vist noget de fleste elskede, inkl. mig selv.
9
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf landsbytossen » 30. sep 2018, 16:18

zembra1986 skrev:Har Kim Larsen nogensinde lavet et decideret scene-show? :gruble:

Ja, jeg spørger oprigtigt (ifgl. Artem's indlæg) fordi det er bare slet ikke det jeg forbinder med Kim Larsen. Hans "ting" var da netop bare at sidde på en stol (eller stå på et sted), synge, spille guitar, fortælle gavtyv historier imellem sangene og måske ryge en smøg imens :-p altså egentligt bare være sig selv. Jeg har aldrig selv været til koncert med ham (hvad sker der egentlig for det?!) men har set adskillige videoer fra hans koncerter og det er altid det der "sker".

At dømme efter hans kæmpe fanbase af folk i alle aldre, så var det vist noget de fleste elskede, inkl. mig selv.

Cirkus Himmelblå turneen og Gorilla Galla havde sceneshows
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Kim Larsen er død

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2018, 16:24

zembra1986 skrev:Har Kim Larsen nogensinde lavet et decideret scene-show? :gruble:

Ja, jeg spørger oprigtigt (ifgl. Artem's indlæg) fordi det er bare slet ikke det jeg forbinder med Kim Larsen. Hans "ting" var da netop bare at sidde på en stol (eller stå på et sted), synge, spille guitar, fortælle gavtyv historier imellem sangene og måske ryge en smøg imens :-p altså egentligt bare være sig selv. Jeg har aldrig selv været til koncert med ham (hvad sker der egentlig for det?!) men har set adskillige videoer fra hans koncerter og det er altid det der "sker".

At dømme efter hans kæmpe fanbase af folk i alle aldre, så var det vist noget de fleste elskede, inkl. mig selv.


Ikke med Kjukken i hvert fald. Og det er alligevel mange år han har spillet med dem.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"