Folks opførsel på salgs-portaler

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 18:26

fisken80 skrev:
Jeg synes der ligger en forventning i at spørge. Og jeg forstår slet ikke, hvorfor man ikke bare får et fragtfirma til at ordne det når man alligevel er villig til at betale. Medmindre det er fordi man håber på, at folk afslår at få betaling for at levere varen.
Hvorfor overhovedet spørge, hvis man ikke har en forventning om et muligt ja?


Jeg har ikke kørekort, så det er hurtig meget begrænset hvad jeg kan købe brugt. Kunne forestille mig at et fragtfirma er ret dyrt at hyre.

Jeg plejer bare at formulere mig noget i retning af "Ville høre om I havde mulighed for at levere varen, selvfølgelig mod betaling?" Hvis man bliver fornærmet over det, så synes jeg virkelig man er mere end almindeligt træls. Man kan jo bare sige at man ikke har mulighed for dette.

Det undrer mig oprigtigt at man kan blive så fornærmet over en simpel forespørgsel. :gruble:
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 26. sep 2018, 18:32

Jeg har forresten fået leveret en barnevogn fra 25 km herfra - hun ville ikke have noget for det, men jeg gav en rødvin.
Har også fået leveret en kommode et par km herfra, og de hjalp endda op med den på børneværelset. De ville heller ikke have noget for det.

Jeg synes altså ikke man er et frygteligt menneske, fordi man lige vil høre om fremmede mennesker har mulighed for at hjælpe, og så endda mod betaling.

Jeg hjælper sgu gerne, hvis jeg så kan komme af med varen samtidig. :D
8
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf DenBruneMunk » 26. sep 2018, 21:16

Lathyrus skrev:Jeg er totalt allergisk overfor folk der spørger efter at få en vare leveret, særligt hvis det er gratis.

Jeg er næsten enig, dog når vi er indenfor 5-10km, så kan jeg godt give mig, så får jeg ikke udslet :fløjt: . Når man så hører de har bil men ikke vil køre, så bliver man sgu lidt, sån, nå... og så hopper man af den venligsælger følelse.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Jedi » 26. sep 2018, 22:54

Der findes en hel subreddit til det r/choosingbeggars :-D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 30. sep 2018, 13:35

Kun 45 kroner

Virker lidt til, at nogen synes at lille Karl-Emil da helt sikkert er på vej til at blive kunstner, og at alle andre da må være helt enige!!

Måske skulle jeg sælge min datters ringe udførte kastanjedyr? :gruble:

20180930_153147.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 30. sep 2018, 22:33

Kæft hbor er jeg træt af sløve sælgere. Jeg skrev på en barnevogn I sidste weekend og spurgte om jeg kunne købe/hente den i denne Weekend. Det kunne jeg godt hvis jeg lagde et depositum på 500 kr. Vi aftaler så at jeg afhenter kl 14 fredag. Torsdag sent om aftenen får jeg en besked hvor hun beklager meget, men hun bliver nødt til at aflyse, uden at sige hvorfor, men at hun kan tidligt fredag morgen og lørdag eftermiddag. Jeg kan ingen af de tidspunkter, men spørger alligevel ind til hvad tid hun tænker fredag morgen, for så vil jeg rykke på noget hvis jeg kan. Jeg svarer altid med det samme, hvorimod hun gerne går halve og hele dage hbor beskeden står på læst, men uden at svare. Jeg hører heller ikke noget fra hende overhovedet, før fredag morgen hvor hun skriver at hun Evt kan komme med den nu. Jeg ligger og sover og ser først beskeden et par timer efter, og beklager at jeg ikke har svaret og at jeg får ud fra at tilbuddet ikke længere står ved magt. Kl 23 fredag aften er jeg ret frustreret over ikke at have hørt mere overhovedet og skriver dette til hende. Hun svarer lørdag morgen at hun er hjemme det meste af lørdagen, efter 13 søndag og mandag. 14 minutter efter skriver jeg at jeg vil prøve at undersøge muligheden for kørsel (jeg skal med bus/arrangere kørsel for at hente denne barnevogn! Hviljet jeg forklarede hende i beskeden fredag) - intet svar. 6 timer efter skriver jeg at det kunne jeg ikke, men at jeg kan hente mandag, og at, det er op til hende hvornår det passer hende bedst. Stadig intet svar. I dag skrev jeg så til hende for at, høre om vi havde en aftale i morgen mandag, og derudover at jeg evt ville kunne hente den indenfor den næste times tid, hvis hun tilfældigvis var hjemme. Stadig intet svar, men beskeden er læst.

I min besked fredag skrev jeg at det ikke rigtig virker som om at hun er interesseret i at sælge, hvilket hun understregede at det var hun i allerhøjeste grad.
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at, se det. Det er en god deal, og jeg vil virkelig gerne have den vogn, men hvis jeg ikke hører noget i morgen, så beder jeg altså om mit depositum tilbage. Jeg synes egentlig at jeg har været ret rummelig og fleksibel. Kæft hvor er det dårlig stil.
15
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2018, 08:04

Hun har endelig meldt tilbage og jeg skal hente barnevognen I eftermiddag. Kors, et cirkus!
9
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf HappyPaww » 1. okt 2018, 10:46

Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2018, 10:50

HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Det ville jeg også selv gøre. Det er jo stadig en god pris for køberen, selvom jeg nok ville være lidt flov hvis køber gerne ville se kvitteringen.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf HappyPaww » 1. okt 2018, 10:52

Moxy-lady skrev:
HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Det ville jeg også selv gøre. Det er jo stadig en god pris for køberen, selvom jeg nok ville være lidt flov hvis køber gerne ville se kvitteringen.

Ja det er jo lige det :genert: Jeg har kvitteringen, men det behøver køber jo egentlig ikke vide (men de fleste ville nok gerne have den med nu hvor den stadig er sækket af garantiperioden :gruble:)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2018, 10:55

HappyPaww skrev:
Moxy-lady skrev:
HappyPaww skrev:Hvad er jeres holdning til salg af ting købt på udsalg?

Jeg har en Decadent taske som har kostet 2420 kr fra ny, men jeg købte den på udsalg til ca 1400 kr i januar. Jeg har aldrig brugt den særlig meget, så vil gerne prøve at sælge den. Jeg har angivet nyprisen i opslaget, og har sat den til 1300 kr som jeg mener er en god pris (med plads til forhandling). Men er det unfair når jeg selv ikke har givet fuld pris? :gruble:


Det ville jeg også selv gøre. Det er jo stadig en god pris for køberen, selvom jeg nok ville være lidt flov hvis køber gerne ville se kvitteringen.

Ja det er jo lige det :genert: Jeg har kvitteringen, men det behøver køber jo egentlig ikke vide (men de fleste ville nok gerne have den med nu hvor den stadig er sækket af garantiperioden :gruble:)


Så ville jeg uddybe det i annoncen, så der ikke er noget fordækt ved det, for ja, det ville være tosset ikke at lade dem være dækket af garantien.

Skriv noget i stil med "købt på udsalg i xx måned til 1400 kr, men næsten ikke brugt. Stadig dækket af garantien."
Der vil måske være nogen der får ondt i røven, men så kan de jo bare lade være med at købe den :D
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2018, 17:22

Nu med barnevogn :lun:
18
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Moxy-lady » 4. okt 2018, 11:49

Ja, selvfølgelig gider man da køre fra Ringsted til Albertslund for at aflevere billig keramik gratis :rulle: jeg får næsten krampe i øjnene af at rulle med dem.

Screenshot_20181004-134712_Gallery.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Lisva » 4. okt 2018, 17:33

Jeg MÅ bare eje! :8:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Folks opførsel på salgs-portaler

Indlægaf Sangius » 4. okt 2018, 17:48

Lisva skrev:Jeg MÅ bare eje! :8:


Det er jo Soft Gallery! Så ca en 50er? :lol:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"